ziekenhuisopname Zuid Afrika
maandag 21 oktober 2013 om 21:13
Weet niet echt wat ik hiermee wil bereiken. Gewoon even mijn hart luchten denk ik. Forum mobiel dus ook wat lastig. Ben vandaag opgenomen in Ziekenhuis in Zuid Afrika. Ik ben hier nu 5,5 week voor vrijwilligerswerk. Was al 6 dagen behoorlijk ziek met buikpijn en diarree. Ze denken nu opvlamming Crohn/Abses in mijn darmen. Krijg prednison, antibiotica, soort morfine en meer rotzooi door infuus. Moet zeggen dat ik me al iets beter voel nu, dus het lijkt te helpen, vooral de pijn is al flink minder. Voel me alleen zo kut en alleen zo zonder familie en vrienden. In deze situaties wil je echt gewoon thuis zijn!! Weet ook niet wat slim is hierna. Gewoon hier blijven of dan toch naar huis. Heb visum voor een jaar en had nog geen vertrek datum. Eerst alles maar even afwachten! Thanks voor het luisteren
woensdag 23 oktober 2013 om 13:02
Meisje toch..
Ik kan me voorstellen dat je je heel alleen en zielig voelt.
Neem zelf contact op met de alarmcentrale, of laat je vader dat doen. Zij kunnen regelen dat je, desnoods met medische begeleiding, naar huis kunt komen. Ook kunnen zij met de arts in je ziekenhuis overleggen hoe de situatie is, wat je wel/niet aan kunt. Echt, neem nu al contact op, ze kunnen echt veel voor je betekenen (ik spreek uit ervaring).
Ik kan me voorstellen dat je je heel alleen en zielig voelt.
Neem zelf contact op met de alarmcentrale, of laat je vader dat doen. Zij kunnen regelen dat je, desnoods met medische begeleiding, naar huis kunt komen. Ook kunnen zij met de arts in je ziekenhuis overleggen hoe de situatie is, wat je wel/niet aan kunt. Echt, neem nu al contact op, ze kunnen echt veel voor je betekenen (ik spreek uit ervaring).
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 23 oktober 2013 om 13:42
Mijn vader heeft al contact gehad met de alarmcentrale van de verzekering maar echt veel doen ze nog niet. Ook mijn eigen dokter is gebeld alleen is die nu net 3 weken weg :s Ze bellen nog terug. - Bedankt voor de lieve reacties. Ik kan het zo echt even kwijt! - Bloed was niet al te slecht dus dit kon zo nog week doorgaan met de medicatie. Hij hoopt dat de mega hoge dosis prednison de vernauwing oplost en de AB moet volgens mij zorgen dat er niets knapt zo dat mijn darm heel blijft. Zo eng idee!!
woensdag 23 oktober 2013 om 13:42
Even wat kort af en praktisch, sorry maar niet geweldig veel energie.
NIET zorgverzekeraar, NIET reisverzekeraar, maar alarmcentrale van reisverzekering bellen. Zijn 24/7 bereikbaar en regelen álles wat nu nodig is. Van financiele richting ziekenhuis, regelen zaken in NL, check of behandeling/conclusie van arts ter plekke wel medisch juist/beste is (ook ingrijpen als meer/anders nodig blijkt), waar nodig/mogelijk repatriëring, invliegen hulp of familie, waar nodig tolk, noem maar op. Maar hebben ook mensen in de regio soms in populaire gebieden/regio voor heftige zaken. Echt doen, NU, en andere instanties laten voor wat is nu. Regelt alarmcentrale ook waar nodig. Incl. uitzoeken en uitleggen waar je wel en niet voor gedekt bent. ALLES buiten alarmcentrale is verspillen moeite en meer buraucratie, met 1 telefoon naar hen regelt centrale al die dingen voor je.
Been there, done that, alarmcentrale is the place to be. De ene is de andere niet helemaal maar altijd de partij waarmee je best van doen hebt. Om ideetje te geven; vorig jaar in US op icu terecht gekomen. Meermaal dagelijks contact, financiele direct geregeld, check medisch dossier en behandeling in nl, invliegen en betalen vlucht van hulp voor de weken na ontslag die ik vast zat (mocht medisch x-tijd niet vliegen, wilde tijdens opname niemand in laten vliegen maar bij thuiskomst in hotel bleek drinken pakken me nog te veel. Uitzonderlijke dekking, maar bij solo reis dekt mijn verz. ook invliegen voor medische hulp waarbij niet -potentieel- levensbedreigend/tijdens opname is), alle regelwerk incl visum voor dat invliegen, bij ontslag regelmatig contact in kader wat kunnen we doen etc. Bij thuiskomst via hen medische rekeningen afgehandeld (kwamen tot 6 mnd later), via verzekering andere zaken als gedorven reisgenot, hogere onderdakkosten door/voor hulp, alle onkosten van hulp zoals eten etc etc geregeld. Zeer vlotte ervaring, zeer meelevend en -denkend en nooit cent voorgeschoten qua medisch (uiteindelijk ruim in de 6 cijfers gelopen).
Net weer thuis uit nl ziekenhuis ivm operatie. Begin lag in de US vorige wk, kon gelukkig naar nl en was ook advies ivm eigen chirurg hier en risico complicaties en dan vast zitten. Alarmcentrale weer ingeschakeld, wederom financiele afhandeling, check of behandeling/advies juist is etcetc. Heb dames en heren op alarmcentrales vaker nodig gehad voor mezelf of familie bij acute opnames. Niet meest leuke, maar wel verreweg beste en meest adequate plek voor beste begeleiding.
Sommige zh'en hebben tevens begeleiding voor onverzekerde of internationale ptn. Verschilt zéér per instelling, maar kunnen soms goede hulp of steun bieden. Zo bleek in mijn geval tijdens icu-opname 100% fin hulp mogelijk invliegen ouders en verblijf familiehuis als verz. niet zou dekken en zelf te duur omdat ik op ic lag. Niet nodig dus. Omdat ik "alleen" was (inmiddels vrndn in hotelpersoneel die in zh rond hingen), ook via hen vaker "bezoek" en zelfs feestje ivm jarig.
Sterkte!
NIET zorgverzekeraar, NIET reisverzekeraar, maar alarmcentrale van reisverzekering bellen. Zijn 24/7 bereikbaar en regelen álles wat nu nodig is. Van financiele richting ziekenhuis, regelen zaken in NL, check of behandeling/conclusie van arts ter plekke wel medisch juist/beste is (ook ingrijpen als meer/anders nodig blijkt), waar nodig/mogelijk repatriëring, invliegen hulp of familie, waar nodig tolk, noem maar op. Maar hebben ook mensen in de regio soms in populaire gebieden/regio voor heftige zaken. Echt doen, NU, en andere instanties laten voor wat is nu. Regelt alarmcentrale ook waar nodig. Incl. uitzoeken en uitleggen waar je wel en niet voor gedekt bent. ALLES buiten alarmcentrale is verspillen moeite en meer buraucratie, met 1 telefoon naar hen regelt centrale al die dingen voor je.
Been there, done that, alarmcentrale is the place to be. De ene is de andere niet helemaal maar altijd de partij waarmee je best van doen hebt. Om ideetje te geven; vorig jaar in US op icu terecht gekomen. Meermaal dagelijks contact, financiele direct geregeld, check medisch dossier en behandeling in nl, invliegen en betalen vlucht van hulp voor de weken na ontslag die ik vast zat (mocht medisch x-tijd niet vliegen, wilde tijdens opname niemand in laten vliegen maar bij thuiskomst in hotel bleek drinken pakken me nog te veel. Uitzonderlijke dekking, maar bij solo reis dekt mijn verz. ook invliegen voor medische hulp waarbij niet -potentieel- levensbedreigend/tijdens opname is), alle regelwerk incl visum voor dat invliegen, bij ontslag regelmatig contact in kader wat kunnen we doen etc. Bij thuiskomst via hen medische rekeningen afgehandeld (kwamen tot 6 mnd later), via verzekering andere zaken als gedorven reisgenot, hogere onderdakkosten door/voor hulp, alle onkosten van hulp zoals eten etc etc geregeld. Zeer vlotte ervaring, zeer meelevend en -denkend en nooit cent voorgeschoten qua medisch (uiteindelijk ruim in de 6 cijfers gelopen).
Net weer thuis uit nl ziekenhuis ivm operatie. Begin lag in de US vorige wk, kon gelukkig naar nl en was ook advies ivm eigen chirurg hier en risico complicaties en dan vast zitten. Alarmcentrale weer ingeschakeld, wederom financiele afhandeling, check of behandeling/advies juist is etcetc. Heb dames en heren op alarmcentrales vaker nodig gehad voor mezelf of familie bij acute opnames. Niet meest leuke, maar wel verreweg beste en meest adequate plek voor beste begeleiding.
Sommige zh'en hebben tevens begeleiding voor onverzekerde of internationale ptn. Verschilt zéér per instelling, maar kunnen soms goede hulp of steun bieden. Zo bleek in mijn geval tijdens icu-opname 100% fin hulp mogelijk invliegen ouders en verblijf familiehuis als verz. niet zou dekken en zelf te duur omdat ik op ic lag. Niet nodig dus. Omdat ik "alleen" was (inmiddels vrndn in hotelpersoneel die in zh rond hingen), ook via hen vaker "bezoek" en zelfs feestje ivm jarig.
Sterkte!
when you wish upon a star...
woensdag 23 oktober 2013 om 13:59
Ja, SOS international van mijn verzekering is gebeld. Dat lijkt mij de alarmcentrale. Geldzaken lijken nu geregeld tot morgen en dan moest er weer overlegd worden maar verder is het nog vaag qua andere dingen. Weet niet precies wat ze nu wel en niet doen, niet echt veel nu heb ik het idee. Zelf ook geen energie. Ik ga je berichtje proberen te kopiëren voor mijn vader.
woensdag 23 oktober 2013 om 16:07
Sos belde mij net. Ze gaan nu ook email sturen aan ziekenhuis/arts voor update + evt al vragen over het reizen of dat mag. Ook moet een begeleide vlucht nog weer gehonoreerd worden door reisverzekering. Of ik moet zelf terug vliegen met mijn open ticket maar dat kan ik nu echt niet. Morgen belt sos weer, ook voor nieuwe garantstelling want die loopt morgen ook alweer af. Als ik niet mag/kan dan wil ik proberen mijn vader hierheen te krijgen. Hij zou 12 dec aankomen voor bezoek dus misschien kunnen we dat ticket verschuiven naar in deze dagen. Xxx
woensdag 23 oktober 2013 om 16:38
Fijn dat SOS voor je bezig is Adeline. Het is logisch dat een begeleide vlucht gehonoreerd moet worden door een arts, maar dan wordt ook alles voor je geregeld (van het ziekenhuis naar het vliegveld, daar voorrang bij het inchecken/douane, ze begeleiden je naar en in het vliegtuig en als je niet begeleid vliegt maar het tijdens de vlucht alleen kan, staat er bij de gate op Schiphol weer iemand op je te wachten en wordt je al met al tot aan thuis/je lokale ziekenhuis gebracht. Daar hoef je je dus helemaal geen zorgen om te maken.
Heeft je vader ook een reis- en annuleringsverzekering? Die hij kan aanspreken als hij niet naar jou kan omdat jij alweer in Nederland bent?
Heeft je vader ook een reis- en annuleringsverzekering? Die hij kan aanspreken als hij niet naar jou kan omdat jij alweer in Nederland bent?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 24 oktober 2013 om 05:59
Dankjulliewel. Hart onder de riem kan ik wel gebruiken. Nog steeds pijn en diarree. Weten iemand misschien uit ervaring hoe snel zoiets als diarree op deze dosis medicatie weg zou moeten gaan? Ik kwam er zelfs achter dat ik 3 soorten Antibiotica krijg. Daarnaast vroeg ik mij af of er hier mensen zijn met remicade die zo geen operatie meer hoefde? Weet niet of ze het hier ook kennen maar kan het altijd voorstellen. Mijn vader heeft doorlopende reis en annulering net als ik en mijn zusje. Ik zelf heb open/flexibel ticket. Mijn zusje zou 12dec ook meekomen maar nu als mijn vader eerder komt waarschijnlijk niet. Het is alleen zo lastig inschatten wanneer hij het beste zou kunnen komen. Want hij kan ook geen weken vrij krijgen en ik weet niet wanneer ik zo opgeknapt ben dat ik zelf mee naar huis zou kunnen. Zo lastig allemaal en ze zijn hier wat dat betreft ook niet zo duidelijk. Al begrijp ik dat ook wel want wss is het ook gewoon niet echt in te schatten. In elk geval tot aan weekend geen bezoek meer dus nu ben ik wel echt heel alleen. Omdat mijn host family vandaag gaat verhuizen.
donderdag 24 oktober 2013 om 06:12
Wat vreselijk naar voor je!
Ik hoop dat SOS wat kan doen en dat je naar NL kunt.
Ik heb ook ervaring met ziekenhuizen in Afrika, ze stoppen je inderdaad vol met teveel antibiotica. Let alsjeblieft op wat ze je geven. Vraag naar de naam van de medicatie en google en geef het door aan je vader, die het vervolgens weer in NL aan SOS kan doorgeven.
Laat je vader proberen om een NL arts contact te laten opnemen met de arts daar. Dat kan SOS (in mijn geval was dat Eurocross) voor je vader regelen.
Ik hoop dat SOS wat kan doen en dat je naar NL kunt.
Ik heb ook ervaring met ziekenhuizen in Afrika, ze stoppen je inderdaad vol met teveel antibiotica. Let alsjeblieft op wat ze je geven. Vraag naar de naam van de medicatie en google en geef het door aan je vader, die het vervolgens weer in NL aan SOS kan doorgeven.
Laat je vader proberen om een NL arts contact te laten opnemen met de arts daar. Dat kan SOS (in mijn geval was dat Eurocross) voor je vader regelen.
De realiteit haalt de werkelijkheid in

donderdag 24 oktober 2013 om 07:17
Ja ze stoppen je hier goed vol. Maar ik lig in prive ziekenhuis en het schijnt hier echt heel goed te zijn, dat zegt sos ook steeds tegen mijn vader. Als het goed is heeft sos international contact met ziekenhuis. Ze zouden gister weer contact opnemen en vandaag ook want mijn garantstelling loopt al af. Mijn eigen arts in NL is 3 weken afwezig en ze willen/kunnen alleen second opinion doen maar daarvoor moet ik in NL zijn. Ze willen niet eens even meekijken naar de scan en hun mening geven aan mij

donderdag 24 oktober 2013 om 07:39
Zit er in durban geen nederlandse vrijwilligersorganisatie die even bij je langs kan komen? Al was het maar om je te helpen met al die medische termen..
Mijn schoonouders wonen in bloemfontijn, das een eind rijden helaas. Maar als je praktische vragen hebt, kun je misschien met ze bellen? Stuur me als je dat wilt maar even een pb met je telefoonnummer.
Sterkte hoor, valt niet mee in je eentje
Mijn schoonouders wonen in bloemfontijn, das een eind rijden helaas. Maar als je praktische vragen hebt, kun je misschien met ze bellen? Stuur me als je dat wilt maar even een pb met je telefoonnummer.
Sterkte hoor, valt niet mee in je eentje
donderdag 24 oktober 2013 om 07:51
Door wie zou ik daarheen moeten laten bellen? Mijn vader?. Ik zelf loop in antonius Nieuwegein en als die al niets willen doen waarom een zkh waar ik niet eens bekend ben wel? Ik ben hier zelf gekomen zonder organisatie naar een lokaal project maar weet dat be-more in Durban zit als nederlandse organisatie. Ik weet niet hoe ik pb via telefoon moet doen.
donderdag 24 oktober 2013 om 09:26
Advies is dat mijn vader hier zo snel mogelijk heen komt. Terugvliegen zou nu echt op eigen risico zijn. Evt maandag scopie om beter te kijken en ook wat op te rekken al. Krijg nu ook via infuus voedsel en wat tegen diarree. Huisarts heb ik niet gecontacteerd nog maar mdl-arts wel - die is er niet en wil alleen second opinion in NL doen.