Niet te vreten!
vrijdag 18 oktober 2013 om 22:16
zaterdag 19 oktober 2013 om 00:33
En dat je dat dan voorgeschoteld krijgt, vers geplukt uit eigen tuin. Bij mensen die je niet kent, waar je spontaan bent uitgenodigd, en die ubertrots zijn dat ze een wit mens over de vloer hebben.
En dan krijg je die verschrikkelijk stinkende vrucht enthousiast in je handen gestopt. GATVERDAMME. Ik ben echt niet moeilijk, heb de meest idiote dingen gegeten, maar dit was echt een kleine ramp.
zaterdag 19 oktober 2013 om 01:08
De meeste dingen die ik niet luste als kind lust ik nu wel, maar gekookte aardappels blijven een beetje problematisch, vooral die hele kruimige ('t is ook een beetje een structuur-ding geloof ik)
En stamppot, dat zit die vieze aardappel overal op
Ben blij dat die stamppot-buffet rage weer wat aan het wegebben is.
Soieso heb ik een structuren tic, havermout en griesmeelpudding vind ik ook vies.
Eigenlijk eet is alles wel als ik ergens anders ben, maar dat soort dingen moet ik haast van kokhalzen zo vies, gelukkig kom je havermoutpap nog maar zelden tegen, en bijna niemand zet dat de visite voor
En soja yoghurt, zo vies dat ik de eerste keer dacht dat het bedorven was, maar het smaakt altijd zo
Ik blijf het proberen af en toe, maar ik kan er niet aan wennen.
Jammer, want er gaat veel energie zitten in het produceren van zuivel, dus ik zou best iemand willen zijn die alleen nog maar soja yoghurt eet, maar het gaat 'm niet worden denk ik.
En stamppot, dat zit die vieze aardappel overal op
Ben blij dat die stamppot-buffet rage weer wat aan het wegebben is.
Soieso heb ik een structuren tic, havermout en griesmeelpudding vind ik ook vies.
Eigenlijk eet is alles wel als ik ergens anders ben, maar dat soort dingen moet ik haast van kokhalzen zo vies, gelukkig kom je havermoutpap nog maar zelden tegen, en bijna niemand zet dat de visite voor
En soja yoghurt, zo vies dat ik de eerste keer dacht dat het bedorven was, maar het smaakt altijd zo
Ik blijf het proberen af en toe, maar ik kan er niet aan wennen.
Jammer, want er gaat veel energie zitten in het produceren van zuivel, dus ik zou best iemand willen zijn die alleen nog maar soja yoghurt eet, maar het gaat 'm niet worden denk ik.
zaterdag 19 oktober 2013 om 01:57
Wat ik echt niet eet: orgaanvlees, oesters, mosselen, garnalen, kreeft of andere beesten die in z'n geheel op je bord terecht komen. Vlees met heel veel vet (ieuw, hoe dat aanvoelt in je mond). Smeerboter (zo'n dikke laag op je brood, brrr), schimmelkazen, spruitjes.
Wat ik ook echt niet te eten vind is spinazie a la creme (diepvries) of roomandijvie uit een potje. Bij dat laatste ben ik zowat over mijn nek gegaan.
Niet lekker, maar als het echt moet eet ik het wel (elders), vind ik dingen als champignons, wortels(onderdeel van AGV) of peen, rode kool, bloemkool (met papje, onderdeel van AGV).
Ook houd ik niet van vlees met bot zoals drumsticks of karbonade.
Wat ik ook echt niet te eten vind is spinazie a la creme (diepvries) of roomandijvie uit een potje. Bij dat laatste ben ik zowat over mijn nek gegaan.
Niet lekker, maar als het echt moet eet ik het wel (elders), vind ik dingen als champignons, wortels(onderdeel van AGV) of peen, rode kool, bloemkool (met papje, onderdeel van AGV).
Ook houd ik niet van vlees met bot zoals drumsticks of karbonade.
zaterdag 19 oktober 2013 om 02:32
Goedemorgen drink meuk, vind ik echt naar kots ruiken. En weet ff niet welk merk maar een sapje met appel en peer......vind ik ook naar kots ruiken.
Knakworstjes, de structuur van gemalen vleesresten......ughhh!!
Spruitjes, zuurkool! 2x ughhhh!!
Ik lust nog meer niet maar hier gruwel ik echt van. En van kant en klare sausjes in potjes en zakjes. I prefer fresh.
Knakworstjes, de structuur van gemalen vleesresten......ughhh!!
Spruitjes, zuurkool! 2x ughhhh!!
Ik lust nog meer niet maar hier gruwel ik echt van. En van kant en klare sausjes in potjes en zakjes. I prefer fresh.
zaterdag 19 oktober 2013 om 07:11
Ik lust geen aardbeien. Dat is ook een structuurdingetje, want andere dingen met een aardbeiensmaak vind ik wel lekker. Verder lust ik nog wel veeeel meer dingen niet, maar dat maakt niks uit want ik bepaal natuurlijk zelf wat ik eet. Oh ja, bijna vergeten, ik lus geen koffie! Niet te drinken! Die lucht alleen al ga ik van over m'n nek.
zaterdag 19 oktober 2013 om 07:32
Bruine bonen daar moet ik echt niet aan denken, groentesoep ben ik niet dol op, maar eet ik soms wel, en verder hoef ik echt geen ijs, schepijs, wel waterijsjes, maar ook geen chocola dat lust ik niet, alhoewel als er vulling in zit dan weer wel:)
maar vroeger lustte ik ook geen pasta's zoals spaghettig en macaroni en dat soort dingen, maar nu ben ik er gewoon dol op en kan k niet meer zonder
maar vroeger lustte ik ook geen pasta's zoals spaghettig en macaroni en dat soort dingen, maar nu ben ik er gewoon dol op en kan k niet meer zonder
zaterdag 19 oktober 2013 om 08:00
quote:marjolein852 schreef op 18 oktober 2013 @ 23:50:
Rijst (maar dat eet ik 1 /2 keer per week voor het gezin)Why? Je kan toch voor jezelf wat anders maken en sowieso, 2 x per week rijst??? Vind 1 keer per maand al heel veel. Denk dat ik hooguit 3 keer per jaar rijst eet en dan wel jasmijnrijst omdat ik die als enige te pruimen vind.
Rijst (maar dat eet ik 1 /2 keer per week voor het gezin)Why? Je kan toch voor jezelf wat anders maken en sowieso, 2 x per week rijst??? Vind 1 keer per maand al heel veel. Denk dat ik hooguit 3 keer per jaar rijst eet en dan wel jasmijnrijst omdat ik die als enige te pruimen vind.
zaterdag 19 oktober 2013 om 08:04
Komt ie:
Sla (en alles dat ze erin mikken; tomaat, komkommer en dressing) salade (alles behalve door mezelf gemaakte eiersalade), vis (op witvis na), quiche, witlof, pindakaas, drop, frikadel, satésaus, joppiechips, koffie, wijn, bier (op bepaalde radlers na), spruitjes, melk, karnemelk,.. En volgens mij nog veel meer...
Sla (en alles dat ze erin mikken; tomaat, komkommer en dressing) salade (alles behalve door mezelf gemaakte eiersalade), vis (op witvis na), quiche, witlof, pindakaas, drop, frikadel, satésaus, joppiechips, koffie, wijn, bier (op bepaalde radlers na), spruitjes, melk, karnemelk,.. En volgens mij nog veel meer...
zaterdag 19 oktober 2013 om 08:44
zaterdag 19 oktober 2013 om 08:48
Ik vind veel dingen niet lekker maar ik ben over het algemeen wel in staat om te eten wat de pot schaft. Het enige dat ik écht niet wegkrijg is hutspot.
Overigens; de etiquette schrijft voor dat je, wat je zelf neemt, moet opeten, maar wat je krijgt mag je laten liggen.
(En die regel geldt bij ons ook aan de kindertafel, geen gezeur meer ).
Overigens; de etiquette schrijft voor dat je, wat je zelf neemt, moet opeten, maar wat je krijgt mag je laten liggen.
(En die regel geldt bij ons ook aan de kindertafel, geen gezeur meer ).
zaterdag 19 oktober 2013 om 08:52
Mijn moeder vindt mij een lastige eter maar als ik de lijstjes hier zie val ik best mee geloof ik
Wat ik écht niet lust: blauwe kaas, bleekselderij, mosselen, aubergine, champignons.
Niet zo lekker: avocado en witlof en gerookte zalm.
Verder lust ik de meeste dingen wel, plus ik kan mijn neus van binnen dichthouden dus bijvoorbeeld die witlof eet ik wel als ik het voorgeschoteld krijg, dan proef ik het gewoon niet. Bij blauwe kaas werkt dat helaas niet want zo doordringed en bij de rest vind ik de structuur zo vies, brrr.
Wat ik écht niet lust: blauwe kaas, bleekselderij, mosselen, aubergine, champignons.
Niet zo lekker: avocado en witlof en gerookte zalm.
Verder lust ik de meeste dingen wel, plus ik kan mijn neus van binnen dichthouden dus bijvoorbeeld die witlof eet ik wel als ik het voorgeschoteld krijg, dan proef ik het gewoon niet. Bij blauwe kaas werkt dat helaas niet want zo doordringed en bij de rest vind ik de structuur zo vies, brrr.
zaterdag 19 oktober 2013 om 13:03
zaterdag 19 oktober 2013 om 13:53
Zure zult, appelmoes of stoofpeertjes bij of door de aardappels en broodpap.
Dat laatste moest ik wel eens bij een tante eten.
Haar helemaal geel gekookte snijbonen en prei of uienstampot vond ik ook allesbehalve lekker maar van die broodpap ging ik echt kokhalzen.
De eerste olijf die ik ooit probeerde spoog ik direct uit. Maar omdat ik olijfolie wel heel lekker bleek te vinden ben ik ze weer gaan proberen.
Artisjokken lustte ik aanvankelijk ook niet maar tijdens een zwangerschap kon ik er ineens niet meer van afblijven.
Nu vind ik ze heerlijk.
Verder lust ik alles wel.
Dat laatste moest ik wel eens bij een tante eten.
Haar helemaal geel gekookte snijbonen en prei of uienstampot vond ik ook allesbehalve lekker maar van die broodpap ging ik echt kokhalzen.
De eerste olijf die ik ooit probeerde spoog ik direct uit. Maar omdat ik olijfolie wel heel lekker bleek te vinden ben ik ze weer gaan proberen.
Artisjokken lustte ik aanvankelijk ook niet maar tijdens een zwangerschap kon ik er ineens niet meer van afblijven.
Nu vind ik ze heerlijk.
Verder lust ik alles wel.