Zwanger worden vanaf oktober 2013 !

26-09-2013 12:59 1188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen de dames van oktober lekker verder kletsen!

Er kunnen geen meiden meer bij in de tabel, dit om het overzichtelijk te houden, sorry!

NaamLftdhoeveelste kindjeNOD/ Bijz.h.(Verwachte) UDJ of M ?missblond02221e30 dec intake, na 4 jan eerste echo????miss10291ePilloos sinds februari15 juli meisje!! sunny-flower291e 18 meina een korte pauze gaan we er weer voor!????dana75383e2e kindje overleden10-08-2014jongen!!vogeltje89251e 13 augustusMeisje!!amsterdammertjexxx271eMK op 14-12 4 januari 2015??Denkertje1331e ronde 11 eindelijk een positieve test!12-03-'15blijft voor ons ook een verrassing

En voor Kyraflynn en Amsterdammertje.

Op naar een vruchtbaar voorjaar en heel veel gezonde baby's!
Zeker doen denkertje! Wat Sunnyflower zegt: wie niet waagt... je hebt tenslotte niks te verliezen, alleen maar iets leuks te winnen!

Haha Dana, inderdaad... als ik alles zo lees mag je helemaal niks meer eten en drinken en moet je 9 maanden stil op een stoel zitten want ALLES is slecht. Mijn moeder stond versteld toen we het daar laatst over hadden... "vroeger" waren die regels er allemaal echt niet en wij zijn ook gewoon gezonde volwassen mensen geworden!

Ooo, ik hoop echt zo dat het deze maand voor een van de wachtenden raak is!

Mijn ontslag was idd heel heftig, vooral ook omdat de manier waarop niet echt bepaald netjes te noemen is... Maar goed, gelukkig heb ik een lieve vriend en vrienden die me steunen en kan ik hier ook een beetje mijn verhaal kwijt!
Ik heb ook een vast contract en ik verdien nogal goed voor de functie die ik heb, ik zal dus wel echt iets opgeven, zeker gezien t feit dat mijn vriend geen vaste baan heeft (fase B via uitzendbureau), ook hij is nog zoekende. Ik heb ookal gedacht om te wachten tot ik bevallen ben, maar wat nou als een zwangerschap nog een jaar op zich laat wachten.. moet er niet aan denken om hier zo lang te blijven. Okey, als ik geen andere baan vind, is het niet anders, maar ik kan de rust niet vinden om geen stappen te ondernemen, zeker niet als ik een leuke vacature zie.

Hoe kunnen ze je ontslaan mevrouwtjemups als je een vast contract hebt? Dat kan toch niet zomaar?? (meen gelezen te hebben dat je dat hebt?)

Als je al aan t hardlopen bent, dan kun je dat volgens mij gewoon blijven doen. Het gaat er denk ik meer om dat je lekker in je vel zit, zwanger worden is al spanned genoeg! Ik zou juist wat meer in beweging moeten komen. Dat is ook beter voor me en probeer dat ook rustig wat op te pakken.

Je mag tegenwoordig idd niets meer eten etc, wat je zegt vroeger ging dat ook goed. We weten allemaal wel dat alcohol etc niet goed is, maar om nu alles maar te laten (staan).. kan ook niet goed zijn.

Spannend Missblond!!! Ik duim voor je!
Dat dacht ik dus ook denkertje.. Ik werkte voor een groot internationaal bedrijf dat mega aan het bezuinigen is en helaas ben ik er achter gekomen dat als ze echt van je af willen, ze daar wel voor zorgen. Uiteindelijk ben je gewoon een nummer, weer 1 ft minder...Het is een heel lang en ingewikkeld verhaal, maar voor mij was uiteindelijk de keuze; of akkoord gaan met een "oprotvoorstel" of naar de rechter. Als het was voorgekomen bij de rechtbank had ik er waarschijnlijk niet zo veel uit kunnen slepen als nu, dus ik heb voor het voorstel gekozen. En eerlijk gezegd, op een gegeven moment ben je moe van het vechten en wíl je gewoon niks meer met dat bedrijf te maken hebben...Ik had het daar al vaak genoeg om me heen zien gebeuren, maar als jij dan aan de beurt bent is het wel even een klap in je gezicht!

Het is inderdaad wat je zegt. Natuurlijk geef je er wat voor op en kan me voorstellen dat het feit dat je vriend werkzoekende is ook meespeelt. Maar ik zou ook zeker solliciteren als je iets leuks ziet. Je weet maar nooit wat er uit voort komt. En anders heb je altijd nog gewoon de baan die je nu hebt, ook al is die niet zo leuk...
Missblond, spannend hoor!! Ook al voel je niks, het kan altijd raak zijn!! Afwachten, afwachten, afwachten.....

Mevrouwtjemups, Gelukkig heb je mensen om je heen die je steunen, is heel belangrijk. Dat heb ik de afgelopen maanden ook ervaren na de dood van mijn dochtertje. Dat is wel een hele andere situatie, maar steun is zo belangrijk! Ik hoop dat je er wel een beetje van bijkomt in de komende periode en dat je snel een nieuwe baan zult krijgen!

Denkertje, Het is toch ook spannend, je weet wat je hebt en het is afwachten wat je gaat krijgen, maar als je het niet doet krijg je er later misschien spijt van.....

En wat dat eten betreft...pfff, het veranderd met het jaar! Toen mijn oudste dochter nog lekker in mijn buik zat mocht ik gewoon nog salami eten en rookworst, terwijl er 5 jaar later gezegd werd dat het toch niet zo goed is..... En roken en drinken, dat is slecht, dat weten we wel (ik heb het al eerder gezegd, mijn buurvrouw staat zwanger en wel te roken, kan daar zo boos over worden!!), maar de rest met mate, dan komt het best goed.

Ik ga het hier niet hebben over Zwarte Piet en Sabia, want de eerste vind ik een enorme ophef-discussie en de tweede....4 kinderen van 3 mannen...need I say more? Alhoewel Sabia ook wel haar portie heeft gehad toen haar dochtertje Anissa met 6 maanden werd geboren en overleed......

Ik heb geen zin meer vanmiddag hihi! Ik heb om 5 uur altijd al weekend op donderdag, maar soms duurt de dag zo lang
Zo wat een berichtjes, maar ik ben weer helemaal bij gelezen. Net een paar dagen terug van vakantie, heerlijk gehad. Helaas was ik op dag 1 al ongesteld geworden, wel een kleine teleurstelling maar kon het vrij snel weer loslaten.

Vorige week was mijn vruchtbare periode, dus we hebben goed ons best gedaan. We hadden de laatste dagen van de vakantie ook relaxte dagen dus dat kwam mooi uit. 31 oktober heb ik mijn volgende NOD dus zal proberen de tabel zo aan te passen.

Wat betreft werk heb ik geen vaste aanstelling, maar zo te lezen hoeft dit ook niet alles te betekenen. Rot zeg, mevrouwtje Mups. Ik moet aan het einde van dit jaar weer verlenging krijgen, dus ik hoop dat ik nu zwanger wordt dan komt het precies goed uit. Mijn vriend en ik hebben het hier ook wel over gehad, moeten we niet wachten op meer zekerheid, maar in mijn werk worden momenteel helemaal geen vaste contracten meer gegeven dus dan zou het nog jaren kunnen duren. Daarnaast verwacht ik wel dat ik wel weer werk zou kunnen vinden wanneer mijn werk hier eindigt. Bovendien denk ik dat er nooit een perfect moment is.

Ik woon trouwens ook in het noorden, maar dan in Groningen.
mevrouwtjemups voor jou!!!

Miss10, welkom terug! Fijne vakantie gehad?

Jammer dat je ongesteld bent geworden, maar fijn dat je niet je vakantie er door hebt laten verpesten! Op naar de volgende ronde!!
Welkom terug Miss10!!

Pff de dag duurt hier ook lang Dana! En dan mag ik morgen ook nog..

Maar goed, ik ga niet klagen! ik heb een super leuke baan bij een leuk bedrijf En zoals we gelezen hebben heeft helaas niet iedereen dat geluk....

Klinkt heftig allemaal Mevrouwtjemups... Hopelijk heb je snel een andere leuke baan gevonden.

Voor jouw dus ook spannende dagen Missblond!!

Ik blijf het gek vinden dat je in eens allemaal dingen in je lichaam voelt die je eerder niet voelde. Of waar je eerder niet bij na dacht.Eerder had ik namelijk nooit buikpijn een week voor NOD en ook geen last van mn borsten, laat staan dat ik misselijk was! En sinds we met een kindje bezig zijn....

Volgende week is voor een aantal NOD of al geweest.. ik ga voor iedereen echt heel hard duimen dat het raak is!!

De noordelijke provindcies zijn goed vertegenwoordigd haha Miss10 en Denkertje!
Dankje voor jullie steun dames! Ik blijf positief en ben er van overtuigd dat ik wel weer een baan vind!

Even een snelle update voor t slapen; Mijn lijf is in ieder geval weer wat relaxter, want ben vanavond ongesteld geworden. Nooit gedacht dat ik hier blij mee zou zijn, maar whoehoee alles doet t nog! Gewoon echt op de dag af (volgens m'n app dan) precies een maand overgeslagen. Op naar de volgende vruchtbare periode!!
Wow!! Wat een reacties! En wat is het ineens levendig geworden! Hihi!

Ik zit nu op mijn werk, dus kan niet al te uitgebreid reageren op iedereen.

@Denkertje, wat vervelend dat je met zo iemand moet werken...Kan erg veel energie kosten, die je misschien beter op een andere manier kunt gebruiken. Op dit moment is niks zeker, ook al heb je een vast contract! Solliciteren kan natuurlijk nooit kwaad! En nee zeggen kan uiteindelijk altijd.

@Mevrouwtjemups, wat is dat balen als je je ontslag krijgt!! Als je gaat solliciteren, zorg er dan voor dat je brief niet standaard is. Bedrijven krijgen zoveel brieven dat het moeilijk is een keuze te maken wie ze uitnodigen. Hoe meer je opvalt, hoe beter je naam blijft hangen. Brief afgeven bij het bedrijf helpt ook! Misschien een beetje eng, maar dan hebben ze je in ieder geval al eens gezien!

Volgens de app zou ik al ongesteld moeten zijn, maar dat ben ik nog niet geworden...Ook vorige week een test gedaan, maar die was negatief...Omdat ik gestopt ben met de pil kan het misschien ook wel even duren voordat het opgestart is, maar nu ben je je zo bewust van elk dingetje dat je voelt! Erg frustie!!

Ik woon in regio Eindhoven! Ik ben wel benieuwd wat voor soort werk jullie doen!

Fijn weekend!
Dag dames,

Graag zou ik mee willen schrijven op dit forum, lijkt me fijn om het wel en wee van het wachten te kunnen delen.

Ik ben dertig, mijn vriend is 36, en ik ben in februari gestopt met de pil. Wij hebben besloten om er het eerste jaar niet te serieus mee bezig te zijn, in de zin van ovulatietesten en temperaturen. Nu ik echter twee weken overtijd ben (met negatieve testen en zwangerschapsverschijnselen) merk ik dat ik het fijn vind om ervaringen van anderen te lezen en heb ik de behoefte om mijn eigen onzekerheden te kunnen delen.

Bij deze dus succes allemaal!
Hallo dames,

Vandaag is mijn NOD. Vanmorgen heb ik GEEN test gedaan want ik voel een menstruatie aankomen. Testen doe ik wel als de menstruatie daadwerkelijk uitblijft. Ik ben altijd mega humeurig dus van een negatieve test ga ik me toch niet beter voelen. Laten we ervan uitgaan dat mijn menstruatie op gang komt en zo niet dan horen jullie van mij. Ik ga zo afsluiten en het hele week thuis lekker humeurig zijn , hihi!

Liefs!
En missblond al ongesteld?

Ik heb nog niet achter de vaca aangebeld.... heb een opzegtermijn van 2mnd, wat nu als ik ergens wel aangenomen wrd en in de tussentijd zwanger raak? Ik spaar nu behoorlijk wat iedere mnd omdat t appartement dat ik jaren geleden kocht 'onder water staat', mn vriend en ik willen tzt graag groter gaan wonen, dus dat is nog een reden (VD is ook prettig ivm evt. nwe hypotheek).

Zucht.... ik word moe van mezelf.... wil me t liefst gewoon richten op mn relatie en t zwanger worden en t werk laten voor wat t is. Regelmatig even denken 'zo erg is het nou ook weer niet'. En zo erg is t ook niet, maar af en toe laait de onrust op, helemaal als mn baas weer s narrig doet of tijdens t notuleren v.e overleg dat me niet boeit (ik ben managementassistent). Ik ben ook al vaak met mn baas in gesprek gegaan over mn taken en hij kijkt wel mee, maar hij wil er ook belang bij hebben/er geen last v hebben.

Nu ff wat anders, wellicht vraagje voor dana? Kwas gister bij een zwangere vriendin in die liet een mand wasgoed zien dat per se gestreken moest worden en t had ook niet in de droger gemogen. Daarnaast had ze t moeten wassen met neutral? Ging om lakentjes etc, 'dat moet zo' zei ze.

Moet dat zo precies allemaal?
Mevrouwtjemups, toch door de stress dat je een maand overgeslagen hebt? Maar wel fijn dat het nu weer werkt allemaal!

Hoi missm83, welkom!

Denkertje, wat betreft je vraag over de kleertjes: ik heb bij mijn eerste de allereerste kleertjes ook in Neutral gewassen, om te voorkomen dat je baby gevoelig reageert op parfum e.d. Maar al snel ben ik gewoon op "normaal" wasmiddel over gegaan, want dat ging allemaal prima. En dat het gestreken moet worden en niet in de droger..... Het is mij nooit verteld maar iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt hoor. Ik denk ook dat het wel scheelt waar je in Nederland woont (in de zin van meer traditionele gebieden).....

Voor mij is oktober geen goede maand, ik ben net ongesteld geworden . En dan is de klok ook nog een uur terug gegaan, maar daar trekt mijn dochter zich niks van aan, dus zit je al om half zeven beneden Het "goede" nieuws is dat mijn menstruatie zich 4 dagen eerder heeft aangediend, dus kunnen we sneller weer aan de slag. wel lastig hoor zo'n onregelmatige cyclus.....

Fijne dag meiden, kijk goed uit buiten met die storm!
En missblond, ongesteld geworden zoals je verwachte? Ben erg benieuwd wie van ons de eerste zal zijn!

Ik ben nog lekker aan het genieten van mijn vrije zondag. Moet morgen na mijn vakantie weer aan het werk. Aan de ene kant heb ik wel zin om weer te gaan werken, maar ik weet ook dat het morgen heel druk en hectisch gaat worden. Maar we zullen zien.

Ik moet volgende week ongesteld worden. Probeer er niet teveel aan te denken, maar stiekem zit het toch wel in mijn hoofd en denk ik er veel aan. Ik zie in de tabel dat er meer meiden deze week hun NOD hebben! Spannend!
Ik zie veel NOD's in de tabel inderdaad! Het kan bijna niet anders dan dat er in aantocht zijn! Ben zo benieuwd...

Hier erg druk! Veel bezig met het idee van een baby, het maken ervan en of het allemaal al gelukt is etc.

Morgen ook weer aan het werk! Werk se allemaal weer en veel succes met testen! Ik duim voor jullie!

ps. Is het misschien een idee om de niet meer zo actieve mensen uit de tabel te halen? Of is dat heel onaardig ?
@Dana, balen dat je ongesteld bent geworden! Maar nieuwe ronde, nieuwe kansen

@missm83, welkom en leuk dat je mee wilt schrijven!

Ben idd ook heel benieuwd wanneer de eerste zwangerschap zich in dit topic aandient, telkens als ik hier naartoe klik is dat iets wat ik meteen even probeer te scannen tussen de berichten

Ik heb gisteren ovulatietesten gekocht. Het is nu 2 maanden achter elkaar niet gelukt door het gewoon veel te doen, dus wil nu wel eens even kijken wanneer mijn eisprong precies is. Ook al voelde ik het wel dacht ik, vorige maand. Komende week is mijn eisprong, dus we gaan er weer voor. Als het deze maand raak zou zijn, dan zou het kindje rond 24 juli uitgerekend zijn. Dat zou echt heel grappig zijn, omdat mijn vriend en ik 21 en 22 juli jarig zijn. Kunnen we een 3-in-1 feestje voor familie en vrienden doen voortaan!
quote:amsterdammertjexxx schreef op 27 oktober 2013 @ 17:06:

ps. Is het misschien een idee om de niet meer zo actieve mensen uit de tabel te halen? Of is dat heel onaardig ?

Moet bekennen dat ik vanmiddag ook bedacht dat t misschien overzichtelijker kan worden als we m wat opschonen...

Wat grappig kyraflynn als t bij ons raak wordt deze x dan is dat ook onze uitgerekende datum (om en nabij) en wij zijn beide 14 juli jarig EN tis onze jubileumdatum

Balen dana en dan was je ook nog zo vroeg op... en de dagen worden korter... hopelijk heb je toch een fijne dag gehad. Wat je zegt je volgende vruchtbare dagen komen nu ook eerder.

Fijne avond allemaal!
@Kyraflynn en Denkertje: dan zouden we 3 24 juli baby's hebben, dat is namelijk ook onze uitgerekende datum, mocht het deze maand lukken!

Kortom, er zijn een boel testen deze week, maar er springen ook een boel eieren
quote:amsterdammertjexxx schreef op 27 oktober 2013 @ 19:31:

@Kyraflynn en Denkertje: dan zouden we 3 24 juli baby's hebben, dat is namelijk ook onze uitgerekende datum, mocht het deze maand lukken!

Kortom, er zijn een boel testen deze week, maar er springen ook een boel eieren LOL
Haha cool @Denkertje en @Amsterdammertjexxx! Nou, ben benieuwd wat er deze maand gebeurt
Goedemorgen!

De eerste komt NIET van mij! Ik ben inderdaad gisteren ongesteld geworden. Zoals ik al een keer zei gebruikt ik de app van MBK. Toen ik deze app op mn telefoon had gezet had ik een cyclus van 28 dagen. In mn app stond dat op 10 oktober mijn eisprong was en ik op 24 oktober ongesteld zou worden. Nu ben ik dus gisteren ongesteld geworden en heb ik dit aangepast in de app. Wat denk je dat er gebeurd. Sprint dat leuke groene blok, met dat bloemetje (eisprongdag) gezellig over naar 12 oktober! We hebben voor het laatst op 9 oktober gevreeën omdat ik dacht dat op 10 oktober mn eisprong was. Volgende maand de vruchtbare periode maar iets verlengen!

Maandag zijn altijd zwaar maar met zo'n wind wordt je wel lekker wakker gewaaid.!

Laten we hopen dat we deze maand nog wel een in de tabel kunnen zetten, we houden hoop! Lijkt me ook wel leuk als er iemand tussen zit die en beetje kan vertellen wat ons allemaal te wachten staat!
Goedemorgen deze stormachtige morgen!

Toen ik 2 dagen eerder ongesteld werd dan gedacht heb ik mn cyclusduur aangepast naar 27 dagen, precies tussen 26 en 28 dagen in. Ik hou gewoon een dag of 4/5 aan voor mn eisprong, dan zitten we altijd goed

Jammer dat t deze x niet gelukt is missblond, ga je nu ook aan de slag met ovutesten?
quote:zwangerwordenokt2013 schreef op 26 september 2013 @ 12:59:

Hier kunnen de dames van oktober lekker verder kletsen!

Er kunnen geen meiden meer bij in de tabel, dit om het overzichtelijk te houden, sorry!

NaamLeeftijd#NODBijzonderhedenmissblond02221eRond 26-11Hiplon1301eNOD??Sinds 18 sept anticonceptie loosDenkertje1321ehalf november26-09 Besloten om er toch maar direct voor te gaanmiss10281e31-10Pilloos sinds februarisunny-flower291e28-10het mag nu gebeuren!Blondster251eNOD??Vriend is om!misslian281eNOD??Sinds augustus pillooskyraflynn1984291e16-11-2013Sinds januari pilloos, New York did it!mevrrouwtjemups301e26-9is al begonnen maar sluit zich nu bij ons aandana75383e30-10-20132e kindje overleden bij geboorte, onregelmatige cyclusdromer89231eHalverwege novembereind oktober gaat de spiraal eruit, onregelmatige cyclusvogeltje89241e11-11eind oktober startenmar789231e16-10spiraal eruit laten halenamsterdammertjexxx261e14-11begonnen aan laatste pilstrip

Dat het maar een vruchtbare maand mag zijn!
Volgens mij is oktober ons gewoon niet gunstig gezind, laten we hopen dat november dat wel is! Het zou zo'n mooi Sinterklaas cadeautje zijn......

Ik heb afgelopen maand geen ovulatietesten gebruikt, maar ben op mijn app gaan zitten, maar die klopt niet helemaal, dus volgende maand toch maar weer de testen erbij Achteraf gezien vielen mijn vruchtbare dagen in de periode dat iedereen in huis ziek was, dus ja, dan komt er van seks niet zoveel zeg maar En tuurlijk heb ik gisteren wel ff zitten balen, maar nu gaan we er weer voor. Ik had ook al het gevoel dat het deze maand niks zou worden, op de een of andere manier heeft je intuatie vaak toch gelijk.....

@Amsterdammertje en Denkertje, ik had dat ook al zitten denken hoor, van die tabel. Je ziet het eigenlijk wel in ieder topic, veel aanmeldingen en dan zakt het ineens weer in. Het zou dan gaan om Hiplon1, Blondster en Misslian denk ik? Of beschuldig ik nu valselijk iemand van niet actief zijn?
Hallo dames!

Wat een weer zeg! Ik waaide echt bijna weg in mijn koekblikje op de snelweg! Wel perfect weer om gezellig het bed in te duiken! @ Dana, denk inderdaad dat het gewoon de stress is geweest waardoor ik m'n menstruatie heb overgeslagen. Ik klaag er deze maand in ieder geval niet over. Ben allang blij dat het allemaal gewoon nog werkt en kan niet wachten om weer een nieuwe poging te wagen! Ik zit er wel aan te denken om ook eens met de ovulatie testen aan de slag te gaan. Welke gebruiken jullie?

@ Missblond & Dana; wat balen zeg... Gelukkig volgt er weer een nieuwe ronde met volop nieuwe kansen! We zijn het ook allemaal net aan het proberen. Gaat allemaal helemaal goed komen met iedereen hier! Dat weet ik (hoop ik) zeker!!

@ Blondster; tnx voor de tips. Het is inderdaad zo dat je echt moet zorgen dat je er uit springt met een sollicitatie, of een soort van kruiwagen/netwerk ingang hebt. Er zijn zoooo veel mensen aan het solliciteren. Niet normaal gewoon... Ik heb nu wel iets lopen, dus heel hard duimen dat ik snel weer aan de slag ben!

Misschien trouwens inderdaad een idee om de tabel bij te werken met alleen de actieve forummers. Sommigen die zich in het begin hebben aangemeld zijn misschien alleen meelezers?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven