Gezondheid alle pijlers

Pcos: met of zonder condoom vrijen?

12-10-2013 22:07 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
He,

Ik heb PCOS( vastgesteld door inwendige echo, bloedonderzoek en al dik 10 maanden niet ongesteld na het stoppen met de nuvaring). ook heb ik een vaste vriend, als we vrijen komt hij niet in mij klaar.

Ik weet dat er altijd een kans is dat je zwanger raakt, zelfs met pcos en met 'voor het zingen de kerk uit'.. Maar de kans lijkt me wel minimaal toch?

Ik ga liever niet aan de pil of andere anti conceptie.. Wat doen jullie?
Tja, hier moeten jullie wel samen achterstaan en bespreek ook van tevoren wat jullie doen als het ineens wel een keer 'raak' is. Lijkt me wel even verstandig dat te bespreken! Ja de kans is heel klein, maar hoe klein ook: een kans is nog altijd een kans. Houd daar rekening mee!
Hoe kijken jullie aan tegen kinderen krijgen? Als (een van ) jullie niet zit te wachten op een ongelukje dan zou ik toch echt anticonceptie gebruiken.
Als jij geen kind wil moet je anticonceptie gebruiken. En zijn behoorlijk wat dames die toch vruchtbaarder bleken dan gedacht. En voor het zingen de kerk uit is totaal onbetrouwbaar!
Heb een goede vriendin met pcos die inmiddels drie keer (gewenst) natuurlijk zwanger is geworden. Als een baby welkom is kun je anticonceptie achterwege laten, in andere gevallen niet. Maar dat lijkt me vrij logisch toch?!
Bij PCOS ben je niet onvruchtbaar hoor
Wat is je vraag? Of het slim is om zonder AC te n**ken? Nee, lijkt mij niet slim. Als je niet zwanger wil raken zou ik toch iets gaan gebruiken. Waarom geen nuvaring meer?
Als je kinderen wil zou ik zonder doen, wil je ze niet dan niet.
Hier ook hartstikke pcos, zelfs nooit een menstruatie....maar ben nu dus wel hartstikke zwanger Hahaha.

Pcos als anticonceptie is geen goed idee
Who lit the fuse on your tampon?
Ik zeg koperspiraal want je huidige manier is uiterst onbetrouwbaar.
Jeetje, je wil nog geen kinderen en wil geen anticonceptie.. Ja, dan kun je nog kiezen voor onthouding. 'voor het zingen de kerk uit' is totaal geen veilige optie, wees blij dat het tot nu toe goed gegaan is!

Anale seks is dan wel meest veilige optie zonder anticonceptie..
Als je pcos hebt en je menstrueert niet heb je een verhoogde kans op baarmoederslijmvlies kanker. Dus ik zou wel iets gaan gebruiken waardoor je ontrekkingsbloedingen hebt.
Voor het zingen de kerk uit is bepaald een onbetrouwbare manier van anticonceptie. Ook met PCOS. Dus als je niet zwanger wil raken weet je wat je moet doen.
Bedankt voor jullie reacties!

Ik weet ook wel dat voor het zingen de kerk uit niet veilig is, maar in combinatie met geen eisprong leek me dit wel redelijk veilig.

Kindje zou niet ongewenst zijn,maar ook niet exh handig nee, dus voortaan toch maar weer beter opletten
quote:marloezje schreef op zondag 13 oktober 2013 08:28 Als je pcos hebt en je menstrueert niet heb je een verhoogde kans op baarmoederslijmvlies kanker. Dus ik zou wel iets gaan gebruiken waardoor je ontrekkingsbloedingen hebt.In overleg met de gyneacologe krijg ik 3x per jaar een kuur van 10 pilletjes, waardoor je wel een onttrekkingsbloeding krijgt..
De kans is niet zo héel groot, maar is er wel. Dus je kan niet uitsluiten dat je niet zwanger raakt, als je dat echt wilt uitsluiten MOET je anticonceptie gebruiken.

Inderdaad, als je geen eisprong hebt kan je ook niet zwanger raken, maar wat als je die plots toch hebt? Daarbij komt dat je niet maandelijks menstrueert, dus wanneer kom je erachter? Met een beetje pech al erg laat.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:floortjek schreef op 13 oktober 2013 @ 09:39:

[...]

In overleg met de gyneacologe krijg ik 3x per jaar een kuur van 10 pilletjes, waardoor je wel een onttrekkingsbloeding krijgt..Oké, dan is het goed.
Voor het zingen de kerk uit is betrouwbaar hoor, als je vriend goed oplet is er niks aan de hand. Niet twee keer achter elkaar zonder te plassen, op tijd er uit trekken. In voorvocht zitten geen spermacellen, hoewel dat vaak anders word beweerd.

Wij gebruiken voor het zingen de kerk uit al jaren, en was 3 keer bewust de eerste en tweede maand zwanger. Maar hij hoeft, maar 1 keer in alle opwinding vergeten eruit te gaan. Dan is er weleen kleine kans.
quote:wished- schreef op 13 oktober 2013 @ 09:51:

De kans is niet zo héel groot, maar is er wel. Dus je kan niet uitsluiten dat je niet zwanger raakt, als je dat echt wilt uitsluiten MOET je anticonceptie gebruiken.

Inderdaad, als je geen eisprong hebt kan je ook niet zwanger raken, maar wat als je die plots toch hebt? Daarbij komt dat je niet maandelijks menstrueert, dus wanneer kom je erachter? Met een beetje pech al erg laat.

Bedankt voor je iets genuanceerdere berichtje zo dacht ik inderdaad ook ja.. maargoed, het is inderdaad niet 100% betrouwbaar.

En Luffy, jij ook bedankt he voor je waardevolle tips!
quote:luffy22 schreef op 13 oktober 2013 @ 10:19:

Voor het zingen de kerk uit is betrouwbaar hoor, als je vriend goed oplet is er niks aan de hand. Niet twee keer achter elkaar zonder te plassen, op tijd er uit trekken. In voorvocht zitten geen spermacellen, hoewel dat vaak anders word beweerd.

Wij gebruiken voor het zingen de kerk uit al jaren, en was 3 keer bewust de eerste en tweede maand zwanger. Maar hij hoeft, maar 1 keer in alle opwinding vergeten eruit te gaan. Dan is er weleen kleine kans.

Voor het zingen de kerk uit gaan is echt geen betrouwbaar anticonceptiemiddel en plassen na de seks ook niet.

Dat jij toevallig "geluk" hebt gehad, betekent niet dat iedereen dat heeft

Plassen na seks kan wel helpen om een blaasontsteking te voorkomen, dat is alles.
quote:saartje- schreef op 13 oktober 2013 @ 13:05:

[...]

Voor het zingen de kerk uit gaan is echt geen betrouwbaar anticonceptiemiddel en plassen na de seks ook niet.

Dat jij toevallig "geluk" hebt gehad, betekent niet dat iedereen dat heeft

Plassen na seks kan wel helpen om een blaasontsteking te voorkomen, dat is alles.Oh ik vatte haar berichtje wel heel sarcastisch op om mij op die manier belachelijk te maken..maar misschien was het wel serieus? Hihi
Ik ken genoeg vrouwen die ondanks pcos zwanger zijn geraakt, spontaan dus ik zou wel ac gebruiken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ook ik heb PCOS en na een jaar spontaan zwanger geworden! Ben inmiddels 26 weken zwanger van een stoere knul!

Wij vreeën ook zonder anticonceptie maar wel met de gedachte dat mochten we zwanger raken op een natuurlijke manier het hartstikke welkom is! Gepland dus
quote:floortjek schreef op 13 oktober 2013 @ 13:36:

[...]

Oh ik vatte haar berichtje wel heel sarcastisch op om mij op die manier belachelijk te maken..maar misschien was het wel serieus? Hihi

Ik hap nu wel erg graag toe merk ik....

* is gauw een appel aan het eten in de hoop dat het niet meer gebeurt vandaag*
"Voor het zingen de kerk uit" is alleen veilig als je partner de boel onder controle heeft. Als hij voor het vrijen plast, zitten er in principe geen zaadcellen meer in het voorvocht. Ga lekker vrijen, maar zorg ervoor dat je het onder controle is, dus ga na het "duwen" over op handwerk of andere manier en laat hem zijn vriendje er niet net op het allerlaatste moment eruit halen, dan kan het perongeluk toch te laat zijn. 15 tot 35 % blijkt toch perongeluk zwanger, maar dat kan in principe niet door voorvocht, maar gebeurd dus door andere redenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven