Wachten, wachten, wachten (deel 3)
vrijdag 25 oktober 2013 om 15:47
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.
Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.
Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:
- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)
- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens
- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)
NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.
Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:
- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)
- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens
- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)
NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis

woensdag 30 oktober 2013 om 08:22
Volgens mij is het officieel zo dat je elkaars partner bent. Maar waarom zou je je vriend na een GP niet man mogen noemen?
Bij een huwelijk wordt je in de echt verbonden en geeft de ambtenaar ook aan dat je nu man en vrouw bent. Bij een GP niet, maar volgens mij staat er nergens wettelijk dat je zonder een huwelijk, je vriend geen man mag noemen.
Bij een huwelijk wordt je in de echt verbonden en geeft de ambtenaar ook aan dat je nu man en vrouw bent. Bij een GP niet, maar volgens mij staat er nergens wettelijk dat je zonder een huwelijk, je vriend geen man mag noemen.

woensdag 30 oktober 2013 om 08:24
quote:Chantilly21 schreef op 30 oktober 2013 @ 08:22:
Volgens mij is het officieel zo dat je elkaars partner bent. Maar waarom zou je je vriend na een GP niet man mogen noemen?
Bij een huwelijk wordt je in de echt verbonden en geeft de ambtenaar ook aan dat je nu man en vrouw bent. Bij een GP niet, maar volgens mij staat er nergens wettelijk dat je zonder een huwelijk, je vriend geen man mag noemen.En dat ook Het is immers een man en hij is in zekere zin "van mij" dus waarom niet mijn man zeggen haha. Maar ik doe het ook wel eens, vooral als ik bel met instanties/zorginstellingen oid word je vaak toch iets sneller geholpen als je de indruk wekt dat je getrouwd bent.
Bij een huwelijk wordt je in de echt verbonden en geeft de ambtenaar ook aan dat je nu man en vrouw bent. Bij een GP niet, maar volgens mij staat er nergens wettelijk dat je zonder een huwelijk, je vriend geen man mag noemen.En dat ook Het is immers een man en hij is in zekere zin "van mij" dus waarom niet mijn man zeggen haha. Maar ik doe het ook wel eens, vooral als ik bel met instanties/zorginstellingen oid word je vaak toch iets sneller geholpen als je de indruk wekt dat je getrouwd bent.

woensdag 30 oktober 2013 om 08:59
@trouwen: hier gewoon getrouwd, zonder HV. Voor mij is een huwelijk een 'verbond' die je voor het leven sluit en wanneer je gaat trouwen verwacht je niet ooit te gaan scheiden. Ik zou het voor mezelf 'argwanend' vinden als ik onder HV zou willen trouwen, omdat je in principe vastlegt hoe alles te regelen als je weer uit elkaar gaat. Dat hoeft voor mij niet. Ik verwacht niet ooit te gaan scheiden en als dat zo is, komen wij er zo ook wel uit. We zijn ten slotte volwassen mensen. Wanneer mijn man een bedrijf zou hebben zou ik het trouwens anders doen, omdat het in een bedrijf toch meestal wel over grote bedragen gaat.
Ik vind bij een GP dat je elkaar best man en vrouw mag noemen, en als je gewoon een relatie hebt ook wel, wat mattie zegt.
Ik vind bij een GP dat je elkaar best man en vrouw mag noemen, en als je gewoon een relatie hebt ook wel, wat mattie zegt.
woensdag 30 oktober 2013 om 09:20
@Flora_26,
Het is inderdaad erg jammer dat ik geen werk kan vinden. Maar als ik het kan combineren met avond school ga ik het zeker doen. Mijn vriend is er zelf wel aan toe om aan kinderen te beginnen. Hij kan niet wachten, wanneer hij een baan heeft (wat ook nog jaren kan duren in deze tijd) hopen wij ruimte te krijgen voor de kleine
Gister op de verjaardag van mijn vriend was het nogal zwaar. ik zie elke keer mijn zwanger schoonzus zitten. en denk elke keer was ik maar zwanger. Heel de avond gaat over baby wat niet zo leuk is op dat moment. Ik hoop wel tegen de tijd dat ze is bevallen dat ik af en toe mijn verdriet even kan weg knuffelen.
Bedankt iedereen voor het warme welkom op dit topic. Ik denk dat stuk vrolijker word om af en toe me ei kwijt te kunnen.
Het is inderdaad erg jammer dat ik geen werk kan vinden. Maar als ik het kan combineren met avond school ga ik het zeker doen. Mijn vriend is er zelf wel aan toe om aan kinderen te beginnen. Hij kan niet wachten, wanneer hij een baan heeft (wat ook nog jaren kan duren in deze tijd) hopen wij ruimte te krijgen voor de kleine
Gister op de verjaardag van mijn vriend was het nogal zwaar. ik zie elke keer mijn zwanger schoonzus zitten. en denk elke keer was ik maar zwanger. Heel de avond gaat over baby wat niet zo leuk is op dat moment. Ik hoop wel tegen de tijd dat ze is bevallen dat ik af en toe mijn verdriet even kan weg knuffelen.
Bedankt iedereen voor het warme welkom op dit topic. Ik denk dat stuk vrolijker word om af en toe me ei kwijt te kunnen.
anoniem_189543 wijzigde dit bericht op 30-10-2013 09:24
Reden: was nog niet klaar
Reden: was nog niet klaar
% gewijzigd
woensdag 30 oktober 2013 om 09:25

woensdag 30 oktober 2013 om 09:40
@wijnkonijn in principe staan vriend en ik er zo ook in mbt trouwen. Plus dat we nu niet echt veel hebben (geen grote sommen geld, geen koophuis etc) dus dat het dan prima is om 50/50 te delen mochten we toch uit elkaar gaan. Maar ik snap wel dat als mijn moeder nou veel geld zou hebben ze niet zou willen dat dat bij een scheiding naar mijn ex gaat (als ze overleden is). En mbt de eigen zaak is de grap dan vooral dat mocht je failliet gaan de schuldeisers maar aanspraak kunnen doen op de helft van je gezamenlijk vermogen. Dus dat is ook een soort van verzekering voor tijdens het huwelijk.

woensdag 30 oktober 2013 om 09:52
woensdag 30 oktober 2013 om 09:59

woensdag 30 oktober 2013 om 10:02
Precies je moet die frustratie gewoon omzetten in iets wat je motiveert. Zo doe ik aan "studeren voor een beeb" als ik geen zin heb om te studeren herinner ik mezelf er weer ff aan dat een van de redenen dat ik echt op tijd die master af wil hebben is omdat we dan eerder kunnen beginnen. En in de tussentijd ook gewoon genieten nog van een babyloos bestaan. Want dat uitslapen gaat echt wel gemist worden

woensdag 30 oktober 2013 om 10:25
quote:snoep_tomaat schreef op 30 oktober 2013 @ 10:24:
Mijn opmerking; 'ik ben even niet op dit topic' neem ik bij deze terug.
Ik was gister bloed chagrijnig en nu niet haha.
.
Dat mag af en toe hoor! Geeft niks .
Ik zit op dit moment in een college normale en vertraagde ontwikkeling. Ik word dus doodgegooid met allemaal schattige kindjes die hun eerste stapjes en woordjes laten zien. FML.
Mijn opmerking; 'ik ben even niet op dit topic' neem ik bij deze terug.
Ik was gister bloed chagrijnig en nu niet haha.
.
Dat mag af en toe hoor! Geeft niks .
Ik zit op dit moment in een college normale en vertraagde ontwikkeling. Ik word dus doodgegooid met allemaal schattige kindjes die hun eerste stapjes en woordjes laten zien. FML.
woensdag 30 oktober 2013 om 10:25

woensdag 30 oktober 2013 om 10:29
Het spijt me dames, ik ben dyslexie dus jullie taalpolitie ken nog wel lang door gaan met mijn spelling en grammatica!
In de techniek ligt het nogal erg plat ze zeggen pas dat het gaat aantrekken in 2016. Dat er geen bedrijven meer failliet gaat betekend niet dat de er banen zijn.
In de techniek ligt het nogal erg plat ze zeggen pas dat het gaat aantrekken in 2016. Dat er geen bedrijven meer failliet gaat betekend niet dat de er banen zijn.
anoniem_189543 wijzigde dit bericht op 30-10-2013 10:31
Reden: spelling fout
Reden: spelling fout
% gewijzigd