Gezondheid alle pijlers

E-sigaret, wel of niet?

09-10-2013 19:31 176 berichten
Ik heb vorige week van mijn vriend een E-sigaret gekregen. Donderdag

heb ik hem meegenomen naar mijn werk. Op donderdag en vrijdag zit ik alleen op de kamer en heb dus op mijn werkplek 'gerookt'. Wat ik bijzonder prettig vond want dan hoef ik niet steeds van mijn plek af en naar buiten.

Omdat het toch wat raar voelde om te 'roken' achter mijn bureau was ik benieuwd wat jullie er van vinden. Zou je het goed vinden als je collega zo'n ding gebruikt op het werk? Wat vind je sowieso van een e-sigaret? Wat zou je denken/doen/zeggen als je iemand een e-sigaret ziet gebruiken in bijvoorbeeld de bus/trein/tram? Of in het ziekenhuis?

Ik ben al ontzettend veel minder echte sigaretten gaan roken. Van 30+ naar ongeveer 5 per dag. Dat vind ik een erg groot voordeel.
quote:topdropje schreef op 09 oktober 2013 @ 23:24:

Van mij mogen mensen gewoon dampen hoor. Ook achter hun bureau. Zijn ze gestopt met roken, lopen ze niet regelmatig naar buiten, is het wéér niet goed! Mijn beste vriendin heeft zo'n ding en ik ben er blij om. Tig keer beter dan een echte sigaret.

En dat meteen 'belachelijk' roepen staat me altijd zó tegen. Dat intolerante gedoe altijd.

topdropje dat komt omdat ze er niets van afweten maar wel met een oordeel klaarstaan.

Een e-cig is echt zoveel maal gezonder dan een gewone sigaret.

En dat een e-cig geurloos is dat klopt niet helemaal. Dat ligt er helemaal aan welke smaak je dampt. Ik damp wel eens caramel en dat vind mijn dochter heerlijk ruiken

Ik mag dus bij mijn dochter in huis dampen terwijl haar vriend op het balkon staat te roken Want het geeft geen schadelijke damp af

De regering zou maar eens wat positiever op de e-cig reageren. Dat zou heel wat longkanker schelen. Gelukkig is er gisteren een belangrijke wet positief gestemd in de EU. Dus we kunnen nog ff doordampen!
quote:pavlova schreef op 09 oktober 2013 @ 23:34:

Hier nog een zeer tevreden damper. Heb nu ruim 7 maanden geen sigaret meer gerookt. Op vakantie een halve geprobeerd puur uit nieuwschierigheid. Gatver, ik ga nooit meer roken maar blijf voorlopig dampen.

Het argument dat het er belachelijk of raar uitziet vind ik geen argument. Ik vind zoveel dingen er belachelijk uitzien. Bijvoorbeeld stevige vrouwen in een legging met een kort truitje erop. Komt het in mijn hoofd op om hier iets van te zeggen, laat staan dit te verbieden. Natuurlijk niet. Ik leef met de regel 'zolang ik er geen last van heb, leven en laten leven'.

Ik ga mijn collega's toch ook niet verbieden om koffie te drinken. ik lust geen koffie en vind het stinken. Of mijn collega die aan de lijn is en de godganse dag wortels aan het knagen is vragen of ze dit in een andere ruimte wil doen omdat ik het irritant vind. Ze zien me aankomen.Precies
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorige week begonnen met dampen,en vanaf het moment dat ik ben begonnen geen gewone sigaret meer aangeraakt. Ik heb gewoon nog een bijna vol pakje in huis maar totaal geen behoefte.

Dampen is veel lekkerder en fijner! Ik zou niet weten waarom ik nog naar een vieze stinkende en slechte sigaret moet grijpen nu ik een zoveel beter alternatief heb.

Ik voel mij binnen een week al veel fijner, geen benauwd gevoel, geen gehoest in de ochtend bij het opstaan, ik voel mij veel zekerder dat ik niet meer naar rook ruik( voorheen altijd bezig met opnieuw schone kleding aantrekken als ik weg moest, haren wassen etc.) Mijn adem is frisser en ik voel niet meer de behoefte een aantal keer per dag mijn tanden te poetsen en smintjes te verslinden. De zorgen die ik had over enge ziektes,ik begin nu hoopvol te worden nu ik mijn gezondheid stukken minder in gevaar breng. En ik mag nu binnen op de bank dampen! geen paria meer buiten of onder de afzuigkap.

Wat een uitvinding voor mensen zoals ik waarbij de vele stoppogingen zijn gesneuveld . Ik ben van de sigaretten af!! Zonder enige moeite, zonder stress!

Ik damp nu heerlijke smaakjes zoals aardbei,pina colada, appel met mint en nog velen te proberen. Geen vieze sigarettensmaak. Ik kan het wel van de daken schreeuwen tegen elke verstokte roker, ga dampen!!

Mijn vriend en kids zijn ook heel blij met het feit dat ik geen sigaretten meer rook.

Of ik het overal vind kunnen? Nee dat weer niet. Niet omdat het slecht is voor de omgeving want dat is het totaal niet. Maar omdat binnen onze maatschappij we inmiddels zover zijn dat het niet meer sociaal geaccepteerd is te "roken" op bepaalde plekken omdat het nu eenmaal verboden is. En dampen geeft anderen toch het gevoel/de indruk tegen een roker aan te kijken( al zijn we geen rokers maar dampers )

Dus ziekenhuis,openbaar vervoer etc. Nee. Op je werk? zou kunnen in overleg met je collega's en/of je baas. Bij mensen thuis, op feestjes mits de gastheer/vrouw geen bezwaar heeft, ja.

In de horeca, wanneer men dit op die plek toestaat, ja ( gewoon even vragen.

En of andere mensen het stom vinden staan zo'n damper, I don't care!

In mijn omgeving heb ik deze week best reactie's gekregen dat ze het stom vinden staan. Ik zeg gewoon, dat mag maar wen er maar aan, want ik....Damp!
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik ben in het begin ook uitgelachen. Maar wie het laatst lacht, lacht het langst. Dit weekend een vriend over de vloer die mij 7 maanden geleden heeft uit zitten lachen. Geen gezicht enz.

Ook hij is nu over en super enthousiast. Nu ben ik diegene die hem uitlacht. Hij had 7 maanden geleden al veel gezonder kunnen gaan leven. Tja....
Ik word helemaal enthousiast van jullie verhalen. Ik zou dolgraag met stoppen met roken maar het lukt me nog steeds niet. Ik rook een pakje per dag, het stinkt en ik stink. Het is ongezond en inmiddels kan ik het ook haast niet meer betalen,

Welke e-smoker is een aanrader?
quote:loisnvt schreef op 09 oktober 2013 @ 23:40:

[...]

Je mag er van vinden wat je wil, maar ik ben ervan overtuigd dat je het steeds vaker gaat zien, het dampen. En wat andere mensen ervan vinden, tokkie, verslaafde of wat dan ook, het boeit mij helemaal niks

Zo is het!

Ik denk ook dat je het meer gaat zien, ik heb namelijk enorme bekeringsdrang dus ik ga wel zielttjes winnen, haha! .Heb de neiging als ik op straat iemand zie roken om even op de schouders te tikken en te zeggen, weet je wat jij moet doen.. dampen!
quote:Marjo41, 2 minuten geleden

Ik word helemaal enthousiast van jullie verhalen. Ik zou dolgraag met stoppen met roken maar het lukt me nog steeds niet. Ik rook een pakje per dag, het stinkt en ik stink. Het is ongezond en inmiddels kan ik het ook haast niet meer betalen,

Mijn man heeft de South Beach Smoke.

Dat is deze: http://www.e-smoke4u.nl/starterkits_E-Smoke4U

Hij is er heel tevrden over. Andere merken bevielen hem niet zo goed.
quote:consuelabananahammok, 4 minuten geleden

Zo is het!

Ik denk ook dat je het meer gaat zien, ik heb namelijk enorme bekeringsdrang dus ik ga wel zielttjes winnen, haha! .Heb de neiging als ik op straat iemand zie roken om even op de schouders te tikken en te zeggen, weet je wat jij moet doen.. dampen!

I know the feeling. Ik heb de neiging om te zeggen dat ze er zoveel beter uit zouden zien, als ze gaan.... dampen.
Marjo41, er is hier een topic 'elektrisch roken'. Hier vind je ervarings verhalen en wie wat waar rookt en besteld. Mss moet je daar eens kijken. Ik kan alleen maar zeggen DOEN. Ik rookte een pakje per dag (groot pakje) en heb totaal geen moeite gehad met overstappen. Ben nog elke dag zo blij dat ik damp.
quote:Marjo41 schreef op 10 oktober 2013 @ 00:09:

Marjo er zijn inmiddels heel veel verschillende e-cigs

Lees je eens in op dit forum elektrisch-roken

Heel veel informatie te vinden en ook goedgekeurde webwinkels!
Dank voor de tips, ik had me al wat ingelezen op het internet maar dan komt er zoveel op je af.

Ik ga dat topic eens doorspitten.
Dit topic bedoelt pavlova:

http://mobiel.viva.nl/forum/list_messages/205325
quote:Marjo41 schreef op 10 oktober 2013 @ 00:09:

Nou dat ook nog idd! Het vele geld dat ik ga besparen! De toekomst zal voor mij drukkender gaan worden op mijn financieen en dit is de beste besparing om lucht te krijgen op mijn bankrekening als dat moment aanbreekt. En voor nu, ik fantaseer een eind raak met wat ik met al dat geld kan gaan doen die ik nu niet uitgeef.

Ik heb de Kanger Evod.

Ik heb verder geen vergelijking met anderen. Heb deze wel in een winkel gekocht die enkel dit verkoopt en er daar een paar getest en goed advies en uitleg gekregen. Dat is eigenlijk het beste advies wat ik je kan geven, om misschien niet via internet te kopen maar er de tijd voor te nemen je ergens goed te adviseren en het zelf te testen welke je fijn vind. Kon daar ook wat smaakjes testen enzo.

Ik heb hem pas een week, dus kan nog weinig zeggen over kwaliteit en zo op lange termijn. Maar voor nu bevalt deze heel goed.

Goede damp, makkelijk in gebruik, degelijk en stevig, goede smaakbeleving ( ik heb mij laten vertellen dat je een damper met een clearomizer moet hebben) prettige prikkel in je keel( echt het gevoel dat je wat aan het roken bent en niet alleen maar gevoelloos lucht zit uit te blazen.

Uiterlijk vind ik ook prima. Het is een soort dikke pen ( ik heb RVS gekozen, maar je hebt ook kleurtjes) en de vloeistof zit heel subtiel in een dichte tank met een kijkbuisje.
Jullie hebben dan ook helemaal gelijk: ik kom niet tolerant over :(. Ik ben het absoluut eens: beter dit roken, dan echt roken! En ik ben best een tolerant persoon. Heb gewoon een rook-aversie!

Waarom vind ik het gek?

Ik vind het gek omdat ik dus mensen in ruimtes, waar niet gerookte mag worden, in een rookwolk zie staan!!!!
Consuela een damper met clearomizer is echt voor iedereen verschillend. Ik zelf ben begonnen met de Ego C (tanksysteem) en later heb ik er wel eens een clearomizer bij gekocht

Ik blijf het tanksysteem toch fijner vinden en ben verknocht aan mijn Eroll (klein tankje 4ml)
Ik ken alleen de positieve verhalen (van TO ), maar vraag me af: heb je dan geen afkickverschijnselen van de nicotine?

Ik zou het wel vreemd vinden als ik op kantoor iemand achter z'n buro zie zitten met een e-sigaret. Gewoon omdat ik dat niet meer gewend ben. Als je er werkelijk niks van ruikt, zou ik het denk ik geen probleem vinden. Er zijn ook mensen die altijd op een lollie sabbelen of wortels knagen.

Doet met trouwens ook denken aan een vergelijkbare vraag die ik laatst hoorde: hoe zou het zijn als er tijdens een vergadering niet alleen koffie / thee / frisdrank wordt gedronken, maar ook alcoholvrij bier?

Dat zou ik wel raar vinden. Maar dat is gevoelsmatig, geen idee waarom het een wel zou kunnen en het ander niet.
quote:cootjep schreef op 10 oktober 2013 @ 00:27:

Jullie hebben dan ook helemaal gelijk: ik kom niet tolerant over :(. Ik ben het absoluut eens: beter dit roken, dan echt roken! En ik ben best een tolerant persoon. Heb gewoon een rook-aversie!

Waarom vind ik het gek?

Ik vind het gek omdat ik dus mensen in ruimtes, waar niet gerookte mag worden, in een rookwolk zie staan!!!!Daar heb je het al verkeerd want het is geen rook wat er uitgeblazen word met een e-cig. Het is waterdamp! Dus niet schadelijk voor de medemens
De South Beach Smoke lijkt meer op een gewone sigaret. Het witte gedeelte is een oplaadbare batterij en het uiteinde is de cartridge. Als de cartridge leeg is, draai je er een nieuwe op. De batterij kan je op verschillende manieren opladen, in het stopcontact, met een USB-lader, met een autolader en ook met een portable lader.

Het is wel aan te raden om twee batterijen te hebben, dan kan de een laden, terwijl je de andere laadt. Zit je nooit zonder. Cartridges zijn in verschillende sterkten en smaken verkrijgbaar.
quote:cootjep schreef op 10 oktober 2013 @ 00:27:

Waarom vind ik het gek?

Ik vind het gek omdat ik dus mensen in ruimtes, waar niet gerookte mag worden, in een rookwolk zie staan!!!!

Maa dat is het ook Cootje, het is geen geaccepteerd maatschappelijk beeld meer door het rookverbod. Waar het vroeger normaal was rookwolken te zien in de trein,op de werkvloer etc. Dat is niet meer. En het ziet er toch uit als roken ( maar we dampen he, heul iets anders )

Overigens staan we niet echt in een rookwolk. De damp die we uitblazen ziet er idd uit als een rookwolk maar tel tot ( wacht ff, even testen)........5 en woesj weg is de rook!

Waar je met sigaretten een heel rookgordijn kon knutselen op een avond, dat is met dampen echt niet het geval.
Bedankt Consuela voor je reactie. Morgen naar de winkel en me laten adviseren dat ga ik doen.

Op internet zie ik door de bomen het bos nu al niet meer, de ene starterkit kost 27,95 en de andere 169,95.

Dan weet ik al niet meer wat ik moet nemen.

Ik ga nu het andere topic lezen,bedankt jullie!

Ik hoop dat ik ook snel een damper word
quote:MrsStanleyWalker schreef op 10 oktober 2013 @ 00:31:

De South Beach Smoke lijkt meer op een gewone sigaret. Het witte gedeelte is een oplaadbare batterij en het uiteinde is de cartridge. Als de cartridge leeg is, draai je er een nieuwe op. De batterij kan je op verschillende manieren opladen, in het stopcontact, met een USB-lader, met een autolader en ook met een portable lader.

Het is wel aan te raden om twee batterijen te hebben, dan kan de een laden, terwijl je de andere laadt. Zit je nooit zonder. Cartridges zijn in verschillende sterkten en smaken verkrijgbaar.

Wel een dure manier van e-roken MrsStanley. Met tanksysteem of clearomizer en dan vullen met liquid is echt veel goedkoper.

Maar nu heb ik er het geld er ook niet voor liggen
quote:Splinter_, 3 minuten geleden

Ik ken alleen de positieve verhalen (van TO ), maar vraag me af: heb je dan geen afkickverschijnselen van de nicotine?

Ik zou het wel vreemd vinden als ik op kantoor iemand achter z'n buro zie zitten met een e-sigaret. Gewoon omdat ik dat niet meer gewend ben. Als je er werkelijk niks van ruikt, zou ik het denk ik geen probleem vinden. Er zijn ook mensen die altijd op een lollie sabbelen of wortels knagen.

Doet met trouwens ook denken aan een vergelijkbare vraag die ik laatst hoorde: hoe zou het zijn als er tijdens een vergadering niet alleen koffie / thee / frisdrank wordt gedronken, maar ook alcoholvrij bier?

Dat zou ik wel raar vinden. Maar dat is gevoelsmatig, geen idee waarom het een wel zou kunnen en het ander niet. Tja, schijnt dat een koud (alcoholvrij) biertje lekker moet zijn als het warm is. Ik zou er tijdens een vergadering geen moeite mee hebben. Maar als er kinderen bij zijn, ligt het bij mij wel anders, alsof iemand niet zonder bier of iets wat erop lijkt zou kunnen. Dan vraag ik me wel af wat het voor voorbeeld geeft. Onder volwassenen maakt het me niks uit, zowel alvoholvrij bier en de e-sigaret niet, van beiden heb ik geen last, het kan immers geen kwaad.
quote:mika65 schreef op 10 oktober 2013 @ 00:28:

Consuela een damper met clearomizer is echt voor iedereen verschillend. Ik zelf ben begonnen met de Ego C (tanksysteem) en later heb ik er wel eens een clearomizer bij gekocht

Ik blijf het tanksysteem toch fijner vinden en ben verknocht aan mijn Eroll (klein tankje 4ml)

Ja ik heb verder ook geen ervaring aan vergelijkingsmateriaal. Ik sluit ook niet uit dat ik t.z.t ook eens een andere soort aanschaf om te ervaren wat ik nu echt fijner vind.

De E-roll werd mij dan weer afgeraden. Niet omdat hij niet goed zou zijn, maar omdat het een klein tankje bevat en wanneer je zoals ik een pakje per dag rookte en je vergelijkbaar aan je trekken wil komen , je de tank een aantal keren per dag moet vullen.

De Ego-c heb ik ook geprobeerd, ook een hele fijne ( al kon ik echt grote verschillen in de testtijd niet echt bepalen) Wel ook met een clearomizer
Marjo, laat je weten wat het geworden is en hoe het bevalt? Ik hoop dat je ook omgaat en gaat merken hoe goed je je gaat voelen wanneer je over bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven