Geld & Recht alle pijlers

Inschrijfadres

16-10-2013 13:36 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal

Weet iemand ook of het verplicht is om te wonen op het adres waarop je staat ingeschreven?
Ja, dat ben je verplicht.
Tuurlijk is dat verplicht, anders pleeg je fraude.
Hmmm jammer, maar daar was ik al bang voor.
Bang voor omdat.....?
quote:LillyFeeee schreef op 16 oktober 2013 @ 13:44:

Bang voor omdat.....?

Fraude wilde plegen?

Of niet TO? vertel!
Nee, ik wil geen fraude plegen. Daarom vraag ik eerst of het is toegestaan of niet.

Bij ons in de gemeente betaal je als je met z'n tweeën woont met voor drie personen gemeentelijke belastingen. Dat betaal je ook als je met drie mensen woont. Als je alleen woont, betaal je voor 1 persoon.

Aangezien mijn ouders in dezelfde gemeente wonen als ik met mijn vriend, is het voordeliger dat ik bij mijn ouders ingeschreven blijf staan. Dat scheelt bijna ¤ 350 aan gemeentelijke belastingen per jaar. Want, als ik bij mijn vriend inschrijf betalen we 2 x voor 3 personen = 6 personen, terwijl als ik bij mijn ouders ingeschreven we 1 x 1 persoon en 1 x 3 personen = 4 personen betalen.
Ja.
Tsjah, shit happens. Als jij officieel samenwoont moet je bij je vriend ingeschreven staan.
Ik dacht trouwens dat het wel toegestaan was. Veel studenten staan ook nog gewoon bij hun ouders ingeschreven.

Misschien gewoon proberen? En anders zeggen whoopsie daisy, vergeten inschrijving over te zetten?
quote:groteschnitzels schreef op 16 oktober 2013 @ 14:05:

Nee, ik wil geen fraude plegen. Daarom vraag ik eerst of het is toegestaan of niet.

Bij ons in de gemeente betaal je als je met z'n tweeën woont met voor drie personen gemeentelijke belastingen. Dat betaal je ook als je met drie mensen woont. Als je alleen woont, betaal je voor 1 persoon.

Aangezien mijn ouders in dezelfde gemeente wonen als ik met mijn vriend, is het voordeliger dat ik bij mijn ouders ingeschreven blijf staan. Dat scheelt bijna ¤ 350 aan gemeentelijke belastingen per jaar. Want, als ik bij mijn vriend inschrijf betalen we 2 x voor 3 personen = 6 personen, terwijl als ik bij mijn ouders ingeschreven we 1 x 1 persoon en 1 x 3 personen = 4 personen betalen.En wat dacht je dat dat dan is TO? Fraude. Klip en klaar. Want ontduiken van de belasting. Het is ook veel voordeliger om maar een gedeelte van je inkomsten op te geven. Maar dat doe je toch ook niet!? Tjongejonge, ik weet niet hoe je dit zelf gedacht had.... "Is veel voordeliger"
Hmm ja, wil geen gedonder. We wonen officieel samen.
Studenten horen ook niet bij hun ouders ingeschreven te staan als ze daar niet wonen.
Belastingontduiking is geen fraude mits het via toegestane wegen gaat lijkt mij. Anders kunnen belastingadviseurs er ook wel mee ophouden.

Zoals ik al zeg, wil helemaal geen fraude plegen.
quote:groteschnitzels schreef op 16 oktober 2013 @ 14:08:

Misschien gewoon proberen? En anders zeggen whoopsie daisy, vergeten inschrijving over te zetten?

Maar dan niet piepen als je ff een aanslag van jewelste moet betalen he

Je wilt samenwonen, dan heb je de lusten maar ook de lasten, dat hoort allemaal bij volwassen worden.
Wat dacht je van wel gewoon doorgeven omdat dat het correcte is?

Hmm ja, wil geen gedonder. We wonen officieel samen.Nou, dus ga je gewoon netjes de gemeentelijke belastingen betalen voor een tweepersoonshuishouden. Welkom in het echte leven TO (begrijp me goed, mijn hobby is het ook niet maar ja. Het hoort erbij)
Wel een raar systeem zeg, betalen voor drie personen terwijl je met zijn tweeën bent!
belastingontduiking is per definitie niet toegestaan. Belastingadviseurs passen slechts de regels zo efficiënt mogelijk toe.
Ach Bootje, dat is net zo raar als een jaartarief van 300 euro voor 1 persoon en 360 euro voor 2 personen. Elke gemeente houdt er zijn eigen strategie op na.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 16 oktober 2013 @ 14:12:

Wel een raar systeem zeg, betalen voor drie personen terwijl je met zijn tweeën bent!Ja is ook raar maar bij mij in de gemeente ook zo volgens mij.
Tja, dat is ook wel zo. Linksom of rechtsom moet je toch wel betalen. Geen idee hoe dat in mijn gemeente geregeld is trouwens, heb hier altijd samen gewoond.

Ik dacht trouwens dat het wel toegestaan was. Veel studenten staan ook nog gewoon bij hun ouders ingeschreven.

Misschien gewoon proberen? En anders zeggen whoopsie daisy, vergeten inschrijving over te zetten?Nee natuurlijk ga je dat niet proberen. Studenten betalen of via de huisbaas, of zelf ook gemeentelijke belastingen.
Krijg je nooit wen foldertje met uitleg en tarievenoverzicht bij de aanslag elk jaar?
quote:rastan schreef op 16 oktober 2013 @ 14:16:

[...]

Ja is ook raar maar bij mij in de gemeente ook zo volgens mij.Bij ons ook. De tarieven zijn voor 1, 2+ of 4+ personen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven