Mode & Beauty alle pijlers

Kledingtips voor peertje

26-10-2013 12:32 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
k zoek me altijd rot naar kleding die me past. Ik heb een zogenaamd peervormig figuur (heupen 115, taille 75 en bovenwijdte 92). Wil graag online shoppen op het plaatje ziet het er altijd leuk uit maar het valt me vaak zo tegen als ik het aantrek. Met broeken is erg lastig als ik ze uberhaupt over mijn heupen krijg zit er vaak in de taille zo'n gapend gat aan de achterkant. Zijn er meer dames die niet het perfecte figuur hebben? Welk merk kleding past wel goed? Ik heb een stoere smaak met vrouwelijke touch (Liebeskind, Penn & Ink, soms Summum).
Ik vind deze wel geinig.

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Beetje sm maar toch wel leuk,

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
hahahaha Nouschi
Wel leuk als tussenjas,

Nouschi!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Een peer heeft smalle schouders en brede heupen. En vaak een mooie smalle taille. Je kunt er een zandloperfiguur van maken door de schouders te verbreden. Bijvoorbeeld door pofmouwtjes te dragen.

Door boven lichte kleuren te dragen en onder donkere kleuren zorg je ook voor meer evenwicht.

Bootleg broeken zullen goed staan en denk ook eens aan een A-lijn rok.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Broeken is inderdaad lastig als je een groot verschil hebt tussen taille en heupen. De spijlerbroeken van mexx bevallen mij goed en ik heb ook goede dingen gehoord over Levi's curve. Ga voor rechte of bootcut pijpen. Rokken en jurken zijn ook het mooist in een recht of licht uitlopend model.

Laat bovenkleding niet stoppen op je breedste punt, maar leg het accent op je middel en op je schouders om je figuur in balans te brengen.

Dit is de theorie, praktijk is gewoon heel veel uitproberen.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
http://www.levi.com/GB/en_GB/women/fit- ... ve-id-tool

Ik heb ook een peerfiguur en qua spijkerbroeken draag ik het liefst een hele donkere, dus zonder slijtplekken e.d. Mooie modellen: de Rhonda van Tommy Hiliger en de Ronhar van Diesel. Wel dus de donkerste modellen. En dan de goede lengte en mooie hakken eronder, dan lijken je benen lang en slank.

Het is inderdaad niet altijd eenvoudig, vooral nu broeken vooral skinny zijn en rokjes nogal kort. Daarentegen vind ik nu vaak broeken in mijn maat afgeprijsd, omdat ze niet zo in de mode zijn
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
De Diesel:

En de Tommy:

Ze lijken nogal op elkaar zie ik .
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Ik draag vaak jurken (king Louie), die passen mooi bij mijn peerfiguur haha!

Broeken zijn idd waardeloos (wordt altijd sjaggo van broeken passen), idd met al die skinnymodelletje van tegenwoordig :'(

Ik mis de broeken met (wijd)uitlopende pijpen, die zijn nauwelijks meer te vinden..
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt
jep... hier ook....redelijk slank maar een enorme kont

weinig advies, vooral gewoon passen passen passen en je ziet dan pas of het leuk staat ipv in het kledingrek

wel zijn er een aantal logische do's en donts

- geen kontzakken met klepjes

- zoals infinity zegt geen jeans met slijtplekken

- geen jasjes die precies eindigen op het breedste deel van je billen

- geen skinny of broekspijpen die enorm smal zijn onder

- kan weer wel als je "lompe"laarzen hebt zoals die met zo'n bontjes
als je van die kin louie jurken houdt... google tante betsy eens!
Dank voor jullie reacties! Fijn dat ik nu een aantal merken aan mijn lijstje toe kan voegen. Ik ga in ieder geval de modellen spijkerbroek eens bestellen, kan toch altijd weer retour zenden op internet. Ben heel benieuwd of ze me passen, de ene peer is de andere niet.

Tips zijn nog steeds welkom.
Broeken met uitlopende pijpen zijn er heus nog wel, G-Star heeft flared en bootcut modellen (zie bijv. bij Zaland) en Esprit ook, kun je zo selecteren op de site, ook nog in verschillende lengtematen. LTB ook trouwens al vind ik die bootcut vrij recht. Heb zelf ook wel graag een bootcut omdat ik het idee heb dat onder een skinny mijn maat 43 schoenen zo enorm groot uitkomt.
Ik snap wat je bedoelt want ik heb zelf ook een peervorm en ik ook veelmoeite met kleding vinden. Zelf bestel ik vrij veel kleding van Mona mode. De broeken passen me 9 van de 10 keer goed, dus als ik een broek nodig heb bestel ik eerst hier en dan zoek ik pas verder. En de maten gaan tot best groot trouwens.
Ik heb ongeveer dezelfde maten als TO:

die bootleg en flared broeken draag ik juist niet, want dat maakt de hele onderkant zo breed. Ik kies juist rechte modellen.

Ik draag voornamelijk Alijn jurkjes met een duidelijke taille naar boven.

Wat koekie zegt is ook helemaal waar: passen, passen en passen.
Ik draag zelf ook veel rechte modellen broeken. Lees veel dat dat de beste broek is voor een peermodel. Heb alleen vaak moeite om die te vinden, alles is zo skinny tegenwoordig.
En voor zandlopertjes?

Ik dacht dat dat ongeveer hetzelfde zou zijn als voor het peerfiguur, maar nu twijfel ik....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven