Dag haar
maandag 14 oktober 2013 om 23:49
Mijn zwarte lokken zijn gekortwiekt.
Ik moest afscheid nemen van mijn zwarte lokken, want ik ben zo grijs als een duif.
Het kon echt niet langer zo. Zucht.
Ik mis mijn dos. Dit topic zou op relatie passen.
Liefdesverdriet...... En ik moet niet zeuren, het hangt op schouders na bleken en knippen. Niet meer mijn dos zwart haar van weleer. Maar het moest. Ouder worden vind ik helemaal niet erg, maar dit vond ik wel erg.
Toch Psyche?
Ik moest afscheid nemen van mijn zwarte lokken, want ik ben zo grijs als een duif.
Het kon echt niet langer zo. Zucht.
Ik mis mijn dos. Dit topic zou op relatie passen.
Liefdesverdriet...... En ik moet niet zeuren, het hangt op schouders na bleken en knippen. Niet meer mijn dos zwart haar van weleer. Maar het moest. Ouder worden vind ik helemaal niet erg, maar dit vond ik wel erg.
Toch Psyche?
dinsdag 15 oktober 2013 om 08:17
quote:catacarax schreef op 15 oktober 2013 @ 00:35:
[...]
Ik dacht met blondere lokken het niet zo op te laten vallen. Erg he?
En stom dat ik mijn haren mis. Ik ga weer een pot zwart halen. :-)Dat zou ik niet doen, door het bleken is je haar best beschadigd en daar een fles ammonia overheen is niet echt goed. Dan kun je nog beter terug gaan naar de kapper en lowlights laten zetten (donkere strepen erdoor) zodat het wel donkerder wordt. Dan valt grijze uitgroei ook niet erg op. En daarna gewoon weer laten groeien en alleen de uitgroei laten bijwerken.
[...]
En stom dat ik mijn haren mis. Ik ga weer een pot zwart halen. :-)Dat zou ik niet doen, door het bleken is je haar best beschadigd en daar een fles ammonia overheen is niet echt goed. Dan kun je nog beter terug gaan naar de kapper en lowlights laten zetten (donkere strepen erdoor) zodat het wel donkerder wordt. Dan valt grijze uitgroei ook niet erg op. En daarna gewoon weer laten groeien en alleen de uitgroei laten bijwerken.
dinsdag 15 oktober 2013 om 09:24
quote:catacarax schreef op 15 oktober 2013 @ 00:30:
Goede vraag Tantejo. Ik ben gewoon stom geweest. I know ook best wel. Tjonge wat dom van me.
En natuurlijk doneer je haar toch? Was eigenlijk niet echt een vraag voor mij, natuurlijk gaat mijn haar naar KWF. Ik ben al van de kaart dat mijn haar op schouders hangt. Wat zeur ik ook eigenlijk. Dank je. Ik zie het weer goed. Er gaat een pot zwart door, lang groeien en weer doneren als het lang is.
Helaas mag geverfd haar niet worden gedoneerd, werd mij verteld. Is dat bij KWF anders?
Verder: go catacarax! Lekker je haar weer herstellen!
Goede vraag Tantejo. Ik ben gewoon stom geweest. I know ook best wel. Tjonge wat dom van me.
En natuurlijk doneer je haar toch? Was eigenlijk niet echt een vraag voor mij, natuurlijk gaat mijn haar naar KWF. Ik ben al van de kaart dat mijn haar op schouders hangt. Wat zeur ik ook eigenlijk. Dank je. Ik zie het weer goed. Er gaat een pot zwart door, lang groeien en weer doneren als het lang is.
Helaas mag geverfd haar niet worden gedoneerd, werd mij verteld. Is dat bij KWF anders?
Verder: go catacarax! Lekker je haar weer herstellen!
dinsdag 15 oktober 2013 om 11:03
Ik vind het zo lief dat er begrip is voor het gemis van mijn haar.
Opnieuw laten groeien en even niet aanzitten dus. Grrr.
Ik ben best zielig nu.
Na ja, het is maar haar, geen arm of been en niks ergs aan de hand.
Jawel hoor, geverfd haar mag gedoneerd worden. Er schijnen diverse stichtingen hiervoor te zijn, maar mijn kapper/slachter weet daar meer van. Er schijnt ook een stichting te zijn die wat korter haar verzameld, dus zij gooien bijna niks weg wat 5 cm of langer is. Ik vind dat best goed. Dus eigenlijk ben ik niet de held, maar de kapper.
Opnieuw laten groeien en even niet aanzitten dus. Grrr.
Ik ben best zielig nu.
Na ja, het is maar haar, geen arm of been en niks ergs aan de hand.
Jawel hoor, geverfd haar mag gedoneerd worden. Er schijnen diverse stichtingen hiervoor te zijn, maar mijn kapper/slachter weet daar meer van. Er schijnt ook een stichting te zijn die wat korter haar verzameld, dus zij gooien bijna niks weg wat 5 cm of langer is. Ik vind dat best goed. Dus eigenlijk ben ik niet de held, maar de kapper.
dinsdag 15 oktober 2013 om 11:04
quote:Exces schreef op 15 oktober 2013 @ 08:17:
[...]
Dat zou ik niet doen, door het bleken is je haar best beschadigd en daar een fles ammonia overheen is niet echt goed. Dan kun je nog beter terug gaan naar de kapper en lowlights laten zetten (donkere strepen erdoor) zodat het wel donkerder wordt. Dan valt grijze uitgroei ook niet erg op. En daarna gewoon weer laten groeien en alleen de uitgroei laten bijwerken.Ik ben al jaloers op jouw avatar! Wat een mooie zwarte kat zeg!
[...]
Dat zou ik niet doen, door het bleken is je haar best beschadigd en daar een fles ammonia overheen is niet echt goed. Dan kun je nog beter terug gaan naar de kapper en lowlights laten zetten (donkere strepen erdoor) zodat het wel donkerder wordt. Dan valt grijze uitgroei ook niet erg op. En daarna gewoon weer laten groeien en alleen de uitgroei laten bijwerken.Ik ben al jaloers op jouw avatar! Wat een mooie zwarte kat zeg!
dinsdag 15 oktober 2013 om 11:06
quote:mafalda schreef op 15 oktober 2013 @ 05:31:
Ik herken het gevoel..
Heb vorig jaar in een opwelling mijn haar kort kaaklengte laten knippen bij een vriendin.
Was niet de bedoeling eigenlijk maar die vriendin had geloof ik de kolder in dr koppie.
Echt ik heb geen haartopic voorbij laten gaan zonder t reageren.
Ik was helemaal mezelf kwijt.
Mijn haar hing in mijn taille zo lang was het.
Mijn dikke roodbruine haren mijn imago, iedereen herkend mij aan mijn haar.
Kleding stond niet leuk, voelde me gewoon half af.
Mijn fout is dat ik het gewoon echt vreselijk vind om naar de kapper te gaan en als ik dan ga dan ben ik het ff zo zat dat zware haar dat ik impulsief tegen de kapper zeg doe er maar wat leuks mee, waar ik altijd spijt van heb.
Plaats dat ik er gewoon een stukje af laat halen.
Maar goed 1 jaar verder en het hangt bijna op mijn bh bandje, en ik begin mezelf weer te herkennen... voor jou! Blij dat jij ook weer een paardenstaart hebt, net als Tante Jo!
Ik herken het gevoel..
Heb vorig jaar in een opwelling mijn haar kort kaaklengte laten knippen bij een vriendin.
Was niet de bedoeling eigenlijk maar die vriendin had geloof ik de kolder in dr koppie.
Echt ik heb geen haartopic voorbij laten gaan zonder t reageren.
Ik was helemaal mezelf kwijt.
Mijn haar hing in mijn taille zo lang was het.
Mijn dikke roodbruine haren mijn imago, iedereen herkend mij aan mijn haar.
Kleding stond niet leuk, voelde me gewoon half af.
Mijn fout is dat ik het gewoon echt vreselijk vind om naar de kapper te gaan en als ik dan ga dan ben ik het ff zo zat dat zware haar dat ik impulsief tegen de kapper zeg doe er maar wat leuks mee, waar ik altijd spijt van heb.
Plaats dat ik er gewoon een stukje af laat halen.
Maar goed 1 jaar verder en het hangt bijna op mijn bh bandje, en ik begin mezelf weer te herkennen... voor jou! Blij dat jij ook weer een paardenstaart hebt, net als Tante Jo!
dinsdag 15 oktober 2013 om 12:14
Een jaar of vier geleden besloot ik mijn haar niet meer te verven. Had het ca. 20 jaar iedere 2 maanden geverfd en het werd er niet mooier op. Het was stug en het viel uit. Bovendien hield de verf slecht op grijze haren, die prikten er al snel doorheen.
En wat blijkt? Het is het beste besluit qua uiterlijk dat ik ooit genomen heb. Mijn grijze haren (staalgrijs met een witte lok om mijn voorhoofd) staan me goed. Heb kleuren van make-up en kleding aangepast en liet het in een hippere coupe knippen. Krijg veel complimentjes over mijn grijze look.
En wat blijkt? Het is het beste besluit qua uiterlijk dat ik ooit genomen heb. Mijn grijze haren (staalgrijs met een witte lok om mijn voorhoofd) staan me goed. Heb kleuren van make-up en kleding aangepast en liet het in een hippere coupe knippen. Krijg veel complimentjes over mijn grijze look.
dinsdag 15 oktober 2013 om 16:59
quote:catacarax schreef op 15 oktober 2013 @ 00:35:
[...]
En stom dat ik mijn haren mis. Ik ga weer een pot zwart halen.
Let je wel op de juiste tint zwart, als je het er natuurlijk wil laten zien.
Ik heb zelf donkerbruin/zwart Aziatisch haar, ik moet donkerbruin hebben. Anders ziet het er onnatuurlijk en hard uit.
[...]
En stom dat ik mijn haren mis. Ik ga weer een pot zwart halen.
Let je wel op de juiste tint zwart, als je het er natuurlijk wil laten zien.
Ik heb zelf donkerbruin/zwart Aziatisch haar, ik moet donkerbruin hebben. Anders ziet het er onnatuurlijk en hard uit.
donderdag 17 oktober 2013 om 21:17
quote:kerriebredsjo schreef op 15 oktober 2013 @ 05:45:
Ja maar ja maar....grijs is het nieuwe zwart!
Het is hip om grijs te zijn. Sommige jonge meiden verfen hun haar zels grijs.
Wow! Ik ben hip. Mijn haar is ook erg kort, is dat nog hipper?
(En deze is smilie wel hip genoeg?)
Ja maar ja maar....grijs is het nieuwe zwart!
Het is hip om grijs te zijn. Sommige jonge meiden verfen hun haar zels grijs.
Wow! Ik ben hip. Mijn haar is ook erg kort, is dat nog hipper?
(En deze is smilie wel hip genoeg?)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
maandag 21 oktober 2013 om 15:40
quote:Bergje65 schreef op 17 oktober 2013 @ 18:35:
Is het kort?
Ik zie soms vrouwen van middelbare leeftijd met pittige korte grijze kopjes. Vrouwelijk gekleed ..... Prachtig
Dat vind ik nou ook. Bij anderen.
Nog geen pot zwart trouwens en geluisterd hier. Thanks!
Begin nu te wennen aan nieuwe coupe. (coupe waar ik niks mee kan, niet opsteken, niet los, dus bos chaos).
Wel besloten dat ik een omaatje wordt met dikke grijze vlecht.
Effe uitzitten dus.
Zucht. Stom he, ik ben er best behoorlijk naar over geweest. Nu weer, nou ik het er weer over heb.
Is het kort?
Ik zie soms vrouwen van middelbare leeftijd met pittige korte grijze kopjes. Vrouwelijk gekleed ..... Prachtig
Dat vind ik nou ook. Bij anderen.
Nog geen pot zwart trouwens en geluisterd hier. Thanks!
Begin nu te wennen aan nieuwe coupe. (coupe waar ik niks mee kan, niet opsteken, niet los, dus bos chaos).
Wel besloten dat ik een omaatje wordt met dikke grijze vlecht.
Effe uitzitten dus.
Zucht. Stom he, ik ben er best behoorlijk naar over geweest. Nu weer, nou ik het er weer over heb.
dinsdag 22 oktober 2013 om 11:50