Sinterklaas afschaffen, Serieus?

20-10-2013 04:25 3325 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Het zal je vast voorbij zijn gegaan, Er zijn een paar mensen aan het zeiken geweest en willen het heerlijk avondje afschaffen, Hoeveel mensen zijn nou daadwerkelijk tegen? 100? 200?

Hiervoor heb ik een Twitteraccount opgericht

https://twitter.com/vijftwaalfsint#

Alsjullieblieft, Volg dit account en zorg dat ons beste feest van het jaar een traditie blijft! Dit is voor onze cultuur en mijn betreft laat ik het niet afnemen.

P.S.

Raad iedereen aan die Twitter heeft ook om het account te volgen! Hoe meer mensen dit account steunen hoe groter de kans is dat wij het feest van het jaar redden!
quote:elninjoo schreef op 27 oktober 2013 @ 07:23:

[...]

Ja, dat bedoel ik! Ben er zelf sinds vorige week ook weer eentje! Heb je weer een baan Nien? Gefeliciteerd.!
Een tijdje terug had ik trouwens de serie North & South nog 'ns gekeken en wat mij opviel aan die slaven was dat degene die weggingen toen ze vrijgelaten werden opeens niet leken te snappen dat ze ook dán moeten werken voor hun onderhoud. Ze snapten niet hoe goed ze het hadden met 'n eigen woning op het terrein van hun baas en genoeg voedsel. Vrij zijn is leuk, maar echt vrij ben je natuurlijk nooit want je zult toch geld moeten verdienen met werken.
quote:sole-mare schreef op 27 oktober 2013 @ 07:25:

[...]

Heb je weer een baan Nien? Gefeliciteerd.!Thanks!
quote:gedanst schreef op 27 oktober 2013 @ 01:55:

[...]

Ik vind knecht geen verschrikkelijk woord. Wel ouderwets. Tegenwoordig noemen we dat niet meer zo, dus waarom zouden we dat nu wel blijven doen?Tegenwoordig heet dat loonslaaf. Maar vraag me af of dát in goede aarde zal vallen bij de langetenennegers.
Zwarte piet is lief:

http://www.youtube.com/watch?v=-TAd4eeo1XA
quote:lisa077 schreef op 26 oktober 2013 @ 22:59:

Maar mijn dochter zal het niets uitmaken hoe Piet er preciet uitziet en de magie can het feest zal ook niet ineens verdwijnen. Dat durf ik te betwijfelen. Als Piet straks een groen gezicht heeft en duidelijk herkenbaar is als buurman Kees, dan is het een stuk minder spannend.
quote:doddie schreef op 26 oktober 2013 @ 23:44:

[...]

Ja ik onder bv. ik heb geen facebook. Maar met het met die 2 miljoen wel eens.Maar ook in de bewoordingen van EN? Onaangepast volk enzo?
quote:gedanst schreef op 27 oktober 2013 @ 00:35:

[...]

Dat 'extremere' zeg je nu, dat zei je net niet. Jij zei dat beide partijen, dus de voorstanders en tegenstanders stokpaardjes van stal haalden. Ik ben tegen zwarte piet, dus bedoel je ook mij.Ze schreef Kadanz en niet gedanst.
Ben ik de enige die vind dat elninjo racistisch overkomt?

Langetenenneger?

En lees ik het goed dat ze de slavernij soort van verbloemt met dat de slaven het best 'goed' hadden met eigen woning en meer van dat soort gelul? Dafaq?!
quote:elninjoo schreef op 27 oktober 2013 @ 07:22:

[...]

Maar tegelijkertijd zijn er veel meer mensen die onze Nederlandse traditie veranderen als kwetsend ervaren, dus wie ga je dan teleur stellen? Die hele grote groep, of dat kleine groepje jankerds?De meerderheid heeft niet altijd gelijk. De zwarte piet disussie is m.i. daar een goed voorbeeld van.
Dan staf je haar berichten en dan laat je de moderator er naar kijken. Of je vraagt direct aan haar hoe ze het bedoelt in plaats van over haar te spreken.
quote:Ariany schreef op 27 oktober 2013 @ 08:12:

Ben ik de enige die vind dat elninjo racistisch overkomt?

Langetenenneger?

En lees ik het goed dat ze de slavernij soort van verbloemt met dat de slaven het best 'goed' hadden met eigen woning en meer van dat soort gelul? Dafaq?!Een langetenenneger staat in verhouding tot een blanke nederlandse geitenwollensok. Iemand die zeikt, zeurt en jankt krijgt daar idd een negatieve naam door, of ie nu blank of zwart is.
quote:Ariany schreef op 27 oktober 2013 @ 08:14:

[...]

De meerderheid heeft niet altijd gelijk. De zwarte piet disussie is m.i. daar een goed voorbeeld van.Dan ga jij er vanuit dat de mening van de anti-pieten superieur is aan die van de pro-pieten die niet willen dat de weinige tradities die we nog zelf hebben moeten worden aangepast.
quote:Star schreef op 27 oktober 2013 @ 08:19:

Dan staf je haar berichten en dan laat je de moderator er naar kijken. Of je vraagt direct aan haar hoe ze het bedoelt in plaats van over haar te spreken.

We zitten niet op de kleuterschool.

Ik neem aan dat we allemaal volwassen genoeg zijn om te weten dat bepaalde dingen schrijven niet oke Is.

De slavernij bagataliseren of insinueren dat het allemaal niet zo erg was is dan ook zoiets. Ik ga geen moderator erbij halen om juffie te komen spelen op het forum.
quote:elninjoo schreef op 27 oktober 2013 @ 08:22:

[...]

Een langetenenneger staat in verhouding tot een blanke nederlandse geitenwollensok. Iemand die zeikt, zeurt en jankt krijgt daar idd een negatieve naam door, of ie nu blank of zwart is.

Ow, want alleen 'negers' zijn anti zwarte piet en alle blanken zijn pro zwarte piet??

Mens, go educate yourself en maak jezelf niet zo belachelijk steeds met je loonslaaf gelul.
quote:Ariany schreef op 27 oktober 2013 @ 08:28:

[...]

Ik neem aan dat we allemaal volwassen genoeg zijn om te weten dat bepaalde dingen schrijven niet oke Is.

De slavernij bagataliseren of insinueren dat het allemaal niet zo erg was is dan ook zoiets. Ik ga geen moderator erbij halen om juffie te komen spelen op het forum.Nogmaals, dan spreek je haar direct aan.
Als je er over valt dat zeurende negers 'n negatieve benaming krijgen en niet dat de zeurende blanken ook voor van alles en nog wat worden uitgemaakt, wie discrimineert er dan? Politiek correct geneuzel!
quote:Ariany schreef op 27 oktober 2013 @ 08:30:

[...]

Ow, want alleen 'negers' zijn anti zwarte piet en alle blanken zijn pro zwarte piet??

Mens, go educate yourself en maak jezelf niet zo belachelijk steeds met je loonslaaf gelul.De blanken tegen tegen zwarte piet zijn dat zijn politiek correcte geitenwollensokken. Heb ik ook al meerdere keren aangegeven in deze discussie. Die groep snap ik ook totaal niet.
quote:elninjoo schreef op 27 oktober 2013 @ 08:24:

[...]

Dan ga jij er vanuit dat de mening van de anti-pieten superieur is aan die van de pro-pieten die niet willen dat de weinige tradities die we nog zelf hebben moeten worden aangepast.

Hoe kom je erbij dat ik welke mening dan ook superieur vind? Are u kidding me?

Jij bent degene die begon erover dat de meerderheid pro is en de rest jankerds zijn dus dat die liever teleurgesteld kunnen worden omdat het toch een minderheid betreft.

Als je zo blijft redeneren dan ga je straks roepen dat alle minderheden in nederland niet mogen stemmen want tja, hun mening is toch niet belangrijk hè.
quote:kadanz schreef op 27 oktober 2013 @ 00:05:

[...]

Nogmaals, niemand heeft dat gezegd.

Dat ze iets racistisch zien in de manier waarop Zwarte Piet geportretteerd wordt hoef je op te vatten als een persoonlijke beschuldiging van racisme. We snappen allemaal dat je er niks racistisch mee bedoelt. Maar dat maakt het nog niet ok in hun ogen. Dat mogen ze toch vinden?

Dat is een belangrijke angel in het probleem. Mensen die in zwarte Piet geloven lijken zich de opmerking 'zwarte piet is racistisch' persoonlijk aan te trekken. Alsof ze zelf van racisme beschuldigd worden. En dat is natuurlijk helemaal niet waar en volgens mij heeft nog niemand dat hier gezegd. Zo ja, dan zou ik hier graag een quote van zien.

Wat wel wordt gezegd is dat sommige (lees sommige!!) mensen zich zo aangesproken door de uitspraak 'zwarte Piet is racisme' dat ze zich daadwerkelijk racistisch gaan uiten met leuzen over donaties aan Afrika, 'oprotten naar eigen land' en zelfs negerverbrandingen. Dat schiet bij mij helemaal in het verkeerde keelgat en dat is wat ik (en volgens mij meeste benoemde 'anti-pieten' hier) bedoel.
quote:Star schreef op 27 oktober 2013 @ 08:31:

[...]

Nogmaals, dan spreek je haar direct aan.Daar ben ik nu mee bezig. Ik was alleen benieuwd of ik de enige was die dat zag, haar kleinerende houding tov minderheden.
quote:Ariany schreef op 27 oktober 2013 @ 08:28:

[...]

De slavernij bagataliseren of insinueren dat het allemaal niet zo erg was is dan ook zoiets. Ik ga geen moderator erbij halen om juffie te komen spelen op het forum.Ik bagatelliseer niks, ik constateer alleen dat er, zeker in die tijd, maar een select groepje mensen was met oud geld en dat de rest van de mensen hard moest werken voor hun onderhoud, óók blanken. Als je dan inwonend was bij een rijke familie en voor hen werkte had je het doorgaans beter dan op eigen benen zonder zekerheid wat de dag van morgen weer ging brengen.
quote:elninjoo schreef op 27 oktober 2013 @ 08:32:

Als je er over valt dat zeurende negers 'n negatieve benaming krijgen en niet dat de zeurende blanken ook voor van alles en nog wat worden uitgemaakt, wie discrimineert er dan? Politiek correct geneuzel!

En maar steeds de aandacht proberen te verplaatsen om je verantwoordelijkheid niet te hoeven nemen voor de belachelijke dingen die je hier geschreven hebt.

Nog even en dan begin je weer over dwergen, sneeuwwitje enz enz. Typisch.
quote:DidiRidi schreef op 27 oktober 2013 @ 00:33:

[...]

Ik begrijp je ergens wel, maar tegelijkertijd, zie wat er in dit stukje tekst van je gebeurt:

-zwarte piet is knecht van sinterklaas

-donkere mensen voelen zich gekwets (juist omdat ZIJ zich in die rol voelen teruggeworpen)

-jij reageert daarop door te zeggen:' jij zit in een slachtofferrol en je duwt mij in de rol van de overheerser.'

-ik denk dan ipv die laaste reactie kan men ook zeggen; 'goh ja ik heb het nog niet zo bekeken, maar nu je het zegt. Ik wil er wel aan meewerken om dit elkaar niet meer aan te doen, en elkaar niet in die rollen te duwen, dan verf ik hem wel geel'

Snap je waar ik naar toe wil. Als je die rol niet wil, dan kan je je ook niet zo opstellen, want ik vind er wel een superieur luchtje aan hangen als je 'kinderplezier' groter laat wegen dan 'een structureel minderwaardigheidscomplex' van mensen die daarmee opgezadeld zijn door de geschiedenis.

Vooral de laatste alinea. Daar wil ik graag aan toevoegen dat kinderen die kleuren waarschijnlijk alleen maar heel leuk zullen vinden.

Maar ik besef me ook dat sommige 'pro-pieten' waarschijnlijk bang zijn dat een traditie hierdoor verloren gaat. Een traditie waar ze met heel hun hart van houden. Ik denk dat dat niet nodig is en dat het feest met gekleurde pieten net zo leuk kan zijn, maar ik vermoed wel dat daar ook een probleem zit.
quote:Ariany schreef op 27 oktober 2013 @ 08:35:

[...]

Hoe kom je erbij dat ik welke mening dan ook superieur vind? Are u kidding me?

Jij bent degene die begon erover dat de meerderheid pro is en de rest jankerds zijn dus dat die liever teleurgesteld kunnen worden omdat het toch een minderheid betreft.

Als je zo blijft redeneren dan ga je straks roepen dat alle minderheden in nederland niet mogen stemmen want tja, hun mening is toch niet belangrijk hè.Ik denk dat de meerderheid van Nederland al net iets te vaak heeft moeten inleveren. De meerderheid van Nederland staat ook niet te juichen over mensen die mee moeten draaien in de maatschappij en aan de ramadan meedoen waardoor ze een maand niet goed presteren. Ik denk dat deze zwarte pieten discussie een teken is dat de meerderheid het nu wel 'ns genoeg vindt. En ik denk dat degene die de discussie heeft aangezwengeld er alleen op uit is om te kijken hoever ze kunnen gaan en hoe ver ze de grenzen van de Nederlandse 'tolerantie' nog kunnen rekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven