periodieke onthouding
vrijdag 18 oktober 2013 om 02:08
Zo heet dat toch?
Hoe onbetrouwbaar is dat nou echt? Ik en m'n vriend hebben een grote hekel aan condooms, en ik verdraag andere anticonceptie niet goed. Krijg er stemmingsproblemen van, en van de nuvaring raakte ik mijn libido kwijt.
Ik had gisteren de laatste dag van m'n menstruatie, morgen komt hij langs. We kunnen nu toch gewoon veilig seks hebben zonder condoom, want het is onmogelijk dat ik nu al een eisprong gehad heb toch?
Hoe onbetrouwbaar is dat nou echt? Ik en m'n vriend hebben een grote hekel aan condooms, en ik verdraag andere anticonceptie niet goed. Krijg er stemmingsproblemen van, en van de nuvaring raakte ik mijn libido kwijt.
Ik had gisteren de laatste dag van m'n menstruatie, morgen komt hij langs. We kunnen nu toch gewoon veilig seks hebben zonder condoom, want het is onmogelijk dat ik nu al een eisprong gehad heb toch?
vrijdag 18 oktober 2013 om 02:49
Periodieke onthouding (Betrouwbaarheid: 80-95%, afhankelijk van de nauwkeurigheid en de regelmaat van de cyclus)
**
Dat betekent dat van de 100 vrouwen die aan periodieke onthouding doen, er zeker 5 tot 20 zwanger worden. Niet heel erg betrouwbaar dus als AC.
http://www.blixum.nl/show ... =124&cat_id=32&art_id=529
**
Dat betekent dat van de 100 vrouwen die aan periodieke onthouding doen, er zeker 5 tot 20 zwanger worden. Niet heel erg betrouwbaar dus als AC.
http://www.blixum.nl/show ... =124&cat_id=32&art_id=529
vrijdag 18 oktober 2013 om 02:51
Het bijzonder is de gedachte dat je nu nog geen eisprong kan hebben. Dat weet je altijd pas achteraf. Kan zomaar zijn dat je lichaam besluit dat het anders dan anders de cyclus doormaakt, en dan?
Dit is best een goede AC, maar alleen als je het niet erg vindt om zwanger te worden. WIl je dat (nog) niet, dan zou ik als ik jou was hier toch echt niet op vertrouwen.
Dit is best een goede AC, maar alleen als je het niet erg vindt om zwanger te worden. WIl je dat (nog) niet, dan zou ik als ik jou was hier toch echt niet op vertrouwen.
vrijdag 18 oktober 2013 om 03:35
Periodieke onthouding heeft een pearl score tussen de 2 en 47. Dat betekent dat van de 100 vrouwen die dit gebruiken er tussen de 2 en 47 zwanger zijn binnen een jaar. Afhankelijk van de methode die je gebruikt. Het lastige is dat iedereen op een ander moment in haar cyclus ovuleert. Het lijkt me het betrouwbaarst (of beter gezegd het minst onbetrouwbaar) als je het combineert met ovulatietesten en iedere dag temperaturen.
Wij waren binnen een half jaar zwanger met periodieke onthouding. Achteraf bleek dat conceptie waarschijnlijk op dag 9 van mijn cyclus plaatsgevonden heeft. Dat kan dus blijkbaar toch wel. Ik zou periodieke onthouding alleen aanraden als een baby gewenst en welkom is. Wij wilden nog een paar maandjes wachten om nog wat praktische dingen te doen, maar die hebben we van harte uitgesteld toen de kleine zich aandiende.
Wij waren binnen een half jaar zwanger met periodieke onthouding. Achteraf bleek dat conceptie waarschijnlijk op dag 9 van mijn cyclus plaatsgevonden heeft. Dat kan dus blijkbaar toch wel. Ik zou periodieke onthouding alleen aanraden als een baby gewenst en welkom is. Wij wilden nog een paar maandjes wachten om nog wat praktische dingen te doen, maar die hebben we van harte uitgesteld toen de kleine zich aandiende.
vrijdag 18 oktober 2013 om 06:53
vrijdag 18 oktober 2013 om 07:16
vrijdag 18 oktober 2013 om 07:21
Iedereen die vindt dat het wel kan als je (bijv) je eigen lichaam goed kent houdt er blijkbaar geen rekening mee dat je helemaal niet weet hoelang het zaad van je partner blijft leven. Dat kan tot wel 5 dagen zijn (als het heel goed zaad is). En dan kom je er dus niet als je bijv op je afscheiding let, omdat dat zo'n 2 dagen voor je eisprong verandert.
Ik sluit me aan bij degenen die zeggen dat het een 'prima' methode is als je het niet erg vindt als je 'per ongeluk' toch zwanger raakt.
Ik sluit me aan bij degenen die zeggen dat het een 'prima' methode is als je het niet erg vindt als je 'per ongeluk' toch zwanger raakt.
Be yourself, but maybe not always.
Week 28 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 28 van de Extremely Demotivational Calendar
vrijdag 18 oktober 2013 om 07:23
Inderdaad wat hierboven wordt gezegd. Ik was vrij snel zwanger toen we dachten dat we het vlak na mijn menstruatie wel zonder condoom konden doen... Eisprong was (vermoedelijk) een week eerder dan verwacht. In ons geval was het kind welkom (gewoon iets eerder dan 'gepland'), maar ik weet niet hoe jullie daar in staan. Als je nu echt geen kinderen wilt, zou ik het absoluut niet zo doen.
vrijdag 18 oktober 2013 om 07:54
Als jij je ruim twee weken (bij een cyclus van 28 dagen) periodiek kunt onthouden, zou je het kunnen overwegen. Moet je wel precies weten wanneer je eisprong is (temperaturen, billingsmethode, ovulatietesten. Een dag na je eisprong is er niets meer aan de hand, want eitje is niet meer te bevruchten. Maar alles voor je eisprong is Russisch roulette. Niet alleen kun jij je eisprong eerder hebben, het sperma van je vriend kan in je baarmoeder een aantal dagen blijven leven. Ik zou het risico niet nemen.
Waar zit de any-key?
vrijdag 18 oktober 2013 om 08:23
vrijdag 18 oktober 2013 om 09:07