Madeleine Mccan

15-10-2013 16:56 2278 berichten
Alle reacties Link kopieren
De zaak Madeleine McCann is weer geopend en lijkt nieuw leven ingeblazen. Zal er nu eindelijk duidelijkheid komen? Zou het meisje ooit nog gevonden worden? Op de een of andere manier houdt deze zaak me altijd erg bezig. Misschien fijn om met elkaar hier de ontwikkelingen te volgen omtrent Maddie MccCann..
quote:liubi schreef op 20 oktober 2013 @ 08:38:

[...]

En het is volkomen legaal om je te beroepen op het zwijgrecht. Ook in Portugal.

Waarom ik zoveel moeite heb met het boek van Amaral? Omdat je maar een eenzijdig beeld kriijgt. Ik heb ook de biografie gelezen van de Mccann's een paar jaar geleden plus de politie rapporten. Bij het maken van een beeld over de zaak baseer ik me niet alleen op het boek van een persoon.

Ze zijn in mijn ogen gewoon onschuldig totdat het tegendeel is bewezen. En dat is nog lang niet bewezen.

Ik heb hem weer even voor je opgezocht

Dit is de eerste posting van mij in deze draad

quote:hollebollegijs schreef op 15 oktober 2013 @ 18:56:

[...]

nu is in mijn ogen iedereen onschuldig tot de schuld bewezen is maar de ouders van Maddie hebben in ieder geval de schijn tegen en zijn zelfs officieel verdachte geweest in de zaak.En ik schrijf ook nergens dat het NIET verboden is je te beroepen op je zwijgrecht. Wilders deed het bijvoorbeeld ook in zijn proces maar meestal zie je dit alleen bij verdachten zoals Holleeder en Badr Hari en dan vaak op aanraden van de (top) advocaat.

En zoals ik al schreef het is NIET verboden je bel gegevens te wissen.

Maar het is en, en, en

Kijk naar de tijdslijn, de ontvoerder had rond de 5 minuten voor de ontvoering, de wisselde verklaringen van Jane Tanner, op haar verklaring is de ontvoeringstheorie gebaseerd.

Verder de fysieke onmogelijkheid om met een kind van 12 kilo slapend door een raam te klimmen zonder een spoor achter te laten.

Maar ook de honden en de verklaring van de familie Smith

Nu is voor alles een verklaring te geven, honden deugen niet, vader Smith had zijn bril niet op, Jane Tanner vergist zich en er waren 2 ontvoerders dus de ontvoerder hoefde niet door het raam te klimmen.

Maar zoals ik al diverse malen schreef, iedereen moet zijn eigen afwegingen maken, ik kan dat niet voor jou en jij niet voor mij.

Verder 2 opmerkingen, je schrijft goed, correct, helder en goed leesbaar een prettige manier van digitale omgang, dat compliment geef ik je.

Wat me wel opvalt is dat je heel erg bezig bent de boodschapper te beschadigen terwijl de inhoud van de zaak vele malen interessanter is.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Dit persoon met een slap kind in de armen die gesignaleerd is door twee (?) ooggetuigen op de avond van Madeleine's verdwijning kan toch geen toeval zijn plus de getuigenissen van een Britse vrouw en een tienermeisje die overdag voor de verdwijning een blanke man met een pokdalig gezicht, gekleed in vrije tijdskleding voor het vakantie-appartement van de McCanns hebben zien rondhangen.

Of is dat intussen ook alweer weerlegd?

Die persoon was juist alleen door Jane Tanner gezien en ze beschreef hem steeds anders. Gerry en nog iemand stonden vlakbij haar maar zagen hem niet.

Hij was er trouwens wel. Was gewoon een vader die zijn kind uit de avondcreche haalde.

Maar het hele ontvoeringverhaal was gebaseerd op deze man.
Moet zeggen ik kom hier meer feiten over de zaak tegen. Ik vroeg me af of er een leugendector aan te pas was geweest maar de resultaten zijn vaag , dan wou kate weer wel dan wou ze weer niet. Ik blijf dit topic volgen.
Nee, dat wilde wilde niet en ze wilden ook geen reconstructie van die avond. Alleen maar als het met acteurs werd gedaan.
quote:Diztel schreef op 20 oktober 2013 @ 13:18:

Dit persoon met een slap kind in de armen die gesignaleerd is door twee (?) ooggetuigen op de avond van Madeleine's verdwijning kan toch geen toeval zijn plus de getuigenissen van een Britse vrouw en een tienermeisje die overdag voor de verdwijning een blanke man met een pokdalig gezicht, gekleed in vrije tijdskleding voor het vakantie-appartement van de McCanns hebben zien rondhangen.

[afbeelding]Dat is de getuigenis van de Ierse familie Smith die in september 2007 contact opnam met de familie en dacht dat de man-met-kind de vader (Gerry Mccan) was.

Overigens is er ook weer commentaar op deze getuige, hij zou zijn bril niet op hebben gehad maar er is nog een familielid die de man heeft gezien.

Heb net nog even opsporing gezocht gekeken, de Engelse politie houd er rekening mee dat het niet om Maddie gaat maar om een vader die met zijn kind huiswaarts gaat.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Emma95 schreef op 20 oktober 2013 @ 13:38:

Die persoon was juist alleen door Jane Tanner gezien en ze beschreef hem steeds anders. Gerry en nog iemand stonden vlakbij haar maar zagen hem niet.

Hij was er trouwens wel. Was gewoon een vader die zijn kind uit de avondcreche haalde.

Maar het hele ontvoeringverhaal was gebaseerd op deze man.

Er was nog een ooggetuige die de man met het slapende kind heeft gezien en omschreef het slapende meisje als blank en Brits zoals zijn eigen kleindochter.

Als ik zo naar die tekening kijk slaapt het kind wel erg diep in een dun pyamaatje 's avonds in de buitenlucht. Als ouder zou je er op z'n minst een dekentje of jas overheen doen.
quote:Diztel schreef op 20 oktober 2013 @ 13:18:

Of is dat intussen ook alweer weerlegd?

[afbeelding]Ja die is weerlegd, dat is de compositietekening van Jane Tanner, de verklaring die steeds veranderde. Ondertussen is gebleken dat dit een gast was die zijn kind uit de creche had opgehaald.
quote:hollebollegijs schreef op 20 oktober 2013 @ 13:41:

[...]

Dat is de getuigenis van de Ierse familie Smith die in september 2007 contact opnam met de familie en dacht dat de man-met-kind de vader (Gerry Mccan) was.

Overigens is er ook weer commentaar op deze getuige, hij zou zijn bril niet op hebben gehad maar er is nog een familielid die de man heeft gezien.

Heb net nog even opsporing gezocht gekeken, de Engelse politie houd er rekening mee dat het niet om Maddie gaat maar om een vader die met zijn kind huiswaarts gaat.

Maar dat is toch wel erg toevallig zeker in combinatie met de gesignaleerde man voor de verdwijning van Madeleine die rond het vakantie-appartement van de MacCann's hing en het appartement in de gaten hield?

Ooggetuigen daarvan was twee keer een Britse vrouw met een klein dochtertje en een tienermeisje op weg naar school die expres net die kant op keek omdat haar oma in die straat had gewoond.

Dit, mét ook nog de reeks inbraken die eraan vooraf gingen in het resort vind ik veel verdachter dan de ouders die de zoektocht naar hun dochter niet opgeven en nooit zullen opgeven.
quote:Diztel schreef op 20 oktober 2013 @ 13:45:

[...]

Er was nog een ooggetuige die de man met het slapende kind heeft gezien en omschreef het slapende meisje als blank en Brits zoals zijn eigen kleindochter.

Als ik zo naar die tekening kijk slaapt het kind wel erg diep in een dun pyamaatje 's avonds in de buitenlucht. Als ouder zou je er op z'n minst een dekentje of jas overheen doen.Dit is de verklaring van Jane Tanner, op deze verdachte heeft het onderzoek zich altijd gericht maar er ook een andere man gezien met een slap kind in zijn handen, een veel accuratere beschrijving. De nieuwe compositietekening is daar het gevolgen van. Deze man is gezien op een andere plek en op een ander tijdstip. De getuigen (het Ierse gezin) heeft deze man later geindentificeerd als Gerry MCCann
quote:Diztel schreef op 20 oktober 2013 @ 13:50:

[...]

Maar dat is toch wel erg toevallig zeker in combinatie met de gesignaleerde man voor de verdwijning van Madeleine die rond het vakantie-appartement van de MacCann's hing en het appartement in de gaten hield?

Ooggetuigen daarvan was twee keer een Britse vrouw met een klein dochtertje en een tienermeisje op weg naar school die expres net die kant op keek omdat haar oma in die straat had gewoond.

Dit, mét ook nog de reeks inbraken die eraan vooraf gingen in het resort vind ik veel verdachter dan de ouders die de zoektocht naar hun dochter niet opgeven en nooit zullen opgeven.

die man met kind heeft zich gemeld, dat was een vakantiegast.

de man waar men zich nu op richt is door de getuigen al eerder geindentificeerd als Gerry
quote:sabbaticalmeds schreef op 20 oktober 2013 @ 13:49:

[...]

Ja die is weerlegd, dat is de compositietekening van Jane Tanner, de verklaring die steeds veranderde. Ondertussen is gebleken dat dit een gast was die zijn kind uit de creche had opgehaald.

En dat vind ik dan weer moeilijk te geloven.

Ook vanwege het feit dat het meisje dezelfde pyama lijkt te dragen, van dezelfde leeftijd/grootte is, wel erg diep slaapt (vanwege de slappe positie in de armen), geen dekentje,jasje of iets dergelijks om zich heen heeft, en net rond dat tijdstip (na de laatste check) is gesignaleerd op straat uit de richting kwam van het vakantie-appartement van de MacCann's.

Op internet kan ik niets vinden over deze man alszijnde vader die zijn dochter van de creche haalt.

*gaat nogmaals googlen*
Ditzel, misschien moet je even kijken op Youtube naar Crimewatch van 14 oktober.
British detectives investigating the disappearance of Madeleine McCann have ruled out a key sighting on the day she vanished and are trying to identify a number of mysterious men seen lurking around the apartment where it's believed she was abducted.

Officers from Scotland Yard now say that a man seen carrying a child by the McCanns' friend Jane Tanner was an innocent British holiday maker, and are instead focusing on another man with dark hair who was also seen with a little girl in his arms around 45 minutes later.

Investigators are looking at a spate of break-ins in the area, one of which happened in the same week a year before Madeleine went missing, where a man got into a flat where young children were sleeping.

She vanished on May 3 2007 from a holiday apartment in Praia de Luz, Portugal, as her parents dined at a nearby restaurant with friends.

Speaking after a new appeal aired on BBC Crimewatch, Detective Chief Inspector Andy Redwood said: "Our focus in terms of understanding what happened on the night of May 3 has now given us a shift of emphasis. We are almost certain that the man seen by Jane Tanner is not Madeleine's abductor.

"It takes us through to a position at 10pm when we see another man who is walking towards the ocean, close by to the apartment, with a young child in his arms. This child is described as being about three to four years of age with blonde hair, possibly wearing pyjamas, and the man is a white man with dark hair.

"If this is you, and you are nothing to do with Madeleine's disappearance, then we really need to speak to you. It's so important for us to eliminate innocent sightings. But equally if anybody is looking at those e-fits and recognises the person, for whatever reason, then please have the courage to call in and tell us."

Investigators are also trying to identify fair-haired men seen near the apartment at the time who could be Dutch or German, and TV appeals will be run in Holland and Germany, although not Portugal.

Mr Redwood said: "There are one or two men who appear to be lurking around the apartments in the area itself. A consistent theme in the physical descriptions of those sightings is possibly blond or fair hair. So we are just asking the public quite simply, are these connected? But more importantly is this you? Because if it's innocent, then it's really important for us to take out those innocent sightings."

They are also looking at bogus charity collectors who were operating in the area at the time, and at a spate of burglaries that peaked in the month Madeleine went missing.

"We can see that in the week that Madeleine disappeared but in the year before in 2006, that two children were in an apartment when a man came in and he appears to have come through the patio door, had a look around inside and definitely had a look into one of the cots and then left without taking anything. Then one of the children raised the alarm," Mr Redwood said.

In the Crimewatch appeal, Mr Redwood said that Madeleine's disappearance could have been a planned abduction.

"Madeleine McCann's disappearance does, on one reading of the evidence, have the hallmarks of a pre-planned abduction that would undoubtedly have involved reconnaissance," he said.

Investigators are using a number of e-fits, two of which are of the man who was seen carrying a child.

Een lugubere en verwarrende zaak.
quote:Diztel schreef op 20 oktober 2013 @ 14:12:

British detectives investigating the disappearance of Madeleine McCann have ruled out a key sighting on the day she vanished and are trying to identify a number of mysterious men seen lurking around the apartment where it's believed she was abducted.

Officers from Scotland Yard now say that a man seen carrying a child by the McCanns' friend Jane Tanner was an innocent British holiday maker, and are instead focusing on another man with dark hair who was also seen with a little girl in his arms around 45 minutes later.

.

Dit is toch glashelder het bewijs dat de Portugese politie in 2007 beter werk leverde dan de Britse

In 2007 probeerde de Portugese de Ierse familie Smith een verklaring te laten afleggen via de Ierse politie en in een later stadium de familie naar Portugal te halen voor een reconstructie.

Al deze pogingen liepen op niets uit.

En nu komt de Engelse politie 6 jaar later tot de conclusie dat dit misschien wel een man met Maddie (dood of levend) kan zijn geweest.

Over tunnelvisie gesproken.
http://www.mccannfiles.com/id162.html

Het hele verhaal over Mr. Smith die ook een man met een meisje in zijn armen zag.
En dan zegt de Engelse politie in Crimewatch ook nog met nieuwe feiten te komen terwijl het onderzoeksteam van destijds daar jaren eerder al achter was gekomen.
quote:Emma95 schreef op 20 oktober 2013 @ 14:24:

http://www.mccannfiles.com/id162.html

Het hele verhaal over Mr. Smith die ook een man met een meisje in zijn armen zag.Ben benieuwd hoe het "echtpaar" dit gaat verklaren.
quote:hollebollegijs schreef op 20 oktober 2013 @ 14:21:

[...]

Dit is toch glashelder het bewijs dat de Portugese politie in 2007 beter werk leverde dan de Britse

In 2007 probeerde de Portugese de Ierse familie Smith een verklaring te laten afleggen via de Ierse politie en in een later stadium de familie naar Portugal te halen voor een reconstructie.

Al deze pogingen liepen op niets uit.

En nu komt de Engelse politie 6 jaar later tot de conclusie dat dit misschien wel een man met Maddie (dood of levend) kan zijn geweest.

Over tunnelvisie gesproken.

Glashelder of niet maar deze verklaringen komen van ooggetuigen.

De Britse vakantieganger met slapend kind in zijn armen is pas 6 jaar na dato ondervraagd?
quote:hollebollegijs schreef op 20 oktober 2013 @ 13:41:

[...]

Dat is de getuigenis van de Ierse familie Smith die in september 2007 contact opnam met de familie en dacht dat de man-met-kind de vader (Gerry Mccan) was.

De getuigenissen van de blanke man met pokdalig gezicht die zich verdacht ophield bij het vakantie-appartement kwamen van een tienermeisje op weg naar school en een Britse vrouw met dochtertje.

Of bedoel je de getuigenis van de Britse man die de man met het slapende kind zag en het meisje op zijn Britse kleindochter vond lijken?
Ik denk dat Amaral daarom zo gefrustreerd is. Hij wilde de familie Smith terughalen naar Portugal, maar werd van het onderzoek afgehaald en toen is dat er blijkbaar nier meer van gekomen. Geen idee waarom niet.
quote:Diztel schreef op 20 oktober 2013 @ 14:31:

[...]

Glashelder of niet maar deze verklaringen komen van ooggetuigen.

De Britse vakantieganger met slapend kind in zijn armen is pas 6 jaar na dato ondervraagd?

Lees even terug, de Portugese politie heeft in oktober 2007 de zaak onder de aandacht gebracht en zelfs een poging gedaan de familie Smith naar Portugal te halen.

Probeer de getuigen even bij naam te noemen anders wordt het erg ingewikkeld
Ik heb het lang gevold in het begin.

Als mensen zin hebben en tijd heb nog wel een topic van een ander forum, daar staat nog veel info op van toen.

Ook uit bladen van daar, een meid woonde in dat gebied dus hoorde vaak andere dingen dan wat de kranten hier melde.

http://www.bokt.nl/forums ... 8&&hilit=madeleine+mccann
Ik hoor en lees liever de feiten van de politie dan wat in de kranten stond.
quote:hollebollegijs schreef op 20 oktober 2013 @ 14:46:

[...]

Lees even terug, de Portugese politie heeft in oktober 2007 de zaak onder de aandacht gebracht en zelfs een poging gedaan de familie Smith naar Portugal te halen.

Probeer de getuigen even bij naam te noemen anders wordt het erg ingewikkeld

Het is al ingewikkeld

Ik zal straks in mijn geschiedenis kijken naar een Youtube filmpje waar de getuigenissen van het Britse meisje en Britse toeriste met dochtertje staan en hier neerzetten.

Maar even dit wat ik las in de link van Emma:

Jane Tanner's sighting

Height:

5' 10" (25 May 2007)

5' 8" or 5' 9" (05 June 2007)

5' 7" to 5' 11" (09 June 2007)

5' 8" to 5' 10" (26 October 2007)

5' 9" (28 October 2007)

5' 6" (16 November 2007)

'probably 5ft 8in tall, he was taller than me but not 6ft and so between those two' (19 November 2007)

35-40

Hair:

Hair that was short on top (25 May 2007)

Dark hair, parted to one side, slightly longer at the back (05 June 2007)

Dark hair (26 October 2007)

Black hair (28 October 2007)

'Hair.. the one thing that I remember a lot is the hair. He did seem to have quite a lot of dark, reasonably-long-to-the-neck hair' (19 November 2007)

Skin:

White (25 May 2007)

Caucasian (09 June 2007)

Caucasian with southern European/Mediterranean appearance (26 October 2007)

'More local or Mediterranean looking'/'swarthy skin' (19 November 2007)

Top clothes:

Dark jacket (25 May 2007)

Dark jacket, slightly longer than a suit jacket (05 June 2007)

Wearing a maroon shirt (28 October 2007)

Heavy dark coat (19 November 2007)

Trousers:

Beige or golden long trousers (25 May 2007)

Light coloured trousers which may have been beige or mustard coloured (05 June 2007)

Camel-coloured trousers (28 October 2007)

'He was wearing quite a lot of clothes and that's one thing in hindsight again I think was quite odd because tourists when they're abroad, Brits abroad would always have cropped trousers or shorts or something, and he had a sort of a big heavy jacket and trousers on' (19 November 2007)

'He was dressed in that sort of smart casual way European people dress' (19 November 2007)

Build:

Medium (25 May 2007)

Slim (26 October 2007)

Shoes:

Dark shoes (25 May 2007)

Black or brown shoes (28 October 2007)

Carrying child:

'Carrying, sort of, across the body like that. I suppose in hindsight you'd probably think somebody would carry them more against the shoulder.' (19 November 2007)

Child's description:

'I could tell it was a child, and I could see the feet and... feet and the bottom of the pyjamas, and I just thought that child's not got any shoes on because you could see the feet.' (19 November 2007)

Child's clothes:

'the pyjamas had a pinky aspect to them so you presume a girl.'

Martin Smith's sighting

Height:

175 to 180 cm tall (5’ 9’’ to 5’ 11’)

30-35

Hair:

Short, brown hair

Skin:

White

Top clothes:

A darker top. The man is not dressed like a tourist

Trousers:

Cream or beige trousers, classic cut, of linen or cotton

Build:

Average build, physically fit

Shoes:

Not specified

Carrying child:

Carrying a child, with the head against his left shoulder and the arms hanging down alongside the body

Child's description:

Bare feet, pale skin typical of British and blonde, shoulder-length hair; the girl is about 3-4 years old, about 1 metre tall

Child's clothes:

Light coloured or pink pyjamas

Dat zijn toch beiden min of meer de omschrijvingen van de man met het kind in zijn armen? Dus de Britse toerist en niet Gerry McCann, of ben ik nou gek?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven