Nierstenen volgens huisarts
dinsdag 22 juni 2010 om 17:57
Dag allemaal,
Mijn moeder heeftr sinds vanmorgen enorm veel pijn. Ze had het echt erg slecht. Lag echt te kermen. Naar de dokter. Volgens hem zijn het waarschijnlijk nierstenen en moet ze wachten tot ze deze uitplast. Pijnstillers mee en dat was het...
Is dat normaal? Moeten ze niet kijken hoe groot die steen is bijvoorbeeld? Ze heeft echt heel veel pijn. Ondanks de pijnstillers gilt ze het soms bijna uit.
En hoelang duurt het ongeveer voordat je zo'n steen uitplast?
Bedankt alvas voor de antwoorden.
Mijn moeder heeftr sinds vanmorgen enorm veel pijn. Ze had het echt erg slecht. Lag echt te kermen. Naar de dokter. Volgens hem zijn het waarschijnlijk nierstenen en moet ze wachten tot ze deze uitplast. Pijnstillers mee en dat was het...
Is dat normaal? Moeten ze niet kijken hoe groot die steen is bijvoorbeeld? Ze heeft echt heel veel pijn. Ondanks de pijnstillers gilt ze het soms bijna uit.
En hoelang duurt het ongeveer voordat je zo'n steen uitplast?
Bedankt alvas voor de antwoorden.
maandag 28 oktober 2013 om 21:56
Bij mij gaan meteen alarmbellen rinkelen bij het woord "nierstenen". Ik had ze ook, twee keer vergruisd, niet helemaal gelukt maar nergens meer last van. Tot ik ongeveer vijf maanden geleden last kreeg, koliek (dacht ik, het ging na een paar uur ook weer over). De volgende dag kreeg ik weer zo'n aanval maar ook koorts, lag te rillen onder een dekbed, twee fleeceplaids en een kruik. Bleek dus uro sepsis maar de vervanger van mijn ha schreef gewoon ab voor, hij vond het niet ernstig genoeg. De volgende dag lag ik, met een drain vanuit een kapotte nier op de IC, waarschijnlijk zou ik het niet halen. Nou ja, ik ben er nog maar inmiddels wel een nier armer. Mijn nier en de urineleider waren verstopt door twee stenen, er is anderhalf bierglas pus uitgekomen toen die drain werd geplaatst. Nierstenen zijn vaak onschuldig maar ze moeten echt wel verwijderd worden op de een of andere manier.
verba volant, scripta manent.