Mode & Beauty alle pijlers

Muf ruikende kleding!

14-10-2013 20:57 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk heeft hier iemand de gouden tip voor mijn vriendin!

Ze is helaas genoodzaakt kleding voor haar en de kids bij de kledingbank te halen.

Het grote nadeel is dat de kleding erg muf ruikt, zelfs na 3x wassen.

Ze heeft al azijn, soda en de A-merken wasmiddel en wasverzachter gebruikt maar niks lijkt te helpen!

Wie o wie heeft de gouden tip voor haar!?
Misschien de wasmachine ff op kookwas zetten? Misschien zit er vetluis in de machine!
Haar wasmachine is net 4 maanden oud! En het is alleen bij de kleding die ze bij de kledingbank vandaan heeft, ook mijn wasmachine krijgt de geur er niet uit. Andere kleding geen problemen mee!
Buiten uit laten waaien?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ze zou kunnen proberen baking soda (dus geen gewone soda) te gebruiken.

Je kunt een flinke kwak oplossen in warm water en daar kleding een nacht of dag laten weken voor het de wasmachine ingaat. Eventueel 2 x herhalen.

Het heeft bij mij geholpen om een heel vieze geur uit theedoeken te halen.

Baking soda kun je bij de toko kopen onder de merknaam Arms and Hammer (oranje doosje) maar het is ook verkrijgbaar als zuiveringszout bij sommige drogisterijen.
Een scheutje azijn is niet de oplossing, daar gaat het meestal mis. Een halve fles schoonmaakazijn in de hoofdwas daarentegen werkt als een tierelier. Ik weet dit uit ervaring, want ik koop ook weleens tweede hands kleding en jaren geleden heb ik een probleem gehad met vocht in de kelder en was mijn kleding heel erg muf en ook toen hielp een halve fles schoonmaakazijn. Alles wordt er weer fris van/door.
Toch niet een halve fles schoonmaakazijn per keer Cateautje? Gaat je was niet te sterk ruiken? (buitenom de kosten van een halve fles per grote was?)
Thanks dames voor de tips! We gaan weer met frisse moet verder met uit proberen!

Ik denk dat Cateautje idd wel een halve fles bedoeld want met 100 ml merkte we nog geen verschil.

Je hebt volgens mij ook schoonmaakazijn met lavendelgeur! En schoonmaakazijn kost nog geen halve euro geloof ik!
Inspuiten met Ambipur textielverfrisser. Voorheen heette dit Febreze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven