Priapisme: Hell or heaven

19-10-2013 21:12 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb lang getwijfeld of ik al dan niet zelf een topic over mijn situatie zou openen. Ik belandde op dit forum in een zoektocht naar mensen die hier ervaring mee hebben, maar ook hier vind ik er heel weinig over.

Ik ben bij a veertig en sinds enkele jaren heb ik last van een vorm van priapisme. Voor wie niet wil Googlen: het is het krijgen van ongewenste erecties die erg lang kunnen duren en behoorlijk pijnlijk kunnen zijn.

Als ik er al eens met iemand over praten wilde (in de zin van"ik ken iemand die...) werd er meestal hard mee gelachen. Of opmerkingen als "ik zou er wel gebruik van weten te maken".



Maar het is geen pretje als een erectie meer dan vijf of zes uur aanhoudt. Klaarkomen is meestal een optie, maar soms helpt ook dat niet. En het is vaak heel moeilijk om klaar te komen. Aangezien er hoegenaamd geen seksuele opwinding is. Gelukkig is mijn partner heel begripvol, vaak helpt ze me ook wel, dat moet ik niet uitleggen veronderstel ik. Maar uiteraard heeft ze ook niet altijd evenveel zin, en al zeker niet de tijd om er uren mee bezig te zijn...



Enkele keren heeft de huisdokter met een injectie van bloedverdunners en nog wat anders soelaas moeten bieden. Volgens hem is medicatie laatste oplossing, gezien dat in de meeste gevallen alle libido onderdrukt, endat wil ik ook niet.



Waarom ik dit op het forum zet? Ik weet het eigenlijk niet.

Het is zo een taboe blijkbaar om er over te praten,of wordt meteen weggelachen, het zou al eens deugd doen om er gewoon over te kunnen praten. Iemand die er ervaring mee heeft zou nog beter zijn uiteraard...

Alle reacties welkom...
Alle reacties Link kopieren
http://www.ntvg.nl/public ... stekende-prognos/volledig



Ik begrijp nog niet de helft , maar er is toch wel van alles aan te doen, zo te lezen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Dit is uiteraard ook besproken.

Ik heb alleszins geen sikkelcelanemie, leukemie, ... Of wat dan ook.

Het merkwaardige is dat ik na een orgasme bijna altijd wel weer naar de gewone toestand terugkeer, dit is meestal niet bij priapisme. De uroloog wil daarom momenteel verder geen stappen ondernemen. Zolang het op de 'natuurlijke wijze' kan, raadt hij me aan nog af te wachten...

Naast de meest gewone erecties zoals elke man die heeft bij opwinding en sex, duurt het bij ook vaak tussen 1 en 3 uur zeg maar. Uitzonderlijk tot dubbel zo lang of langer... Als is hij dan niet altijd maximaal hard, wel altijd gespannen genoeg om van een erectie te spreken.
Alle reacties Link kopieren
Thx voor de uitleg, scamp.



Het medische verhaal werd al onderzocht hoor (zie topic bij seks)
Teuntje, waar slaat in vredesnaam dat "troll" geschreeuw op? TO had al geschreven dat hij naar de uroloog geweest was, als jij iemand beticht van trollen kan je diegene staffen. Ik heb dat trouwens met jou gedaan. Dom gedoe.
Sven, hoe is jouw seksleven? Kan jij wel gewoon gemeenschap hebben of is dat een probleem/pijnlijk?
Alle reacties Link kopieren
Mijn seksleven is denk ik meer dan gezond.

Ik heb altijd al een vrij hoog libido gehad en zoals ik al eens aanhaalde, kan ik evengoed gewoon een erectie krijgen door opwinding.

Wanneer we vrijen is het voor mijn vrouw natuurlijk wel een voordeel dat mijn erectie zo lang aanhoudt, maar als ik opgewonden ben kan ik net zo makkelijk klaarkomen als elke man. Zelfs een vluggertje is mogelijk als ik voldoende geil ben.



Het probleem doet zich voor als ik niet opgewonden ben... Dan lijkt niets te helpen en lukt het vaak niet meer om geil te worden, laat staan, klaar te komen....

Het lijkt alsof het hormonaal allemaal beetje een boeltje is. Daarom zou medicatie zich daarop richten, maar ik wil het gezonde seksleven niet kwijt o.w.v. die paar halve dagen per maand dat het niet loopt zoals ik wil.
Het lijkt me echt verschrikkelijk om te hebben Sven en ik hoop dat het eigenlijk ineens een keer over gaat. Is die mogelijkheid er trouwens?



Wat ik me wel afvraag; Heb je weleens een link gevoeld met het "eraan denken?" Snap je wat ik bedoel?

Dat je bijv. denkt...nu niet! En plop daar is het.



En waar ik ook benieuwd naar ben...kan het zijn dat het langer aanhoudt omdat je je er zo aan ergert? Een psychologische instant houding.
Alle reacties Link kopieren
De enige lijn die ik erin herken is dat het vaker gebeurt als stress wegvalt... Ik werk nogal met deadlines, ik heb vaker last op de eerste dagen nadat ik mijn deadline haalde.



Of het langer duurt, net omdat ik het vervelend vind, misschien wel.

Ik heb mezelf een regel opgelegd om het eerst te proberen negeren, en vervolgens nooit langer dan 1 uur te masturberen. Als het dan niet gelukt is, negeer ik het weer en probeer andere dingen te doen. Het gebeurt absoluut ook wel eens dat het uiteindelijk ook vanzelf weer zakt, maar meestal niet zonder orgasme. Het is ook niet iets als een chocoladeverslaving waarbij je kan zorgen dat er geen chocola in huis is om aan de verleiding te weerstaan.

Dit kan ik wel negeren, maar niet euh 'naast me neerleggen'.

Er zijn periodes dat ik weken geen last heb, en weken dat het drie dagen na elkaar gebeurt... Ik hoop dus inderdaad dat het ook wel gewoon weer stopt...
In de dagen van de deadline heb je andere zaken aan je hoofd misschien en komt dit "probleem" niet in je op. Zoiets?

Of denk je er ook dan wel over na...of denk je er enkel aan als het al is ontstaan?

Let wel ik denk met je mee hoor. Ik zeg bij deze absoluut niet dat het tussen je oren zit. Ik hoop dat je het ook zo leest.



Volgens mij is het niet te negeren als het er is, hoe graag je ook wilt.

Je voelt het zitten, vooral omdat je nogal groot geschapen bent.

Maar een uur masturberen voordat het komt en dus afzakt is wel echt heel erg lang.

Zal het je helpen als je van een "plotseling" ontstane erectie een "opgewonden" erectie maakt. Ik bedoel; als je nu eens, als de erectie net is ontstaan, een erotisch filmpje oid gaat kijken, zal het dan helpen om sneller klaar te komen zodat hij ook sneller afzakt?

Je zult dan altijd "iets" bij je moeten hebben op een IPad oid, maar als het je helpt om het sneller te laten afzakken is het een optie toch?



Was het maar als een chocoladeverslaving....toch? Stuk makkelijker!



Kun jij het op je werk buiten de deur wel verbergen trouwens? Dat lijkt mij nl. erg lastig als je bijv. in een pak op stap moet.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk er eigenlijk over na als het zich niet voordoet. Maar ik hou er wel rekening mee als ik moet gaan werken, of in de zomer...

Dat omvormen van spontane naar opgewonden erectie probeer ik inderdaad wel. Om toch opgewonden te raken.

Pornow heeft me echter nooit wat gezegd, ik vind het niet echt opwindend en vooral vrouwonterend. Dat is dus niet echt de oplossing voor mij, maar ik probeer het af en toe nog wel hoor.



En wat dat verbergen betreft, ik draag meestal een trui of heb er in elk geval altijd een bij. En er is niets wat je niet tegen je buik kan aansnoeren hè. Het is niet comfortabel, vooral niet om dan te gaan zitten, maar het lukt. Jammer genoeg komt het wel af en toe voor.

Er is eigenlijk nog maar een collega geweest op mijn vorige werkplaats die me er wel over aansprak, maar ik heb toch vaak het gevoel dat anderen het wel merken...

Nu ja, gelukkig is het ook niet iets waar je iemand graag op aanspreekt, denk ik dan maar
Alle reacties Link kopieren
Ik denk er niet over na als het zich voordoet, moest dat zijn
Alle reacties Link kopieren
Heb jij dan ook de sikkelcelziekte, Sven?



En werkt 2 tabletten van 500 mg paracetamol ook tegen priapisme?
Alle reacties Link kopieren
Nee miedo,



Verder ben ik wel gezond, denk ik.

De paracetamol heb ik nog niet geprobeerd, maar de dokter raad ook aan om niet te gaan experimenteren met medicatie hoor...



Weet jij hier meer over?
Alle reacties Link kopieren
quote:sven_ schreef op 20 oktober 2013 @ 10:49:

Nee miedo,



Verder ben ik wel gezond, denk ik.

De paracetamol heb ik nog niet geprobeerd, maar de dokter raad ook aan om niet te gaan experimenteren met medicatie hoor...



Weet jij hier meer over?



Nee, maar ik weet wel dat paracetamol ook bloedverdunnend werkt.

Misschien eens vragen aan je dokter, paracetamol is niet heel zwaar?

En bij google vond ik de sikkelcelziekte in combi met priapisme.
Alle reacties Link kopieren
Klopt van die sikkelcelziekte, er zijn ook nog andere medische verklaringen... Maar die gaan dus niet altijd op.



In mijn geval is er nog wel wat verschil met wat je op het net terugvinden kan over priapisme.

Bijna in alle gevallen helpt een ejaculatie/orgasme mij wel om de erectie weer te verliezen, dat is al uitzonderlijk.

Vandaar dat de dokter ook de piste van een hormonale oorzaak voor mogelijk houd, met eventueel medicatie daarvoor... Nadeel is dat het ook mijn 'gewone' libido sterk zou beïnvloeden...



Vandaar is voorlopig de natuurlijke verlichting nog de optie met de meeste voorkeur... Maar dat is niet altijd makkelijk en vergt soms heel veel geduld.
quote:miedo schreef op 20 oktober 2013 @ 10:51:

[...]

Nee, maar ik weet wel dat paracetamol ook bloedverdunnend werkt.

Misschien eens vragen aan je dokter, paracetamol is niet heel zwaar?

En bij google vond ik de sikkelcelziekte in combi met priapisme.



Geef geen medisch advies als je er geen verstand van hebt.



Paracetamol is NIET bloedverdunnend, bovendien is het niet verstandig voor TO om zo maar te gaan experimenteren met medicijnen als hij al af en toe bloedverdunnende injecties krijgt.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 oktober 2013 @ 23:38:

http://www.ntvg.nl/public ... stekende-prognos/volledig



Ik begrijp nog niet de helft ,



Ik een beetje meer maar is lastige materie



Sven, vraag de Mods je 2 topics samen te voegen en de titel aan te passen. ( pijler 'overige' en dan op centraal modtopic deze vragen te posten)



Het artikel dat BGB aanhaalt is oud, 1997. De belangrijke oorzaak van priapisme was toen het injecteren van papaverine, dat was voor de opkomst van Viagra



Als leukemie, sikkelcel of een oud trauma een de penis ( en daarmee aan de zwellichamen of vaten) is uitgesloten blijft over een vaatprobleem, ook die hebben verschillende oorzaken. Het lijkt me hogere school-urologie en misschien is een uroloog in een academisch ziekenhuis beter op de hoogte.

Afhankelijk van de oorzaak is priapisme namelijk niet onschuldig op de lange termijn. ( ik lees dat in het artikel)

Bij het niet kunnen krijgen of vasthouden van een erectie puur op medische basis ( ook vaatprobleem) kan het liggen aan een slechte instroom van het bloed in de zwellichamen of het niet vasthouden van het bloed aldaar.

Bij jou kan het zo zijn dat je lichaam geen seintje geeft om de afsluitende bloedvaten weer open te zetten waardoor de erectie afzakt.

Maar goed, nu ga ik wellicht te ver door, ik wil eigenlijk aangeven hoe het mechanisme werkt.





Is er doppleronderzoek verricht ( soort echo waarmee de bloedstroom wordt gemeten, gehoord is beter omschreven), een angiografie ( foto's met contrast waarop de bloedstroom kan worden gezien)?



Het lijkt me niet iets dat zomaar overgaat namelijk.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het advies/de uitleg Suzanne. Maar ondertussen zit ik niet zozeer met het medische verhaal in mijn hoofd. Er is een onderzoek geweest van prostaat, ... En zo'n soort echo met gel zoals bij zwangerschappen...

Maar wat het medische betreft hebben we voorlopig, in samenspraak met de huisdokter en de uroloog besproken dat we (nog) geen verdere stappen gaan nemen. Tenzij het nog eens echt zo lang duurt en klaarkomen niet helpt en een inspuiting nodig is, wachten we af, het verergert ook niet, en heeft in het afgelopen jaar (of iets langer zelfs) ook geen fysieke schade aangericht.



Ik heb het vooral moeilijk omdat je hier niet zomaar over praten kan met familie, vrienden, ...

Dat ik me soms moet terugtrekken (toevallige woordkeuze) in mijn bureau wanneer ik liever bij de rest blijf, dat ik zo lang masturbeer en me daar soms ook weer schuldig over voel... Dat ik dan soms toch op zoek ga op het internet naar iets dat me opwindt...



Het probleem zit misschien niet helemaal tussen mijn oren, maar mijn beleving en de knoop waar ik het moeilijk mee heb, zit daar wel.
Alle reacties Link kopieren
Kan de huisarts je niet doorverwijzen naar een specialist? De mannenversie van de gynaecoloog zeg maar? Mochten ze daar geen oplossing voor je hebben, dan zou je misschien nog mee kunnen doen aan een onderzoek naar nieuwe behandelmethoden o.i.d., al heb ik zelf geen idee of en zo ja waar (lees: in welk academisch ziekenhuis) dat type onderzoek gedaan wordt.



Je gaf al aan dat de natuurlijke weg je voorkeur heeft maar je partner niet altijd zin/tijd heeft; zou speelgoed (zo'n nepvagina bijvoorbeeld) misschien kunnen helpen?
Alle reacties Link kopieren
Huh mijn post is weg?

Mijn idee was eens overleggen met de dokter of paracetamol hier kan helpen bij de lichtere aanvallen.Omdat paracetamol ook bloedverdunnend werkt.Sterkte verder.
Alle reacties Link kopieren
quote:single-lady schreef op 20 oktober 2013 @ 14:40:

[...]





Geef geen medisch advies als je er geen verstand van hebt.



Paracetamol is NIET bloedverdunnend, bovendien is het niet verstandig voor TO om zo maar te gaan experimenteren met medicijnen als hij al af en toe bloedverdunnende injecties krijgt.+1
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
Alle reacties Link kopieren
Wat een akelig probleem lijkt mij dit Sven.

Een doorverwijzing naar een uroloog in een academisch ziekenhuis vragen?
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
Alle reacties Link kopieren
Hallo Alice,



Wat de speeltjes-tip betreft... Ik heb het altijd zo vrouw-onterend gevonden en het leek me altijd iets voor mannen met een gebrek aan fantasie etc... M.a.w. het leek me echt niets. Tot op heden probeer ik gewoon mijn fantasie geprikkeld te krijgen, jouw voorstel lijkt ok, maar volgens mij geeft dat enkel lichamelijke prikkels, als je begrijpt wat ik bedoel. En wordt ik er niet meer opgewonden van.

Maar misschien moet ik het toch maar eens proberen. Alle tips zijn de moeite om te proberen hè.
Alle reacties Link kopieren
Vreemd miedo, ik ben hier nieuw, geen idee hoe iets kan verwijderd worden
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit topic eerst geplaatst onder de peiler"seks". (Priapisme: hell or heaven)

Heb aan de mods gevraagd om beide topics samen te voegen. Als het hier verdwijnt, weten jullie dat het gewoon verplaatst is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven