Ex zoekt weer contact, ben ik gewoon een makkelijke prooi?
zaterdag 14 juni 2008 om 15:44
Mijn ex en ik zijn een half jaar uit elkaar. Hij heeft me heel erg gekwetst, me pijn gedaan zoals nog nooit iemand me pijn heeft gedaan (zowel tijdens onze relatie als daarna) en toch heb ik nog steeds gevoelens voor hem. Afgelopen week heeft hij me een paar keer gesmst (we hadden geen contact meer de laatste tijd). Ik had nog steeds hoop dat het goed zou komen, dat hij spijt zou hebben en me erg zou missen maar zijn smsjes gaan vooral over hoe moeilijk hij het heeft gehad en dat hij "nog wel eens terugdenkt aan ons". Ik lees nergens dat hij beseft wat hij me heeft aangedaan, haal er ook niet uit dat hij de fout van zijn leven heeft gemaakt door het uit te maken, het draait voor mijn gevoel weer om hem. Ik ben gestopt met terug smsen. Ik weet niet wat ik hiermee moet, ik hou nog steeds van hem maar ik wil hem alleen terug als hij inziet hoeveel pijn hij me deed en als hij er echt voor wil gaan. Ik heb het gevoel dat ik gewoon een makkelijke optie ben omdat hij niet alleen wil zijn (hij heeft in de tussenliggende periode twee keer kort een andere vriendin gehad). Doe ik er goed aan niks meer te laten horen? Als je iemand heel graag terug wil, dan pak je dat toch anders aan of zie ik het verkeerd?
zaterdag 14 juni 2008 om 15:49
Gevoel en verstand kunnen heel ver uit elkaar liggen, dat maakt het moeilijk.
Ik proef uit jouw posting dat je op zoek bent naar erkenning Sunflower. Dat je dat op de een of andere manier nodig hebt om verder te kunnen, al dan niet met hem. Maar ik denk dat je zal moeten accepteren dat die erkenning nooit zal komen van zijn kant.
Volg je verstand en je twijfel, en ga verder zonder hem.
Ik proef uit jouw posting dat je op zoek bent naar erkenning Sunflower. Dat je dat op de een of andere manier nodig hebt om verder te kunnen, al dan niet met hem. Maar ik denk dat je zal moeten accepteren dat die erkenning nooit zal komen van zijn kant.
Volg je verstand en je twijfel, en ga verder zonder hem.
zaterdag 14 juni 2008 om 15:57
Ik zou hem inderdaad lekker laten en als je inderdaad meer bent dan een flodder tussendoor, zal hij ervoor moeten werken om je terug te krijgen.
Niet leuk om te zeggen, maar lijkt nu (nog) op wat je zelf ook al denkt, een makkelijk optie voor hem om contact met jou op te nemen.
Zal het helemaal aan hem overlaten om te zien wat zijn bedoelingen nu echt zijn.
Niet leuk om te zeggen, maar lijkt nu (nog) op wat je zelf ook al denkt, een makkelijk optie voor hem om contact met jou op te nemen.
Zal het helemaal aan hem overlaten om te zien wat zijn bedoelingen nu echt zijn.
zaterdag 14 juni 2008 om 16:30
quote:sunflower10 schreef op 14 juni 2008 @ 15:44:
Mijn ex en ik zijn een half jaar uit elkaar. Hij heeft me heel erg gekwetst, me pijn gedaan zoals nog nooit iemand me pijn heeft gedaan (zowel tijdens onze relatie als daarna) en toch heb ik nog steeds gevoelens voor hem. Afgelopen week heeft hij me een paar keer gesmst (we hadden geen contact meer de laatste tijd). Ik had nog steeds hoop dat het goed zou komen, dat hij spijt zou hebben en me erg zou missen maar zijn smsjes gaan vooral over hoe moeilijk hij het heeft gehad en dat hij "nog wel eens terugdenkt aan ons". Ik lees nergens dat hij beseft wat hij me heeft aangedaan, haal er ook niet uit dat hij de fout van zijn leven heeft gemaakt door het uit te maken, het draait voor mijn gevoel weer om hem. Ik ben gestopt met terug smsen. Ik weet niet wat ik hiermee moet, ik hou nog steeds van hem maar ik wil hem alleen terug als hij inziet hoeveel pijn hij me deed en als hij er echt voor wil gaan. Ik heb het gevoel dat ik gewoon een makkelijke optie ben omdat hij niet alleen wil zijn (hij heeft in de tussenliggende periode twee keer kort een andere vriendin gehad). Doe ik er goed aan niks meer te laten horen? Als je iemand heel graag terug wil, dan pak je dat toch anders aan of zie ik het verkeerd?Quoten wil nog weleens helpen Lein
Mijn ex en ik zijn een half jaar uit elkaar. Hij heeft me heel erg gekwetst, me pijn gedaan zoals nog nooit iemand me pijn heeft gedaan (zowel tijdens onze relatie als daarna) en toch heb ik nog steeds gevoelens voor hem. Afgelopen week heeft hij me een paar keer gesmst (we hadden geen contact meer de laatste tijd). Ik had nog steeds hoop dat het goed zou komen, dat hij spijt zou hebben en me erg zou missen maar zijn smsjes gaan vooral over hoe moeilijk hij het heeft gehad en dat hij "nog wel eens terugdenkt aan ons". Ik lees nergens dat hij beseft wat hij me heeft aangedaan, haal er ook niet uit dat hij de fout van zijn leven heeft gemaakt door het uit te maken, het draait voor mijn gevoel weer om hem. Ik ben gestopt met terug smsen. Ik weet niet wat ik hiermee moet, ik hou nog steeds van hem maar ik wil hem alleen terug als hij inziet hoeveel pijn hij me deed en als hij er echt voor wil gaan. Ik heb het gevoel dat ik gewoon een makkelijke optie ben omdat hij niet alleen wil zijn (hij heeft in de tussenliggende periode twee keer kort een andere vriendin gehad). Doe ik er goed aan niks meer te laten horen? Als je iemand heel graag terug wil, dan pak je dat toch anders aan of zie ik het verkeerd?Quoten wil nog weleens helpen Lein
zaterdag 14 juni 2008 om 16:41
Ik heb hem gevraagd wat hij nou precies wil, maar hij weet het zo te omschrijven dat het alle kanten op kan. Zoals ik hierboven al schreef, hij "denkt nog wel eens terug aan ons" en "het was toch een goede tijd" en meer van dat soort zinnen. Ik vond het zo vaag, dat ik het erbij gelaten heb met de gedachte: als hij serieus is, hoor ik het nog wel.
zaterdag 14 juni 2008 om 17:35
Dat probeer ik ook, ik kan het alleen niet uitstaan van mezelf dat ik weer de hele dag met hem bezig ben in mijn hoofd terwijl dat net wat minder begon te worden voordat hij weer contact zocht. Dat ik niet reageerde op zijn laatste sms, heeft hem waarschijnlijk zijn schouders doen ophalen want daarna heb ik niks meer gehoord en dat doet toch pijn.
zaterdag 14 juni 2008 om 18:17
Medelijden opwekken bij jou? Heeft hij jou nodig óf ziet hij in wat hij kwijt is? Zou er niet in trappen, tenzij je opnieuw zijn slachtoffer wil worden.Hij weet heel goed waar ie mee bezig is zo te lezen! Wedden dat als er een andere dame in het spel komt, dat jij dan weer vergeten bent?! Hier ben je toch veel te goed voor?!
zaterdag 14 juni 2008 om 18:19
Zo te lezen zoek je dus toch weer erkenning/aandacht/bevestiging van hem. Je hebt hem niet nodig om bestaansrecht te hebben he? Hij hoeft jouw verdriet niet te erkennen, noch zijn aandeel daarin, voordat je die mag voelen. Je gaat niet krijgen wat je (denkt dat je) nodig hebt Sunflower, echt niet. Ga daar ook niet op zitten wachten.
anoniem_17856 wijzigde dit bericht op 14-06-2008 18:20
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
zaterdag 14 juni 2008 om 18:20
dan helpt alleen pavlov nog...
elke keer als je aan hem denkt jezelf een trap onder je kont geven hihi.
nee even serieus....afhaken hoor...niks meer laten horen, niet meer reageren en lekker met vriendinnen gaan stappen in het weekend om te zien dat je bij veeeeeeeeeel leuke mannen goed in de markt ligt. zoals yoyo altijd zegt, een beetje rondsletten is nooit weg
elke keer als je aan hem denkt jezelf een trap onder je kont geven hihi.
nee even serieus....afhaken hoor...niks meer laten horen, niet meer reageren en lekker met vriendinnen gaan stappen in het weekend om te zien dat je bij veeeeeeeeeel leuke mannen goed in de markt ligt. zoals yoyo altijd zegt, een beetje rondsletten is nooit weg
zaterdag 14 juni 2008 om 18:29
zaterdag 14 juni 2008 om 19:06
Sunflower, ondertussen ben je al lekker een half jaar verder zonder hem. In die tussentijd ben je nog steeds niet vergeten hoeveel pijn hij je gedaan heeft. Of hij het nu wel of niet erkend, dat hij je pijn gedaan heeft maakt toch niet zoveel uit? Als hij dat erkend, wat dan? Terug in de relatie schieten en wederom wachten op alles wat pijn doet?
Eerlijk gezegd, denk ik wel dat je een makkelijke prooi bent voor hem. Hij speelt met je, eigenlijk gewoon weer een manier van pijn doen toch? Laat gaan zo'n Hans worst. Het is niet voor niks kapot gegaan tussen jullie en als ik het goed begrijp is dat maar goed ook voor jou!
Denk eens kritisch na over de vraag hoe jij van iemand kunt houden waarvan je weet dat hij je structureel pijn doet?
Eerlijk gezegd, denk ik wel dat je een makkelijke prooi bent voor hem. Hij speelt met je, eigenlijk gewoon weer een manier van pijn doen toch? Laat gaan zo'n Hans worst. Het is niet voor niks kapot gegaan tussen jullie en als ik het goed begrijp is dat maar goed ook voor jou!
Denk eens kritisch na over de vraag hoe jij van iemand kunt houden waarvan je weet dat hij je structureel pijn doet?

zaterdag 14 juni 2008 om 19:28
En dan gaan jullie het weer proberen....en dan?
Je denkt alleen op de korte termijn meid, je wil je pijn van nú aanpakken. De pijn die je gaat hebben als blijkt dat er niets veranderd is, zal maken dat je wilde dat je nu had doorgezet en hem had gelaten waar hij was. Denk je dat hij de man zal worden die jij helemaal blind zal kunnen vertrouwen? Met wie jij oud wilt worden? Eerlijk? Zit dat er in?
Hij heeft nu misschien even een periode van melancholie, dat komt bij mannen vaak voor na een half jaar of jaar. De dames voor één nacht liggen misschien even niet voor het oprapen, hij heeft even niet zoveel succes tijdens het stappen, het alleen wonen bevalt hem even niet zo goed, bedenk het maar.
Als hij niet heel expliciet zijn best doet, niet heel duidelijk aangeeft weer opnieuw te beginnen samen, niet belt en zegt met je te willen praten en je in je ogen kijken om je te zeggen hoeveel hij van je houdt en hoe graag hij met je wil doorleven, zou ik inderdaad niet meer reageren.
Laat je niet inpakken met het risico weer gekwetst te worden. Hij wil misschien gewoon even contact voor old time sake. Dat heeft hij dan nu gehad.
Je denkt alleen op de korte termijn meid, je wil je pijn van nú aanpakken. De pijn die je gaat hebben als blijkt dat er niets veranderd is, zal maken dat je wilde dat je nu had doorgezet en hem had gelaten waar hij was. Denk je dat hij de man zal worden die jij helemaal blind zal kunnen vertrouwen? Met wie jij oud wilt worden? Eerlijk? Zit dat er in?
Hij heeft nu misschien even een periode van melancholie, dat komt bij mannen vaak voor na een half jaar of jaar. De dames voor één nacht liggen misschien even niet voor het oprapen, hij heeft even niet zoveel succes tijdens het stappen, het alleen wonen bevalt hem even niet zo goed, bedenk het maar.
Als hij niet heel expliciet zijn best doet, niet heel duidelijk aangeeft weer opnieuw te beginnen samen, niet belt en zegt met je te willen praten en je in je ogen kijken om je te zeggen hoeveel hij van je houdt en hoe graag hij met je wil doorleven, zou ik inderdaad niet meer reageren.
Laat je niet inpakken met het risico weer gekwetst te worden. Hij wil misschien gewoon even contact voor old time sake. Dat heeft hij dan nu gehad.
zaterdag 14 juni 2008 om 19:37
quote:eleonora schreef op 14 juni 2008 @ 19:28:
Precies! Het feit ook dat ie alleen maar smst.. Erg makkelijk.
Als ie ECHT wilt dan belt ie. En stuurt ie niet ff makkelijk een sms.
Precies! Het feit ook dat ie alleen maar smst.. Erg makkelijk.
Als ie ECHT wilt dan belt ie. En stuurt ie niet ff makkelijk een sms.