Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
@dominoo van harte! Ik ben echt zo blij voor je.

@south ja die onbevangenheid is er bij mij ook helemaal af en dat maakt het soms wel erg lastig maar moet zeggen dat het vertrouwen bij mij met de dag groeit.

Gisterenavond nog naar het ziekenhuis geweest omdat ik beetje pijn onder in mn buik had en vermoedde dat ik een blaasontsteking had. Dat bleek inderdaad zo te zijn. Ik heb nu antibiotica gekregen. Op echo was te zien dat uk het prima doet, druk met bewegen en hartslag was prima. Mijn bloeddruk was ook goed gelukkig. Komende dagen alleen wat rustiger aan doen, dat doen we dan maar
Alle reacties Link kopieren
Sproetje, leuke dag gehad?

Hoeveel zijn jullie al aangekomen? Ik ben bijna 25 weken en zit op 5,5 kg.

Wordt verder gek van de jeuk aan mn buik, borsten en helemaal bovenaan mn benen/liezen.

Smeren doe ik, maar is dat helemaal ingetrokken jeukt het als een gek!
@bn bedankt! We hebben een fantastische dag gehad!

Vind het wel heel apart dat k een andere naam heb nu, maar wat ben ik trots dat ik nu mijn 'man' kan zeggen! Heb jij al zin in maandag?

Ik ben nu denk ik zo'n 6 kg aangekomen met bijna 26 weken. Het verschilt per dag, ligt eraan of ik vocht vasthoud of naar de wc ben geweest. Vond het zelf nog wel aardig netjes.

Jeuk aan mijn buik heb ik nog niet, wel dat hij strak aanvoelt.

Fijn weekend iedereen!
SOUTH, WOOOOWWWWIIEEE, goed joh, fijn dat je er weer bent.

Ik hoop vanuit t diepste van mijn hart dat je me gaat volgen! 3x is scheepsrecht! Vind het nog heeeeeeel onwerkelijk allemaal........ Na zo'n tijd is t eindelijk zover en dat ben je nog steeds beetje verward, raar gevoel.

Dominoo, jeeeeeuuuuujjjjjj, dat is echt super nieuws!!! Lekker kwaalloos genieten nu.... (Ben soms wel jaloers op je al mag ik ook niet klagen). Komende weken zullen nog wel ff spannend zijn... Ik dacht ook het slechtste bij elk pijntje of juist betere dag zonder kwaaltjes, maar tot nu toe goed nieuws... Nu toch maar langzaam aan de knop omzetten van angst en ontkenning naar blijdschap en positiviteit

Nena, we gaan geen combi test doe, is natuurlijk persoonlijk maar het lijkt ons erg verwarrend als het 'slecht' nieuws is en denk niet dat we het zouden weghalen dan, dan maar n verrassing...

Jij beterschap met blaas!

Sproetje, gefeliciteerd! Echt man en vrouw nu....BN, veel plezier maandag!

Mijn 1e echo was bij 8,5wk en termijn bij 11,5wk, nu begint t pas beetje bij beetje door te dringen.

Mijn echo was dus ook goed, 24-4 uitgeteld, 11+6, nu dus 12+4, spartelend kindje! Heel blij maar nog steeds onwerkelijk. Moet/mag wel terug komende week omdat VK iets zag wat ze niet wist dat t was (vlies of holte), maar hoefde me geen zorgen te maken, ze wilde alleen nog ff laten bekijken door collega.

Wij hebben gisteren rondje familie gedaan, echt zooo super leuk! Allemaal positief, gehoopt maar niet verwacht. Alleen mijn schoonzusje had mijn alcohol trucs doorgehad en was dus niet verrast maar wel heel blij. Later vandaag belronde vrienden...

Heb al hele stapel "vakliteratuur" meegekregen van schoonzus, oa kluun, Daphne Deckers, wij jonge ouders, ... Het begint nu ineens wel door te dringen dat t "echt" is.

Heb t idee dat buik nu ook langzaam begint, spijkerbroek zit al minder en je ziet t n beetje (al komt dat ook door snoep en niet-sport gedrag :( )

Deze week beetje teveel gewerkt (ging prima), maar vrees dat ik nu de terugSlag heb. Voel me al de hele dag net n vaatdoek. Pffffff....
Hey ladies,

Wat is er een hoop geschreven de afgelopen dagen.

@nena, south en dominoo

De onbevangenheid komt weer terug hoor! Met iedere giede echo of controle groeit het vertrouwen. De 20 weken echo was voor mij het laatste zetje om heerlijk op mijn wolkje plaats te nemen. Alle angst en onzekerheid heeft ruimte gemaakt voor genieten met volle teugen! Zeker het dagelijks meerdere keren voel dat mini beweegt sterkt het vertrouwen en is zo gezellig!

@aankomen

Ik zit met bijna 21 weken nog steeds 6 kg onder mijn startgewicht. Mijn eetlust is zo beperkt dat ik op zich genoeg binnen krijg om mini voldoende te laten groeien, maar zelf aankomen dus niet. Volgens gyn is het geen probleem, ik had nog de nodige reserves en mini groeit volgens curve.

@jeuk

Check!!! Ik heb het ook. Op mijn buik al een hele tijd rond mijn navel, en sinds van de week ook de onderkant van mijn borsten en binnenkant van dijen vooral 's nachts als de huid warm wordt. Volgens gyn ook een klassiek zwangerschaps kwaaltje, smeren met vette zalf die dus niet snel intrekt

@vakliteratuur

Ik verslind ook allerlei boeken en magazines. Kluun heb ik bijna in 1 zucht schaterend uitgelezen (al voor ik zwanger was, misschien nog maar eens herhalen) en met alle babydozen komen ook de tijdschriften. En ook de reallife series vooral op TLC doen het erg goed.

Beterschap voor de meiden met kwaaltjesen veel liefs voor jullie allemaal!
@Jamaz is inderdaad voor iedereen persoonlijk. Wij wilde perse een combinatietest en bij een verhoogde kans hadden we een NIPT gedaan. Fijn dat alles goed gaat. Heb je behalve de controle van volgende week nog meer echo's staan of pas bij de 20 weken weer?

@Druppel het vertrouwen komt bij mij ook per dag. Ik begin steeds meer van mn buik te genieten. Ik denk inderdaad dat de 20 weken echo (bij mij een GUO hebben meer mensen die gehad?) weer een mijlpaal gaat worden. Maar eerst volgende week maandag de 16 weken.

@Vragenlijst 16 weken. Hebben jullie ook in jullie zh of bij vk een vragenlijst bij de 16 weken moeten invullen? Ik moet die (net als alle andere zwangeren) invullen om vroegtijdig evt (postnat.) depressie op te sporen. Ik vind het wel goed dat ze het doen.

@South ik duim heel hard voor je

@aankomen volgens mij zit ik nu een 4 kg. Geen idee of dat veel is, meeste mensen zeggen dat ik spitser word in mn gezicht dus het zal wel allemaal op mn buik gaan zitten (haha)

Verder gaat het hier allemaal prima.

Dikke kus voor allemaal
Weer een tijdje niet geschreven maar wel af en toe even mee gelezen hoor!

Goed te horen dat het goed gaat met jullie.

Wij hebben vorige week de 20 weken echo gehad. En alles zag er gelukkig helemaal goed uit! En ook wij krijgen een jongen!!! Dus die blijven goed vertegenwoordig ;)

@Kilo's hier al op 5/6 kilo met 21 weken. Vindt het zelf best wel veel...

@Vragenlijst Ik heb geen vragenlijst in moeten vullen. Wel goed dat ze dat doen..Hoewel ik dacht dat je dit echt pas tijdens/na de geboorte kreeg/ontwikkelde.

@ Jeuk Die is ook hier aanwezig!

Voor de "net" zwangeren; Gefeliciteerd!!! En heel veel succes met deze spannende weken!!
Verkeerde nickname!!!
Aangekomen: ik loop nu tegen de 6.5 kg (met 27 week) Laatste week groeit het kindje hard!!

T zit alleen op mijn buik en borsten (gelukkig!)

Geen last van jeuk. En smeer elke dag mijn buik in. Begonnen met merkloze Bio oli. Toen iets van Palmer creme, en nu met Mama creme van de etos. Nog geen striem gezien! Op mijn bovenbenen zaten ze helaas al.

Sproet en BN Gefeliciteerd met jullie nieuwe titel: Vrouw van.. En je nieuwe achternaam!

Guo en 16 weken vragenlijst heb ik niet gehad. De vragenlijst hoor ik nu trouwens voor het eerst. Maar klinkt opzich wel helder.

Al vroeg de kraamhulp-intakster ook wel wat dingen.

Moppie: Gefeliciteerd met de goede 20 weken echo!!! En ook een jongen dus :D

Hier: Morgen weer controle bij de VK. En even bloedprikken. Moet rond 28 week (heb volgende week geen tijd)

Verder op wat rugklachten en toch wel wat meer vermoeidheid na geen klachten!
Vraag aan de nu al moeders:

Ik ben basis verzekert en krijg dus geen kraampakket.

Welke artikelen uit een standaard kraampakket gebruik je eigenlijk niet???

Verschuift zo'n kraammatras niet als je het 3 week op je bed hebt liggen???

Of kan ik beter bij de action of zo een waterdichte molton halen?
Molton is inderdaad veeeeel fijner, kraakt niet en ligt comfortabeler, zou ik zeker doen. Kraamverband is ook een aanrader met die niet sexy netbroekjes. Ze zien er niet uit, maar houden de enorme 'matrassen' beter op hun plaats dan gewoon ondergoed. Verder ligt het eraan of je thuis bevalt.

Ik had ks in ziekenhuis en heb het pakket verder niet gebruikt.
Dag lieve meisjes, wat fijn zo'n warm welkom.

Bedankt voor de lieve woorden en het geduim. Zelf leef ik een beetje tussen hoop en vrees. Maar aan de andere kant ben ik ook helemaal niet zo bang meer nu ik weet dat we ook in slechts twee rondes een zwangerschap tot stand kunnen brengen. En als deze er dus mee zou stoppen, dat we wellicht weer heel snel opnieuw kunnen beginnen. Dat is een fijne gedachte.

Ik heb 6-11 de eerste echo. Dan ben ik 8.4wkn

De telefoniste gaf aan dat ik ook al bij 7 wkn mocht komen. De eerste mk is rond 8.2 gestopt. Dus zegt me een echo met 7 wkn niet zoveel. Nu dus nog 3 wkn wachten. Jamaz ik hoop enorm dat ik je mag volgen en dat ook voor mij drie maal scheepsrecht is.

@moppie; wat leuk, een jongen. Geniet maar lekker op je lichtblauwe wolk.

@nena; ik kan me van de vorige goede zwangerschap (alweer 5 jaar geleden) wel herinneren dat we een uitgebreid gesprek met de vk hadden over dingen die van invloed zouden kunnen zijn op een pnd. Ik kan me overigens heel goed voorstellen dat je er last van kunt krijgen. Ik had dan wel geen depressie na de bevalling, maar toch zeker wel een postnatale verwarring. Tsjonge, mijn hele leven stond zo op zijn kop. Bizar.

@kroes. Je hebt alle kleine gaasjes (verband) die in het kraampakket zitten niet nodig. Volgens mij zaten er bij mij ook navelbandjes bij. Die heb je ook niet nodig.

Verder moet je bij sommige ziekenhuizen bij een poliklinische bevalling (dus met je eigen vlos) je kraampakker meenemen. Maar mocht je thuis willen bevallen; neem wat extra celstofmatjes mee. Er zitten er standaard geloof ik 5 in. Ik heb er zeker wel 15 door gejaagd. (Gelukkig had de vlos er nog een heel aantal in de auto liggen) Ik zou ook voor die molton gaan. Maar zo'n extra weggooi matras beschermer is bij een thuisbevalling geen overbodige luxe

Ik vond (onverwachts) thuisbevallen echt geweldig. Mijn man vond het verschrikkelijk. Helaas mag ik een tweede keer niet meer thuis ivm gezondheid.
Okay.... Ik ben dus zwanger....

Toen ik vanmorgen dochter naar school moest brengen en ze al met haar fietsje klaar stond in de tuin, moest ik ineens weer heel snel naar binnen rennen. Gelukkig ging ik niet echt over mijn nek, maar het scheelde niet veel. Met een paar crackertjes in mijn hand kon ik mezelf opkrikken en toch nog op de fiets stappen, om haar nog net op tijd in de klas af te leveren.

Dat belooft nog wat. Bij zwangerschap 1 heb ik vanaf week 9 tot 32 overgegeven. Ben benieuwd...

Bij de twee miskramen ben ik eigenlijk helemaal niet echt misselijk geweest. Dus ik beschouw dit als een goed teken
Ik daarentegen heb echt nergens last van. 0.0 kwaaltjes en ik vind dat gewoon zoooo eng. Maandag weer een echo. Maar doe t echt in m'n broek.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil niet ziek zijn maar ik voel me totaal niet zwanger.
* breekt even in voor dominoo *

Ik snap dat het ontbreken van kwaaltjes doodeng is, dat had ik aan het begin van mijn zwangerschap (nu 27 weken) ook. Ik voelde me ook niet anders dan anders. Maar zoals mijn vk tegen mij zei: " geen kwaaltjes is geen signaal van je lichaam dat het fout zit net zo min als dat veel kwaaltjes een teken is dat het goed zit ".

Sterkte, zal duimen voor een goede echo maandag!

* breekt weer uit*
Ach lieve dominoo, nu loop ik jou onnodig ongeruster te maken.

Sommige mensen hebben nu eenmaal bijna geen last van het hcg. Ik weet echter van mezelf (door de eerste zwangerschap die wel goed ging), dat mijn lijf er niet zo goed mee omgaat.

Overigens kan dat ook nog per zwangerschap verschillen, is mij verteld. (Of zouden ze dat alleen maar hebben gezegd omdat een volgende zwangerschap na eentje met 21 wkn kotsen anders niet zo aantrekkelijk meer zou zijn)

Maandag dus een nieuwe echo... Ik ga enorm voor je duimen.
South: Goed weer wat van je te horen!!! Ik hoop dat je niet te misselijk hoeft te zijn de komende maanden!!! Al is het nu wel een fijne bevestiging!

Ha, nee dan ga ik nog niet voor een strechbroekje hoor! Zal hem dan in mijn boxer doen.

Ga nu in principe voor een ZH bevalling poliklinisch.

Dominoo: Mijn duimen draaien nogsteeds!

Hier: In overleg met VK en mijn werkgever besloten per werkdag 2 uur minder te werken. ivm aanhoudende rugklachten.

Komt denk ik nog wat papierwerk voor om de hoek kijken van arbo en uwv....

Vind het voor mijn collega's niet tof maar t is niet anders.... beter zo dan dat ik straks helemaal niet meer kan werken.
Wow wat veel geschreven hier, leuk

South, mijn 1e echo was ook 8+4 dus wie weet...

Heb vandaag weer n echo gehad omdat ze vorige week een soort vlies zagen bij termijnecho, achteraf loos alarm. En het mooiste: "Hij deed 't nog"

Je zag het weer wat duidelijker, "hij" bewoog ook weer, had 4 vingers en een duimpje, 2 botten in onderarm, etc... Ook hartje geluisterd via doppler, erg leuk!

Verder weinig nieuws hier. Ook werk ingelicht en kaartjes beginnen binnen te komen.... Erg leuk allemaal!

Moet nu kiezen tussen 2 kraamzorg organisaties, een kleinere voorheen particuliere of een grote zorggroep. Zie zelf geen verschillen. Verzekering ondersteunt beide. Heeft iemand ervaring?

Oja, heb ook ff zitten googlen op KDV Ed. Heeft iemand ervaring of voorkeur tussen KDV en gastouder?
Fijn dat alles goed gaat daar binnen!

Leuk he dat je in een korte tijd alweer zo'n groot verschil ziet qua groei! En ik voelde direct zo'n verliefd gevoel....

Heb je ook een voorgevoel wat het wordt? jongen of meisje? Willen jullie het weten?

Kraamzorg: Ik heb gekozen voor die samen werkt met mijn verloskundige. Horen bij elkaar. Team is wel klein 10 kraamverzorgsters. Intake voelde goed. Verder geen ervaring.

Opvang Gastouder (GO)

- Wij hebben flexibele oppas nodig. (afname verschilt per week)

- En omdat we ook wat achterhand willen hebben.

- Ook vinden we de huiselijke sfeer wel goed

- qua prijs ook aantrekkelijker

Zijn op gesprek geweest bij iemand en dat klikte wel. Daar gaan we nu mee verder.

Vergelijk even wat gastouderbureaus (GOB)bij jou in de buurt en hoor wat om je heen.

Ik heb mijn GO via via. Soms bieden ze zich aan op MP.

Via een GOB heb je meestal beperkte keus en betaal je voor het maken van een match.

KDV hebben wel eens een opendag.

En willen je vast ook wel rondleiden als je daar nu interesse in hebt. T ligt wat op z'n gat dus willen elk kindje wat ze kunnen er wel bij hebben.

Wat ik weet van KDV:

- vaste uren afnemen op vaste dag.

- Betaald voor dagdeel en niet voor de daadwerkelijke uren.

- Niet flexibiel wanneer het eens een andere dag wordt.

- Grotere groep kinderen als bij een GO.

- Geen huiselijke sfeer en minder vrij om naar kinderboerderij e.d te gaan.

- Uurtarief ligt meestal hoger.

(Maar verbeter me als ik het fout heb!)
@dominoo; veel succes vandaag!

@kroes; ik zou voor een go gaan. Die kun je zelf uitkiezen, beoordelen en zien of je vertrouwen hebt. Daar gebeurt het je niet zomaar dat je 's morgens je kind komt brengen en je hem/haar aan een vreemde invaller af moet geven.

@hier; ik had vrijdag weer het vervelende gevoel dat ik bij de vorige twee miskramen ook had en wat toen achteraf op het moment was dat het misging. Kwaaltjes waren ook meteen weg. Dus niet meer misselijk, borsten weer slap etc. Ik vertrouw het dus helemaal niet meer. Ik ga straks even bellen of ik eerder een echo mag laten maken. Als het niet goed is, wil ik het zo snel mogelijk weten.
anoniem_69567 wijzigde dit bericht op 21-10-2013 23:52
Reden: Kwestie van praaivessie
% gewijzigd
@ South: He wat naar dat je verschil merkt in je lichaam.... Ik hoop echt dat je gevoel NIET klopt!

Het zou fijn zijn idd dat je wat eerder langs mag komen.... Ik duim voor je dat alles gewoon goed zit!!!!

@ Dominoo: Succes vandaag! Duim ook voor jou!
@South

Ik duim dat je er zoooo vreselijk naast zit en dat alles in je buik gewoon harstikke goed gaat.

@Dominoo

Jij toi toi toi vandaag!
@South ik duim dat alles goed gaat

@Dominoo veel succes vandaag

Ik heb vanochtend de 16 weken controle gehad en alles was prima. Is nu echt al een mensje geworden, zo mooi. Over 4 weken de GUO. Ik begin er nu echt op te vertrouwen dat alles goed komt. Ik voel me ook beterder dan de eerste weken, misselijkheid wordt steeds minder. Afgelopen 4 weken ben ik maar 1 ons aangekomen dus dat is niet veel maar kindje was prima gegroeid en ik vind het niet erg als ik niet al te veel ga aankomen.

Vanaf volgende week kunnen we echt aan de babykamer beginnen hoeven gelukkig niets meer te verven dus dat scheelt een berg. Heb er echt zin in
Dominoo, hoe is het gegaan?!

Ik mag volgende week dinsdag. Dus nog 8 nachtjes slapen. Dat moet lukken. Ik zou dan 7.3 wkn moeten zijn.

Toevallig was ik na het plaatsen van mijn berichtje van vanochtend weer kotsmisselijk. Weet even echt niet meer wat ik daar van moeten denken.
Thank god was de echo goed. Hoewel ik het nog steeds niet kan geloven. Ik voel nog steeds helemaal niks.

Baby is nu bijna 2cm en hij bewoog al! Armpjes en beentjes waren al te onderscheiden. Ben nu 8.5 week. Lucky me dat ik vrijdag weer een echo heb. Dit x bij de vk en volg wk vrijdag weer bij de gyn.

Enige waar ik last van heb is m'n humeur. Ben een heks, erg neerslachtig en angstig. Ik vind niemand leuk momenteel en ben totaal niet vrolijk, alleen maar dwars. Is dit herkenbaar?

South: ik duim voor je. Ik ben iig het bewijs van dat het goed kan zijn zonder symptomen en een slechte intuitie.

Nena: fijn dat alles goed was!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven