nog bijna maagd

28-09-2009 20:13 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zit met een probleem:

Ik ben 35 en heb nog nauwelijks sex of relaties gehad. Het is niet zo dat ik lelijk ben of dat ik niet geïnteresseerd ben. Of dat er niemand in mij geïnteresseerd is. Ik ben heel vaak verliefd geweest, maar meestal was het niet wederzijds. En een paar x een beginnende relatie, maar die duurde nooit zo lang. Ik heb 't gevoel dat ik negatieve op negatieve ervaring heb gestapeld. Heb ook veel psychische klachten gehad. Ik kan me moeilijk overgeven aan de ander, terwijl ik het wel graag wil. M'n laatste ervaring is een paar weken geleden: ik had iemand ontmoet via een datingsite. Het klikte wel, en we gingen al heel snel zoenen, knuffelen en belandden de volgende dag al in bed. Maar daar kon ik me niet laten gaan, ik kan gewoon niet ontspannen en niet genieten. Hij merkte dat natuurlijk en vroeg waarom niet. En ik vertelde wat dingen over m'n verleden en m'n gebrek aan ervaring. Maar blijkbaar schrok hij daar allemaal erg van, want ging heel snel weg, en zei twee dagen later dat 't allemaal "niet goed voelde" voor hem en hij er niet mee door wilde gaan. Nu voel ik me behoorlijk rot en afgewezen want heb me heel kwetsbaar opgesteld naar hem toe. Ik weet niet wat ik hier aan moet doen. Naar een sexuoloog? Heb al zoveel therapieën gehad, dat ik hiet niet zoveel zin in heb. Ik wou dat ik een keer iemand tegenkwam die de tijd met me nam en die ik zou kunnen gaan vertrouwen. Ik denk dat 't dan wel goed zou komen. Maar voel me behoorlijk klote want dit is de zoveelste domper.
Hallo allemaal,

Ik ben met mijn neus in de boter gevallen zie ik.... Vandaag kom ik voor het eerst op de Viva website en het forum en heb me direct aangemeld.

Dit topic kon haast door mij geschreven zijn en ben erg blij dat ik deze ben tegen gekomen. Ik ben 35 en nog maagd. Wauw... dat heb ik nog nooit eerder opgeschreven, laat staan gezegd. Bij mij gaat het misschien zelfs nog verder dan bij andere mede-maagden... ik heb namelijk nog nooit een relatie gehad, geen vriendjes, niets van dat alles... ik heb zelfs nog nooit met iemand gezoend.

Oh jee... het is wel erg confronterend om dit zo op te schrijven.

De reden? Die is twee-ledig. Ten eerste ben ik dik, dus volgens het hedendaagse modebeeld niet aantrekkelijk. Daar word ik regelmatig aan herinnerd als ik op straat loop (alsof ik het zelf nog niet wist ). Oke, niet Jerry-Springer-dik, ik ga met de trap naar de 2e verdieping en ik functioneer verder prima in het dagelijks leven, maar toch... de mannen die dat aantrekkelijk vinden zijn moeilijk te vinden. Ik vind mezelf ook niet echt aantrekkelijk, dus ik kan prima accepteren dat mannen dat ook niet doen.

Ten tweede heb ik een nogal trotse houding, wat veel mensen afschrikt. Ik ben erg zelfstandig en laat mensen (ook vrienden) moeilijk binnen. Verder duurt het heel erg lang voordat ik mensen vertrouw, meestal geef ik ze de kans niet eens. Voor dit alles zijn er ook redenen, maar daar ga ik nu maar niet op in.

Heb ik er problemen mee dat ik nog maagd ben? Ja en nee. Ja, ik ben wel nieuwsgierig. Nee, wat je niet kent, kan je niet missen. Kinderen wil ik niet, dat is altijd zo geweest, dus de noodzaak was er ook niet. Bovendien heb je voor een orgasme geen man nodig, dat kan je jezelf ook geven .

Waarom schrijf ik er dan toch over? Wel... een tijdje terug was ik op een feest en werd daar aangesproken door een man. We hebben even gekletst - daar heb ik nooit zo veel moeite mee - maar toen hij liet merken dat hij interesse had in mij, kreeg ik het toch ietwat benauwd.

Ik heb de boot heel erg afgehouden en alleen e-mailadressen uitgewisseld. Nu hebben we aanstaande zondag afgesproken om ergens te gaan lunchen. Ik ben niet van plan om hem zondag of wanneer dan ook te gaan vertellen dat ik nog maagd ben... dat moet zichzelf maar gaan wijzen. Die man zal heel veel geduld met me moeten hebben... hoe hij daar tegenover staat zal mij ook veel vertellen over zijn persoonlijkheid.

Geloof het of niet... ik maak me meer zorgen om een eventuele eerste zoen. :D Het lijkt wel of ik 13 jaar ben . Maar ook die boot hou ik af totdat ik in ieder geval het gevoel heb dat hij iemand is waarin ik ook geïnteresseerd in kan zijn en die ik wellicht zou kunnen gaan vertrouwen. Over het eerste punt hoop ik in ieder geval zondag wijzer te worden, daarom heb ik ook deze ontmoeting voorgesteld.

Het maagd zijn is iets waar ik eigenlijk nooit over nadenk. Het hoort gewoon bij me. De laatste tijd denk ik er soms over na... en dat stemt niet tot veel vrolijkheid. Het is wat het is, ik kan er nu niets aan veranderen. Ja, je zou een gigolo kunnen inhuren om de druk van de ketel te halen maar daar moet ik toch niet aan denken.

Dus... jij bent niet alleen... ik ben niet alleen... en dat is best een fijn idee.

Wat is het prettig om dit zo open en bloot op te kunnen schrijven. Dit lucht op!
quote:TwentseEllie schreef op 15 oktober 2009 @ 21:25:

Dus... jij bent niet alleen... ik ben niet alleen... en dat is best een fijn idee.

Welkom bij de club ! Nou hoor ik officieel niet meer tot de club maar ik kan zeker begrijpen hoe het is, omdat ik daar geweest ben waar jij nu bent. Laten we beginnen met het nog nooit hebben gezoend. Zoenen is als...is als....tja, zoenen kun je hetzelfde zien als iets waar je bij voorbaat koudwatervrees voor hebt, maar wanneer zijn lippen de jouwe raken dan is het net alsof je opeens weet wat je moet doen. En na pakweg 30 seconden ben je die knoop in je maag kwijt en geniet je nog alleen maar van het zoenen. Dus niet iets om je zorgen om te maken, een beetje gezonde spanning is goed maar ga er geen slapeloze nachten van krijgen.

En de eerste keer. Daar heb je iets meer voor nodig. Niet alleen jezelf die er klaar voor is en 100% erachter staat dat het gaat gebeuren, maar ook een begripvolle man die niet onzeker is en jou kan begeleiden in wat komen gaat. De post van wieweet72 beschrijft precies de man die je zou willen treffen.

Heel veel plezier zondag!
Ik ben een man, 30, en nog maagd. Nooit enige vorm van een relatie gehad. Het gebeurt dus (of het gebeurt juist niet) aan beide kanten van de weg.

Maar ja, kom maar eens iemand tegen die in hetzelfde schuitje zit: het probleem is namelijk het moeilijk contact leggen
quote:bones schreef op 15 oktober 2009 @ 22:28:

Maar ja, kom maar eens iemand tegen die in hetzelfde schuitje zit: het probleem is namelijk het moeilijk contact leggen

Misschien zouden wij met z'n allen kunnen proberen iets aan het probleem van contact zoeken te doen?

Ik ga een oproep doen bij contact op het prikbord.
Oproep bij contact? Maagd zoekt maagd?

Ach ja... dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent en hoef je het niet meer ter sprake te brengen
Wow! Dit is het Grote maagden-topic geworden!!! Nou als iedereen toch uit de kast komt, bij mij duurde het ook heel lang. Op mijn 27ste kwam mijn eerste zoen, een paar weken later volgde de rest. Inmiddels weer single en nog steeds evenveel moeite met het vinden van de ware, als ze bestaat...

TwensteEllie, uiterlijk heeft er niets mee te maken. Dikkere mensen kunnen ook heel mooi zijn (er is een markt voor iedereen!). Daarnaast ken ik echt hele lelijke mensen die gelukkig zijn in de liefde. En ik ben zelf ook niet lelijk en soms (ong. 1 keer/ jaar) per ongeluk sjans met een hele mooie vrouw waarvan ik me afvraag hoe het mogelijk is dat ze mij gespot heeft.

Kortom: het is volgens 99% hoe sterk en zelfverzekerd je je voelt. Als je ervoor gaat, loop je automatisch kans om afgewezen te worden. Maar bij het lezen van je post heb ik het gevoel dat je heel stevig in je hoofd zit met beide benen op de grond, en zelfspot. Kortom: allemaal hele leuke eigenschappen!

En die eerste zoen moet je gewoon niet aan denken. Ik heb me daar jarenlang druk over gemaakt en uiteindelijk is het iets natuurlijks dat je (als het goed is) met plezier doet. En dan gaat het vanzelf. Heel veel succes met je date, maak er een leuke dag/ avond van!

Wieweet: helemaal met je eens. Ik ken zoveel hele leuke vrouwen die met zulke enorme eikels zijn, die ze echt als stront behandelen. Ik begrijp niet dat ze dan niet bij hem weggaan, maar blijkbaar is het iets van machtsverhouding ofzo en elkaar pijnigen. Heb er ook niets mee...
Ach ja, ik was ook in de dertig en nog nooit een relatie gehad. Het liep eenmaal zo en was er gek genoeg niet veel mee bezig. Had fijn werk, leuke vrienden en voelde mij goed.

Totdat ik op het werk een collega leerde kennen die ik meer als leuk vond......

Er was altijd wel een bepaalde fijne spanning tussen ons aanwezig,en eigenlijk was het wel duidelijk dat we elkaar "aangenaam "gezelschap vonden.

Maar ik vond het ook wel eng, want ja, mijn onervarenheid in het liefdesleven hield mij toch wel tegen,want hoe moest ik dat nou brengen, en zo draaiden we een jaar om elkaar heen voordat het werkelijk tot een afspraak kwam.

Heel veilig, een bakkie koffie bij mij thuis.( dacht ik) Het was een heerlijke avond, en ik leerde hem ook nu van een andere kant kennen, veel gepraat en zo was het op een gegeven moment half drie s'nachts. De tijd was voorbij gevlogen.Tijd voor hem om op te stappen, bij het afscheid 3 zoenen op de wang, dacht ik.........

Maarnee, hij dacht nu of nooit en zoende mij vol op de mond, help!

Mijn hartslag sloeg op hol, en ik stond stijf van de schrik, maar besloot eigenlijk gelijk om hier maar heerlijk aan toe te geven, het is nu of nooit dacht ik bij mezelf.

En ja, zoenen gaat inderdaad vanzelf, nooit gedacht, maar het was na weer wat tot rust te zijn gekomen, eigenlijk heerlijk.Kreeg ook nog de complimenten dat ik zo heerlijk kon zoenen, tsja, wie had dat kunnen denken??

Maar oh oh, het bleef natuurlijk niet bij zoenen, weer help.....

Het klinkt nu misschien gek, maar ik heb het maar laten gebeuren, let wel, ik wou het ook zelf , maar ik was er wel gelijk doorheen, en het was heel vertrouwd en natuurlijk met hem. Het ging niet helemaal van een leien dakje zo'n eerste keer,maar je moet elkaar toch letterlijk en figuurlijk aftasten, het is een ontdekkingsreis kan ik wel zeggen.

Het is ondertussen na 7 mnd. wel over, we waren toch meer maatjes en dat is niet echt hoe je in een relatie tot elkaar moet staan. Maar nu......vind ik het alleen zijn niet fijn meer, ik heb van het samenzijn geproeft en weet hoe het kan zijn. Soms denk ik dat het beter allemaal niet had kunnen weten, immers, wat je niet kent dat mis je niet.

Als ik nu thuis kom is het anders, en voelt de stilte soms beklemmend. Waar ik voorheen tevreden was met mijn leven, mis ik nu een lieve vriend, iemand die er is als ik thuis kom, waar je samen dingen mee onderneemt,en het leven leeft.

Ik heb veel gehuild toen het net uit was,terugkijkend niet specifiek om hem, maar omdat ik nu weet wat ik mis, hij heeft als een soort katalysator gewerkt en mijn gevoel naar boven gehaald, iets wat ik blijkbaar heel diep had weggestopt.

Hopelijk loopt er op deze aardbol ergens nog een lieverd rond die bij mij past.
quote:TwentseEllie schreef op 15 oktober 2009 @ 23:00:

Oproep bij contact? Maagd zoekt maagd?

Ach ja... dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent en hoef je het niet meer ter sprake te brengen maagd/maagd contact lijkt me niet handig.. ben je allebei aan het stuntelen.. kun je dan niet beter iemand zoeken die wat meer ervaring heeft?
wat jammer, nova zemble, dat jij en je vriend er een einde aan hebben gemaakt. Is het echter niet normaal dat de verliefde gevoelens na een paar maanden wegebben ? Jullie waren maatjes, en er was duidelijk aantrekingskracht, dat lijkt me toch een heel goede bodem voor een leuke relatie?

moeilijk allemaal... als je gelukkiger was samen, waarom maak je het dan uit?
quote:boogje schreef op 16 oktober 2009 @ 22:54:

[...]

maagd/maagd contact lijkt me niet handig.. ben je allebei aan het stuntelen.. kun je dan niet beter iemand zoeken die wat meer ervaring heeft?Ik zou het juist fijn vinden met een andere maagd denk ik. Tenzij ze nog nooit theorie gezien/gelezen heeft ;) Maar voor een ervaren draai ik mn hand ook niet om hoor.
Huppelepup: zie je dat het geen taboe is!?
quote:wieweet72 schreef op 16 oktober 2009 @ 00:51:

[...]

Dat is nu juist het probleem veel vrouwen vallen op de stoere/foute mannen. Terwijl vaak de lieve begripvolle mannen alleen goede vrienden zijn

(Generaliserend gezegd) denk ik dat er veel vrouwen zijn die hetzelfde over mannen zullen zeggen. Mannen die liever hun tijd en energie steken in een relatie met een vrouw die bij wijze van spreken nog niet eens haar eigen jas kan dichtritsen en alles aan de man overlaat of vrouwen die hun man afblaffen. Terwijl de lieve en begripvolle vrouwen aan de kant staan toe te kijken en alleen maar goede vrienden zijn.

Dit doet mij denken aan een gebeurtenis uit de vorige eeuw; ik was met een vriendinnetje op vakantie en zij (blond, lange benen, colgate glimlach) had een vakantievriendje die ze in de maling nam waar hij bij stond maar omdat hij grif de drankjes in de disco (...) betaalde, tolereerde zij hem in haar omgeving en gaf hem zo nu en dan een kusje. Hij was lyrisch van haar. En ik (blond, korte benen, appeltjes wangen met kuiltjes) stond erbij en keek ernaar, niet wetende met wie nu het meest medelijden te hebben. Maar datzelfde fenomeen zie ik vandaag de dag nog steeds.
Dit draadje is 4 jaar oud dat bessef ik mij (sorry voor het omhoog schoppen). Maar ben benieuwd hoe het to. verder is vergaan?
Ik heb het topic niet helemaal gelezen, maar laatst was er een topic van een man met een vergelijkbaar probleem. Kunnen jullie niet een date regelen ? Twee vliegen in 1 klap. :-)
Don't worry be happy
quote:jojojanneke schreef op 06 oktober 2013 @ 00:01:

Ik heb het topic niet helemaal gelezen, maar laatst was er een topic van een man met een vergelijkbaar probleem. Kunnen jullie niet een date regelen ? Twee vliegen in 1 klap. :-)Zo werkt dit niet in de praktijk geloof ik. Ik zou er zelf geen probleem mee hebben eigenlijk.
Een vriendin van mij had tot voor een paar jaar terug al wel met wat mannen gescharreld. Maar zowel zij als de mannen waren niet zo ervaren. Dit had tot gevolg dat ze er een beetje tegenop begon te zien. Ze heeft toen twee keer met een gigolo afgesproken.

2/3 maanden later liep ze tegen haar huidige man aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven