Sinterklaas afschaffen, Serieus?

20-10-2013 04:25 3325 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Het zal je vast voorbij zijn gegaan, Er zijn een paar mensen aan het zeiken geweest en willen het heerlijk avondje afschaffen, Hoeveel mensen zijn nou daadwerkelijk tegen? 100? 200?

Hiervoor heb ik een Twitteraccount opgericht

https://twitter.com/vijftwaalfsint#

Alsjullieblieft, Volg dit account en zorg dat ons beste feest van het jaar een traditie blijft! Dit is voor onze cultuur en mijn betreft laat ik het niet afnemen.

P.S.

Raad iedereen aan die Twitter heeft ook om het account te volgen! Hoe meer mensen dit account steunen hoe groter de kans is dat wij het feest van het jaar redden!
quote:ThunderassMan schreef op 27 oktober 2013 @ 09:59:

[...]

Ik voel me niet beledigd, ik BEN het. Het is begonnen met een t-shirt waarop staat: Zwarte Piet IS racisme.

Ik heb nog t-shirts in de aanbieding liggen met:

-Besnijdenis is kindermishandeling

-Hoofddoekjes zijn vrouwendiscriminatie

-Islam is pedofilie.

(voorbeelden puur ter verduidelijking en geven mijn persoonlijke mening niet weer)

Iemand interesse?

Doe er maar van elk eentje
quote:gedanst, 11 minuten geleden

Oke, maar wat laat het zien dan volgens jou?

Ik dacht dat het voor zichzelf sprak.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:juniper213 schreef op 27 oktober 2013 @ 10:00:

[...]

Nee, dat heb je verkeerd begrepen. FV heeft duidelijk gemaakt dat racistische trekken gelijk staat aan racisme, racistische trekken bestaan niet, het is het of het is het niet, geen middenweg.Ben het hier toch echt met Kadanz zijn opmerking eens die jij hier quote.
quote:ThunderassMan schreef op 27 oktober 2013 @ 09:59:

[...]

Ik voel me niet beledigd, ik BEN het. Het is begonnen met een t-shirt waarop staat: Zwarte Piet IS racisme.

Ik heb nog t-shirts in de aanbieding liggen met:

-Besnijdenis is kindermishandeling

-Hoofddoekjes zijn vrouwendiscriminatie

-Islam is pedofilie.

(voorbeelden puur ter verduidelijking en geven mijn persoonlijke mening niet weer)

Iemand interesse?

Van mij mag je ze dragen, maar als de tekst feitelijk incorrect blijkt te zijn, of opruiend, wees dan niet verbaasd dat jij NET ALS QUINCY GARIO, hardhandig wordt verwijderd van het toneel.

Durf je het dan ook aan om een rechtszaak aan te spannen om je mening te valideren?
quote:MrsStanleyWalker schreef op 27 oktober 2013 @ 10:03:

[...]

Ik dacht dat het voor zichzelf sprak.Nee. Ik zie niet in wat het met de discussie te maken heeft, maar misschien kun jij me dat uitleggen?
quote:kadanz schreef op 27 oktober 2013 @ 09:44:

[...]

Dus ik vraag jou, misschien dat je mijn blik kan verruimen: wat heb jij ingeleverd aan een allochtoon? Waaraan heb jij je aangepast? En zo ja, hoe lijd je daar onder?

- De vrijheid van cabaretiers,opiniemakers,columnisten en andere publieke figuren uit angst voor represailles van allerhande exotisch geïmporteerde rotzooi.

- Aanpassingen betreffende menu's in restaurants,kantines en andere eetgelegenheden van openbare instellingen.

- Verminking van de openbare ruimte in menig stad/dorp met oerlelijke middeleeuwse gebouwen. Dan heb ik het nog niet eens over de geluidsoverlast die deze gedrochten produceren en de boodschap die ze verspreiden.

- Positieve discriminatie. De afkomst is belangrijker dan de vaardigheden van de betreffende werknemer. Mensen grijpen naast een baan omdat ze niet de juiste kleur hebben.

- Sloten aan belastinggeld in de vorm van uitkeringen,subsidies en ontwikkelingsprojecten gaan rechtstreeks naar allerhande exotische bestemmingen. Dit geld had ook ten bate van de Nederlandse bevolking gebruikt kunnen worden

- Stijging in criminaliteit en de hiermee gepaard gaande verloedering van een ontelbaar aantal wijken verspreid over heel Nederland.
quote:lisa077 schreef op 27 oktober 2013 @ 10:03:

[...]

Maar dit is dus wel een probleem. De zp discussie haalt inderdaad dit soort broeiende emoties omhoog.

Tsja, wie de bal kaatst,..........

Je kunt een gekwetstheid/cultuurargument nu eenmaal niet alleen gebruiken als het in je eigen straatje past. En dat is wel wat er gebeurt.
quote:Star schreef op 27 oktober 2013 @ 09:33:

[...]

Precies. En dat ze in Kutkrabbeveen niks veranderen, tsja, daar zou ik me dan weer niet zo druk over maken.Welnee, die volgen wel, op den duur. TV is een machtig medium en wel degelijk bepaalt men op die redacties althans de tendens van het Sinterklaasgebeuren hoor. Want in heel Nederland wordt o.a. het Sinterklaasjournaal gekeken.
De rol van vrouwen binnen de islam is in mijn ogen weer een andere discussie waar ik in sommige opzichten ook mijn wenkbrauwen over frons.

Staat in mijn ogen los van zp. Maar voor veel mensen niet, dat is me ondertussen wel duidelijk.
quote:gedanst schreef op 27 oktober 2013 @ 01:48:

[...]

Er wordt niet gezegd dat je automatisch racist bent als je sinterklaas viert, er wordt wel gezegd dat veel mensen er door geraakt worden, Dat het ze doet denken aan de slavernij.

Ik vind dat we dat als samenleving boven de gevoelens moeten zetten van 'het is nou eenmaal traditie'. Willen we echt zo gezien worden als land, dat we daaroverheen walsen? Het enige dat hoeft te veranderen is zwarte piet. Sinterklaas hoeft niet te verdwijnen, zwarte piet moet worden aangepast, dat is alles.

Dus ook maar de gay parade in de ban, want dat ligt gevoelig bij moslims. geen korte rokjes meer en bikini op het strand, geen varkensvlees meer in de winkels. Geen mensen meer aankijken want in veel culturen is dat not done. Ik bedoel hoever ga je en ga je hier concessies doen wie meld zich dan morgen dat ze gekwets zijn door onze cultuur en gewoontes?

Want ik weet zeker dat er zo meer zijn in Nederland die moeite hebben met onze keuze;s onze gewoonte. Die respecteren die, maar is dat morgen nog zo als we blijkbaar open staan voor veranderingen als iets gevoelig ligt?

Iemand zei al eerder in deze discussie, waar ligt de grens wat aanpassen aan een ander ligt als het gaat om dingen die gevoelig liggen? Ik weet zeker dat er heel wat mensen bij psychologen lopen omdat ze er dagelijks tegen aan lopen. En die ook moeten leren een plek te geven omdat de maatschappij zich niet aan hen aanpast.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:Dus ik vraag jou, misschien dat je mijn blik kan verruimen: wat heb jij ingeleverd aan een allochtoon? Waaraan heb jij je aangepast? En zo ja, hoe lijd je daar onder?http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Femme_de_la_rue
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:juniper213 schreef op 27 oktober 2013 @ 10:00:

[...]

Nee, dat heb je verkeerd begrepen. FV heeft duidelijk gemaakt dat racistische trekken gelijk staat aan racisme, racistische trekken bestaan niet, het is het of het is het niet, geen middenweg.

Maar dat betekent nog niet dat jij racistisch bent.

Die negerkarikatuur waar Zwarte Piet toch heel veel van weg heeft, is historisch gezien racistisch. Dat we dat anno 2013 met z'n allen vergeten zijn doet daar niks aan af: voor een betaalde groep is het nog steeds racistisch. Dát is wat ik lees in wat je hier schrijft.

Daarmee is nog lang niet gezegd dat je ook daadwerkelijk racistisch bent. Jij weet niet beter dan dat je een leuk kinderfeestje viert! En dat snappen de anti-Pieten heel goed. Ze proberen jou alleen maar bewust te maken van het feit dat die negerkarikatuur een duistere achtergrond heeft die door sommigen als pijnlijk ervaren wordt.

Daarmee is wederom nog lang niet gezegd dat jij een racist bent.

Duidelijker kan ik het niet maken..
quote:doddie schreef op 27 oktober 2013 @ 10:08:

[...]

Dus ook maar de gay parade in de ban, want dat ligt gevoelig bij moslims. geen korte rokjes meer en bikini op het strand, geen varkensvlees meer in de winkels. Geen mensen meer aankijken want in veel culturen is dat not done. Ik bedoel hoever ga je en ga je hier concessies doen wie meld zich dan morgen dat ze gekwets zijn door onze cultuur en gewoontes?

Want ik weet zeker dat er zo meer zijn in Nederland die moeite hebben met onze keuze;s onze gewoonte. Die respecteren die, maar is dat morgen nog zo als we blijkbaar open staan voor veranderingen als iets gevoelig ligt?

Iemand zei al eerder in deze discussie, waar ligt de grens wat aanpassen aan een ander ligt als het gaat om dingen die gevoelig liggen? Ik weet zeker dat er heel wat mensen bij psychologen lopen omdat ze er dagelijks tegen aan lopen. En die ook moeten leren een plek te geven omdat de maatschappij zich niet aan hen aanpast.Je verwart hier uiterlijke kenmerken met een religie. Wat heeft de islam met zp te maken? Met mensen van negroïde afkomst?
quote:Star schreef op 27 oktober 2013 @ 07:55:

[...]

Maar ook in de bewoordingen van EN? Onaangepast volk enzo?Nee ik had getekend omdat ik zwarte Piet wil behouden als dit er aan toegevoegd is had ik hem niet getekend. Ik weet ook dat veel hem niet tekenen vanwege de vreselijke dingen die mensen nu op facebook zeggen. Maar dat ze wel voor zwarte Piet zijn
quote:kadanz schreef op 27 oktober 2013 @ 10:04:

[...]

Van mij mag je ze dragen, maar als de tekst feitelijk incorrect blijkt te zijn, of opruiend, wees dan niet verbaasd dat jij NET ALS QUINCY GARIO, hardhandig wordt verwijderd van het toneel.

Durf je het dan ook aan om een rechtszaak aan te spannen om je mening te valideren?

Die' feitelijke' (in) correctheid blijkt kennelijk gebaseerd te zijn op een 'gevoel' of een traditie en is daarmee al niet feitelijk.

Ja,als het mij voldoende zou interesseren.

Overigens zijn besnijdenis en onverdoofd slachten en kinderuithuwelijking al voor de rechter geweest (in ieder geval door deskundigen beoordeeld) en onder het mom van religie (=gevoel) en cultuur bleek er niets tegen gedaan te worden.
quote:doddie schreef op 27 oktober 2013 @ 10:13:

[...]

Nee ik had getekend omdat ik zwarte Piet wil behouden als dit er aan toegevoegd is had ik hem niet getekend. Ik weet ook dat veel hem niet tekenen vanwege de vreselijke dingen die mensen nu op facebook zeggen. Maar dat ze wel voor zwarte Piet zijnMensen zoals ik dus.
quote:ThunderassMan schreef op 27 oktober 2013 @ 10:16:

[...]

Mensen zoals ik dus.Dat is volgens mij ook de grootste groep.
quote:lisa077 schreef op 27 oktober 2013 @ 08:46:

[...]

Daar zijn ze mee gestopt omdat veel ouders klaagbrieven hebben geschreven. had niets met de kinderen te maken.Waaronder ook veel Surinaamse ouders. dit is echt maar een erg kleine groep. De meerderheid vind het onzin
Ik zag de noodzaak van veranderen in eerste instantie ook niet zo, maar door al die vreselijke dingen die gezegd zijn, ben ik van mening veranderd.
quote:doddie schreef op 27 oktober 2013 @ 10:18:

[...]

Waaronder ook veel Surinaamse ouders. dit is echt maar een erg kleine groep. De meerderheid vind het onzinMaar de groep die hierover van gedachten verandert wordt groter. Dat is wat een deel van de onrust verklaart.
quote:oscarzetaacosta schreef op 27 oktober 2013 @ 10:06:

[...]

- De vrijheid van cabaretiers,opiniemakers,columnisten en andere publieke figuren uit angst voor represailles van allerhande exotisch geïmporteerde rotzooi.

- Aanpassingen betreffende menu's in restaurants,kantines en andere eetgelegenheden van openbare instellingen.

- Verminking van de openbare ruimte in menig stad/dorp met oerlelijke middeleeuwse gebouwen. Dan heb ik het nog niet eens over de geluidsoverlast die deze gedrochten produceren en de boodschap die ze verspreiden.

- Positieve discriminatie. De afkomst is belangrijker dan de vaardigheden van de betreffende werknemer. Mensen grijpen naast een baan omdat ze niet de juiste kleur hebben.

- Sloten aan belastinggeld in de vorm van uitkeringen,subsidies en ontwikkelingsprojecten gaan rechtstreeks naar allerhande exotische bestemmingen. Dit geld had ook ten bate van de Nederlandse bevolking gebruikt kunnen worden

- Stijging in criminaliteit en de hiermee gepaard gaande verloedering van een ontelbaar aantal wijken verspreid over heel Nederland.

Je benoemt hier maatschappelijke problemen, geen zaken die jij persoonlijk ingeleverd hebt. Maatschappelijke problemen zul je altijd hebben, met of zonder allochtonen. Ik ga zelfs een stapje verder. Het gros is hier naartoe gehaald om het een enorm maatschappelijk probleem op te lossen, namelijk het gebrek aan goedkope arbeid die essentieel is aan de onderkant van de maatschappij. Dit geldt voor de Turken, Marokkanen maar ook de slaven destijds!

Maar jij hebt nog steeds niks ingeleverd. Helemaal niks.

Erger nog, je laat zien dat je zaken als positieve discriminatie niet begrijp. Bij gelijke geschiktheid gaat positieve discriminatie pas in werking...
quote:lisa077 schreef op 27 oktober 2013 @ 10:19:

Ik zag de noodzaak van veranderen in eerste instantie ook niet zo, maar door al die vreselijke dingen die gezegd zijn, ben ik van mening veranderd.Ik juist niet.
quote:doddie schreef op 27 oktober 2013 @ 10:18:

[...]

Waaronder ook veel Surinaamse ouders. dit is echt maar een erg kleine groep. De meerderheid vind het onzin

En nogmaals, siert het de meerderheid niet om soms ook rekening te houden met een minderheid? Zwart of blank, maakt niet uit.

En ja er zijn gekleurde mensen die geen probleem hebben met Zwarte Piet. En er zijn gekleurde mensen die er wel een probleem mee hebben. Dat verandert verder niks aan de discussie.
We moeten toch ook burka's en chadors slikken en pikken, ook al voelen vrouwen zich hierdoor gekwetst als ze zien dat hun seksegenoten zich moeten verstoppen om wat ze zijn.

Ritueel slachten moeten we maar onverdoofd toestaan, en daar zijn we tegen.

Maar nu moeten we zelf wél toegeven aan de gekwetste gevoelens van mensen over zoiets onnozels als Zwarte Piet?

Nee, zo werkt het niet.

En dat kunnen we ook niet meer opbrengen. Niet na al het bovenstaande.
quote:ThunderassMan schreef op 27 oktober 2013 @ 10:16:

[...]

Mensen zoals ik dus.En ik!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven