Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Ephina, wat super fijn!!!! Die van mij zei laatst nou over 10 jaar pas?

Pardon?????
Wat is HV?
Huwelijkse voorwaarden:)

Zwager en schoonzusje hebben dus een GP, omdat ze het woord trouwen niet bij hen vonden passen en mensen in onze omgeving verwachten bij het woord 'trouwen' een bruiloft, groots gevierd. Dat zagen zij niet zitten en met het GP hebben ze eigenlijk hetzelfde afgesloten, muv een aantal regels rondom het erkennen van kinderen dacht ik.
quote:snoep_tomaat schreef op 29 oktober 2013 @ 16:41:

Ephina, wat super fijn!!!! Die van mij zei laatst nou over 10 jaar pas?

Pardon?????He jakkes snoep. Dat wil je idd niet horen! Is het misschien gwn koudwatervrees? Vriend heeft dat ook wel eens geroepen.. Maar meer uit angst denk ik (hij denkt dat hij nooit goed genoeg zou zijn als vader.)
quote:Chantilly21 schreef op 29 oktober 2013 @ 16:42:

Huwelijkse voorwaarden:)

Zwager en schoonzusje hebben dus een GP, omdat ze het woord trouwen niet bij hen vonden passen en mensen in onze omgeving verwachten bij het woord 'trouwen' een bruiloft, groots gevierd. Dat zagen zij niet zitten en met het GP hebben ze eigenlijk hetzelfde afgesloten, muv een aantal regels rondom het erkennen van kinderen dacht ik.

Ah ok, now i get it.

Wat betreft GP, tjah ik snap dat idd wel. Ik denk dat mijn moeder het jammer zou vinden als ik geen bruiloft heb, maar gelukkig niet zo heftig dat ik trouwen niet aan zou durven. Nou wil ik uberhaupt een groot feest.. Maar ok.
quote:Ephina schreef op 29 oktober 2013 @ 16:40:

Ik ben trouwens benieuwd waarom mensen zouden kiezen voor geregistreerd partnerschap ipv een (eventueel klein) huwelijk?

Anyone?

Gaat het dan vooral om de handigheid enzo?Sommige komen serieus hier op kantoor daarvoor omdat ze het woordje huwelijk te groot vinden. Veel mensen denken dat het het zelfde is als een samenlevingscontract
quote:Ephina schreef op 29 oktober 2013 @ 16:43:

[...]

He jakkes snoep. Dat wil je idd niet horen! Is het misschien gwn koudwatervrees? Vriend heeft dat ook wel eens geroepen.. Maar meer uit angst denk ik (hij denkt dat hij nooit goed genoeg zou zijn als vader.)

'

Ja, watnt hij riep die avond weer tegen mij als we ons huis hebben dat we dan echt een huis hebben om een gezinnetje te maken.
Zijn ze dan eigenlijk niet opzoek naar het laatste :P?

Ik ken maar 1 stel dat GP is aangegaan. Een meisje uit mijn klas. Zij wilde gaan samenwonen maar is zwaar christelijk. Ze hebben het heel klein gevierd. Zo schattig en zo hen. Een beatle autotje gehuurd (zo'n oude vintage unit) zij in een wit blauw zomerjurkje met rood vestje. Hij in een linnen broek met overhemd. Klein bescheiden boeketje.

Ik vond het zo lief dat ik het bijna zou overwegen. Maar alleen op voorwaarde dat ik dan OOK nog mag trouwen .
quote:snoep_tomaat schreef op 29 oktober 2013 @ 16:47:

[...]

'

Ja, watnt hij riep die avond weer tegen mij als we ons huis hebben dat we dan echt een huis hebben om een gezinnetje te maken.Tzijn de kleeeeine dingen die het doen, die het doen .
quote:chocolatechip schreef op 29 oktober 2013 @ 16:40:

@Tomaat, las eerder dat jullie ook opzoek zijn naar een huis, wat gaat er mis met de hypotheek aanvraag?

Ja wij hebben een huis gekocht. Alleen ik had om mijn auto af te betalen een lening. Maar ik heb al brieven enzo gekregen dat ik er ben uitgeschreven, maar dat vinden zij dus niet. Nu willen ze allemaal gegevens weten. Maar ik werd er bloed chagrijnig om omdat zij nu allemaal gegevens willen weten van 1000 jaar geleden.
Ah schattig! Leuk he! Bij ons waren laatst mensen met champagne toen zij voor een samenlevingscontract kwamen. Super schattig!
Ik word blij als ik het geluk van anderen zie . Dat is wel eens anders geweest. Ik ben blij dat ik dat nu weer kan.

En wat betreft blij of niet blij... He JAKKES, het is alweer donker!
@Tomaat, gefeliciteerd met jullie huis! straks ben je de rompslomp vast vergeten als je er zit

Ja het is donker en hier regent het brrrr, ik heb wel al weer zin in kerst. Ik moet toegeven dat ik twee weken geleden geschilderd heb onder het genot van kerst muziek, wel alle ramen dicht gedaan zodat niemand het kon horen.
Weg
anoniem_185236 wijzigde dit bericht op 09-07-2014 21:33
Reden: Anonimiseren
% gewijzigd
Weg
anoniem_185236 wijzigde dit bericht op 09-07-2014 21:36
Reden: anonimiseren
% gewijzigd
Welkom Eline! Kunnen we afspreken dat we mijn kind en mijn hobby schrijven in dit topic? Tenzij Nederlands niet je moedertaal is, dan heb je een vrijstelling

Wat voor opleiding doe je nu? Avondschool lijkt mij ook erg zwaar, is het niet mogelijk om te studeren met kind? Dat hangt natuurlijk wel erg van je studie af.

@trouwen: GP is waar ik woon alleen voor homostellen. Dus we moeten wel trouwen, sowieso omdat mijn kinderen anders geen Oostenrijker worden. Als ze heel goed kunnen schaatsen worden ze Oostenrijker, als ze heel goed kunnen skien Nederlander, dan hebben ze meer kans op de spelen . Alle gekheid op een stokje, wij gaan ook voor HV. Nu hebben we niks geregeld, behalve mondeling afgesproken dat ik in het huis mag blijven, omdat ik geen familie in de buurt heb waar ik heen kan.
Weg
anoniem_185236 wijzigde dit bericht op 09-07-2014 21:34
Reden: anonimiseren
% gewijzigd
@tafelkleed, ik geloof niet dat de rest dat begrijpt.
Welkom Eline!

Maak van "me" inderdaad maar "mijn". Niet om lullig te doen maar het is een beetje irritant als mensen dat doen

Lastig he die kinderwens..en vooral icm studie.

Wij kiezen er wel voor om te beginnen (hopelijk, niks staat vast natuurlijk) voordat ik afgestudeerd ben. Maar...onze situatie is wel anders dan die van jullie. Ik studeer volgend jaar augustus als het goed is al af en mijn vriend heeft al jaren lang een vaste baan. Hij wil wel weer (deeltijd) gaan studeren maar dat stellen we uit totdat ik ook aan het werk ben.

Het kan, beginnen tijdens je studie. Maar denk er wel echt heel goed over na en bereken alles financieel goed. Ook ligt het nogal aan het soort studie. Als je veel contacturen hebt zit je wellicht met een opvangprobleem (vaak geen kinderopvangtoeslag) en als je veel thuis kunt doen moet je maar net een "makkelijk" kind hebben en een "makkelijke" studie. Als ik mezelf nu zie is het niet te doen om thuis te studeren met een kind. Maargoed ik doe nu ook extra vakken zodat ik tijdens een mogelijke zwangerschap straks het wat rustiger heb dan ik het volgens het "normale" studieschema zou hebben.

Ik reageer later op de rest
.
Nou mijn vriend brengt een veelvoud aan geld in als ik kan doen. Ik vind het wel logisch dat dat zo blijft als we mochten scheiden. Wat we in ons huwelijk opbouwen is natuurlijk 50/50.

Mocht het misgaan, dan krijgen we ieder dat wat we hadden voor ons huwelijk en de helft van wat we opgebouwd hebben in ons huwelijk.

Als je niks hebt voor je gaat trouwen en de erfenissen zijn ongeveer gelijk, is HV misschien niet nodig.

Maar ik wil er niet vandoor gaan met een deel van het geld wat uit mijn vriends familie komt.
Hier HV omdat vriend de wens heeft uitgesproken ooit mogelijk voor zichzelf te willen beginnen en mijn financiele situatie die toch behoorlijk anders eruit ziet ten opzichte van die van vriend.

@ omgeving en trouwen, het ligt er natuurlijk wel aan in hoeverre je je iets aantrekt van die omgeving en hoe belangrijk je het hele trouw-gebeuren vindt. Trouwen zelf vonden ze niet zo heel belangrijk, zolang zaken maar goed geregeld waren. De bruiloft leek ze leuk, ook omdat het redelijk standaard is om te doen in onze omgeving, tot ze de prijzen zagen. Daarna was het snel besloten en met het GP kon dat ook prima en er was sneller een plek bij de gemeente.-;) Ze hebben zich dus niet per definitie laten tegenhouden door de omgeving, maar door een aantal factoren, waaronder trouwen= bruiloft.
Ah dat maakt het geheel idd minder zuur Chantilly .

Ik vraag me af of jullie je in het volgende herkennen.

Ik heb dus een kinderwens. En ik kan er intens naar verlangen. Maar daarnaast realiseer ik me ook dat mijn leven zoals het nu is heerlijk is. Alsin, als ik nu een kindje zou krijgen, zou ik zo veel moeten missen wat ik nu nog mag meemaken.

Ik ben lid van een vereniging. En ondanks dat ik nu oudere jaars ben, blijf je toch veel in contact met het dispuut en heb ik vriendinnen tussen de leeftijd van 26 en 18. Het houdt me jong. Vannacht bijv ook ivm nieuwe leden tot half 6 staan dansen op de vereniging. (Ontgroening begint bijna) .

Ik vind het fijn dat dat nog kan. Ik vind het fijn dat ik alleen verantwoordelijkheid draag voor mezelf (en deels voor vriendlief, want-->samenwonen).

Af en toe vind ik het ook moeilijk dat ik straks met mijn co's begin en dat ik dan veel minder vrij ben. En dan beangstigd een zwangerschap en een kind me ook enorm.

M.a.w. ik verlang naar een kindje van ons tweeën, ik verlang naar een getrouwd en werkend leven. Maar wat is het ook fijn om jong te zijn. Het voelt als een conflict in mezelf, maar geeft tegelijkertijd rust. Want als ik de rammeleritis heb, dan bedenk ik me weer ff dat áls ik wil, ik de hele nacht horrorfilms kan gaan kijken met vriendinnen o.i.d.

Ik snap zeer weinig van mezelf.. Herkenbaar?
quote:tafelkleed85 schreef op 29 oktober 2013 @ 17:09:

@Ephina ik hoop dat je autocorrects kan lezen... Ik lees daar tegenwoordig echt overheen . Ik moest ff terug naar je vorige berichtje om te lezen wat je bedoelde. Maar idd , heel schatting!
@HV ik snap het wel. Idd als je of een heel groot verschil in inkomsten hebt, een eigen zaak, erfenissen etc.

@trouwen, ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Aan de ene kant vind ik het een beetje "onzin". Ik ben echt principieel tegen de alimentatiewet zoals die er op dit moment uit ziet (en daar kom je met een GP geloof ik ook niet onder uit) en om dingen te regelen heb je het ook niet meer nodig. Aan de andere kant heb ik het gevoel dat je niet echt serieus genomen wordt als je niet getrouwd bent. Alsof je relatie dan nog altijd heel vrijblijvend is. Ik kan het moeilijk uitleggen maar ik heb al een paar keer meegemaakt dat mijn relatie als minder dan die van een ander werd gezien want zij gingen trouwen of waren getrouwd. En dat vind ik dan ook weer vervelend.

@ephina, sorry ik herken het niet echt. Maar dat komt omdat mijn leven zoals het nu is voor een heel groot deel gewoon door kan gaan met kind. Ik ga nu ook al niet tot half 6 dansen, mijn vrienden zijn ook allemaal wat "rustiger" en alle andere leuke dingen die wij doen kunnen met kind ook gewoon (of wij willen ze best met kind doen iig...zoals verre vakanties).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven