Gezondheid alle pijlers

Fitter bij vroeg opstaan?

15-10-2013 08:54 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer mensen die zich fitter voelen als ze vroeg opstaan?

En dan bedoel ik niet extreem vroeg maar gewoon rond 7.00 ?

Ik ben al jaren vermoeid. Door omstandigheden kon ik langer in bed blijven liggen 's ochtends en daar maakte ik graag gebruik van, vooral vanwege mijn vermoeidheid.

Nu moest ik afgelopen maanden af en toe een week rond 7.00u uit bed. Ik zag daar erg tegenop, verwachtte dat ik bijna de dag niet zou doorkomen maar tot mijn verbazing voelde ik me juist beter, minder vermoeid. Misschien is dit fenomeen allang bekend maar ik was wel verbaasd..misschien blijf ik toch 's ochtends te lang in bed liggen en voel ik me juist beter als ik vroeger opsta?

Ik ben overigens wel een slechte slapen, slaap moeilijk voor 24.00u.Dus ik zal af en toe toch uren moeten inhalen maar klinkt dit iemand bekend?
Jahoor klinkt heel bekend.
Te lang slapen (welke tijden dan ook) beinvloeden wel degelijk je fitheids gevoel

Zowel te kort als te lang slapen heeft dit effect.

Voor iedereen is dit wel iets anders (de ene heeft gemiddeld 6 uur nodig een ander 8 tot 9 uur)

7uur opstaan ik begin om 7uur dus mijn opstaan is half 6 (slapen meestlaniet voor 22:30) kom ik aan max 7uur en dit gaat meestal heel goed.

Ook sporten hardlopen zwemmen etc zal een hoop meewerken aan je fitheidsgevol en goed en gevarieerd eten.
Alleen in geestelijk opzicht.

's Morgens ben ik op m'n best om problemen op te lossen.

's Middags kan ik het beste fitnessen,

en 's avonds ben ik het beste in liefde en vriendschappen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb wel 9 uur slaap nodig.

Ik slaap meestal om 22.45 uur en wordt vanzelf wakker om ca 8 uur.

Bevalt mij goed.
Ik voel me dan niet fitter. Ben totaal geen ochtendmens. Ik ben eind van de middag en in de avond beter op dreef dan 's ochtends.

Ik vind vroeg opstaan een gruwel.
Ik voel me dan inderdaad wel fitter. Zelfs nog fitter als het wel "extreem vroeg" is, om 5.00 ofzo, maar ik word uit mijzelf niet zo vroeg wakker en krijg wss ruzie als ik de wekker zo vroeg zet terwijl het niet hoeft. Ach ja, over niet al te veel dagen is onze baby misschien onze wekker. (maar of we ons dan ook fitter voelen?)
Dat denk ik niet NYC, spannend! Succes!
Ik ben gewend aan vroeg opstaan dus voor mij is het beter ja. Maar ik kan niet altijd vroeg opstaan, soms moet ik gewoon even niet hoeven haasten om m'n bed uit te komen.

Van te lang slapen ga je je niet beter voelen, eerder meer lamlendig.
ik ben dan weer geen avondmens.

Doordeweeks gaat mijn wekker 06,45 en probeer altijd rond 22.30 uur naar bed te gaan.

Echt uitslapen doe ik in het weekend niet want ik kwam er achter dat ik daar alleen maar moe van werd.

En misschien iets in voeding veranderen? Als ik slecht eet, veel suikers heb ik veel minder energie.
Ik voel me niet per se fitter als ik vroeg opsta, maar ik voel me wel loom en suf als ik te laat opsta. Maar als ik gewoon lekker uitslaap en eruit ga op het moment dat ik uitgerust ben (zo rond een uurtje of half negen/negen uur, soms half tien), dan voel ik me ook hartstikke fit.
Weet je wat je eens moet proberen? Ga om 6.30 er uit en ga sochtends lekker sporten. Vriendinnetje van mij doet dat nu omdat ze vast wil wennen aan dr nieuwe baan straks waarvoor ze er echt vroeg uit moet. Ze koopt via Sporttegoed ofzo dr ticket zodat ze zowel in Amsterdam bij dr vriend dit kan doen en in Utrecht.

Sochtends sporten is in begin echt heel erg moeilijk maar door sporten krijg je echt meer energie. Ik weet natuurlijk niet of je medisch iets hebt waardoor je zo moe bent maar je zou het eens kunnen proberen of het was is. Van sporten krijg je namelijk echt zoveel meer energie op langer termijn.

En mocht je nog geen sportschool hebben: http://www.sporttegoed.nl/wat-is-sporttegoed dit is die link.

Succes..
Ik word ook uitgeput wakker van te lang slapen. 6 uur is ideaal, 7 is ook te doen. Meer dan zeven uur slaap betekent heel de dag moe zijn.
Ik ken het, 7 uur slaap is perfect. En toch, als ik braaf vroeg wakker ben en ik heb die dag niets te doen zet ik de wekker weer uit.. Stom stom want tja, dan weer moe de rest van de dag.
Ik kan me zo verheugen op uitslapen he, bv vanavond denk ik "yes, morgen geen wekker" en dan word ik 08.30 uur wakker. Vind dat wel een mooie tijd hoor om eruit te gaan, maar is nou niet echt uitslapen. Maar hoe langer ik in mijn bed blijf liggen hoe vermoeider ik ben.
Nee, ik herken dat niet. Als ik vrij ben slaap ik bij voorkeur van een uur of 00.30 tot 09.30 uur en ik voel me dan véél fitter dan in werkweken (als ik slaap van 00.00 tot 07.00 uur). Als ik na een drukke werkweek geen wekker zet of op een andere manier gewekt wordt in het weekend, word ik doodleuk om 11 uur wakker, of nog later. Dan voel ik me trouwens wel wat minder fit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven