Sinterklaas afschaffen, Serieus?

20-10-2013 04:25 3325 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Het zal je vast voorbij zijn gegaan, Er zijn een paar mensen aan het zeiken geweest en willen het heerlijk avondje afschaffen, Hoeveel mensen zijn nou daadwerkelijk tegen? 100? 200?

Hiervoor heb ik een Twitteraccount opgericht

https://twitter.com/vijftwaalfsint#

Alsjullieblieft, Volg dit account en zorg dat ons beste feest van het jaar een traditie blijft! Dit is voor onze cultuur en mijn betreft laat ik het niet afnemen.

P.S.

Raad iedereen aan die Twitter heeft ook om het account te volgen! Hoe meer mensen dit account steunen hoe groter de kans is dat wij het feest van het jaar redden!
quote:Eleonora schreef op 27 oktober 2013 @ 09:32:

[...]

Dat gaf ik gisteren ook al een paar keer aan Star. Reken maar dat er bij de Sinterklaasredactie als dollen wordt gebrainstormd hoe een en ander zal worden aangepakt bij het Sinterklaasjournaal, de intocht en dergelijke. En dat geldt ook voor andere producenten van kinderprogramma's. Plus dat die ook nog met elkaar overleggen.Sinterklaasjournaal is al opgenomen, dat kan niet mee worden veranderd. Wat ze ook willen brainstormen, meer dan voor de zoveelste keer een gekleurd Pietje laten zien kunnen ze niet doen. Maar dat is geloof ik het doel van de campagne anti piet, als er maar over gesproken wordt out in the open. Dus dat soort thema;s kunnen ze in kleine items aan een kinderprogramma toevoegen (net zoals tig jaar gelelden Gerda deed in Sesamstraat). Maar gezien de reacties op grote schaal, kunnen ze niet eigenhandig de boel veranderen en aanpassen. Zo druk zijn ze nou ook weer niet met onderling overleg. Klinkt lekker natuurlijk, maar zoiets stelt ook geen reet voor.
quote:LadyZiva schreef op 27 oktober 2013 @ 10:41:

[...]

Jij vindt het niet wezenlijk. Een ander vindt het misschien wel wezenlijk dat haar eigen dochter niet naar school mag met een haar favoriete bandana, pet weet ik wat. Maar haar klasgenootje mag wel een hoofddoek op? Die ervaart dat misschien wel als inleveren van gelijke rechten?Een bandana is toch geen geloof? Wat een dommigheid.
quote:ondernemer schreef op 27 oktober 2013 @ 10:45:

[...]

- Belastinggeld (want allochtonen zijn relatief vaak afhankelijk van overheid)

- Onderwijskwaliteit van mijn kinderen (wegens een paar kindjes in de klas met giga taalachterstand waar veel aandacht naar toe moet)

- Veiligheid (wegens oververtegenwoordiging allochtonen in misdaadstatistieken)

- Ruimte (Nederland was al druk en is nog drukker geworden)

Ik ga hier verder niet over zeuren, het is wat het is en we moeten er maar het beste van maken, maar natuurlijk betalen we wel gewoon een prijs voor massale immigratie van mensen waarvan een aanzienlijk deel wat moeilijk hun draai vindt alhier.

Maar veel mensen zit dit blijkbaar al lang dwars en nu 'ze' ook nog over zp beginnen lijkt de emmer ineens wel vol. Dat geeft mij een heel ongemakkelijk gevoel.

Misschien heb ik makkelijk praten: ik heb een goed leven, maar blijkbaar vinden velen dat hun welzijn aanzienlijk bedreigd wordt.

Dat maakt deze discussie wel enorm relevant: het legt een diepliggend maatschappelijk probleem bloot. Vooral met moslims.
quote:kadanz schreef op 27 oktober 2013 @ 10:47:

[...]

Serieus?

Begin er een rechszaak over: meneer de rechter, ik voel me aangetast in mijn recht omdat ik mijn petje niet op mag houden maar Fatima wel haar hoofddoek.

De rechter zal je in kleuren en geuren uitleggen waarom dat in ons eeuwenoude Nederlandse rechtsstelsel en cultuur wel kan zonder dat jij je gediscrimineerd of ingeleverd hoeft te voelen.Net zo goed als dat een rechter je, op basis van de huidige definitie van racisme, gaat uitleggen dat je ZP niet zo hoeft te ervaren?
quote:Star schreef op 27 oktober 2013 @ 10:47:

[...]

Zie jij vaak donkere mensen met een burka? Of sowieso, zie jij vaak een burka?Ik heb er zelfs nog nooit eentje gezien. Ze zijn toch ook verboden in het openbaar? Mijn geheugen laat me hier een beetje in de steek...
quote:MrsStanleyWalker schreef op 27 oktober 2013 @ 10:44:

[...]

Nee, mannen zoals jullie niet. Vrouwen daarentegen wel, niet in elke buurt en niet door alle mannen, maar wezenlijk ingeleverd hebben we absoluut wel.

http://www.sponsume.com/project/femme-de-la-rue

Die excessen ontken ik niet.

Maar denk je niet dat het een beetje van de zotte is om te zeggen: omdat ik me als vrouw in bepaalde BRUSSELSE gebieden niet veilig voel moeten degenen die tegen Zwarte Piet zijn en hier helemaal niks mee te maken hebben, toch hun bek houden. 'Want ik heb al zoveel ingeleverd'. Dat is toch volkomen idioot, volks en kleingeestig?
quote:Star schreef op 27 oktober 2013 @ 10:50:

[...]

Een bandana is toch geen geloof? Wat een dommigheid.Het ging over inleveren Star. Het ging niet over geloof.

[...]

Zie jij vaak donkere mensen met een burka? Of sowieso, zie jij vaak een burka?iones woont in een deel van het land, waar er meer paarden, geiten en koeien wonen Ik kom dan wel iedere dag iemand in burka tegen, of eigenlijk heet dat niqab. Burka komt minder vaak voor, die zie je weer heel veel in Londen. Maar goed, daar ging de discussie niet over, sorry off topic.
quote:oscarzetaacosta schreef op 27 oktober 2013 @ 10:06:

[...]

- De vrijheid van cabaretiers,opiniemakers,columnisten en andere publieke figuren uit angst voor represailles van allerhande exotisch geïmporteerde rotzooi.

- Aanpassingen betreffende menu's in restaurants,kantines en andere eetgelegenheden van openbare instellingen.

- Verminking van de openbare ruimte in menig stad/dorp met oerlelijke middeleeuwse gebouwen. Dan heb ik het nog niet eens over de geluidsoverlast die deze gedrochten produceren en de boodschap die ze verspreiden.

- Positieve discriminatie. De afkomst is belangrijker dan de vaardigheden van de betreffende werknemer. Mensen grijpen naast een baan omdat ze niet de juiste kleur hebben.

- Sloten aan belastinggeld in de vorm van uitkeringen,subsidies en ontwikkelingsprojecten gaan rechtstreeks naar allerhande exotische bestemmingen. Dit geld had ook ten bate van de Nederlandse bevolking gebruikt kunnen worden

- Stijging in criminaliteit en de hiermee gepaard gaande verloedering van een ontelbaar aantal wijken verspreid over heel Nederland.
quote:LadyZiva schreef op 27 oktober 2013 @ 10:51:

[...]

Net zo goed als dat een rechter je, op basis van de huidige definitie van racisme, gaat uitleggen dat je ZP niet zo hoeft te ervaren?

Wellicht! Ik hoop het eerlijk gezegd.

Verbaast dat je?

[...]

Zie jij vaak donkere mensen met een burka? Of sowieso, zie jij vaak een burka?Door de burka zie je juist niet of ze donker zijn.

[...]

Zie jij vaak donkere mensen met een burka? Of sowieso, zie jij vaak een burka?Ik zie best vaak iemand in een burka. Kan zijn dat het steeds dezelfde vrouw is.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:LadyZiva schreef op 27 oktober 2013 @ 10:52:

[...]

Het ging over inleveren Star. Het ging niet over geloof.Als het niet over geloof ging, waarom dan de vergelijking hoofddoek en bandana trekken? Want het ene is een geloofsdingetje, het ander niet.
quote:kadanz schreef op 27 oktober 2013 @ 09:32:

[...]

Geef je nu toe dat Zwarte Piet barbaars is? Ik kan mijn ogen niet geloven Ik schrijf dat andere écht barbaarse gebruiken er dan uit moeten. Zwarte Piet is niet barbaars.
quote:tonkje schreef op 27 oktober 2013 @ 10:54:

[...]

Ik zie best vaak iemand in een burka. Kan zijn dat het steeds dezelfde vrouw is.

O dat zal het zijn.

Ik denk dat ik 1 of 2 keer een vrouw in een burka heb gezien. En ik woon niet in Kutkrabbeveen.
Goh....

http://gerritdeheus.wordpress.com/2013/10/26/-piet/
quote:lizard schreef op 27 oktober 2013 @ 10:54:

[...]

Door de burka zie je juist niet of ze donker zijn.

Dan heb jij nog nooit een vrouw in een burka gezien.

Heb je Tula al gedownload?
quote:Eleonora schreef op 27 oktober 2013 @ 10:06:

[...]

Welnee, die volgen wel, op den duur. TV is een machtig medium en wel degelijk bepaalt men op die redacties althans de tendens van het Sinterklaasgebeuren hoor. Want in heel Nederland wordt o.a. het Sinterklaasjournaal gekeken.media heeft veel invloed ja, en zoals je hebt gezien werkt dat 2 kanten op. Dus gaan ze iets in die programma's introduceren, waar ouders het niet mee eens zijn, dan krijg je weer een tegen reactie via facebook etc. Zo machtig is Hilversum nou ook weer niet, zeker niet met social media tegenwoordig.
quote:atjuuh schreef op 27 oktober 2013 @ 10:55:

Goh....

http://gerritdeheus.wordpress.com/2013/10/26/-piet/Daar staat ze dan. Een kleine zwarte vrouw in een grote witte sweater. Alleen op een rustig stukje Malieveld. Trots steekt ze een vlag in de lucht, de vlag van West-Papoea waar haar roots liggen, de vlag die verboden is in Indonesië.

Ze demonstreert tegen Indonesië dat West-Papoea annexeerde. “Sinds dat conflict zijn er 400.000 Papoea’s vermoord“. En ze demonstreert tegen de Verenigde Naties, de organisatie die er niets tegen doet.

Zwarte Piet

Een paar honderd meter verder gaat het er een stuk vrolijker aan toe. Mensen dansen en zingen Sinterklaasliedjes. Toch demonstreren deze mensen ook tegen de VN, maar dan voor het behoud van Zwarte Piet. Ook belangrijk.

Als een klein groepje Zwarte Piet-sympathisanten de vrouw met de vlag ziet, slaat de stemming om...

http://gerritdeheus.wordpress.com/2013/ ... arte-piet/
quote:lizard schreef op 27 oktober 2013 @ 10:54:

[...]

Door de burka zie je juist niet of ze donker zijn.Nou even heel grof gezegd dan, negers dragen geen burka's. Of het moeten moslims zijn, maar daar gaat het hier niet over. Het gaat over doorsnee donkere mensen die zich lullig voelen door Zwarte Piet en niet over bekeerlingen.
Atjuuh, de tekst was al eerder vanmorgen geplaatst
Ik vind het overigens ook leuk dat er mensen uit andere culturen hier wonen. Ze nemen namelijk ook leuke dingen mee zoals hun toko's, falafel en andere lekkere recepten. Of hun mooie muziek en leuke snuisterijen voor in huis. Ik vind het heerlijk om over de Zeedijk in Amsterdam te lopen: op reis in eigen land. Goedkoop snuffelen aan een andere cultuur. Het is heus niet allemaal kommer en kwel.
..
Lisa, de laatste reacties op het topic verraden de mind-set die zo verontrustend is:

1) alle "allochtonen" (dat wil in realiteit zeggen Nederlandse staatsburgers die niet blank zijn) kunnen op één hoop gegooid worden. Klaagt er een Antilliaanse Nederlander over Zwarte Piet, dan kun je zonder meer beginnen over een geloof dat vooral onder Marokkaanse en Turkse Nederlanders wordt aangehangen. Same difference.

2) "We", de autochtonen (dat wil zeggen Nederlandse staatsburgers die blank zijn) hebben al zo veel ingeleverd. Met andere woorden: allochtonen moeten dankbaar zijn en geen grote mond hebben, ze mogen blij zijn dat ze hier wonen.

Natuurlijk willen mensen die dát soort denkbewegingen volstrekt logisch vinden, niet aangesproken worden op het racsitische karakter van zwarte piet.
Oh sorry Star... Niet gezien.... :Imao:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven