Sinterklaas afschaffen, Serieus?

20-10-2013 04:25 3325 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Het zal je vast voorbij zijn gegaan, Er zijn een paar mensen aan het zeiken geweest en willen het heerlijk avondje afschaffen, Hoeveel mensen zijn nou daadwerkelijk tegen? 100? 200?

Hiervoor heb ik een Twitteraccount opgericht

https://twitter.com/vijftwaalfsint#

Alsjullieblieft, Volg dit account en zorg dat ons beste feest van het jaar een traditie blijft! Dit is voor onze cultuur en mijn betreft laat ik het niet afnemen.

P.S.

Raad iedereen aan die Twitter heeft ook om het account te volgen! Hoe meer mensen dit account steunen hoe groter de kans is dat wij het feest van het jaar redden!
quote:kleine_prinses schreef op 24 oktober 2013 @ 15:14:

[...]

Je bent eigenlijk wel heel erg dom en krampachtig kortzichtig he nessemeisje? Dat je niet open wilt staan voor andere argumenten, maar intussen zelf wel zwabbert met allerlei kromme eigen redeneringen om jouw standpunt te proberen te bevestigen. Weet je wel wat een discussie is? Dat dat niet alleen de mening van nessemeisje is dat telt, maar dat het ook betekent dat nessemeisje moet leren luisteren en begrijpen.

Zo die is lekker op de man.

Beledigend vind ik het zelfs...
Ja, Pieten keuren? Ach, zeker het Pietendiploma van de lagere school?

Maar.... de Kerstman gebruikt kleine mensen als knecht. Die sluit hij op ergens op de Noordpool.

Ja, Siberie is een strafkolonie. Is daar niet toevallig sprake van mensenhandel?

Voor mijn part nemen ze alleen maar gekleurde mensen en maken ze die wit. Zo'n soort van pierrot.

Maar.... ik denk dat de kinderen dan gaan huilen.

quote:Anyco schreef op 24 oktober 2013 @ 15:31:

[...]

Beledigend vind ik het zelfs...Denigrerend ook.
quote:consuelabananahammok schreef op 24 oktober 2013 @ 15:32:

[...]

Denigrerend ook.Inderdaad, dat ook.
Pumps-italiaans;

Voor mijn part nemen ze alleen maar gekleurde mensen en maken ze die wit. Zo'n soort van pierrot.

Maar.... ik denk dat de kinderen dan gaan huilen.

Ja zeg, dan krijg je mij aan het huilen. Want dan voel ik me flink gediscrimineerd als ultra-witte. Het doet de pijn van mijn middelbare schooltijd weer herleven...kom kom.
Pierrot? Nee, die is Frans. Bovendien begint hij met een p.
quote:Anyco schreef op 24 oktober 2013 @ 15:31:

[...]

Beledigend vind ik het zelfs...Ach, ik kan er niet mee zitten, omdat wat ze zegt echt geen hout snijdt, dus voel ik me niet aangesproken. Ik vind het zelfs ietwat vermakelijk.
"Het kleurtje dat beiden krijgen opgesmeerd ziet er nogal clownesk uit, maar ontdoet hen beiden daardoor wel van hun echte huidskleur. Die speelt geen rol meer."

Omgekeerde wereld
Bah
Wie een beetje kennis heeft van de Nederlandse cultuur en de geschiedenis die linkt zwarte Piet NIET aan discriminatie.

Zwarte Piet is volgens mij uit de tijd dat de Moren een geduchte tegenstander was van de Katholieken. Heeft volgens mij meer met de kruistochten te maken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Moren De Moren was de benaming voor de islamitische bevolking van het middeleeuwse Spanje. De Moren waren voornamelijk Marokkaanse Berbers en Arabieren.

Modern gebruik

Buiten de historische betekenis van Moren wordt het woord nog steeds gebruikt, echter niet in dezelfde context.

In Noord-Afrika wordt de term Moren gebruikt om een etnische groep aan te duiden die vooral in Mauritanië en ook in delen van Marokko, de Westelijke Sahara, Algerije, Niger en Mali woont. Zij spreken het Hassaniya, een variant van het Arabisch. Deze Moren zijn een mengeling van Afrikanen, Arabieren en Berbers.

In het moderne Spaans is het woord ('Los Moros') een bevooroordeeld woord voor Noord-Afrikanen in het algemeen.

Ook in de Filipijnen, een voormalige Spaanse kolonie werd de lokale moslimbevolking op de zuidelijk eilanden "Moros" genoemd. Deze Moren zijn echter niet van Afrikaanse, Arabische of Berberse afkomst.

In Sri Lanka worden de moslims van Arabische afkomst Moren genoemd.

En zwarte Piet is een Moor. De Moren is gewoon een gerespecteerd volk. EDIT: In de tijd dat het sinterklaasfeest is ontstaan.

De draai die er aan gegeven wordt. Dat is een hersenkronkel.
quote:femselien schreef op 24 oktober 2013 @ 13:57:

Mwah ik voel me totaal niet eensgezind met de mensen die keihard roepen dat "als het je niet bevalt, je maar naar je eigen land terug moet". Als we het dan hebben over "mijn" Nederland, ben ik voor verschillende culturen in een land, maar wel met wederzijds respect. Dat mis ik nu, van beide partijen. Zelfs zo erg dat ik me afvraag of het wel mogelijk is, maar dat is weer een andere discussie.Hear hear. Ik ben pro-zwarte Piet, alhoewel ik een aanpassing best ok vind (maar dan geen kleuren, dat slaat nergens op), maar ben het gezeik van beide partijen spuugzat.
quote:nessemeisje schreef op 24 oktober 2013 @ 15:39:

[...]

Ach, ik kan er niet mee zitten, omdat wat ze zegt echt geen hout snijdt, dus voel ik me niet aangesproken. Ik vind het zelfs ietwat vermakelijk.

Kan me voorstellen dat je het vermakelijk vindt.

Iemand die zo doet diskwalificeert zichzelf in een discussie.
quote:nessemeisje schreef op 24 oktober 2013 @ 15:30:

[...]

Dat is geen uitleggen, dat is verder sneren. Kom op, leg eens uit. En reageer eens op wat er geschreven wordt in plaats van maar wat rond te roepen.

Begin jij maar eerst eens met letterlijk aanwijzen waar staat dat een heel volk beschuldigd wordt. (Dat roep jij namelijk zo hard.)

Ik lees nergens jouw reactie daarop. Dat kan je niet, omdat je zomaar wat roept.
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk
quote:kleine_prinses schreef op 24 oktober 2013 @ 15:45:

[...]

Begin jij maar eerst eens met letterlijk aanwijzen waar staat dat een heel volk beschuldigd wordt. (Dat roep jij namelijk zo hard.)

Ik lees nergens jouw reactie daarop. Dat kan je niet, omdat je zomaar wat roept en niet verder kan denken dan je eigen oogkleppen......? wat doet?
quote:consuelabananahammok, 2 uur geleden

Je gaat haast vergeten dat het gewoon een kinderfeest is

Het grootst aangepakte toneelspel in dit land, om kinderen plezier te geven.

Het zijn de volwassenen die er een smet op maken, terwijl de kinderen nu gewoon al uitkijken naar het grootste feest der feesten voor hen.Eens. Sneu dat dit over de rug van de allerkleinsten moet.
You know how I know? Because I reeaally think so!

[...]

Ik lees nergens jouw reactie daarop. Dat kan je niet, omdat je zomaar wat roept en niet verder kan denken dan je eigen oogkleppen.Je speelt op de man. Goed dat Nessemeisje haar schouders optrekt. Er staat her en der duidelijk beschreven wat dwars zit, of heb je niet gelezen? Dat kan hoor, maar dat kan je ook inhalen als je zo graag wil discussiëren.
quote:catacarax schreef op 24 oktober 2013 @ 15:50:

[...]

Het gaat erom dat nessemeisje roept dat ik een heel volk beschuldigd heb. Ik vraag haar waar dat letterlijk staat, maar krijg geen reactie daarop. Laten we maar terug naar de topic gaan, want ik heb het wel gehad met dat nessemeisje.
Verder denken dan je eigen oogkleppen .

Prachtig!
quote:felice71, 2 uur geleden

Wellicht zou mevrouw Shepherd er beter aan doen zich bezig te houden met echt belangrijke zaken, zoals een 14 jarig meisje wat eergisteren in India door 3 mannen is verkracht en in brand gestoken en daarna overleden. Maar zij maakt zich druk om ons volksfeest, wellicht om eens lekker te kunnen rellen. Wat zijn eigenlijk de selectiecriteria bij de VN?
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:kleine_prinses schreef op 24 oktober 2013 @ 15:53:

[...]

Het gaat erom dat nessemeisje roept dat ik een heel volk beschuldigd heb. Ik vraag haar waar dat letterlijk staat, maar krijg geen reactie daarop. Laten we maar terug naar de topic gaan, want ik heb het wel gehad met dat nessemeisje.

Oh ok, ik wist niet dat het een privébericht was aan jou.

Sorry Nessemeisje! Ik spreek zelf geen goed Nederlands, maar is het niet Het topic? Sorry voor off topic!
quote:Egidius schreef op 24 oktober 2013 @ 15:54:

Prachtig!haha, ja, te snel op send gedrukt...
quote:Egidius schreef op 24 oktober 2013 @ 15:54:

Prachtig!Ja! Briljant! Hahahaha!
quote:kleine_prinses schreef op 24 oktober 2013 @ 15:53:

[...]

Het gaat erom dat nessemeisje roept dat ik een heel volk beschuldigd heb. Ik vraag haar waar dat letterlijk staat, maar krijg geen reactie daarop. Laten we maar terug naar de topic gaan, want ik heb het wel gehad met dat nessemeisje.Als ik nessemeisje was liet ik je mooi in je sop gaarkoken na die sjieke "op de man" beledigende en denigrerende reactie
quote:kleine_prinses schreef op 24 oktober 2013 @ 15:57:

[...]

haha, ja, te snel op send gedrukt...Maak je geen zorgen, zo is "over je schaduw springen" ook ontstaan.

[...]

Ik lees nergens jouw reactie daarop. Dat kan je niet, omdat je zomaar wat roept.

Even de discussie samenvattend:

Kleine Prinses: Ik heb het nooit als racisme gezien maar kijk eens naar de reacties op Twitter (15:02)

Ik: Je slaat de plank mis, Reacties op Twitter kun je niet als 'bewijs' zien dat Zwarte Piet racistisch is. (15:08)

Kleine Prinses: Je bent eigenlijk wel heel erg dom en krampachtig kortzichtig he nessemeisje? Etc etc (15:14)

Ik: Je beschuldigt een volk van racisme op basis van tweets (15:16)

Kleine Prinses: Meer gesneer en hoezo beschuldig ik een heel volk van racisme (15:20)

Dus ten eerste is degene die ongefundeerd begint te sneren en te beledigen jij, maar dat terzijde.

Ten tweede: Jij ziet het sinterklaasfeest als racisme nu je enkele tweets hebt gelezen waar enkele idioten volledig leeglopen en stomme opmerkingen plaatsen, ergo: sinterklaasfeest is racistisch en het volk dat het viert ook.

Maar prima, hoe bedoelde je het dan, je opmerking van 15:02? Leg maar uit dan.
Iedereen is anders

Niemand is als jij.

Iedereen is anders

Jij bent jou en ik ben mij.

Iedereen is anders

Dat is nou eenmaal zo.

Iedereen is anders

O Ki Do!

-zomerkamp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven