Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic deel VIII

08-01-2013 10:01 2864 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vrekken en besparen is van alle tijden, dus daarom alweer deel 8 waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Viva Vrekkentopic VII

Vrekwaardig eten

Baby vrekking

En op Overige is een weggeeftopic!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ben ook lid van EuroClix. Ik vraag me wel iets af..

Stel ik sluit voor mijn moeder eind van het jaar een zorgverzekering af, via Euroclix (dus met mijn emailadres) accepteren zit dit dan? Omdat het dus niet voor mezelf is. Vraag me af of ze dit controleren of dat het niets uitmaakt.
Geen idee. Vroeg ik mij ook al af maar dan met iets anders.
Blusher, als je moeder nou lid wordt via jou en jij doet daarop haar zorgverzekering? Maak je voor je moeder een email aan en taraaa

Ik denk namelijk wel dat ze de overige gegevens wel vergelijken.
Onvrekwaardige actie. Ik kom net terug van de fietsenmaker: 115 euro voor mijn trouwe beestje Mijn rem piepte al zo lang dat ik het helemaal zat was. Verder nieuwe remblokken, trappers, voorband.. Al jaren laat ik mijn fietsen goed onderhouden. Mijn Batavus heeft daardoor zijn geld echt al 3x terugverdiend. En aangezien ik naar mijn werk fiets, ben ik toch weer blij dat ik het heb gedaan.
Das balen soppie!

Mijn sprite deelname is goedgekeurd en de knorr gisteren opgestuurd.
quote:Flashy schreef op 29 oktober 2013 @ 18:06:

Das balen soppie!

Mijn sprite deelname is goedgekeurd en de knorr gisteren opgestuurd.

Tjah weet je Flashy, ik denk dan altijd: zal ik een nieuwe kopen? Maar dat doe je ook niet zomaar. En een ongeluk krijgen vanwege gladde trappers is duurder.

*gaat ook op zoek naar de Knorr*
In principe maakt het niet uit voor wie je de verzekering afsluit, als het maar via je euroclix account gaat en met jouw mailadres.

Immers als iem anders via jouw euroclixlink iets koopt krijg je de clix ook togekend.

Zie dit:

Wat is een unieke Aanbieder tiplink?

Elk EuroClix lid kan voor elke EuroClix aanbieder beschikken over een unieke Aanbieder tiplink. Als iemand anders via jouw unieke Aanbieder tiplink iets koopt bij deze partner, dan ontvang jij de punten (Clix) daarvoor. Ook al heb je zelf niks gekocht bij deze partner. Voor elke aanbieder bestaat er een andere en unieke Aanbieder tiplink.
Iemand tips ik eet tot op heden groenten uit blik. Ik kan geen groente fruit op de markt halen want dan werk ik.

Ik krijg de 20e zorgtoeslag weer 89 euro en 26e salaris ik kom altijd moeilijk rond (bewuste keuze, gelukkiger met weinig geld en eigen woonplek op kamers) heb eigen keuken en douche. Maar deze maand vanwege omstandigheden heb ik nog maar 50 euro over normaal heb ik per maand tussen de 150 en 200 over voor boodschappen, leuke dingen, kleding, verzorging en schoonmaakspul wasmiddel. Maar dat hoef ik niet te hebben maar moet nu dus boodschappen doen voor 50 euro, broodbeleg heb ik nog en 3 flessen siroop. En een zak aardappels, nu alleen nog goede tips om de maand door te komen

Dus iemand goede tips qua gerechten en goedkoop eten!?
Happiness, je kan het boodschappentopic eens doorlezen voor tips? Er staan er genoeg!
Ik dacht dat ik juist hier beter terecht kon vanwege vrekken, zal daar heen gaan!
quote:happiness-- schreef op 01 november 2013 @ 17:11:

Iemand tips ik eet tot op heden groenten uit blik. Ik kan geen groente fruit op de markt halen want dan werk ik.

Ik krijg de 20e zorgtoeslag weer 89 euro en 26e salaris ik kom altijd moeilijk rond (bewuste keuze, gelukkiger met weinig geld en eigen woonplek op kamers) heb eigen keuken en douche. Maar deze maand vanwege omstandigheden heb ik nog maar 50 euro over normaal heb ik per maand tussen de 150 en 200 over voor boodschappen, leuke dingen, kleding, verzorging en schoonmaakspul wasmiddel. Maar dat hoef ik niet te hebben maar moet nu dus boodschappen doen voor 50 euro, broodbeleg heb ik nog en 3 flessen siroop. En een zak aardappels, nu alleen nog goede tips om de maand door te komen

Dus iemand goede tips qua gerechten en goedkoop eten!?

Misschien heb je iets aan dit topic.

hiltje in "Vrekwaardig eten"
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wieckse Radler 0.0% geld terug actie via deze link:

http://www.wieckse.nl/acties/radler-cashback

Heb het net gekocht bij de Jumbo, ben benieuwd hoe die smaakt, ik ken alleen de Radler met alcohol
Hmmm liken op FB is tegen mijn principes. Ik zou het op zich wel eens willen proeven maar het is echt iets extra's niet iets wat iets vervangt wat ik toch moet kopen. Ik doe het maar niet
Vandaag (zaterdag 2 november) bij kruidvat alle Zwitsal 1 + 1 gratis

bij C&A 25% korting op de volledige collectie t/m 4 november,

en gratis verzenden (kreeg een mail, weet niet zeker of het ook in de winkels is)
@ blusher: dat is ook in de winkels van C&A. heb er van de week een pyama en een broek voor onze zoon gekocht, kom er normaal niet vaak maar had nu voor een leuk prijsje alvast wat voor op de groei.

niet super noodzakelijk maar wel leuk: vandaag tot 12.00 nog bodyscrubs voor 5 euro bij de bodyshop.nl , handig als cadeau op voorraad te hebben. normale prijs 16 euro.
quote:happiness-- schreef op 01 november 2013 @ 17:11:

Maar deze maand vanwege omstandigheden heb ik nog maar 50 euro over normaal heb ik per maand tussen de 150 en 200 over voor boodschappen, leuke dingen, kleding, verzorging en schoonmaakspul wasmiddel. Maar dat hoef ik niet te hebben maar moet nu dus boodschappen doen voor 50 euro, broodbeleg heb ik nog en 3 flessen siroop. En een zak aardappels, nu alleen nog goede tips om de maand door te komen

Dus iemand goede tips qua gerechten en goedkoop eten!?het is mij in het verleden ook weleens overkomen dat ik opeens heel weinig boodschappengeld had, heb toen ook veel aardappel variaties gemaakt: gepofte aardappel, aardappelschotel, gebakken aardappels, rosti.. als je eieren hebt kun je ook een spaanse aardappelomelet maken, google maar eens als je op ah.nl bij recepten "budget" aanvinkt, kom je soms ook weleens wat leuks tegen. je schrijft dat je niet naar de markt kunt gaan, weet niet of je een turkse winkel in de buurt hebt, maar die hanteren soms ook hele lage prijzen voor groente en fruit. succes!
quote:Gromm schreef op 01 november 2013 @ 22:38:

Hmmm liken op FB is tegen mijn principes. Ik zou het op zich wel eens willen proeven maar het is echt iets extra's niet iets wat iets vervangt wat ik toch moet kopen. Ik doe het maar niet

Je hoeft helemaal niet te liken. En dat is volledig oncontroleerbaar.

Was ook eerder dit jaar bij Jillz, we hebben niet geliked en gewon geld terug.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
@happiness, check voordat je boodschappen gaat doen eerst wat je nog in huis hebt, je hebt vast meer dan alleen wat je genoemd hebt, en bedenk bijzondere combinaties die je anders misschien niet zou doen.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Had vrijdag bij blokker duplo besteld en zou het vandaag in een vestiging in de buurt ophalen. Maar toen ik op weg daarheen langs de trekpleister liep zag ik dat dezelfde spullen (die bij blokker in de aanbieding waren) bij trekpleister nog 4 euro goedkoper waren. spullen dus opgehaald bij blokker en meteen teruggebracht en bij de trekpleister opnieuw gekocht .

Hebben jullie wel eens dat je er voor kiest om niet te vrekken?

Vandaag moest de hond naar de kapper en als ik de facebook pagina zou liken kreeg je 5 euro korting.

Maar de trimmer van de hond heeft die actie bedacht juist omdat ie het op dit moment heel moeilijk heeft.

De crisis raakt hem hard en zijn klantenbestand is met bijna 50% teruggelopen, hij kan zijn rekeningen nog maar net betalen zeg maar.

Ik heb zijn FB dus wel geliked omdat ik het echt een goede hondentrimmer vind en ik het gun dat de trimsalon kan blijven bestaan, maar ik heb vandaag dus de korting geweigerd en gezegd dat ie dat maar in zijn fooienpot moest gooien.
quote:poekie77 schreef op 01 november 2013 @ 20:48:

Wieckse Radler 0.0% geld terug actie via deze link:

http://www.wieckse.nl/acties/radler-cashbacktop die ga ik van de week ook even halen. mijn man drinkt al wel de amstel radler zo nu en dan dus deze zal ook wel bevallen denk ik.
Doe ik ook hoor Bikerlady. Sommige mensen/bedrijven hebben het niet gemakkelijk en dan gun ik ze eerder meer dan minder. Gelukkig vrek ik uit principe en de lol, en eet ik er geen boterham minder om.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
je zou denken dat álle bedrijven in deze slechte tijden van broekriemen aanhalen om klanten zaten te springen, maar gisteren werd me duidelijk gemaakt dat klanten met boodschappenbuggy's niet meer welkom zijn bij Jumbo.

Ik kwam van de kerstmarkt, had nog wat snoep en broodbeleg gekocht bij Albert Heijn en wou bij Jumbo nog even kijken of ze lekkere taart hadden (hadden ze niet) en of ze Cox Orange Pippin hadden (ook niet) en ik liep net iets te verzinnen om mee langs de kassa te gaan omdat ik het anders zo sneu voor ze vond om niets te kopen toen een bewaker naar me toe kwam met de mededeling dat ik bij Jumbo alleen maar met een tas mocht winkelen.

Ik sluit het uit dat ik met tassen ga sjouwen dus vaarwel Jumbo.

Goede werken en klantentrouw worden niet meer gewaardeerd.
it's a big club and you ain't in it
Huh wat raar! En waarom? Er lopen toch genoeg mensen met zo'n ding? Jatten kan toch net zo goed met een andere tas lijkt me. Erg vreemd.
Erg vreemd idd.

Ik woon op loopafstand van 2 winkels en neem echt zo`n trolley mee.
ik gebruik de boodschappentrolley al minstens een jaar of tien en ongeveer zolang kom ik ook al bij die Jumbo.

Volgens de wet ben ik alleen maar in overtreding als ik de winkel verlaat zonder te betalen, dus klanten dreigend op de afdeling achternalopen is nogal zinloos en erg onbeleefd.

Ik heb nog overwogen om naar de manager te lopen maar ik laat het er maar bij. Het is óf beleid óf slechte instructie van personeel. Gelukkig zijn er nog andere supermarkten zat.
it's a big club and you ain't in it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven