Gezondheid alle pijlers

morfinepleisters.

26-10-2013 18:50 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb gisteren van de huisarts morfinepleisters gekregen voor mijn chronische rugpijn. Het zijn pleisters van 2.5 microgram staat er op. Nu zei de apothekersassistente vandaag dat ik er niet mee mocht autorijden en dat er kans op verstopping is. Nu weet ik dat bijwerkingen vaak van korte duur zijn maar heb op het internet wat gegoogled en lees veel dat je uiteindelijk steeds meer mg nodig hebt.

Werd er ook wat suf van, dus vanmiddag de pleister er weer afgehaald, sta ook op de lijst van pijnbestrijding, alleen heeft me dat in het verleden ook niet geholpen.

Iemand hier ervaringen ermee?
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
Maar waarom heb je de pleister eraf gehaald?

Alleen omdat je suf werd?

Ik denk dat je je daar overheen moet zetten.

Na 1 week zijn de ergste klachten weg. En misschien heb je na verloop van tijd meer nodig, misschien ook niet.

En als je nu de pleister eraf haalt qua bijwerking sufheid denk ik dat je het met weinig medicatie gaat volhouden. Bijna alle pijnstillers die via de pijnpolie worden voorgeschreven hebben een gele sticker, die kunnen de rijvaardigheid beïnvloeden.
@Thirtysomething, je hebt gelijk, heb wel vaker medicijnen gehad maar werd niet zo suf overdag. Heb nu net een interessant artikel gelezen over morfine, en dat zegt toch een goede pijnstilling te zijn. Gebruik ook amitriptilyne heeft ook een gele sticker, maar daar heb ik geen sufheid van gehad. Maar heb gelukkig nog een pleister moet maar weer proberen dan.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
Ja probeer het, als het nou echt niet werkt kan je dat op de pijnpoli vertellen. Anders gaan ze daar misschien toch weer mee beginnen.

En morfine is idd een goede pijnstillend, ook voor korte termijn.

Maar de meeste mensen vinden het toch eng om te gebruiken.

Sterkte ermee.
@Thirtysomething, ik ben 17 jaar geleden voor het laatst bij een pijnpoli geweest, wist niet dat ze daar ook morfine voorschreven.

Maar dank je wel voor je reactie.
Graag gedaan :-)
Ik heb zelf ook chronische rugklachten en ben erg benieuwd naar je ervaringen. Ik slik Zaldiar maar dat haalt alleen een beetje het scherpe randje er vanaf. Als je ermee verder gaat wil je ons dan op de hoogte houden?
Ik heb net 3 maanden morfine pleisters gebruikt ivm helse rugpijnen in combinatie met een (ex)hernia. Ik ben begonnen met morfinepilletjes. Dat was niet voldoende. Toen een lage dosering pleisters, was ook nog niet afdoende, nog één keer de dosis verhoogd, heerlijk, eindelijk werd de pijn dragelijk.. Wel een laxeer middel ernaast gaan gebruiken ivm met verstopping. De eerste paar dagen was ik wat duf en van de hogere dosis ben ik erg misselijk geweest. Als je dit ook krijgt meld het dan, ook daar zijn pilletjes tegen., Ook ik was er huiverig voor, maar het heeft mij weer op de been geholpen. Door de pijn verkrampte mijn rug steeds. Met de pleisters kon ik weer bewegen, dus ook trainen. Ik heb net maandag de laatste pleister gehad.Ik zou het gewoon proberen als ik jou was, die bijverschijnselen zijn maar eventjes.Minder pijn geeft even weer lucht. Sterkte
@verwend-nest, ik ga hier even posten na een aantal weken om te laten weten hoe het gaat okee?

Ik weet niet wat zaldiar is, maar heb zelf al 21 jaar pijn, ook een operatie heeft niet geholpen, minder kracht in voet, tintelingen e.d

@Hen 70, dank voor je bijdrage, hier heb ik iets aan, ik moet zeggen dat ik hier nu zit zonder pijn, kan het bijna niet geloven, en dat van een dosis van 2.5 mg. Heb nog een interessant artikel over morfine gevonden, misschien leuk voor verwend-nest. Het heeft mij over de streep getrokken om het te proberen in ieder geval.

Hier is de link.

http://www.ysl.nl/fileadm ... fine_fabels_en_feiten.pdf
Ik heb 5 jaar lang (tot 2 maanden terug) morfinepleisters en pillen gebruikt voor chronische lage rugpijn. Gebruikte durogesic pleister 25 microgram en daar naast nog een lichte morfine pil.

Heb niet enkele weken maar enkele maanden last gehad van bijwerkingen. Heel suf en moe. Viel in de meest vreemde houdingen in slaap. Gebruikte ook een laxeermiddel erbij ivm verstoppingen.

Reed na een jaar weer auto met een bewijs van de huisarts bij mij dat het toegestaan was om te rijden.

Na verloop van tijd raakt je lichaam er aan gewend.

Nu ben ik er vanaf aangezien ik dit jaar geopereerd ben en nergens meer last van heb. Geen pijn geen klachten niks meer.

Als ik terug kijk ben ik heel erg blij dat ik die pleisters 5 jaar lang heb gebruikt. Zonder die pleisters had ik niks meer gekund of gedaan.

Ieder persoon is anders en reageert verschillend op medicijnen.
Vanmiddag veel last van de bijwerkingen, tijdje op de bank gelegen, veel hoofdpijn en suf. Het positieve van vanochtend is weg, kijk het nog even aan, helpt wel tegen de pijn, maar de bijwerkingen vallen me toch tegen, en dit is nog maar mijn eerste dag zucht, hou deze bijwerkingen geen dagen vol.
@Feigje, waar ben je aan geopereerd? Overigens heb ik 2.5 mg morfine.
quote:niccifrench schreef op 27 oktober 2013 @ 19:22:

Vanmiddag veel last van de bijwerkingen, tijdje op de bank gelegen, veel hoofdpijn en suf. Het positieve van vanochtend is weg, kijk het nog even aan, helpt wel tegen de pijn, maar de bijwerkingen vallen me toch tegen, en dit is nog maar mijn eerste dag zucht, hou deze bijwerkingen geen dagen vol.Bijwerkingen zijn vervelend maar tijdelijk. Je doet er verstandig aan het even een echte kans te geven.
Hier even een ander geluid. Ook ik kreeg morfine voor lage rugpijn. Maar ik vond de bijwerkingen heftig en ronduit klote, en ik vond echt dat ik geen kwaliteit van leven meer had door die troep.

En bovendien was een flinke dosis nog niet genoeg. Toen de dokter dus voorstelde om de dosis te verdubbelen, heb ik de morfine de deur uit gedaan. En daar ben ik nog altijd heel erg blij om.

Het duurt even, maar dan gaat je lichaam zelf de pijn stillen. Je raakt de pijn niet kwijt, maar het scherpe gaat er wel vanaf en het wordt draaglijker. Ik merk de pijnstilling zelf vooral doordat ik ernstige verwondingen op andere plaatsen niet voel, terwijl je weet dat het goed pijn zou moeten doen (bijv een keer een hondenbeet en een keer een gat in mijn hoofd; beiden hadden een ritsje hechtingen nodig en ik voelde helemaal niets).

En tenslotte, het "voordeel" van pijn, is dat je je fysieke grenzen beter kunt bewaken. Ik heb echt het idee dat dat mijn situatie ook iets verbeterd heeft.

Kortom, ik ga voor geen pijnstilling. Op de kortere termijn is dat niet fijn, maar op de langere termijn vind ik het wel veel prettiger.
Ik ben geopereerd aan spondylothesis. ( afgegleden rugwervels).

Was 2 tussenwervelschijven kwijt en had op 3 niveau's aan beide kanten zeer ernstige zenuwbeknellingen

Daardoor veel pijn en klachten in mijn benen.

Nu ik gestopt ben merk ik pas wat de morfine met mijn lichaam heeft gedaan. Volgens mijn apotheker kan het nog wel 4 maanden duren voordat mijn lichaam helemaal afgekickt is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven