Preischotel 4 dagen later nog eetbaar?

15-10-2013 16:30 29 berichten
Goedemiddag forummers,

Is een preischotel die ik afgelopen zaterdag heb gemaakt nog eetbaar?

Er zit gehakt, prei, paprika en aardappelschijfjes in.

En er zit een kerriesausje in dat met ei is aangemaakt.

Ik wil het vanavond nog eten, maar ik heb geen tijd om te kijken of het nog goed is (ik zit op mijn werk).
Alle reacties Link kopieren
Hoe moeten wij dat weten? Misschien wel, misschien niet. De enige manier is om eens goed te ruiken en als het nog goed ruikt een hapje te nemen.
Ik zou het niet doen, maar ik ben daar ook voorzichtig in. Zou bang zijn voor het vlees.
quote:Tomatensoep schreef op 15 oktober 2013 @ 16:34:

Ik zou het niet doen, maar ik ben daar ook voorzichtig in. Zou bang zijn voor het vlees.

Waarom?

Je hebt toch een neus? Als iets echt niet goed meer is dan ruik je dat onmiddelijk.
Als je snel een paar kilo af wil vallen, dan moet je het doen.

Who lit the fuse on your tampon?
Dat ligt er ook maar net aan hoe je het bewaard en hoe je het gaat verhitten volgens mij
Lijkt me geen goed idee na vier dagen.
verba volant, scripta manent.
Bah
Heel algemeen. Als het een ovenschotel is die goed en door en door verhit is geweest en sinds vier dagen in een koele, schone koelkast afgedekt is weggezet, dan kan het heel goed nog prima in orde zijn.
Doe weg!
Met die schotel geen idee, 4 dagen lijkt me lang... Mijn chili con carne had ik na 2... of 3 dagen zelfs nog wel gegeten niet ziek geworden.
.
Als het nog goed eruit ziet, goed ruikt en goed smaakt kun je het nog eten. Ik ben daar erg gemakkelijk in en wordt nooit ziek van kliekjes eten. Wat Markovic schrijft, goed bereid, goed gekoeld en goed bewaard dan hoeft het geen enkel probleem te zijn.
Ik zie geen enkel probleem. Als je dit zaterdag gemaakt hebt, het is nu dinsdag, dus 3 dagen. Nog prima te eten, mits natuurlijk gekoeld in de koelkast.

Eten weggooien vind ik zonde, vroeger had men een keer in de week kliekjes dag. Dan werd eten gerust een week bewaard. Ik ben makkelijk met kliekjes, gooi zelden iets weg en ben nooit ziek.
Het is toch 3 dagen later? Zondag 1 dag later, maandag 2 dagen later. Als het goed ruikt, zou ik het doen. Dat bange gemiep om iets dat je prima met je neus en smaakpapillen kan ontdekken.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Het zijn drie dagen, kan prima!
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Zaterdag gemaakt, dat kan je vandaag nog prima eten mits het netjes in de koelkast is bewaard. STerker nog, wanneer je het vandaag weer heel goed verhit kan je het overmorgen weer probleemloos eten.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Thanx!

Normaal ben ik nooit zo makkelijk met eten lang in de koelkast bewaren. De preischotel was alleen zo lekker en er is nog precies voor 1x over. Ik ga het weggooien. Er zit ei in het sausje. Samen met het gehakt vertrouw ik het niet zo. Liever weggooien dan ziek worden.
quote:markovic schreef op 15 oktober 2013 @ 16:37:

[...]

Waarom?

Je hebt toch een neus? Als iets echt niet goed meer is dan ruik je dat onmiddelijk.Omdat ik iets ook niet wil eten als het een beetje niet goed meer is. Ik hou namelijk niet van maag- en darmklachten, ook niet een beetje.
Ik heb wel eens ovenschotels dagen na bereiding opgegeten ja, maar het is te lekker om te laten staan

Ik ga toevallig zo een preischotel maken, hmmm

Wordt wel een uitdaging, ik had eerder een oven, nu een combi magnetron. Dus gewoon op de hetelucht stand dan maar
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
quote:Tientje84 schreef op 15 oktober 2013 @ 17:42:

Thanx!

Normaal ben ik nooit zo makkelijk met eten lang in de koelkast bewaren. De preischotel was alleen zo lekker en er is nog precies voor 1x over. Ik ga het weggooien. Er zit ei in het sausje. Samen met het gehakt vertrouw ik het niet zo. Liever weggooien dan ziek worden.Waarom stel je hier de vraag dan?? Merendeel van de mensen zegt dat het prima is.
Dat ei is niet rauw meer, want het heeft al eerder in de oven gestaan toch?

Het is 3 dagen oud, dus mits goed afgekoeld, verpakt en gekoeld, zou je het nu nog prima moeten kunnen eten (ook zonder ziek van te worden ) zeker omdat je het nu ook weer gaat verhitten.

Ik zou het dus gewoon eten.
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Ik vind het een grensgeval. Als alles echt heel goed door en door verhit is geweest, en in de koelkast bewaard, en ik had een krap budget, dan zou ik erop wagen. Heel goed verhitten in elk geval zodat je moet blazen.

Een half blik bonen, een half blik soep en dergelijke, eet ik rustig op de vierde dag nog op.
Tjonge, niemand hier met horeca ervaring? Volgens de strengste hygiene regels kan je voedsel wat drie dagen geleden bereid is gewoon uitserveren.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Allemaal bange/onwetende mieperTs, Fame.
Inderdaad Fame.

Hysterisch gedoe over iets wat a) niet meer rauw is, b) na bereiding koel is bewaard en c) voor consumptie weer verhit wordt.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven