Borstverkleining komt dichterbij!
woensdag 9 oktober 2013 om 09:24
Nog een paar weken en dan is het zover.
Eindelijk krijg ik dan mijn borstverkleining.
Ik vind het wel echt spannend.
Mijn allereerste operatie (en narcose)!
Ik moet het toch even vragen:
Hoe zijn de ervaringen? Met de narcose maar ook met het resultaat.
Ik ben heel benieuwd hoe het na de operatie er uit zal zien?
Zoek me suf op het internet, maar die resultaten zijn afkomstig van prive-klinieken.
Ik laat het in het ziekenhuis doen.
Iemand ervaring?
Eindelijk krijg ik dan mijn borstverkleining.
Ik vind het wel echt spannend.
Mijn allereerste operatie (en narcose)!
Ik moet het toch even vragen:
Hoe zijn de ervaringen? Met de narcose maar ook met het resultaat.
Ik ben heel benieuwd hoe het na de operatie er uit zal zien?
Zoek me suf op het internet, maar die resultaten zijn afkomstig van prive-klinieken.
Ik laat het in het ziekenhuis doen.
Iemand ervaring?
woensdag 9 oktober 2013 om 09:34
Waarom zou het resultaat in het ziekenhuis afwijken van die in privé klinieken? Het zijn vaak dezelfde artsen die daar werken, alleen worden in een privé kliniek vaker operaties gedaan die niet vergoed worden door de verzekering.
Je kunt ook bij je arts vragen om voor/na foto's, die werden in mijn tijd tenminste gemaakt en waren gewoon in te zien voor andere patiënten (de hoofden van de patiënten stonden er uiteraard niet op).
Het verschilt per lichaam of de littekens mooi c.q. onzichtbaar worden (ook al duurt dat vaak een jaar ofzo. Wat is je ervaring met andere littekens (van vallen oid) op je lijf?
Je kunt ook bij je arts vragen om voor/na foto's, die werden in mijn tijd tenminste gemaakt en waren gewoon in te zien voor andere patiënten (de hoofden van de patiënten stonden er uiteraard niet op).
Het verschilt per lichaam of de littekens mooi c.q. onzichtbaar worden (ook al duurt dat vaak een jaar ofzo. Wat is je ervaring met andere littekens (van vallen oid) op je lijf?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

woensdag 9 oktober 2013 om 09:37
woensdag 9 oktober 2013 om 09:41
Ik heb anderhalf jaar geleden m'n borsten laten verkleinen en geen moment spijt gehad. Ik ben in een privékliniek geweest, de chirurg die mij opereerde werkt ook in een gewoon ziekenhuis.
Narcose viel mee, wel misselijk geweest maar dat is blijkbaar redelijk normaal. Pijn heb ik bijna niet gehad. Bij mij is er minder gesneden, ik heb geen incisie onder m'n borsten, alleen rond mijn tepels en dan naar beneden. Mij werd verteld dat je na een jaar pas het eindresultaat hebt. Littekens vallen erg mee, maar je ziet ze wel. Ze worden wel telkens lichter en rustiger.
Ik ben erg blij met het resultaat, nu zit ik echt lekker in m'n vel. Succes!
Narcose viel mee, wel misselijk geweest maar dat is blijkbaar redelijk normaal. Pijn heb ik bijna niet gehad. Bij mij is er minder gesneden, ik heb geen incisie onder m'n borsten, alleen rond mijn tepels en dan naar beneden. Mij werd verteld dat je na een jaar pas het eindresultaat hebt. Littekens vallen erg mee, maar je ziet ze wel. Ze worden wel telkens lichter en rustiger.
Ik ben erg blij met het resultaat, nu zit ik echt lekker in m'n vel. Succes!
Het moeilijke van liegen is dat je alles moet onthouden
woensdag 9 oktober 2013 om 10:02
Ik had ergens gelezen dat het beter is om het in een prive-kliniek te laten doen, omdat daar vaker mooier word gewerkt.
Ik vond het ook niet logisch klinken, maar toch zat het mij dwars.
Mijn chirurg wilt er ook niet teveel vanaf halen, terwijl ik er wel last van heb. Ik heb nu een E-Fcup en zij wilt er een D van maken.
Voor mijn gevoel lijkt het mij alsnog groot.
Ik heb het niet zo op operaties, dus ik wil het gelijk goed gedaan hebben, om er meteen vanaf te zijn.
Littekens heb ik geen problemen mee. Die zijn wel zichtbaar, maar niet opvallend.
Ik hoop alleen dat het ook wel netjes gedaan word.
Ik heb begrepen dat deze arts een ander soort methode heeft. Geen verband bijvoorbeeld.
Meestal word er na de operatie verband gezet om de boel stevig in te pakken.
Ik vond het ook niet logisch klinken, maar toch zat het mij dwars.
Mijn chirurg wilt er ook niet teveel vanaf halen, terwijl ik er wel last van heb. Ik heb nu een E-Fcup en zij wilt er een D van maken.
Voor mijn gevoel lijkt het mij alsnog groot.
Ik heb het niet zo op operaties, dus ik wil het gelijk goed gedaan hebben, om er meteen vanaf te zijn.
Littekens heb ik geen problemen mee. Die zijn wel zichtbaar, maar niet opvallend.
Ik hoop alleen dat het ook wel netjes gedaan word.
Ik heb begrepen dat deze arts een ander soort methode heeft. Geen verband bijvoorbeeld.
Meestal word er na de operatie verband gezet om de boel stevig in te pakken.

woensdag 9 oktober 2013 om 10:02
Hier waren in mijn tijd heel veel foto's te vinden: http://www.borstenforum.nl/
Ik vond het destijds allemaal meevallen en ben er nog altijd blij mee!
Ik vond het destijds allemaal meevallen en ben er nog altijd blij mee!

woensdag 9 oktober 2013 om 10:23
Een goeie vriendin van mij heeft een borstverkleining gehad in het ziekenhuis. Het ziet er nu (10 jaar later) nog steeds erg mooi en netjes uit, is gewoon erg mooi gedaan! Zij heeft er ook geen moment spijt van gehad.
Zij was wel wat ziek van de narcose, ik zelf heb een operatie gehad en was dit niet, dit verschilt dus idd erg per persoon.
Het herstel viel volgens haar ook wel mee. Zij werd in het ziekenhuis wel in verband gezet de eerste 2 dagen geloof ik, daarna in het ziekenhuis het verband eraf. Daarna gewoon een goede stevige sportbh aan (dag en nacht); dat hield alles ook netjes op z'n plaats.
Ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat chirurgen in een ziekenhuis ook goed opgeleid zijn en ook weten wat het mooste resultaat geeft!
Succes! Spannend ook hoor, maar gaat vast mooi resultaat geven!
Zij was wel wat ziek van de narcose, ik zelf heb een operatie gehad en was dit niet, dit verschilt dus idd erg per persoon.
Het herstel viel volgens haar ook wel mee. Zij werd in het ziekenhuis wel in verband gezet de eerste 2 dagen geloof ik, daarna in het ziekenhuis het verband eraf. Daarna gewoon een goede stevige sportbh aan (dag en nacht); dat hield alles ook netjes op z'n plaats.
Ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat chirurgen in een ziekenhuis ook goed opgeleid zijn en ook weten wat het mooste resultaat geeft!
Succes! Spannend ook hoor, maar gaat vast mooi resultaat geven!

woensdag 9 oktober 2013 om 10:46
Hier net de verkleining achter de rug, afgelopen maandag. In een ziekenhuis, had goed gevoel bij de chirurg, en er was geen wachttijd.
Heb wel wat pijn, maar is te doen. Wat ik er van heb gezien ziet het er goed uit. Ik kan mijn tepels weer zien! En in een passpiegel kijkend dacht ik Yes!
Het is wel nog wat gezwollen, 75c past net niet met sportbeha daardoor, maar straks wrs wel. Kom van 75F/G. Ik was heel misselijk en duizelig de eerste dag, maar nu gaat het goed. Wel snel moe. Staand tandenpoetsen kan, maar dan weer gaan liggen.
De drains vond ik heel vervelend, om mee te slapen, maar het verwijderen is een rotgevoel.
Als je me een pb stuurt, kan ik je wel een foto mailen van hoe het de dag na de operatie eruit zag.
Heb wel wat pijn, maar is te doen. Wat ik er van heb gezien ziet het er goed uit. Ik kan mijn tepels weer zien! En in een passpiegel kijkend dacht ik Yes!
Het is wel nog wat gezwollen, 75c past net niet met sportbeha daardoor, maar straks wrs wel. Kom van 75F/G. Ik was heel misselijk en duizelig de eerste dag, maar nu gaat het goed. Wel snel moe. Staand tandenpoetsen kan, maar dan weer gaan liggen.
De drains vond ik heel vervelend, om mee te slapen, maar het verwijderen is een rotgevoel.
Als je me een pb stuurt, kan ik je wel een foto mailen van hoe het de dag na de operatie eruit zag.

woensdag 9 oktober 2013 om 11:49
Ik heb het 15 jaar geleden laten doen en ik ben er nog steeds blij mee. Niet misselijk geweest, niet erg veel pijn.
Het eruithalen van de drains;
Op het moment dat ze hem pakken, diep inademen. Met het eruit halen, uitademen. Geen centje pijn. Op een andere kamer lagen 2 meiden die de truc niet kregen en die vonden het vreselijk. `Mijn´ verpleegster kende de truc wel gelukkig. Dus bij deze .
Ik ging van cup F naar C en nu, na 15 jaar, heb ik een mooie D cup. Littekens zijn nauwelijks zichtbaar maar dat had me weinig uitgemaakt, al ben ik wel blij met het resultaat.
Het enige dat ik vervelend vond waren de pleisters. Ik heb een hekel aan die dingen dus gebruik ze nooit, om er achter te komen dat ik er allergisch voor ben. Allemaal pijnlijke bultjes. Maar dat was dan ook eigenlijk het enige échte ongemak.
Het eruithalen van de drains;
Op het moment dat ze hem pakken, diep inademen. Met het eruit halen, uitademen. Geen centje pijn. Op een andere kamer lagen 2 meiden die de truc niet kregen en die vonden het vreselijk. `Mijn´ verpleegster kende de truc wel gelukkig. Dus bij deze .
Ik ging van cup F naar C en nu, na 15 jaar, heb ik een mooie D cup. Littekens zijn nauwelijks zichtbaar maar dat had me weinig uitgemaakt, al ben ik wel blij met het resultaat.
Het enige dat ik vervelend vond waren de pleisters. Ik heb een hekel aan die dingen dus gebruik ze nooit, om er achter te komen dat ik er allergisch voor ben. Allemaal pijnlijke bultjes. Maar dat was dan ook eigenlijk het enige échte ongemak.
woensdag 9 oktober 2013 om 11:54
nu anderhalfjaar geleden.
ik heb geen incisie onder mijn borsten alleen rond mijn tepels en dan naar beneden.
De operatie is me erg meegevallen ook het geval met de narcose.
Daarna niet veel pijn gehad, kon al heel snel weer dingen oppakken.
Mijn littekens zijn wel weer opengegaan omdat ik TE enthousiast was. dus doe wel een beetje rustig aan de eerste 6 weken.
Verder zou ik alles op elleboog hoogte neerzetten zodat je overal bijkomt zonder je armen omhoog te doen..
en de eerste dagen wat hulp is ook fijn!
ik heb geen incisie onder mijn borsten alleen rond mijn tepels en dan naar beneden.
De operatie is me erg meegevallen ook het geval met de narcose.
Daarna niet veel pijn gehad, kon al heel snel weer dingen oppakken.
Mijn littekens zijn wel weer opengegaan omdat ik TE enthousiast was. dus doe wel een beetje rustig aan de eerste 6 weken.
Verder zou ik alles op elleboog hoogte neerzetten zodat je overal bijkomt zonder je armen omhoog te doen..
en de eerste dagen wat hulp is ook fijn!
woensdag 9 oktober 2013 om 12:40
Aan de reacties te lezen, is het dus allemaal waard.. Neemt de zenuwen wel wat weg.
Eventuele littekens neem ik maar voor lief.
Erger dan dat ze er nu uitzien, kan toch al niet.
Dank jullie wel. Ik ging al kijken op het borstenforum, maar zag nergens foto's verder.
Soley, ik zou niet weten hoe ik je een pb kan sturen??
Eventuele littekens neem ik maar voor lief.
Erger dan dat ze er nu uitzien, kan toch al niet.
Dank jullie wel. Ik ging al kijken op het borstenforum, maar zag nergens foto's verder.
Soley, ik zou niet weten hoe ik je een pb kan sturen??

woensdag 9 oktober 2013 om 14:55
Ze zeiden tegen mij dat ze niet wisten of ze ze precies gelijk konden krijgen. Eh nu scheelt het bijna een maat, dat maakt me echt niet uit!
Het viel me mee toen ik de foto zag, heb nu wel wat druk van de zwelling, maar je ziet het verschil al heel goed met voor de verkleining, dat geeft een fijn gevoel, een "de moeite waard" gevoel.
Er was ook niet veel af in grammen, samen ongeveer 500 gram. Maar ik ben klein en smal, dus die F viel nogal op met mijn postuur. Nu is het al stukken beter.
Vrouwtje, volgens mij kan dat via het plusje onder mijn avatar?
Het viel me mee toen ik de foto zag, heb nu wel wat druk van de zwelling, maar je ziet het verschil al heel goed met voor de verkleining, dat geeft een fijn gevoel, een "de moeite waard" gevoel.
Er was ook niet veel af in grammen, samen ongeveer 500 gram. Maar ik ben klein en smal, dus die F viel nogal op met mijn postuur. Nu is het al stukken beter.
Vrouwtje, volgens mij kan dat via het plusje onder mijn avatar?