last van mijn buren.

07-10-2013 09:34 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb sinds een jaar last van mijn buren.bovenburen.Hij heeft 2 kinderen,2 jongetjes,ze zijn er een paar dagen voor het weekend en in het weekend,ze hebben geen ondervloer,alleen in klein dun tappijtje.als ze stoeien hoor ik dat heel erg,ik heb er wel eens wat van gezegt,maar ze nemen mij niet serieus,dat het nu eenmaal gehorig is.

als ik tv kijk erger ik me er aan als ze zo'n herrie boven je maken,

Hem hoor ik altijd ook tot na middernacht,en zij komt af en toe,met mega hakken schoenen aan.iemand tips?want naar mij willen ze niet luisteren.iemand tips?
Naar de vereniging van eigenaren stappen, of de verhuurder.
Nodig ze eens uit om beneden te komen luisteren.
ik denk dat ik op geven moment naar de vereniging van eigenaren moet gaan stappen.ik snap dat het kinderen zijn,maar hij zegt er nooit iets van tegen ze ze mogen alles.
Hoe weet je wat voor ondervloer ze hebben?
Ik denk dat je niks kunt doen tegen de rond rennende kinderen. Dat zijn leefgeluiden. Je kunt wel iets doen, als ze zich niet aan de regels van geluidsisolatie houden. Staat er niet iets over in het reglement?
omdat ik dat gezien heb en dat ze het zelf gezegt hebben de echte eigenaren van de flat..
wij houden allemaal rekening met elkaar schoenen uit als het moet,met bezoek is dat anders,het is eenmaal een oud gebouw en dus ook gehorig.
Heb je al eens geprobeerd om overdag de radio aan te zetten? Als je er namelijk op gaat letten wordt het alleen maar erger en ga je je meer er aan ergeren.

Mijn ervaring is dat hoe minder je er op let, hoe minder overlast je ervaart. Toen ik nog in een zeer gehorige flat woonde heb ik op een gegeven moment een goede koptelefoon aangeschaft. Ideale situatie: nee. Maar het gaf voor mij wel een stuk rust.
Tja, het nadeel van bovenburen is dat je eigenlijk niet kunt voorkomen dat je ze hoort.

Een ondervloer is in een bovenappartement alleen wel verplicht, dat staat als het goed is in het reglement van de VvE. Als zij (de VvE) constateren dat er inderdaad geen (goede) ondervloer ligt, zal de buurman verplicht zijn die te leggen.

Maar leefgeluiden zal je altijd blijven horen ben ik bang...
Ga er eens op een rustig moment naartoe en nodig ze uit voor een kop koffie en kom tijdens een goed gesprek tot een oplossing.

Maar ik lees 'echte eigenaren' dus zij zijn onderhuurders? Dan moet je dus bij de 'echte eigenaren' zijn mocht het niet lukken...
dank jullie wel voor de antwoorden.ik heb zelf ook al een koptelefoon gekocht,en dat helpt wel iets,maar ja,niet echt ideaal,maar helpt wel iets.
een ondervloer is blijkbaar niet verplicht in een oude flat,als je vloerbedekking hebt,het is ook een slecht tappijtje over het betton.

ik heb het geinformeerd bij de vve.ik zou er hoe dan ook mee moeten leven,sommige mensen zijn blijkbaar niet zo heel sociaal meer.
Ik denk niet dat het ooit ideaal in een flat wordt. Ik kom zelf uit een vrijstaand huis (jeugd) en heb erg moeten wennen in een flat. Inmiddels woon ik in een hoekhuis en ook daar verbaas ik me met enige regelmaat over de geluiden die ik hoor. Ben blijkbaar verwend. Toen ik tot die conclusie ben gekomen, heb ik besloten om me er bij neer te leggen en het mezelf zo aangenaam mogelijk te maken. En dat werkt goed.
ik denk ook dat ik er verder niets meer aan kan doen.inderdaad je zelf aangenaam mogelijk maken,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven