Sinterklaas afschaffen, Serieus?

20-10-2013 04:25 3325 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Het zal je vast voorbij zijn gegaan, Er zijn een paar mensen aan het zeiken geweest en willen het heerlijk avondje afschaffen, Hoeveel mensen zijn nou daadwerkelijk tegen? 100? 200?

Hiervoor heb ik een Twitteraccount opgericht

https://twitter.com/vijftwaalfsint#

Alsjullieblieft, Volg dit account en zorg dat ons beste feest van het jaar een traditie blijft! Dit is voor onze cultuur en mijn betreft laat ik het niet afnemen.

P.S.

Raad iedereen aan die Twitter heeft ook om het account te volgen! Hoe meer mensen dit account steunen hoe groter de kans is dat wij het feest van het jaar redden!
quote:elninjoo schreef op 27 oktober 2013 @ 08:48:

[...]

Ik heb meerdere films en series gezien uit die slavernijtijd en vrij waren ze vele malen armoediger af: hadden geen onderdak en geen eten. Vrij zijn en geld hebben om leuk te kunnen leven was er namelijk niet bij. Ze hadden toen nog geen verzorgingsstaat tenslotte.

Ik weet niet of ik moet lachen of huilen om jou achterlijke manier van denken...

Was jij niet degene die ook insinueerde dat nakomelingen van slaven dankbaar moeten zijn dat ze in nederland terecht zijn gekomen en niet in donkere afrika zijn geboren? En ook dat ze moeten oprotten dan hun 'eigen land'?

Ik pleit ervoor dat de moderators jouw reacties goed in de gaten houden, niet alleen omdat je je laagdunken en denigrerend uitlaat over minderheden maar ook omdat jij een verkeerde beeld geeft van de pro zwarte pieten.
Gekleurde Pieten in Suriname:

http://www.rtlnieuws.nl/n ... iname-al-gekleurde-pieten
@ Elninjo, de mensen die vraagtekens zetten bij het huidige fenomeen Piet, hebben zelf alle kleuren van de regenboog. Ik ben wit en schaam me al jaren voor een deel van deze traditie.
quote:Star schreef op 27 oktober 2013 @ 08:53:

[...]

Vind je? Ze legt je uit waar haar mening en haar opmerkingen vandaan komen. Dat ze voor jou niet valide zijn is wat anders.Ik vind ze inderdaad niet valide als je zaken als de ramadan en chinezen erbij gast betrekken. Blijf bij het onderwerp is mijn punt.
Ik zag het ook voorbij komen op FB vanmorgen Monalisa. Erg triest.
Iemand de column van Hans Jansen gelezen over o.a. de "andere" slavernij in dezelfde tijd? De vergeten geschiedenis van witte slaven en meesters zo zwart als roet.

Heb je daar ook nog ptss van?
Bah
Precies Yette. Zo zijn er veel meer mensen.

@Monalisalove: om te huilen dat!
quote:Ariany schreef op 27 oktober 2013 @ 09:02:

[...]

Nogmaals, wat heeft de meerderheid allemaal moeten inleveren volgens jou??????

En over wie praat je als je het over 'allochtonen' hebt? Over iedereen met een tintje? Volgens mij ben jij nu zelf aan het discrimineren. Iemand zegt allochtoon en jij zegt meteen iedereen met een tintje... Allochtoon is toch iemand uit een ander land????
quote:Ariany schreef op 27 oktober 2013 @ 09:02:

[...]

Nogmaals, wat heeft de meerderheid allemaal moeten inleveren volgens jou??????

En over wie praat je als je het over 'allochtonen' hebt? Over iedereen met een tintje?

Ik heb het juist NIET specifiek over mensen met een tintje, maar over mensen met een hele andere culturele achtergrond en andere gebruiken.

Ik heb het over gelijkheid. Als men ergens in bijv. een school of werkplek een kledingcode heeft is er toch weer 'n groep die daar van af wil en mag wijken. Er zijn openbare gelegenheden (o.a. scholen) waar kerstbomen verbannen zijn om een kleine minderheid te pleasen. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen.

Er zijn veel mensen met 'n tintje die gewoon hartstikke Nederlands/westers zijn en daar heb ik het dus niet over. Raar dat kleur er nog altijd zo wordt bijgehaald, het gaat juist om de cultuur, niet om de kleur.
Elninjo has left the building?
quote:573g8b schreef op 27 oktober 2013 @ 09:11:

Iemand de column van Hans Jansen gelezen over o.a. de "andere" slavernij in dezelfde tijd? De vergeten geschiedenis van witte slaven en meesters zo zwart als roet.

Heb je daar ook nog ptss van?

Hier weten mensen ook maar heel weinig van:

http://www.globalresearch ... he-forgotten-white-slaves
quote:lizard schreef op 27 oktober 2013 @ 09:12:

[...]

Volgens mij ben jij nu zelf aan het discrimineren. Iemand zegt allochtoon en jij zegt meteen iedereen met een tintje... Allochtoon is toch iemand uit een ander land????

Er staat een vraagteken achter he.

Bovendien is het overduidelijk wie EN bedoelt.
quote:yette schreef op 27 oktober 2013 @ 09:09:

@ Elninjo, de mensen die vraagtekens zetten bij het huidige fenomeen Piet, hebben zelf alle kleuren van de regenboog. Ik ben wit en schaam me al jaren voor een deel van deze traditie.Dat vind ik dan erg vreemd en onterecht aangezien de legende helemaal nooit een blanke slavendrijver was die die pieten geketend over de daken stuurde. Je hebt de juiste legende hier toch ook meermaals kunnen lezen, w.o. een paar minuten geleden in 'n reply van mij?
quote:elninjoo schreef op 27 oktober 2013 @ 09:13:

[...]

Ik heb het juist NIET specifiek over mensen met een tintje, maar over mensen met een hele andere culturele achtergrond en andere gebruiken.

Ik heb het over gelijkheid. Als men ergens in bijv. een school of werkplek een kledingcode heeft is er toch weer 'n groep die daar van af wil en mag wijken. Er zijn openbare gelegenheden (o.a. scholen) waar kerstbomen verbannen zijn om een kleine minderheid te pleasen. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen.

Er zijn veel mensen met 'n tintje die gewoon hartstikke Nederlands/westers zijn en daar heb ik het dus niet over. Raar dat kleur er nog altijd zo wordt bijgehaald, het gaat juist om de cultuur, niet om de kleur.Ben je daar getuige van geweest of heb je dat slechts gehoord? Heb je concrete voorbeelden?
Tsja Monalisa, doordat de groep voorstanders van zwarte Piet zo groot is, denken sommigen dat alles kan.

Gelukkig ben ik alleen online aangevallen.
quote:Star schreef op 27 oktober 2013 @ 09:14:

[...]

http://www.globalresearch ... he-forgotten-white-slavesWaarom laat je deze link zin? Wat heeft het met de discussie te maken?
quote:elninjoo schreef op 27 oktober 2013 @ 09:15:

[...]

Dat vind ik dan erg vreemd en onterecht aangezien de legende helemaal nooit een blanke slavendrijver was die die pieten geketend over de daken stuurde. Je hebt de juiste legende hier toch ook meermaals kunnen lezen, w.o. een paar minuten geleden in 'n reply van mij?

Die legende heeft wel twintig verschillende versies!

Het gaat meer over hoe mensen zich in het hier en nu voelen en zich
quote:yette schreef op 27 oktober 2013 @ 09:17:

Tsja Monalisa, doordat de groep voorstanders van zwarte Piet zo groot is, denken sommigen dat alles kan.

Gelukkig ben ik alleen online aangevallen.Ik ook en alleen maar omdat ik voorgesteld heb dat we misschien best iets aan zp kunnen veranderen als dat mensen zo kwetst. Ik heb nergens iets gezegd over dat zp racisme is. Ik heb een paar mensen ontvriend op FB hierom.
quote:gedanst schreef op 27 oktober 2013 @ 09:17:

[...]

Waarom laat je deze link zin? Wat heeft het met de discussie te maken?Ik reageer op 573g8b.
quote:lisa077 schreef op 27 oktober 2013 @ 09:16:

[...]

Ben je daar getuige van geweest of heb je dat slechts gehoord? Heb je concrete voorbeelden?

Woon je onder 'n steen ofzo? Is het je volkomen ontgaan dat scholen nooit hoofdbedekking bij kinderen accepteerden (dus petten en mutsen af in de klas) maar dat ze wél een uitzondering moeten maken voor hoofddoeken?

En nieuwsberichten over verbannen kerstbomen uit sommige scholen zijn je ook ontgaan?

Ik ga 't niet voor je googlen, 'k heb zondag!
quote:Star schreef op 27 oktober 2013 @ 09:14:

[...]

http://www.globalresearch ... he-forgotten-white-slavesKom op zeg, wat heeft dit er nou weer mee te maken?
quote:monalisalove schreef op 27 oktober 2013 @ 09:07:

Ik had voor mezelf besloten, niets te vinden van de hele zwarte pieten discussie, maar ook ik schrik vreselijk van zoveel haat en racisme. Dit stukje las ik vanmorgen en ik werd er gewoon misselijk van.

Gerrit de Heus

Daar staat ze dan. Een kleine zwarte vrouw in een grote witte sweater. Alleen op een rustig stukje Malieveld. Trots steekt ze een vlag in de lucht, de vlag van West-Papoea waar haar roots liggen, de vlag die verboden is in Indonesië.

Ze demonstreert tegen Indonesië dat West-Papoea annexeerde. “Sinds dat conflict zijn er 400.000 Papoea’s vermoord“. En ze demonstreert tegen de Verenigde Naties, de organisatie die er niets tegen doet.

Zwarte Piet

Een paar honderd meter verder gaat het er een stuk vrolijker aan toe. Mensen dansen en zingen Sinterklaasliedjes. Toch demonstreren deze mensen ook tegen de VN, maar dan voor het behoud van Zwarte Piet. Ook belangrijk.

Als een klein groepje Zwarte Piet-sympathisanten de vrouw met de vlag zien, slaat de stemming om. De groep loopt dreigend op haar af en sluit haar in. Een blonde vrouw met zwart geschminkt gezicht begint meteen te schreeuwen: “Dus jij bent tegen Zwarte Piet? Rot dan lekker op naar je eigen land!”

De vrouw stamelt dat ze helemaal niet tegen Zwarte Piet is, maar juist ook tegen de VN. Ze vindt het belangrijker dat de VN tijd en geld steekt in onderzoek in West-Papoea en dat onderzoek naar Zwarte Piet onzin en geldverspilling is. Maar niemand die het hoort of het wil horen. “Ze is tegen Zwarte Piet!”

Angst

Steeds meer omstanders bemoeien zich ermee. Ze schreeuwen naar haar en als zij wat wil zeggen, zingen ze Sinterklaasliedjes.

De kleine vrouw wordt ingesloten als een prooi door een groep Hyena’s. In de blauwe ogen van de zwart geschminkte gezichten lijkt de haat zichtbaar. De ogen van de vrouw verraden niets anders dan angst.

Vluchten

Als een man probeert haar vlag af te pakken, vecht ze als een leeuw om die te behouden. Omstanders lachen haar uit. De vrouw probeert de meute te ontvluchten, maar een oudere man komt achter haar aan alsof hij de grootst mogelijke crimineel op de hielen zit. Hij pakt haar vast en het lijkt of hij wil slaan. Op dat moment pakt iemand uit de menigte zijn arm en trekt hem bij de vrouw vandaan die inmiddels in paniek is geraakt.

Politie

Op het moment dat ze weer wordt ingesloten, komt er een agent aan. Hij vraagt de vrouw mee te komen. “Voor uw veiligheid, mevrouw.”

Als de vrouw meeloopt naar het politiebusje, klink gejuich van een klein groepje omstanders. “Ze is gearresteerd” zegt een vrouw in trainingspak. “Terecht”, merkt haar man op.

Fotojournalist

Als (foto)journalist moet ik objectief zijn. Het is mijn taak om vast te leggen wat er gebeurt.

Toch is dat niet altijd makkelijk. Vandaag was ik er getuige van dat een groep mensen één persoon uit een menigte pikte om gezamenlijk aan te vallen. Ik stond er bovenop en maakte foto’s. Het voelde ongemakkelijk, ik voelde me schuldig.

Eén keer heb ik me er mee bemoeit vandaag. Een man pakte de vrouw bij de schouder en in een reflex trok ik zijn hand weg. Maar eigenijk hoort dat niet, het is mijn taak om te fotograferen. Maar ik ben blij dat het niet verder uit de hand liep. De vrouw werd niet geslagen, ze werd ‘slechts’ bedreigd, geïntimideerd, uitgescholden en ‘vriendelijk’ verzocht zich aan onze manieren aan te passen of op te rotten naar ‘haar eigen land’.

Succes

Voor de Zwarte Piet-sympathisanten was de demonstratie een groot succes. De ‘Pietitie’ die op Facebook meer dan 2 miljoen ‘likes’ kreeg, werd aangeboden aan PVV-Kamerlid Joram van Klaveren en volgens de politie was de pietendemonstratie een groot feest.

Voor de kleine zwarte vrouw die wél een goede reden had om daar te staan was het minder gezellig. Maar ja. Moet ze maar niet tegen Zwarte Piet zijn.

Petitie

Helaas heb ik de vrouw daarna niet meer kunnen spreken. Ik weet niet waar ze vandaan komt en hoe haar dag verder is verlopen. Toch zou ik iets voor haar willen doen.

Op internet kwam ik een petitie tegen ‘Stop de ‘slow motion’ genocide in West-Papoea’.

Het lijkt me zinniger om deze petitie te tekenen dan een ‘Pietitie’ voor een niet bestaande sprookjesfiguur.Ik ben ernstig pro-Zwarte Piet (met de nadruk op zwart), maar dit is in- en intriest.
quote:lisa077 schreef op 27 oktober 2013 @ 09:21:

[...]

Kom op zeg, wat heeft dit er nou weer mee te maken?

Lees de post eens waar ik op reply.

En misschien vinden jullie het niet interessant, maar wellicht 573g8b wel.
quote:Ariany schreef op 27 oktober 2013 @ 09:10:

[...]

Ik vind ze inderdaad niet valide als je zaken als de ramadan en chinezen erbij gast betrekken. Blijf bij het onderwerp is mijn punt.

Het is relevant voor het onderwerp maar omdat het jou niet uitkomt wil je het weg hebben.

Ramadan is een traditie van de barbaarse meesters die witte slaven roofden en mishandelden.

Dat die traditie in ons land wordt getolereerd houdt in dat we mogen verlangen dat Sint en Piet net zo welkom moeten zijn in hun moslimcultuur.

De tijd van eenrichtingsverkeer mag zo onderhand wel een beetje voorbij zijn anno 2013.

En het voorbeeld van de chinezen vind ik ook passend. Zo kan een geslaagde integratie zijn.
Bah
quote:lizard schreef op 27 oktober 2013 @ 09:00:

[...]

Geldt dit dan niet ook voor de anti pieten kant?

En voor de rest denk ik, be carefull what your wish for.....

zie de link: http://www.geenstijl.nl/m ... een_gevaarlij_1.html#moreHmmmm, die kutbosnier zou best wel eens een punt kunnen hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven