Niet te vreten!
vrijdag 18 oktober 2013 om 22:16
zaterdag 19 oktober 2013 om 14:46
Vlees eet ik uit principe niet...vind het toch al niet zo lekker.
Verder lust ik opzich wel veel maar ligt het erg aan de wijze van bereiding.
Minder lekker vind ik:
-slagroomtaart
-bleekselderij inderdaad
-schimmelkazen
-bier (gadver!)
-nootmuskaat
-roze koeken en gevulde koeken
Vast nog wel meer maar ik kom er even niet op.
Verder lust ik opzich wel veel maar ligt het erg aan de wijze van bereiding.
Minder lekker vind ik:
-slagroomtaart
-bleekselderij inderdaad
-schimmelkazen
-bier (gadver!)
-nootmuskaat
-roze koeken en gevulde koeken
Vast nog wel meer maar ik kom er even niet op.
zaterdag 19 oktober 2013 om 14:53
Ik ben vegetariër. Als kind was ik dat nog niet, omdat ik geen keuze daarin had. Dus ik heb gedwongen: tongenworst moeten eten als 13 jarig meisje. Ik heb tranen met tuiten gehuild tijdens die boterham met die vieze worst!
Nu ik mijn eigen keuzes kan maken en ook als vegetariër wat ik echt niet lust zijn: tuinbonen, echt ik krijg die dingen niet weg hahahaa, gelukkig zijn er genoeg andere bonen die ik wel super lekker vind.
Nu ik mijn eigen keuzes kan maken en ook als vegetariër wat ik echt niet lust zijn: tuinbonen, echt ik krijg die dingen niet weg hahahaa, gelukkig zijn er genoeg andere bonen die ik wel super lekker vind.
zaterdag 19 oktober 2013 om 15:07
quote:rosanna08 schreef op 19 oktober 2013 @ 13:06:
Hoe doe je dat Soeppie? Je neus van binnen dichthouden?
Heel goede vraag Roos Mijn vader heeft ooit als kind tegen me gezegd 'dan hou je gewoon je neus dicht' en dat lukte toen.
Ik geloof dat het net zoiets is als je adem inhouden maar dan bij je neus.
Hoe doe je dat Soeppie? Je neus van binnen dichthouden?
Heel goede vraag Roos Mijn vader heeft ooit als kind tegen me gezegd 'dan hou je gewoon je neus dicht' en dat lukte toen.
Ik geloof dat het net zoiets is als je adem inhouden maar dan bij je neus.
zaterdag 19 oktober 2013 om 15:14
Oh en verhaal erbij;
Toen ik net van de basisschool af was had mijn oude juf mij en twee vriendinnen uitgenodigd om nog eens bij haar te komen eten. Super spannend natuurlijk! Ze woonde ook nog eens in een andere stad dus wij met z'n 3en met de trein daarheen.
In die tijd was ik vegetariër en ook vrij strikt. En ik lustte dus geen bleekselderij, geen champignons en geen blauwe kaas..
We komen dat huis binnen lopen en jahoor, ik rook het al; blauwe kaas. Blegh. Maar vol goede moed bedacht ik dat dat vast maar één onderdeel zou zijn.
Aan tafel gingen we en er werd een grote schaal opgediend. Met daarin... blauwe kaas, champignons en gehakt. Overal doorheen.
Ik bedacht dat ik zou zeggen dat ik vegetariër was, dat durfde ik wel. Dus toen ik dat aangaf werd er vrolijk gezegd 'geen probleem, we hebben ook veel salade'..
Met bleekselderij. Vrijwel alleen maar bleekselderij.
(Ik word nog misselijk tijdens het typen van dit verhaal )
Ik geloof dat ik drie hapjes naar binnen heb kunnen werken en daarna gezegd heb dat ik gewoon niet zo'n honger had.
Tijdens de treinreis naar huis heb ik van ellende op de treinbankjes gehangen Wat was dat ongelofelijk vies....
Toen ik net van de basisschool af was had mijn oude juf mij en twee vriendinnen uitgenodigd om nog eens bij haar te komen eten. Super spannend natuurlijk! Ze woonde ook nog eens in een andere stad dus wij met z'n 3en met de trein daarheen.
In die tijd was ik vegetariër en ook vrij strikt. En ik lustte dus geen bleekselderij, geen champignons en geen blauwe kaas..
We komen dat huis binnen lopen en jahoor, ik rook het al; blauwe kaas. Blegh. Maar vol goede moed bedacht ik dat dat vast maar één onderdeel zou zijn.
Aan tafel gingen we en er werd een grote schaal opgediend. Met daarin... blauwe kaas, champignons en gehakt. Overal doorheen.
Ik bedacht dat ik zou zeggen dat ik vegetariër was, dat durfde ik wel. Dus toen ik dat aangaf werd er vrolijk gezegd 'geen probleem, we hebben ook veel salade'..
Ik geloof dat ik drie hapjes naar binnen heb kunnen werken en daarna gezegd heb dat ik gewoon niet zo'n honger had.
Tijdens de treinreis naar huis heb ik van ellende op de treinbankjes gehangen Wat was dat ongelofelijk vies....
zaterdag 19 oktober 2013 om 15:16
Ik heb ooit een keer bloedworst gegeten, dat kreeg ik voorgeschoteld, echt walchelijk was dat.
O ja en een keer slakken. Als klein meisje van een jaar of 6 zei mijn moeder 'proef er maar een' drie kwartier later vroeg ze waarom ik zo'n bolle wang had aan tafel. Ik zat gewoon mijn hoofd gerecht te eten met die slak nog in mijn wang, durfde niet uit te spugen. Gruwel!
O ja en een keer slakken. Als klein meisje van een jaar of 6 zei mijn moeder 'proef er maar een' drie kwartier later vroeg ze waarom ik zo'n bolle wang had aan tafel. Ik zat gewoon mijn hoofd gerecht te eten met die slak nog in mijn wang, durfde niet uit te spugen. Gruwel!
.
zaterdag 19 oktober 2013 om 15:17
quote:Tomatensoep schreef op 19 oktober 2013 @ 15:14:
Oh en verhaal erbij;
Tijdens de treinreis naar huis heb ik van ellende op de treinbankjes gehangen Wat was dat ongelofelijk vies....Ik vind veel soorten kaas dus ook heel vies en vind het ook heel raar dat iemand een gerecht maakt met een product dat zo'n uitgesproken smaak heeft. Als je eters krijgt waarvan je niet weet wat ze wel o niet lusten dan maak je toch gewoon iets neutraals klaar?
Oh en verhaal erbij;
Tijdens de treinreis naar huis heb ik van ellende op de treinbankjes gehangen Wat was dat ongelofelijk vies....Ik vind veel soorten kaas dus ook heel vies en vind het ook heel raar dat iemand een gerecht maakt met een product dat zo'n uitgesproken smaak heeft. Als je eters krijgt waarvan je niet weet wat ze wel o niet lusten dan maak je toch gewoon iets neutraals klaar?
zaterdag 19 oktober 2013 om 15:29
Je wil niet weten hoeveel mensen blauwe kaas 'gewoon' vinden, in mijn omgeving in ieder geval. Inmiddels weten de meesten wel dat ik het echt niet wegkrijg, maar toch gebeurt het nog wel eens dat ze zeggen 'oh, we eten lekker pizza, eet je mee?' en dan alleen de quatro formaggi hebben besteld bijvoorbeeld
zaterdag 19 oktober 2013 om 15:30
quote:marcellav schreef op 19 oktober 2013 @ 15:21:
Inktvisringen, wat een smerig taai spul.
Hoorde pas dat ze vaak gemaakt worden van varkensanussen.
En nou hoef ik ze dus helemaal nooit meer.Ik las daar gister iets over in de krant. Volgens mij is er één mevrouw die dat beweert en is dit helemaal niet bewezen.
Inktvisringen, wat een smerig taai spul.
Hoorde pas dat ze vaak gemaakt worden van varkensanussen.
En nou hoef ik ze dus helemaal nooit meer.Ik las daar gister iets over in de krant. Volgens mij is er één mevrouw die dat beweert en is dit helemaal niet bewezen.
zaterdag 19 oktober 2013 om 15:31
quote:Tomatensoep schreef op 19 oktober 2013 @ 15:29:
Je wil niet weten hoeveel mensen blauwe kaas 'gewoon' vinden, in mijn omgeving in ieder geval. Inmiddels weten de meesten wel dat ik het echt niet wegkrijg, maar toch gebeurt het nog wel eens dat ze zeggen 'oh, we eten lekker pizza, eet je mee?' en dan alleen de quatro formaggi hebben besteld bijvoorbeeld Ja kaas vin ik ook redelijk normaal, maar blauwschimmelkaas vind ik geen alledaags product. Dan moet je zeker weten dat de mensen die komen eten het lekker vinden vind ik.
Je wil niet weten hoeveel mensen blauwe kaas 'gewoon' vinden, in mijn omgeving in ieder geval. Inmiddels weten de meesten wel dat ik het echt niet wegkrijg, maar toch gebeurt het nog wel eens dat ze zeggen 'oh, we eten lekker pizza, eet je mee?' en dan alleen de quatro formaggi hebben besteld bijvoorbeeld Ja kaas vin ik ook redelijk normaal, maar blauwschimmelkaas vind ik geen alledaags product. Dan moet je zeker weten dat de mensen die komen eten het lekker vinden vind ik.
zaterdag 19 oktober 2013 om 15:33
zaterdag 19 oktober 2013 om 15:44
zaterdag 19 oktober 2013 om 16:01
Er zijn zoveel dingen die ik niet lust met vlees en vis erin dat ik maar vegetarier ben geworden.
Daarnaast lust ik geen zoet door hartig (dus geen kokos, warm fruit, rozijnen enzo door bv de zuurkool). En er zijn zoveel mensen die dat er wel doorheen gooien.
Verder lust ik geen toetjes (taart, pudding, ijs, vla enzo. Wel gewone yoghurt met niks)
En geen couscous, polenta en dingen met griesmeel (die structuur, brrr)
Ik hou van uien door het eten maar alleen als ze heel fijn zijn gesneden. Doet ook bijna niemand.
Kortom, ik wordt nooit (meer) uitgenodigd om ergens te komen eten.
En toch ben ik DOL op eten en koken. Stoofpotjes van kikkererwten en linzen, aardappelschotels, hartige taarten, maaltijdsoepen, zelfgemaakte pizza's, curry's. mmmmmm!
Daarnaast lust ik geen zoet door hartig (dus geen kokos, warm fruit, rozijnen enzo door bv de zuurkool). En er zijn zoveel mensen die dat er wel doorheen gooien.
Verder lust ik geen toetjes (taart, pudding, ijs, vla enzo. Wel gewone yoghurt met niks)
En geen couscous, polenta en dingen met griesmeel (die structuur, brrr)
Ik hou van uien door het eten maar alleen als ze heel fijn zijn gesneden. Doet ook bijna niemand.
Kortom, ik wordt nooit (meer) uitgenodigd om ergens te komen eten.
En toch ben ik DOL op eten en koken. Stoofpotjes van kikkererwten en linzen, aardappelschotels, hartige taarten, maaltijdsoepen, zelfgemaakte pizza's, curry's. mmmmmm!
zaterdag 19 oktober 2013 om 16:22
zaterdag 19 oktober 2013 om 16:25
Bloemkool en broccoli met stip op één. Tuinbonen. Olijven.
Schaal- en schelpdieren, haring (alle soorten)
Het wit van een gekookt ei.
Karnemelk. Brood als ontbijt.
Bloedworst, orgaanvlees.
Ik fileer zelf geen vis maar eet het wel.
En inderdaad, blauwe kaas.
Champignons eet ik alleen als ze niet herkenbaar zijn als paddestoel.
Heb moeite met alles wat door iemand anders is klaargemaakt, maar dan weer niet in een restaurant omdat dat profs zijn.
Je maakt me ook niet blij met grootbladerige groente als andijvie om zelf te snijden, een krop sla van de koude grond of tajerblad.
Lastig? Nee hoor, dat lijkt maar zo
Schaal- en schelpdieren, haring (alle soorten)
Het wit van een gekookt ei.
Karnemelk. Brood als ontbijt.
Bloedworst, orgaanvlees.
Ik fileer zelf geen vis maar eet het wel.
En inderdaad, blauwe kaas.
Champignons eet ik alleen als ze niet herkenbaar zijn als paddestoel.
Heb moeite met alles wat door iemand anders is klaargemaakt, maar dan weer niet in een restaurant omdat dat profs zijn.
Je maakt me ook niet blij met grootbladerige groente als andijvie om zelf te snijden, een krop sla van de koude grond of tajerblad.
Lastig? Nee hoor, dat lijkt maar zo