Gel nagellak
dinsdag 22 oktober 2013 om 17:36
Ik hou ervan, om een leuk kleurtje op mijn nagels te hebben. Dus heb ik deze week een tweedehands UV light lamp gekocht, omdat gel lak er veel langer op blijft zitten dan ''gewone'' nagellak.
Dus ik heb vol enthousiasme eerst basecoat op mijn nagels gedaan, en daarna een leuk kleurtje op mijn nagels gedaan... en daar was dus het probleem.... Het wilde maar niet drogen...Nadat ik het meer dan vijf minuten onder de lamp heb gehouden, bleef het kleverig en plakkerig. Ik heb gehoord dat gel nagellak juist heel snel droog is.. Dus ik weet echt niet wat ik fout doe..... ?
Wie kan me helpen....?
Dus ik heb vol enthousiasme eerst basecoat op mijn nagels gedaan, en daarna een leuk kleurtje op mijn nagels gedaan... en daar was dus het probleem.... Het wilde maar niet drogen...Nadat ik het meer dan vijf minuten onder de lamp heb gehouden, bleef het kleverig en plakkerig. Ik heb gehoord dat gel nagellak juist heel snel droog is.. Dus ik weet echt niet wat ik fout doe..... ?
Wie kan me helpen....?
dinsdag 22 oktober 2013 om 19:57
Ik doe het zelf ook.
Je moet je nagel eerst goed ontvetten, anders pakt het niet.
Ook iets opruwen met vijl.
Dan basecoat, laten drogen.
Dan kleurtje, drogen.
En dan topcoat. Ook weer drogen.
Bij de meeste gellakken zit er een plaklaag op. Dit lijkt dan alsof het bog niet droog is maar dat is het dus wel.
Deze verwijder je als laatste.
Dat kan met speciale plaklaag verwijderaar maar ook met acetonvrije nagellak remover.
Let op!! Acetonvrij! Gellak kan nl niet tegen aceton.
Weet je wel hoe je het er weer af haald?
Dit is nl ook geen 123 klusje dat ze ff doet
Je moet je nagel eerst goed ontvetten, anders pakt het niet.
Ook iets opruwen met vijl.
Dan basecoat, laten drogen.
Dan kleurtje, drogen.
En dan topcoat. Ook weer drogen.
Bij de meeste gellakken zit er een plaklaag op. Dit lijkt dan alsof het bog niet droog is maar dat is het dus wel.
Deze verwijder je als laatste.
Dat kan met speciale plaklaag verwijderaar maar ook met acetonvrije nagellak remover.
Let op!! Acetonvrij! Gellak kan nl niet tegen aceton.
Weet je wel hoe je het er weer af haald?
Dit is nl ook geen 123 klusje dat ze ff doet