poeder/foundation/bb cream?
donderdag 24 oktober 2013 om 12:38
Ik ben sinds kort maar weer eens aan het experimenteren geslagen met make up. Ik heb eindelijk de goede mascara gevonden de bb cream van maybelinne wordt in geruild door een andere denk ik. Deze zie je niet, dat is heel natuurlijk. Maar ik wil wel iets van dekking..
Ik wil dus wel bij een bb cream blijven, foundation vind ik té dekkend (dat denk ik tenminste) en ik wil een natuurlijk resultaat houden. Nu lees ik op verschillende blogs dat ze na de bb cream nog even afpoederen.
Maar welke poeder, is dat dan blush? Of bronzing poeder (wat is dat eigenlijk??) Ik snap er niks meer van..
Ik vind het al heel wat dat ik mascara erop krijg en een lijntje onder mijn oog, boven lukt niet.
Nu kan ik natuurlijk naar een Bijenkorf, maar die zit hier niet in de buurt. En me laten opmaken door Douglas zie ik ook niet zitten. Ik wil best investeren in make up, maar graag budget vriendelijk.
Wie legt het me even uit?
ik doe nu: dagcreme, daarna bb cream en dan mascara ed. Maar ik ben eigenlijk niet tevreden over het resultaat. Wat kan ik anders doen?
Ik wil dus wel bij een bb cream blijven, foundation vind ik té dekkend (dat denk ik tenminste) en ik wil een natuurlijk resultaat houden. Nu lees ik op verschillende blogs dat ze na de bb cream nog even afpoederen.
Maar welke poeder, is dat dan blush? Of bronzing poeder (wat is dat eigenlijk??) Ik snap er niks meer van..
Ik vind het al heel wat dat ik mascara erop krijg en een lijntje onder mijn oog, boven lukt niet.
Nu kan ik natuurlijk naar een Bijenkorf, maar die zit hier niet in de buurt. En me laten opmaken door Douglas zie ik ook niet zitten. Ik wil best investeren in make up, maar graag budget vriendelijk.
Wie legt het me even uit?
ik doe nu: dagcreme, daarna bb cream en dan mascara ed. Maar ik ben eigenlijk niet tevreden over het resultaat. Wat kan ik anders doen?
donderdag 24 oktober 2013 om 12:47
donderdag 24 oktober 2013 om 12:49
donderdag 24 oktober 2013 om 12:59
Poeder gebruik je om je foundation beter te laten zitten en glimmen tegen te gaan, bijv deze: poeder
Bronzer gebruik je om je gezicht een beetje een zonnig kleurtje te geven. Je moet er niet al te wild mee poederen, want dan krijg je een onnatuurlijke kleur.
Blusher (roze/rood/perzikkleurig) gebruik je om je jukbeenderen een beetje te accentueren.
Blogs die ik prettig vind qua uitleg: beautylab.nl, misslipgloss.nl Daar kun je ook tutorials opzoeken om een beetje een idee te krijgen van hoe je jezelf het beste kunt opmaken.
Bronzer gebruik je om je gezicht een beetje een zonnig kleurtje te geven. Je moet er niet al te wild mee poederen, want dan krijg je een onnatuurlijke kleur.
Blusher (roze/rood/perzikkleurig) gebruik je om je jukbeenderen een beetje te accentueren.
Blogs die ik prettig vind qua uitleg: beautylab.nl, misslipgloss.nl Daar kun je ook tutorials opzoeken om een beetje een idee te krijgen van hoe je jezelf het beste kunt opmaken.
donderdag 24 oktober 2013 om 13:01
Ik gebruik de goedkope en fijne poeder van de kruidvat essence makeup . Ik wilde het eens proberen en heb die toen gekocht. Volgende wordt wel een duurdere denk ik.
Heb bij de hema een mooie poederkwast gekocht. Ik gebruik idd BBcream of dagcreme en wacht dan ff. Daarna poeder ik de boel gewoon ff af. Overal met de kwast lichtjes langs gaan. Icm BB geeft het een mooie dekking.
Heb bij de hema een mooie poederkwast gekocht. Ik gebruik idd BBcream of dagcreme en wacht dan ff. Daarna poeder ik de boel gewoon ff af. Overal met de kwast lichtjes langs gaan. Icm BB geeft het een mooie dekking.
donderdag 24 oktober 2013 om 13:04
Ik gebruik van Estee Lauder de daywear plus. Dit is een dagcreme die een kleurtje geeft wanneer je hem aanbrengt.
Zo schrap je iniedergeval al één laag, namelijk je dagcreme.
Vervolgens concealer onder m'n ogen en op rode plekjes. Bedoel je dit qua dekking? Voor plekjes e.d?
Dan blusher (geen bronzing tenzij zomer, maar dat is persoonlijk)
Mascara en/of eyeliner.
Lipgloss/lipstick.
Klaar
Zo schrap je iniedergeval al één laag, namelijk je dagcreme.
Vervolgens concealer onder m'n ogen en op rode plekjes. Bedoel je dit qua dekking? Voor plekjes e.d?
Dan blusher (geen bronzing tenzij zomer, maar dat is persoonlijk)
Mascara en/of eyeliner.
Lipgloss/lipstick.
Klaar
donderdag 24 oktober 2013 om 13:10
De site van miss lipgloss ken ik, die is inderdaad heel informatief. Het is meer dat ik niet tevreden ben met hoe het nu is, ik merk aan mijn huid dat ik nu ik half de 30 ben mijn huid meer nodig heeft dan vroeger.
Als ik helemaal niks opdoe, dan heb ik een blotebillen gezicht en daar wordt niemand blij van, dan zie ik er een beetje ziek uit zelfs. De bb cream van maybelinne dekt te weinig, ik zie bijna geen verschil. Ik wil vooral een beter dagelijkse make up, dus niet te uitbundig.
Als ik helemaal niks opdoe, dan heb ik een blotebillen gezicht en daar wordt niemand blij van, dan zie ik er een beetje ziek uit zelfs. De bb cream van maybelinne dekt te weinig, ik zie bijna geen verschil. Ik wil vooral een beter dagelijkse make up, dus niet te uitbundig.
donderdag 24 oktober 2013 om 13:17
Ik gebruik BB cream van Nivea en daaroverheen een compact powder van de Etos gewoon. Werkt voor mij prima. Soms gebruik ik gewone dagcreme, dan een primer en daaroverheen compact powder. Maar zou ook wel wat meer dekking willen en denk erover om het hele 'contouring' verhaal eens uit te proberen Ik ben dus op zoek naar foundation.
Verder wat Nemesis zegt m.b.t. de eyeliner: oefenen! Ik dacht ook dat ik het nooit kon, maar de vloeibare eyeliner lukt me nu zonder blikken of blozen. Daarnaast gebruik ik een huidkleurig potloodje voor in mijn waterlijn, voor een wat frisser ogende blik
Als ik echt uitpak, gebruik ik knalroze of rode lippenstift.
Verder wat Nemesis zegt m.b.t. de eyeliner: oefenen! Ik dacht ook dat ik het nooit kon, maar de vloeibare eyeliner lukt me nu zonder blikken of blozen. Daarnaast gebruik ik een huidkleurig potloodje voor in mijn waterlijn, voor een wat frisser ogende blik
Als ik echt uitpak, gebruik ik knalroze of rode lippenstift.
donderdag 24 oktober 2013 om 13:58
Ik gebruik BB cream van Garnier, ipv dagcreme en ik heb een vrij droge huid maar het voldoet, daarna poeder ik af met Matte poeder van Cartrice, verkrijgbaar bij kruidvat voor erg weinig, (3,50) maar ik vind het een fantastische poeder, voelt niet droog maar geeft wel een mooi mat effect. Ben erg blij met deze combi.
donderdag 24 oktober 2013 om 14:50
Ik heb de CC cream (van l´oreal geloof ik, ik ben vandaag te lui om naar boven te rennen). Die is in het groen, oranje of paars en past zich aan aan je huid. Ik gebruik de groene, omdat mijn huid nogal rood is, met couperose.
Mooi spul, kost rond een tientje, ik gebruik hem dagelijks en doe ongeveer 3 maanden met een tube. Afpoederen kan maar is niet noodzakelijk.
Mooi spul, kost rond een tientje, ik gebruik hem dagelijks en doe ongeveer 3 maanden met een tube. Afpoederen kan maar is niet noodzakelijk.
donderdag 24 oktober 2013 om 16:04
Ik heb van Shiseido sunmake-up compact foundation. Is heel makkelijk aan te brengen, dekt goed, zonder dat het een dikke, zichtbare laag is en beschermd ook nog tegen UV-straling.
http://www.shiseido.com/s ... 90000000040,en_US,pd.html
Is echt superspul.
Is echt superspul.
You know how I know? Because I reeaally think so!
donderdag 24 oktober 2013 om 16:25
Ik gebruik voor overdag/ basis ongeveer hetzelfde als Hangmat.
BB cream van Garnier ipv dagcreme, daarna poeder ik het af met een matte poeder van Essence. Heel goedkoop maar voor mij prima!
Als ik een feestje heb of uitga, dan gebruik ik concealer, foundation en dit poeder ik dan weer af met een matte poeder.
Het is vooral een beetje uitproberen wat voor jou prettig aanvoelt. Ik ben best wel onhandig met make-up maar volg sinds een aantal maanden ook een beautyblog, en ik moet zeggen dat ik daar best wel het één en ander van opsteek.
BB cream van Garnier ipv dagcreme, daarna poeder ik het af met een matte poeder van Essence. Heel goedkoop maar voor mij prima!
Als ik een feestje heb of uitga, dan gebruik ik concealer, foundation en dit poeder ik dan weer af met een matte poeder.
Het is vooral een beetje uitproberen wat voor jou prettig aanvoelt. Ik ben best wel onhandig met make-up maar volg sinds een aantal maanden ook een beautyblog, en ik moet zeggen dat ik daar best wel het één en ander van opsteek.
donderdag 24 oktober 2013 om 20:18
Dat is een fijne tip hangmat, ik ga die poeder ook proberen. Nu heb ik gewoon geen geld over voor heel dure producten. Misschien komt dat nog, maar ik heb verder gelukkig geen probleem huid die speciale spullen nodig heeft.
Nog andere tips voor een fijne foundation? Ik hoor mss lipgloss over een foundation van Bourjois, iemand daar ervaring mee?
Nog andere tips voor een fijne foundation? Ik hoor mss lipgloss over een foundation van Bourjois, iemand daar ervaring mee?
donderdag 24 oktober 2013 om 20:24
Een hele fijne finishing powder vind ik de mineral veil van id bare minerals. Die kun je over je foundation/bbcream/getinte dagcreme/ bronze poeder doen. Of zelfs zonder iets gebruiken. Het is een transparante poeder die je huid egaliseert en zorgt dat je niet gaat glimmen en de boel goed blijft zitten. Ik gebruik zelf de bronze poeder van Nars (laguna) voor een beetje kleur en dan poederik het af met de mineral veil.
donderdag 24 oktober 2013 om 20:32
Ik gebruik alle minerale poeders van Bare Minerals. Echt geweldig.
Verder alleen een creme 's nachts.
Sinds ik deze poeders gebruik is mijn huid veel mooier geworden.
Geen last meer van een glimmende huid, het blijft de hele dag mooi, ook als je zweet of in de zon en er zit een spf in.
Heb er gekleurde poeder van in verschillende kleuren die je kunt mengen, Warmth, een bronzer, en inderdaad de mineral veil.
Het is een heel ander soort poeder dan gewone compact poeder. Die zie je zitten, vind ik en minerale poeder absoluut niet.
Bekijk maar eens filmpjes op youtube.
Verder alleen een creme 's nachts.
Sinds ik deze poeders gebruik is mijn huid veel mooier geworden.
Geen last meer van een glimmende huid, het blijft de hele dag mooi, ook als je zweet of in de zon en er zit een spf in.
Heb er gekleurde poeder van in verschillende kleuren die je kunt mengen, Warmth, een bronzer, en inderdaad de mineral veil.
Het is een heel ander soort poeder dan gewone compact poeder. Die zie je zitten, vind ik en minerale poeder absoluut niet.
Bekijk maar eens filmpjes op youtube.
donderdag 24 oktober 2013 om 20:49
quote:MrsStanleyWalker schreef op 24 oktober 2013 @ 16:04:
Ik heb van Shiseido sunmake-up compact foundation. Is heel makkelijk aan te brengen, dekt goed, zonder dat het een dikke, zichtbare laag is en beschermd ook nog tegen UV-straling.
Is echt superspul.
Hier lees ik goede berichten over, doe je lang met zo'n verpakking? En hoe breng jij het aan, met bijgeleverd slonsje of een kwast?
Deze zou ik nog wel eens willen proberen, ik heb een vrij lichte huid met couperose wangen. Mijn huid heeft sowieso een rode ondertoon. Welke kleur zou ik moeten hebben dan?
Misschien toch eens binnenlopen bij een parfumerie.
Is echt superspul.
Hier lees ik goede berichten over, doe je lang met zo'n verpakking? En hoe breng jij het aan, met bijgeleverd slonsje of een kwast?
Deze zou ik nog wel eens willen proberen, ik heb een vrij lichte huid met couperose wangen. Mijn huid heeft sowieso een rode ondertoon. Welke kleur zou ik moeten hebben dan?
Misschien toch eens binnenlopen bij een parfumerie.