Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nena: Fijn dat de 16e contole goed was! Fijn dat je vaak een echo hebt! kan je weer even kijken hoe het gaat met je mini!

Ik heb alleen met 8, 12 en 20 weken een echo gehad. (en een pretecho) Blijf je ook na de GUO nog vaker een echo krijgen?

Dominoo: Hoera voor je goede echo!!!

Maar apart dat je verder niks merkt! Ja, alleen je humeur dan....

Maar dat had ik ook hoor de eerste maanden!!! NIET LEUK!!!

En vriend had ook wat stress op t werk.... was heul gezellig toen....pfff. Gelukkig wisten we wat de oorzaken waren. En daar overpraten helpt ook wel weer.

South: Ik hoop dat je weer een beetje vertrouwen erin hebt!!!

Hou je ons op de hoogte?!
Dominoo wat fijn! Gefeliciteerd. En wat goed dat je zo vaak mag voor een echo.

Stel dat die van mij goed is van de week, wat ik me eigenlijk niet kan voorstellen, dan mag ik geloof ik pas weer met 12 wkn. Ik hoop dat ik er dan met wat emotie nog eentje tussendoor kan smeken. En anders dan ga ik wel naar zo'n pret-echo bureau.

Kroes; weet je nu al of je gewoon zo'n standaard kraampakket besteld of dat je zelf wat samenstelt?

En waarom zou je niet thuis willen bevallen als je toch niet verzekerd bent voor een poliklinische bevalling en je ook geen medische indicatie hebt? Ik weet niet hoe ver je van het ziekenhuis woont, maar als dat niet meer dan 10 (snelle) autominuten zijn, dan zou ik echt voor een thuisbevalling gaan.

Mijn thuisbevalling eindigde weliswaar met een ambu voor de deur en twee koffie drinkende verveelde ambu.broeders aan mijn keukentafel. (Fijn idee om ze achter de hand te hebben en voor mij een extra stimulans om harder te persen, want ik wilde echt NIET op een brancard vastgebonden worden) Maar thuisblijven was echt tof en heel fijn toen ik eenmaal lekker onder mijn eigen douche stond en vervolgens in mijn eigen (verschoonde) bedje stapte met baby.

Zo..., dat was even genoeg promotie voor de oer-HollNdse thuisbevalling.

Weltrusten!
@Nena

Ik was je helemaal vergeten, sorry! Maar wat ben ik ontzettend blij voor je dat alles goed was. Ook fijn dat je wat beter in je vel zit.

@South

Voor jou duim ik gewoon stevig door! en wens je de komende 8 dagen voldoende kwaaltjes om het vertrouwen erin te houden.

@Dominoo

Gefeliciteerd met je spartelende tuinboon!

Beetje jammer van je humeur, maar wel herkenbaar (al kun jij als excuus gebruiken dat je voor Haloween oefent)

@opvang

Hier gaat Mini naar kdv, dat is bij ons om de hoek en staat goed bekend. Ik vind het leuk dat mini dan met veel leeftijdsgenootjes en oudere kinderen kan spelen. In die periode stromen er veel babies in, maar het is wel een verticale groep (dus van 0 tot 4 jaar).

Ik heb gisteren via MP een schitterende Co-sleeper aangeschaft. Dat was eigenlijk het enige dat nog ontbrak. Lijkt me ideaal voor de nachtelijke BV.

Ik moet nog 9 nachtjes en dan weer naar de VK. Ik heb er zin in!

Mini beweegt goed en ik voel het meerdere keren per dag. Vorige week ook al een keer gevoelt dat ie de hik had, zo grappig!

Qua gewicht nog steeds niet aangekomen (nog steeds -6kg) maar merk wel duidelijk dat de verhoudingen veranderen. Buikje is al goed zichtbaar. Verder gaat het goed hier.

Fijne dag allemaal

Xx
Moppie en Druppel al naar week 22 gezet...
South, spannend zeg. Hoop dat je t mis hebt :(

Er mag bij mij weer een jaartje bij in de tabel, ben vandaag 26 geworden!

Alles gaat goed verder, op de lichamelijke klachten na.

Ben nu 7 kg aangekomen en voel me eigenlijk echt lekker zwanger en geniet er echt van.

Vind het wel bizar dat t nu opeens zo snel gaat en ik nog maar 13 weken hoef.. 13 weken gaan namelijk echt snel.

Dat kan me wel eens aanvliegen, ik wordt al zo snel moeder!
@Dominoo van harte gefeliciteerd met de goede echo. En vooral sterkte met je humeur. Niet iedereen die zwanger is heeft dezelfde kwaaltjes. Komt allemaal goed

@South ik duim zo dat je echo goed is.

@BN van harte gefeliciteerd met je verjaardag, 26 pas. Lekker jong nog. Mooi dat je je zo lekker zwanger voelt en dat het allemaal wel heel snel gaat kan ik me ook voorstellen

@aankomen nou ik was gisteren precies 100 gram zwaarder dan 4 weken geleden. Maar mijn buik is al echt wel zichtbaar. Ik zal wel naar voren dragen dan.

@opvang hier gaan zowel mijn vriend als ik allebei 1 dag minder werken (ik ouderschapsverlof hij zoveel vrije dagen dat hij de komende 2 jaar elke week een dag vrij kan nemen) daarnaast gaan mijn ouders 2 dagen oppassen en waarschijnlijk dan nog 1 dag naar kdv. Hebben hier in de buurt genoeg keuze daarin dus maar eens rustig rond kijken.

@Kroes ik heb na de GUO inderdaad nog controles staan in week 24, 27, 30 en vanaf week 32 elke week. Ik moet zeggen dat ik dat wel echt een fijne gedachte vind. En een keuze heb ik er niet in gehad want dat heeft het zkh voor mij gemaakt.
South: Ik ging in eerste instantie ook voor een thuisbevalling maar kies nu toch voor een poliklinische bevalling.

En als het kindje na 1 jan komt gooi ik mijn poli naar aanvullend.

Wel heb ik nu een kraampakket. (standaard was qua prijs goedkoper als dingen los kopen)

Bn: Ja het begint al op te schieten he!! Fijn dat je er ook zo van kan genieten! :D

Ik kijk nu eerst uit na mijn verlof. En dan weer verder.

En nog van harte met je verjaardag!!!

Nena: Ja, idd het ziekenhuis heeft het voor het zeggen met de controles. Je krijgt ook niet voor niks een GUO.

Maar het is iig een leuke bijkomstigheid!

Inrichten van het kamertje vind ik toch wel lastig hoor!!!

In de standaard babywinkel kunnen wij niet slagen.

Vind wat ze daar verkopen alles wat kinderachtig.... haha

Ik hou niet van Disney enz..

Iemand tip's?

Zoiets wil ik iig maken (nou ja samen met vriend maken)

Maar een lamp en iets anders aan de muur... ik heb het nog niet kunnen vinden....
Wat leuk zo'n plank Kroes! Voor jongens kun je echt hele leuke babykamers maken. (Voor meisjes natuurlijk ook hoor)

Ik vond destijds de voorbeeldkamer bij de kidsfactory (weet niet of die nog bestaat) erg mooi.

Ha... Ik wilde ook een poliklinische bevalling. Maar het ziekenhuis was vol... Dussss....

Lief dat jullie allemaal duimen... Ik ben ondertussen echt strontmisselijk en doe echt de ganse-dag helemaal niets. (Anders word ik duizelig, slap en vooral misselijk) Ben blij dat ik vakantie heb.... Pfff...
Zal es zoeken op kidsfactory.

Fijn dat je iets van een kwaal hebt!!! Minder is dat je je daardoor niet top voelt!.... Hopelijk voor een heeeeeeeeeeel goed doel!!!
Hoi meiden,

Hoe gaat t met iedereen?
Hier alles goed alleen snip en snip verkouden invcl veel hoesten dus dat is echt geen feest. Maar ach gaat wel weer over.

South alles goed?
Hier ook weer n berichtje van mij, is alweer ff geleden, lees wel regelmatig mee maar val vaak in slaap als ik iets ga lezen (of ik ben druk bezig met andere dingen, zit niet echt iets tussenin).

Hier alles goed, lange wachttijd tot 20wkn echo maar daar heb ik me wel bij neergelegd. Half nov nog ergens een VK controle.

Het is nu wel echt tot me doorgedrongen dat het echt is en met familie, vrienden en collega's die op de hoogte zijn kun je er ook niet goed meer onderuit. Wel leuk hoor!

Mijn energie is wel weer redelijk terug al wisselen de fitte dagen zich af met soms weer een wat vermoeide dag, soms ook omdat ik dan teveel doe...

Langzaamaan beginnen we nu ook dingen uit te zoeken, beetje te oriënteren. Bedankt voor alle tips voor KDV en kraamzorg. Gaan binnenkort eens een klein KDV bellen voor een afspraak. En misschien toch maar voor de kleinere kraamzorg organisatie...

Ik vind zelf mijn buik nog meer een dikkere vetribbel dan een zwangerschapsbuikje, voelde vanochtend wel n soort bolling dus hoop dat t gewoon goed doorgroeit.

Heb m'n eerste zwschapsbroek gekocht! Vond t wel ff een grote drempel en kon echt nog niet meer kopen... Vond ik echt nog een stapje te ver. Ga wel wat meer mijn elastischere broeken en rokjes dragen en schrap de strakkere broeken.

Hoeveel zijn jullie al aangekomen? Ik ong 1,5kg op 14wkn.
Jamaz, wat goed om te horen dat alles goed gaat en dat je zelfs al een zwangerschapsbroek hebt gekocht.ik heb ook drastsich nieuwe broeken nodig, maar durf nu nog even niets te kopen, dus loop ik met gaten in broeken rond. Haha...

Wij hebben net de eerste echo gehad en er was een hartje te zien. Ik vond het zoooooooo spannend dat ik al moest huilen toen ik de bij de gyn werd binnengeroepen. Gelukkig maakte ze snel de echo en zag ze direct een hartje. Nu mag ik over twee weken weer, of eerder als ik het emotioneel niet red.

Ik ben nog niet helemaal opgelucht, weet nog niet wat ik moet voelen. Het voelt een beetje alsof we in een soort finale zitten die eindigt in strafschoppen. En nu hebben we in ieder geval de eerste strafschop raak geschoten. (Het wordt vast een jongetje )
South: jeeeeuhj wat fijn!!! Gefeliciteerd! Dat is al heel goed nieuws. Maar wat is die onzekerheid rot he. Ben blij voor je!

Hier ook enorm onzeker. Morgen 10 weken maar sinds gister zijn m'n kwaaltjes, in hoeverre die ik een beetje had, compleet verdwenen. Ben niet meer moe, niet misselijk, lust alles weer, geen zere borsten.

En ik vind het doodeng. Schiet gelijk weer in m'n negatieve bubbel.

Vrijdag weer een echo.

Jamaz: fijn dat alles goed gaat en het besef begint te komen!!
Woowwwww South, wat fijn!!!!

Dacht toevallig vandaag nog aan je... Was zo benieuwd!!! Eerste grote stap is gezet, nu nog klein inkoppertje...

Dominoot, bij mij werden kwaaltjes ook bij 10,5 wk minder, eng!!! Kan me je ongerustheid wel voorstellen. Week erna waren ze bij mij wel weer terug. Waarschijnlijk heeft jouw lijf gewoon weinig last van hcg. Nog maar paar dgn tot echo
Jamaz: Leuk he dat je er steeds meer van kan genieten! En idd bij mij wel het kopen van een positiebroek ook een stap! Maar wel leuk! Heb verder ook veel 2e hands aangeschaft.

Als je wat past in de winkels en je weet hoe wel merk valt kan je best leuke dingen vinden op MP.

South! Hoera voor een kloppend hartje!!! Wat super! Maar blijft nog wel weer spannend... Ik hoop dat je toch wel wat ontspannen kan zijn.

Dominoo: Bij mij verdwenen des tijds ook mijn kwaaltjes met 8 week. Ik was er wel blij mee. Heb me toen gek genoeg nooit onzeker gevoelt of het wel klopte.

Hier: Mijn buik blijft lekker doorgroeien. Ook steeds meer richting maag! Eten gaat wel maar t duurt lang voordat het gezakt is. En ook nu af en toe last van zuurbranden. De rennies dus altijd bij me! Nog 5 week werken! :D

En wordt soms erg hard getrapt... dat je denkt ho maar! haha.

Of als je even snel wilt. Schoenen aan, toilet en de deur uit..... Dat hij dan lekker druk is...

Maar het is ook wel weer erg gezellig en super bijzonder!!!
Hebben jullie gister de live keizersnee gezien op tv??

Ik vond het wel interessant! Ging toch mooier dan dat ik altijd gedacht had.

Vond het bijzonder toen het hoofdje eruit kwam en daarna langzaam de rest. Gelukkig ging alles goed!!!

Hier een loom dagje tot nu toe. Moet nog douchen.

Al hoewel. Heb wel 2 wasjes gedraaid en wastafel + wc boven schoongemaakt.

Straks even douchen, het centrum in en boodschappen doen voor het avond eten.

Groetjes!!
Hey dames,

Ik kom me hier ook melden vanuit het wij proberen door topic. Ik heb vanochtend positief getest!! Kan het nog niet helemaal bevatten. Sommige van jullie ken ik nog uit eerdere topics (er weer voor gaan na een miskraam en ook uit het wij proberen door topic). In januari heb ik een miskraam+curettage gehad en in augustus weer. Dit was nu pas weer mijn tweede cyclus na de curettage dus eigenlijk echt heel erg snel!!

Ik ben wel erg onzeker, maar heb ook heel sterk het gevoel dat 3x scheepsrecht is.

Mag ik met jullie verder schrijven :-)?
Welkom KissFur! Gefeliciteerd!

Ik ken je niet uit het wij proberen topic. Denk dat ik toen al doorgestroomd was.

Maar idd spannend na 2 miskramen!!

Hier mag je je ei kwijt over zwanger zijn!!

Ik hoop dat je hier lekker lang mag blijven kletsen!!
Gefeliciteerd Kissyfur!! Wat leuk om te lezen.

south wat een geweldig nieuws dat alles goed was!

Hier ook alles goed. Goede 20 wk echo gehad vorige week. Ons manneke schopt ook steeds harder. Tijd vliegt vind ik trouwens deze zwangerschap. Wil nu echt aan het kamertje beginnen vriend vind echter dat we nog alle tijd hebben..
Thnx Kroes en Visje!!

Denk inderdaad dat je toen al doorgestroomd was Kroes. Jullie zijn al een heel eind zie ik :-) leuk leuk!!

Ik ben dus ook verschillende keren bij de gynaecoloog geweest na de miskramen en van te voren begon ik bij de vk. Die hebben me, zeker de laatste keer, behoorlijk in de war gebracht en echo's gemaakt om dan te zeggen kom over een week maar terug en dan zat ik weer een week in onzekerheid. De gyn, waar ik dus daarna terecht kwam toen bleek dat ik een leeg vruchtzakje had, daar voelde ik me wel gelijk heel prettig bij en ik heb eigenlijk zoiets van ik wil de eerste drie maanden gewoon daar heen in plaats van naar de vk. Heeft iemand een idee of dat kan? Ik wil sowieso pas na het weekend gaan bellen, even laten bezinken. Ik weet ook niet hoe dat met de verzekering zit omdat het eigenlijk niet echt een medische indicatie is.

Fijn weekend allemaal alvast in ieder geval!
Kissyfur: jeeeeuhj meid, gefeliciteerd!! Wat fijn!! Hoop dat alles goed blijft gaan.

Ik heb zo weer een echo. M'n slechte gevoel blijft. Nu 10.2

Mocht de echo goed zijn wil ik toch met iemand gaan praten. M'n angst gaat te ver, de mmm laat sporen na en m'n melanoom hakt er nog steeds in. Wil niet nog 30 weken in een negatieve bubbel zitten. Maar goed, eerst straks even afwachten..

Visje: gefeli met de goede 20 wk echo. Hele geruststelling lijkt me.

Kroes: ik heb ook idd operatie live gezien. Wat bijzonder zeg. Moest ff een traantje laten!
@ Dominoo, dankje! Heel veel succes met je echo. Begrijp ik het goed dat je wel veel angst hebt, maar die eigenlijk verder niet kunt onderbouwen? Als in het is een gevoel? Misschien inderdaad geen gek idee er met iemand over te gaan praten, zodat je er voor je zelf ook beter mee om kunt gaan.

Ik duim voor je zo meteen!!
Verstandig om aan de bel te trekken Dominoo.

je hebt ook echt vreselijk veel in een korte tijd meegemaakt.
Thank god.. De echo was weer goed. Baby maakte koprollen. Zo leuk

Ben weer gerustgesteld. Hoop dat dat gevoel blijft.

Toch blijft t nog onwerkelijk..

Wat ben ik toch een heks..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven