Pil vergeten

07-10-2013 15:33 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de pil 12 uur te laat ingenomen. Moest hem eigenlijk 's avonds innemen, maar ik ben in slaap gevallen en toen heb ik hem de volgende ochtend genomen. Echter, ik heb die avond daarvoor wel gemeenschap gehad en in de ochtend was het precies 12 uur geleden toen ik er achter kwam dat ik hem vergeten was. Kan ik er nu vanuit gaan dat het veilig is of niet?
Groetjes!
Als je een pil vergeet en hem de volgende dag nog slikt, dus 2 tegelijk, blijf je gewoon veilig
Op de dag dat ik hem vergeten ben heb ik er één 's ochtends genomen en één 's avonds. Maar ik zit in mijn eerste week, 4 dagen na de stopweek. Geldt dat dan ook?
Groetjes!
Lees even de bijsluiter, daarin staat heel duidelijk wát je moet doen en óf het allemaal nog wel betrouwbaar is.
Ja hoor, dan geldt het ook. Nu wel weer goed slikken natuurlijk.
In de bijsluiter staat dat indien je hem minder dan 12 uur te laat inneemt, er niets aan de hand is, maar indien je hem meer dan 12 uur te laat inneemt er wel evt kans is op zwangerschap. Maar wat nu als je hem precies 12 uur te laat in neemt?
Groetjes!
Ik zal hem nooit meer vergeten, want ik voel me best ongerust.

Heb een alarm in mijn telefoon gezet, zodat ik er voortaan aan word herinnerd.
Groetjes!
Precies 12 uur... Dan zou ik óf de huisarts opbellen en je vraag voorleggen, óf het zekere voor het onzekere nemen en ervan uitgaan dat je deze maand naast de pil ook een condoom moet gebruiken wanneer je seks hebt. Of beiden .
Ik lees dit op info.nu:

Indien je de pil bent vergeten, kun je zonder problemen binnen zesendertig uur alsnog de pil slikken. Dit betekent dus maximaal twaalf uur 'te laat'. Je bent dan niet minder beschermd tegen zwanger worden. Om een voorbeeld te geven: Je neemt iedere morgen rond 7:00 uur de pil. Wanneer je er op die dag achterkomt dat je de pil bent vergeten, heb je tot 19:00 uur 's avonds de tijd om de pil alsnog te slikken, zonder dat dit gevolgen heeft. Je bent dan dus gewoon beschermd! De volgende pil dien je gewoon weer op het tijdstip te slikken, waarop je hem normaal ook slikt. Dus bijvoorbeeld weer de volgende morgen om 7:00 uur. Het is niet erg dat er dan maar twaalf uur tussen zit!

Ik mag er dus wel vanuit gaan dat ik in mijn geval nog net buiten de gevarenzone zit.
Groetjes!
Overigens heb ik ook even naar de huisarts gebeld, kreeg de assistente aan de lijn. Zij wist het niet zeker, vroeg het niet aan de huisarts maar adviseerde om toch maar uit voorzorg de morning afterpil te nemen. Ik denk dat ze het druk had, want ze klonk gehaast.
Groetjes!
Ligt er ook een beetje aan, op welk moment in je 'cyclus' je zit.

Maar, als je je zorgen maakt, neem een MAP
Als ik kijk bij pil vergeten week 1:

Bent u de pil vergeten in de eerste week?

Slik de vergeten pil alsnog en neem de volgende pil op het normale tijdstip. Maak de strip af, maar gebruik een aanvullend voorbehoedsmiddel (condoom) in de eerste 7 dagen. Heeft u in de afgelopen 3 dagen (72 uur) onbeschermd seks gehad, dan is er een kans op zwangerschap. Neem een morning-afterpil om dit te voorkomen.
Wanneer heb je precies seks gehad? Welke dag was dat? Want die MAP heeft na 72 uur geen nut meer en na 48 uur is de werking nog maar 58%. Het is het beste om die zsm in te nemen, maar als ik het zo lees zijn we al aardig wat tijd verder of niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven