Preischotel 4 dagen later nog eetbaar?
dinsdag 15 oktober 2013 om 16:30
Goedemiddag forummers,
Is een preischotel die ik afgelopen zaterdag heb gemaakt nog eetbaar?
Er zit gehakt, prei, paprika en aardappelschijfjes in.
En er zit een kerriesausje in dat met ei is aangemaakt.
Ik wil het vanavond nog eten, maar ik heb geen tijd om te kijken of het nog goed is (ik zit op mijn werk).
Is een preischotel die ik afgelopen zaterdag heb gemaakt nog eetbaar?
Er zit gehakt, prei, paprika en aardappelschijfjes in.
En er zit een kerriesausje in dat met ei is aangemaakt.
Ik wil het vanavond nog eten, maar ik heb geen tijd om te kijken of het nog goed is (ik zit op mijn werk).
dinsdag 15 oktober 2013 om 16:52
Ik zie geen enkel probleem. Als je dit zaterdag gemaakt hebt, het is nu dinsdag, dus 3 dagen. Nog prima te eten, mits natuurlijk gekoeld in de koelkast.
Eten weggooien vind ik zonde, vroeger had men een keer in de week kliekjes dag. Dan werd eten gerust een week bewaard. Ik ben makkelijk met kliekjes, gooi zelden iets weg en ben nooit ziek.
Eten weggooien vind ik zonde, vroeger had men een keer in de week kliekjes dag. Dan werd eten gerust een week bewaard. Ik ben makkelijk met kliekjes, gooi zelden iets weg en ben nooit ziek.
dinsdag 15 oktober 2013 om 16:56
dinsdag 15 oktober 2013 om 17:30
dinsdag 15 oktober 2013 om 17:42
dinsdag 15 oktober 2013 om 18:18
dinsdag 15 oktober 2013 om 18:26
Ik heb wel eens ovenschotels dagen na bereiding opgegeten ja, maar het is te lekker om te laten staan
Ik ga toevallig zo een preischotel maken, hmmm
Wordt wel een uitdaging, ik had eerder een oven, nu een combi magnetron. Dus gewoon op de hetelucht stand dan maar
Ik ga toevallig zo een preischotel maken, hmmm
Wordt wel een uitdaging, ik had eerder een oven, nu een combi magnetron. Dus gewoon op de hetelucht stand dan maar
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
dinsdag 15 oktober 2013 om 18:34
quote:Tientje84 schreef op 15 oktober 2013 @ 17:42:
Thanx!
Normaal ben ik nooit zo makkelijk met eten lang in de koelkast bewaren. De preischotel was alleen zo lekker en er is nog precies voor 1x over. Ik ga het weggooien. Er zit ei in het sausje. Samen met het gehakt vertrouw ik het niet zo. Liever weggooien dan ziek worden.Waarom stel je hier de vraag dan?? Merendeel van de mensen zegt dat het prima is.
Thanx!
Normaal ben ik nooit zo makkelijk met eten lang in de koelkast bewaren. De preischotel was alleen zo lekker en er is nog precies voor 1x over. Ik ga het weggooien. Er zit ei in het sausje. Samen met het gehakt vertrouw ik het niet zo. Liever weggooien dan ziek worden.Waarom stel je hier de vraag dan?? Merendeel van de mensen zegt dat het prima is.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
dinsdag 15 oktober 2013 om 18:36
Dat ei is niet rauw meer, want het heeft al eerder in de oven gestaan toch?
Het is 3 dagen oud, dus mits goed afgekoeld, verpakt en gekoeld, zou je het nu nog prima moeten kunnen eten (ook zonder ziek van te worden ) zeker omdat je het nu ook weer gaat verhitten.
Ik zou het dus gewoon eten.
Het is 3 dagen oud, dus mits goed afgekoeld, verpakt en gekoeld, zou je het nu nog prima moeten kunnen eten (ook zonder ziek van te worden ) zeker omdat je het nu ook weer gaat verhitten.
Ik zou het dus gewoon eten.
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
dinsdag 15 oktober 2013 om 18:39
Ik vind het een grensgeval. Als alles echt heel goed door en door verhit is geweest, en in de koelkast bewaard, en ik had een krap budget, dan zou ik erop wagen. Heel goed verhitten in elk geval zodat je moet blazen.
Een half blik bonen, een half blik soep en dergelijke, eet ik rustig op de vierde dag nog op.
Een half blik bonen, een half blik soep en dergelijke, eet ik rustig op de vierde dag nog op.
dinsdag 15 oktober 2013 om 19:03