Madeleine Mccan

15-10-2013 16:56 2278 berichten
Alle reacties Link kopieren
De zaak Madeleine McCann is weer geopend en lijkt nieuw leven ingeblazen. Zal er nu eindelijk duidelijkheid komen? Zou het meisje ooit nog gevonden worden? Op de een of andere manier houdt deze zaak me altijd erg bezig. Misschien fijn om met elkaar hier de ontwikkelingen te volgen omtrent Maddie MccCann..
quote:hollebollegijs schreef op 19 oktober 2013 @ 22:30:

[...]

Sorry nu diskwalificeer je jezelf wel heel erg

Je heb er echt niets over gelezen.

Het gaat hier al dagen over ENGELSE honden die speciaal ingevlogen zijn door de ENGELSE politie.

Ik zou zeggen, ga eerst eens lezen en dan horen we je wel weer.

Ik zeg toch ook letterlijk dat ik het boek niet heb gelezen? Ik zeg dat ik de reacties hier heb gelezen voor de helft. En er staat duidelijk door één user dat het van de lijkgeur later is ontkend.

Verder begrijp ik niet dat als het Engelse honden zijn, waarom de Engelse politie er dan niets mee doet?
quote:Emma95 schreef op 19 oktober 2013 @ 22:38:

Het onderzoek was met zowel Portugese als Engelse rechercheurs.

En de pruthonden waren speciaal getrainde elitehonden uit Engeland met jarenlange ervaring.Zeer geschikt om lijken te vinden na een natuurramp zoals een aardbeving en verder ken ik weinig succesverhalen over speurhonden die een misdaad als deze oplossen.
quote:zuz schreef op 19 oktober 2013 @ 22:38:

[...]

Ik zeg toch ook letterlijk dat ik het boek niet heb gelezen? Ik zeg dat ik de reacties hier heb gelezen voor de helft. En er staat duidelijk door één user dat het van de lijkgeur later is ontkend.

Verder begrijp ik niet dat als het Engelse honden zijn, waarom de Engelse politie er dan niets mee doet?

Sorry ZUZ lees eerst deze draad maar eens door, de meeste antwoorden staan er in + het complete boek via een link.

Veel leesplezier en mocht je in de buurt van Nijmegen wonen kan je de Nederlandstalige versie van het boek krijgen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Dat hoeven die honden ook niet.

Ze hoeven alleen maar respectievelijk menselijke lijkgeur en bloed te signaleren en dat hebben ze gedaan.
quote:hollebollegijs schreef op 19 oktober 2013 @ 22:43:

[...]

Sorry ZUZ lees eerst deze draad maar eens door, de meeste antwoorden staan er in + het complete boek via een link.

Veel leesplezier en mocht je in de buurt van Nijmegen wonen kan je de Nederlandstalige versie van het boek krijgen.Nee, de vraag die ik stel staat nergens. Ik heb het hier doorgelezen. Het kan in het boek staat (lijkt mij dus weer sterk want er staat alleen een politieonderzoek in), volgens mij weet je het antwoord zelf gewoon niet. Behalve dat je zegt dat deze twee personen de hand boven het hoofd wordt gehouden en dat is dan het antwoord, maar dat lijkt mij echt zeer sterk.
Daar lijkt het inderdaad sterk op.
Oké, maar wat is het nut daar exact van voor de politie?
quote:Noerie schreef op 19 oktober 2013 @ 21:48:

[...]

Ik kan alleen niet echt overtuigd zijn. We weten gewoon niet zeker of alle info die wij hebben 100% klopt en we of we niet gewoon heel veel info missen...als de informatie compleet was, was de zaak opgelost
quote:zuz schreef op 19 oktober 2013 @ 22:06:

[...]

Ik heb hier de helft al gelezen, maar als je dat boek als bron neemt met feiten, waarom neem je het boek van de ouders zelf dan niet als feit? Er wordt hier immers ook geschreven dat de lijkgeur een fout was en dat de schrijver van het boek zelf ook niet helemaal zuiver is.de ouders hebben het onderzoek niet uitgevoerd
en hoe hadden de ouders anders moeten reageren? Het onderzoek met de honden toont namelijk aan dat ze meer moeten weten dan ze zeggen.
quote:zuz schreef op 19 oktober 2013 @ 22:48:

Oké, maar wat is het nut daar exact van voor de politie?

Nut? Nee

Eerder dit tunnelvisie
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Diztel schreef op zaterdag 19 oktober 2013 21:42 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Ikje86 in "Madeleine Mccan"" class="messagelink">Ikje86 schreef op 19 oktober 2013 @ 00:11</a>:</b>

Misschien zit ze wel ergens in een Zigeunerkamp ergens.

Lees net in het nieuws dat er een blond meisje is gevonden dat waarschijnlijk is ontvoerd toen ze een baby was. Niemand weet wie ze is, waarschijnlijk is ze ontvoerd om door te verkopen.

Ja kleine blonde meisjes kunnen veel geld opleveren!</div></blockquote>

Ik dacht ook eerst aan een broodje aap-verhaal maar na het lezen van dit bericht:

<a href="http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Binnen ... nden.dhtml" class="link">De Italiaanse Madeleine McCann terug gevonden</a>

en het bericht over het blonde meisje niet meer. Dit Italiaans meisje is nog steeds vermist, DNA bleken toch niet te matchen.
Ik vind het maar een vreemd verhaal moet ik zeggen. Geen idee wat ik ervan vind. Eerlijk gezegd denk ik dat t meisje niet meet leeft (al hoop ik van wel).. Ze is veel te veel in de media geweest of ze is in een arm land of ergens in de kelder. Wat lijkt t me toch verschrikkelijk voor de ouders.. Hoop dat t toch echt een keer wordt opgelost zodat iedereen verder kan.
quote:hollebollegijs schreef op 19 oktober 2013 @ 22:52:

[...]

Nut? Nee

Eerder dit tunnelvisie Ja, maar waarom een tunnelvisie?
Jemig, omdat zij alleen maar van ontvoering uitgaan en veel feiten op iets anders wijzen.

Heb je hier wel iets gelezen?
Jemig? Dat is mijn vraag niet: waarom zou de politie dat doen? Tunnelvisie, oké, maar wáárom zou de politie niet kijken naar feiten als de feiten er liggen? Waarom een tunnelvisie? Er moet een reden zijn dat de Engelse politie niet verder kijkt. Meestal kijken politieagenten en rechercheurs via meerdere invalshoeken.
quote:zuz schreef op 19 oktober 2013 @ 23:15:

Jemig? Dat is mijn vraag niet: waarom zou de politie dat doen? Tunnelvisie, oké, maar wáárom zou de politie niet kijken naar feiten als de feiten er liggen? Waarom een tunnelvisie? Er moet een reden zijn dat de Engelse politie niet verder kijkt. Meestal kijken politieagenten en rechercheurs via meerdere invalshoeken.Je weet niet of de engelse politie last heeft van tunnelvisie. Misschien is al lang uitgesloten dat de ouders iets hebben gedaan. Of juist niet. En veroorzaken ze nu veel "wind" zoals Peterrrr het zo mooi zegt.
Daarom denk ik dat het uitgesloten is dat de ouders het hebben gedaan, anders waren ze toch allang opgepakt op basis van bewijsmateriaal.

We leven niet in 1965 maar in 2013.
quote:zuz schreef op 19 oktober 2013 @ 23:15:

Jemig? Dat is mijn vraag niet: waarom zou de politie dat doen? Tunnelvisie, oké, maar wáárom zou de politie niet kijken naar feiten als de feiten er liggen? Waarom een tunnelvisie? Er moet een reden zijn dat de Engelse politie niet verder kijkt. Meestal kijken politieagenten en rechercheurs via meerdere invalshoeken.

Dat is tunnelvisie, niet willen afwijken van de bestaande theorie in dit geval ontvoering.

Overigens is tunnelvisie niet een keuze maar iets dat een team overkomt kijk naar de Nederlandse zaken waarin sprake was van tunnelvisie.

Die rechercheurs dachten echt niet, kom we gooien er een tunnelvisie in.
quote:hollebollegijs schreef op 19 oktober 2013 @ 23:28:

[...]

Dat is tunnelvisie, niet willen afwijken van de bestaande theorie in dit geval ontvoering.

Jaha, maar waarom zouden ze daar niet vanaf willen wijken.

Mijn conclusie is in ieder geval dat ik het een aparte zaak vindn.
Amaral gaat anders ook alleen uit van zijn eigen versie: dat de ouders het gedaan hebben. Naar ontvoering, weglopen en nog iets anders heeft hij ook nooit gekeken. Hoe bedoel je tunnelvisie?

Tja, dat zijn zijn ideeen en andere mensen houden er andere ideeen aan over.
quote:zuz schreef op 19 oktober 2013 @ 23:32:

[...]

Jaha, maar waarom zouden ze daar niet vanaf willen wijken.

Mijn conclusie is in ieder geval dat ik het een aparte zaak vindn.Dat sluipt er in, zoals ik al schreef, het is geen keuze.
Je kunt natuurlijk de parallelen trekken met Ben Needham. Zijn ouders werden door de Griekse Politie ook verdacht. Het is dat er geen twitter etc was in de jaren 90, anders zouden de ouders ook virtueel gelynched zijn. Maar nu, na meer dan 20 jaar, is hij nog steeds niet boven water.
quote:Ikje86 schreef op 19 oktober 2013 @ 22:56:

[...]

Dit Italiaans meisje is nog steeds vermist, DNA bleken toch niet te matchen.

Ik las het

Ook Denise Pipitone is nog altijd vermist...
Amaral had de Mccann's trouwens nog nooit gesproken of gezien in levende lijve in 2008 toen hij zijn boek schreef.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven