Geld & Recht alle pijlers

Kosten kinderopvang

30-10-2013 10:09 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Wat kost kinderopvang per uur? Afgezien van de kinderopvangtoeslag. In mijn beleving kost het ongeveer 6 euro per uur. Of zit ik er naast?

Bedankt!
Gastouder rond de 5,- per uur

En KDV iets onder de 7,- per uur

En dan krijg je nog toeslag afhankelijk van je inkomen op dat bedrag.

Toeslagen.nl
https://www.google.nl/sea ... ei=281wUozsIZSQ0QXU9oHYCg
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Bij ons kost het kinderdagverblijf afhankelijk van het pakket 6,20-6,99.
Hier kost het 5,60per uur
Ik was even benieuwd... heb nog geen kids, maar ik heb eens een berekening gemaakt wat de consequenties zijn.

Bedankt voor de input!
Dat ligt heel erg aan het Kdv van je keuze en de vorm van opvang die je zoekt. Vaste dagen afnemen is goedkoper dan flexibel. Een gastouder is vaak ook goedkoper.

Toevallig hebben wij net de nieuwe tarieven gekregen:

Dagopvang: 6,70 pu

Bso: 6,25 pu

Flex:6,90

Belastingdienst vergoedt:

Dagopvang 6,70

Bso: 6,25

Ons Kdv is vrij goedkoop waar wij eerst zaten waren wij veel duurder uit. Daar betaalde je per dagdeel en niet per uur, dat scheelt al en wij betaalden 51 weken per jaar terwijl wij in de vakanties geen opvang nodig hebben.

Wat je uiteindelijk betaalt hangt van je inkomen af. Op toeslagen.nl kan je een proefberekening maken.

Wij betalen voor 2 kinderen, 3 dagen dagopvang en 1 kind 3dg bso 340 euro (op het andere Kdv was dat 680)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Het heet totaal geen zin om dat nu alvast te berekenen.

Volgend jaar gaat het hele toeslagenstelsel op zijn kop en waar voorheen wachtlijsten waren op kinderdagverblijven vallen nu veel gedwongen ontslagen omdat er steeds minder kindjes komen.

Dit heeft ook gevolgen voor de prijzen.

Er veranderd zoveel dat de situatie wel weer compleet anders kan zijn tegen de tijd dat je toekomstige kind geboren wordt .
Ja daar heb je ook gelijk in..... Ik schrok namelijk wel heel erg van de kosten!!!!!
Kinderen kosten nou eenmaal een vermogen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het kan ook zijn dat een KDV een paar cent per uur goedkoper is dan een andere, maar geen luiers verstrekt bijvoorbeeld en dat je je eigen poedermelk mee moet geven.
Bij ons 7,15 per uur voor dagopvang. Vanaf 2014 gaat het naar 7,25 per uur.

Vrij prijzig maar kind heeft het heel erg naar zn zin en de leidsters zijn ook super!
Houd je er ook rekening mee dat je over het algemeen de totale openingsuren van het KDV moet betalen? In ons geval gaan ze om 7:30 open en 18:30 dicht. 11 uur per dag betalen dus, ongeacht hoe laat je brengt of haalt.
quote:ontdekster schreef op woensdag 30 oktober 2013 10:28 Ja daar heb je ook gelijk in..... Ik schrok namelijk wel heel erg van de kosten!!!!!Er worden luiers, brood, fruit, babydoekjes, en vocht, (Yoghurt, sap, liga etc) , een warm bed etc gegeven, bij de prijs inbegrepen dus... Flesvoeding etc wordt dan weer niet vergoed. Ja goedkoop is het niet, maar ja, kinderen kosten nou eenmaal geld.. Als je dit alles bij elkaar optelt vind ik het bedrag alles meevallen, en er is een toeslag voor.
Tenminste, zo geld het bij ons.
Op ons kdv is ook alles incl.

Open van 7.30 tot 18.30 uur.

Ook flesvoeding zit bij de prijs in.

Regelmatig worden er tosties gemaakt, poffertjes etc.

Ontzettend veel leuke activiteiten.

Met mooi weer naar de hei. Nu veel in het bos.

Kdv zit aan de bosrand

Toen zoontje nog op de babygroep zat gaf ik altijd avondeten mee. Dat zat dan weer niet bij de prijs in. Maar kind redde het anders niet tot de tijd dat het eten klaar was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven