Uitgerekend half juni/begin juli 2014

26-10-2013 21:13 1613 berichten
Mama worden in juni en begin juli 2014

Ons nieuwe topic, nu met tabel.

Dat we met elkaar maar een hele fijne tijd tegemoet mogen gaan.

Met fijne 40 weken, droombevallingen en wolkjes van baby's.

Onze tabel is inmiddels erg vol, maar wil je meelezen en schrijven, je bent van harte welkom!!

De algemene inloggegeven zijn:

Gebruikersnaam: junijuli-mama-2014

wachtwoord: junijuli

Naam (leeftijd) BijzonderhBevallenUDKindjeHaarspeld (26)17 mei bevallen

van Koen 17 mei;een zoon! 26 mei2e South 17 juni bevallen van een dochter 17 juni ; een dochter!13 juni2e Slplc(31) 31 mei bevallen van Tyler 31 mei;een zoon!19 juni 4e Dreamglasses(38)1 juli bevallen van een zoon 1 juli; een zoon! 20 juni2e, 1e samen met man Siera (26) 15 mei bevallen van Mila 15 mei; een dochter! 20 juni1e Stampertje(34) 24 juni bevallen van een zoon Jongen21 juni 1e Amperbroekies(28)20 juni bevallen van Noud 20 juni;een zoon!22 juni2e Draagdoek(22) 23 juni2e JulieJetje(27) 17 juni bevallen 17 juni;een zoon! 27 juni1e Aukjen(43) 22 juni bevallen van Imke 22 juni; een dochter! 3 juli3 dochters, van wie 1 overleden, 1e kindje met nwe partner. Knappe-

Kloon (30)

Verrassing 3 juli 1ste
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mop32 en Yogadork, gezellig, nog meer "meeschrijvers"!

Ik ben hier ook nog maar net....

Is het een idee om een "voorstelrondje" te doen?

Lijkt mij leuk! Op die manier krijg je een beetje meer een beeld van wat achter de gebruikersnaam zit

Ik zal met mezelf even beginnen (heb al een en ander verteld, maar goed) Ik ben 24 jaar, ik woon samen met mijn vriend van 28 en ik ben nu volgens de berekeningen 6 weken zwanger van ons eerste kindje! Dit is de 2e ronde, maar dacht al in de eerste ronde zwanger te zijn... Ik heb mezelf voor de gek gehouden.... Wat ik echt heel raar vind, ik was er namelijk van overtuigd... toch bleven de testen negatief. En de bloedtest zo'n 4 weken geleden ook.. daarom twijfel ik, of ik wel 6 wk zwanger ben. De ha assistente snapte er al niets van.. Maar de berekeningen (calculators op versch sites) zeggen het wel... Nouja, we zien het wel.
ik ben een moeder al van 3 kinderen van bijna 8 6 en 1.5 jaar deze kleine was niet gepland en door de anti conseptie heen gekomen

Wij waren dus flink geschrokken want 4 kinderen was niet de bedoeling.

We hebben ook nog getwijfeld wat we moesten doen voornamelijk mijn vriend.

Maar hij heeft uiteindelijk de keuze bij mij gelaten en ik kan deze kleine niet weglaten halen we komen er wel uit denk ik dan. Ik heb tot nu toe 2 echo gehad omdat ik niet wist hoe lang ik zwanger was omdat ik de jongste nog borstvoeding geef en daarom onregelmatig ben. We zijn nu langzaam aan het idee aan het wennen dat er nog een kleintje bij gaat komen. Er zijn een aantal mensen in onze omgeving die het weten mijn moeder vader vrouw van me vader me broers en zussen mijn baas heb ik het ook verteld de kinderen weten nog niks die vertellen we het na de 12 weken maar die zullen heel blij zijn die willen nog graag een broertje of zusje
Zo ben ik ook weer even. Welkom alle nieuwe, ik hou het niet helemaal bij wie wie is, maar vind het leuk om jullie stukjes te lezen. Wat vervelend dat veel vrouwen een miskraam mee maken!

Ik ben 26 jaar en heb een dochtertje van twee. Van haar was ik in de derde ronde zwanger geraakt. Toen ook het bekende gebeuren dat de menstruatie uitbleef door er ge veel aan te denken. Noemen het maar schijnzwanger haha

Deze uk kwam in de zesde ronde. Had zelf dat als doel gesteld om in de zevende ronde ovu testen te vaan gebruiken. Niet dat je daar zeker weten zwanger van wordt, maar werd steedd meer benieuwd of rr wel een eisprong was. Nou allemaal dus weer gekmakerij, menstruatie bleef sommige rondens een week langer weg (was altiijd 28, 2 dagen)
Goed idee weer even een voorstelrondje tussendoor.

Ik, Pliener, 33 jaar en zwanger van ons eerste kindje. Twee maanden geleden besloten te kijken of we binnen een half jaartje zwanger konden worden en nu dus 7 weken onderweg. Was even shocking maar zóó blij mee.

Over exact 3 weken de eerste echo. KAN NIET WACHTEN.

Al best veel mensen weten het bij ons. In ieder geval de belangrijke mensen om ons heen. Als de echo goed is, waar ik vanuit ga en onwijs hoop, dan vertellen we het verder. Ben nu een soort verslaafd aan het vertellen. Iedereen is zo blij. Leuk leuk!

Oh en na het weekend naar de verloskundige. Jeuj! Ik hoop op een beetje leuke, lieve vrouw. Niet zo'n zijig type want daar kan ik niet zoveel mee ben ik bang. Jullie al goede ervaringen met verloskundigen?
Uh er iets niet goed.. Ik bedoelde 28,29 dagen cyclus.

Ben van de eerste thuis bevallen. Toen de vk kwam zag ik het niet meer zitten, maar dat was dus gelukkig al het einde. Nouja, bijna..

Heerlijk thuis gedouched en de hele dag met de kleine op bed geknuffeld.

Wil nu weer thuis bevallen als het kan, maar wil mij verdiepen in meerdere bevallingsposities. Mijn man lacht mij uit.. Hihi

Maar wil denk wat amders proberen dan liggend in bed.

Kwam op internet bijv. eenverhaal tegen van een vrouw die op knieën en handen is bevalling. Misschien is staand wat... Ga mij er eens in verdiepem.

Ik zit bij een erg leuke, fleurige, gezelligevk praktijk. Een oudere vrouw is iets stug enkort, maar als ik vragen heb legt ze het vriendelijk uit. Ze kan alleen met moeite lachen maar zo bedoelt # ze het vast niet.

Bah, sinds gisteren zitten mijn oren dicht.. Voelt zo rot
Goedemorgen dames!

@South, tja het is meer de afname van de verschijnselen die me zorgen baart; ik had nl eerder in de week wel meer gespannen borsten.. Nu waren ze gisteravond wat gespannen maar toch weer minder..

@Mop32, ik heb pas 7 nov. de 1e echo. Duurt nog een lange, lange week..

@Leukstethuis, hoe lang ben je op zakenreis? Lastig van die scheve gezichten ja. Hopelijk hebben ze niks door

@Yogadork, welkon en proficiat! We gaan samen met Mop32 zowat gelijk op. Ik heb ook 2 miskramen gehad; althans een missed abortion in 2002 en een mk afgelopen aug., en een schildklierprobleem. Het schijnt idd dat je dan meer kans hebt op een mk. Ik hoop heel erg voor je dat het deze keer goed mag gaan!

@Zomerkindje, leuk een voorstelrondje. Jullie zijn nog heerlijk jong! Hoe lang ben je al met je vriend? Ik ben zelf 42 en mijn man ook. We kennen elkaar nu 3 jaar. Ik heb van mijn 1e man 3 dochters van wie er 2 in leven zijn. Mijn man heeft geen kinderen en ik hoop heel, heel erg dat het nu goed zal gaan en hij het wonder ook mag meemaken, ook al kan hij heel goed opschieten met mijn dochters van 13 en 9; een eigen kind zou de kroon zijn op ons geluk zogezegd..

@slplc, dat was even schrikken dan! Hoe reageerden de mensen? Wel leuk dat je kinderen het leuk zullen vinden. Bij ons zal de oudste het niet leuk vinden maar de jongste hoopt er vurig op. We hebben echter maar heel weinig mensen verteld dat we bezig zijn en nu zwanger zijn. Alleen een paar vriendinnen en die leven erg mee.

@Haarspeld, o ik ken dat die gekmakerij. Mijn cyclus was mede door het PCO syndroom altijd onregelmatig, maar sinds ik kinderen heb is het wel wat regelmatiger. Ik gebruik tegenwoordig ovu-testen, maar ik voel de eisprong eigenlijk altijd wel.

@Pliener, 3 weken duurt nog tergend lang he. Fijn zeg dat het zo snel gelukt was! En dat iedereen zo enthousiast reageert. Bij onszal de familie wel minder leuk reageren. Daarom zie ik het ertegenop het te vertellen. Mensen kunnen zo ontzettend onbegripvol zijn.. Geukkig heb ik zoals ik al zei wel een paar vriendinnen die weten wat we doormaken en echt blij zijn voor ons. Met vk's heb ik weinig ervaring omdat ik altijd naar de gyn ging, maar die heb ik natuurlijk wel voor de nazorg gehad na mijn bevallingen en heb ik goede ervaringen mee. Ik hoop dat je een leuke krijgt! Hoe oud is jouw partner?

Liefs Aukjen
Haarspeld, ik hoop dan voor je dat je idd thuis mag bevallen. Ik zag gisteren een live keizersnee op tv en daar werfd gezegd dat 20 % thuis bevalt. Heb ik zelf geen ervaring mee. Mocht niet kiezen, maar zou sowieso toch liever in het zkh bevallen.
ik moet eerst naar de verloskundige maar de andere keren ben ik overgedragen aan de gynacoloog zal nu ook wel zo zijn ik mag niet thuis bevallen

maar heb wel een verloskundige achter de hand waar ik een paar keer heen ga omdat ik nogal snel beval van mijn zoontje ben ik thuis op de bank bevallen en heeft mijn vriend hem opgevangen daarom heb ik voor de zekerheid een vk zodat ik die kan bellen als het weer snel gaat
@slplc, dat is dan inderdaad wel handig om een vk in de buurt te hebben die van je op de hoogte is. Eigenlijk zou ik dat ook moeten hebben denk ik; ik ben in 2004 ook heel snel bevallen; we haalden maar net het zkh op tijd. Dus dat is wel een goeie.
Haarspeld met je dichte oren; verkouden? Vervelend, sterkte..
@aukjen mijn omgeving reageerde goed gelukkig ze weten ook dat dit de bedoeling niet was heb vooral veel met mijn moeder gepraat wat ik moest doen die heeft ook de nadelen die ik had mee op een rijtje gezet daardoor kwamen we er ook wel achter dat voor alles een oplossing is maar toch moet ik nog heel erg aan het idee wennen maar dat komt wel goed
Leuk om al jullie verhalen te lezen! Zo leer je elkaar een beetje kennen Oh Yogadork en Mop32, jullie natuurlijk ook gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!! SLPLC, het lijkt wel een beetje op wat mijn ouders hadden: mijn oudste broer was 11, andere broer 8 en broer daar weer onder 8 maand toen ik werd geboren. Ik was ook niet gepland. Maar we zijn heeel dol op elkaar, ik heb echt schatten van broers! Mijn oudste broers waren altijd met elkaar en mijn broer die net wat ouder is en ik ook.

Is ook heel verdrietig idd om een miskraam te krijgen... Zijn diegenen die dat gehad hebben er weer goed bovenop gekomen? Het verdriet blijft natuurlijk altijd... Hoop van harte dat ik het nooit mee hoef te maken (even afkloppen)

Ik moet morgenmiddag naar de dokter en dan krijg ik de verwijsbrief naar de gynaecoloog. Dit omdat ik dus aan de antidepressiva ben. 20 mg per dag. (1 tabletje). Kom onder controle te staan de hele zwangerschap door de gyn..

Aukjen: ik ben nu 4 jaar samen met mijn vriend. Opzich al wel even dus.. Ik hoop ook heel erg mee dat het allemaal goed komt, snap dat je het wel heel spannend vind.... Ik wens jullie alle geluk toe en dat je straks maar heerlijk jullie kleintje in de armen mogen hebben Voor iedereen wens ik dit natuurlijk toe!!! Dat we allemaal maar gezonde babietjes mogen krijgen!!! Liefs!!!
Dag meiden!

Ik ben nieuw hier en zou me graag toevoegen aan dit topic

Ben er vorige week achter gekomen dat ik voor de eerste keer zwanger ben.. Volgens mijn eigen berekening 1 juli 2014 uitgerekend.

Ben nu 5 weken en 2 dagen.

Ik ga me eens door de voorgaande berichten heen worstelen om jullie een beetje te leren kennen
A negative mind will never give you a positive life
@Zomerkindje, dank je wel voor je opbeurende woorden. Voor jou hoop ik ook dat je eind juni een wolk van een baby kijgt! Enig idee hoe lang het duurt eer je naar de gyn mag? Je slikt dus een antidepressivum, ja dat moet je dan meestal lang slikken he? Mijn dochter heeft het ook, 20 mg per dag, fluoxetine, al ruim een jaar. Nu niet meer vanwege depressiviteit, thank god..

Over je vraag of de dames met een MK er weer bovenop waren, nou voor mij geldt dat ik die van 2002 (missed abortion) vrij goed en snel heb kunnen verwerken. Ik heb vlak daarna een zeer vroege mk gehad, en een half jaar later was ik zwanger van mijn dochter die nu 9 is. De afgelopen mk is nog vrij vers, van 2 mnd geleden, en dat vind ik lastiger te verkroppe, maar dat komt omdat ik de tijd heel erg voel dringen, met mijn 42 jaar, zelfs bijna 43. Ik vind dat ik enorm dankbaar moet zijn voor mijn 2 gezonde dochters, maar o wat zou het leuk zijn als ik met mijn nieuwe man ook nog een wondertje mag krijgen.. Dus dat maakt het voor mij iig zuurder nog, zo'n mk.. Maar het blijft voor iedereen een triest en ingrijpend iets, en ik hoop dat het jullie (verder) allemaal bespaard blijft..

Wat leuk trouwens, 3 grote broers! Kan me voorstellen dat je ouders het later toch wel erg leuk vonden, een klein meisje nog erbij. maar begrijp ik goed dat je maar 8 mnd scheelt met je broer?? Dan is je moeder heel snel zwanger geraakt he!

@Brabantswonder, welkom en proficiat! Wij lopen zowat gelijk op; ik ben 5 weken plus 1 dag. Er zijn hier nog enkele dames die even ver zijn; die kom je wel tegen bij het lezen. Hoe oud ben jij als ik vragen mag?

Liefs Aukjen
Welkom aan alle nieuwe meiden! Nog maar een keer voorstellen. Ik ben 28 en heb al een zoontje van 2. Van hem was ik in de eerste ronde al zwanger en nu 'pas' in de tiende. Dat was toch gek omdat ik verwachtte direct zwanger te zijn. Ik heb pas 25 november een echo . Bewust een beetje later gedaan. Ik ben nu wel iedere dag misselijk. Bij m'n eerste zwangerschap nooit gehad. Vooral op m'n werk is dat lastig . Ben leerkracht en kan niet steeds weglopen
O en ik heb trouwens een topbevalling gehad de vorige keer dus daar zie ik absoluut niet tegen op. Meer tegen de tijd erna ;)
Goedemiddag,

Wat leuk om iedereen haar verhaal te lezen. Ik kom net bij de dokter vandaan en heb Antagel pch gekregen. Dit is tegen misselijkheid en zorgt ervoor dat je maag tot rust komt. Voor iedereen die er last van krijgt (hoop het voor niemand) dit kan je zonder recept halen en mag je gebruiken tijdens je zwangerschap.

Ik ben 26 en mijn man 31. We zijn al bijna 11 jaar samen en 2 jaar getrouwd. 1 jaar al gestopt met de pil (werkte niet meer goed, de ene keer wel ongestelld, andere keer eerder of niet). Eerste poging was tiijdens een lange reis en was in een keer raak heel blij maar was stiekem toch even schrikken.

Leuk om de rest. An de verhalen te lezen!
Niks te danken hoor, je wenst elkaar toch gewoon het beste!! En je wenst dat niemand dit hoeft mee te maken, maar helaas heb je hier niet zoveel grip op.. Ik heb gelezen dat je tussen de 6 en 10 (?) weken de eerste echo meestal krijgt... Dus hoop dat ik binnenkort mag!!! En dan het hartje hoor kloppen.... Wauw wat lijkt me dat prachtig en bijzonder.... Dan is het echt en misschien kan ik het dan allemaal beter geloven dat ik écht zwanger ben... Ohh is het nog maar 2 mnd geleden die miskraam.... Jeetje, heftig hoor.. Hoe ver was je? Veel sterkte toegewenst... Trouwens de antidepr slik al vanaf mijn 16e... best een tijd dus, wel meerdere keren geprobeerd af te bouwen... maar de klachten kwamen elke keer weer erg hard terug.... Dus vandaar dat ik nog steeds aan ben... Het geeft me toch wat steun... Ja is zeker leuk, 3 broers.... heb een hele goede band met alle 3... Het zijn schatten en ze zijn ook heel beschermend naar mij toe.... Oeps... Stom, ik verschil één jaar en 8 maanden met mijn broer whahah.... Hoe ik er toch bij kom....

Idd, welkom Brabantswonder! Gezellig dat je mee schrijft en ook gefeliciteerd met je zwangerschap! Het wordt nog druk hier, haha, gezellig hoor
Ik zal me ook iets verder voorstellen

Mijn man en ik zijn zo'n 5,5 jaar bij elkaar, waarvan nu 1,5 jaar getrouwd. Ik ben in sept '12 met de pil gestopt. Helaas wilde het allemaal niet vanzelf en hebben we een klein beetje hulp gekregen.

Heb vorige week, op mijn verjaardag notabene, positief getest. Ben toen 26 geworden. Mijn man is overigens 30.

Aukjen, Yogadork en Mop32, wat leuk om te lezen dat we gelijk lopen!! Zijn er nog andere dames in week 5?

12 november krijgen we voor het eerst een echo. Vind het mega spannend!!!!

Liefs, An
A negative mind will never give you a positive life
Leuk idd om wat meer achtergronden te lezen van iedereen. Soms moet ik wel ff spieken op de tabel hoor..

@Ninaatje, dat lijkt me ontzettend lastig om met die misselijkheid voor de klas te staan. Misschien heb je iets aan de tip van Siera,

Hopelijk krijg je deze keer weer net zo'n makkelijke bevalling!

@Siera, hopelijk gaat dat middel helpen. Goh jij bent al lang samen met je mannie he.. Zelf ben ik pas afgelopen getrouwd met mijn (2e) mannie..

@Zomerkindje, ja hopelijk krijg je gauw een echo. Soms doen ze het pas na week 11 of zo maar je moet ook af en toe beetje zeuren om iets voor elkaar te krijgen is mijn ervaring. Maar als je je erg druk maakt of een nare voorgeschiedenis hebt, doen ze het vaak wel eerder. Dat wachten is hoe dan ook killing he

Je vroeg hoe ver ik was toen ik in aug de miskraam had. Ik was bijna 7 weken, maar waarschijnlijk was het vruchtje al met ongeveer 4 weken gestopt met groeien..

Liefs Aukjen
Afgelopen zomer ben ik getrouwd, wilde ik zeggen, haha.

Ik moest snel typen en gauw afronden want mijn 9-jarige dochter liep rond en die weet van niks dus moet beetje voorzichtig zijn..

Zomerkindje, dat is al een hele tijd zeg die medicijnen. Maar als je er niet teveel last van hebt.. beter dan steeds die klachten terug he.

Fijne avond iedereen.

1 vraagje nog: wie heeft er nog meer last van wat ongi-achtige krampen/krampjes? Ik had dat de vorige keer best veel, en toen ging het dus mis, en nu heb ik het nauwelijks gehad, tot vandaag. Samen met het afnemen van de gespannen boops ga ik me daar weer zorgen over lopen maken...
Brabantswonder, wat leuk zeg zo'n verjaardag trouwens! :-)

Nog gefeliciteerd..
@aukjen

Ik heb vorige week 3 dagen last gehad van ongi gevoel. Dit is weer helemaal weg. Morgen ben ik 7 weken. Klinkt simpel maar probeer er niet al teveel over na te denken..elke zwangerschap is anders
Aukjen: Oh in week 10 pas... Oké, nouja ik hoop idd dat ik 't eerder krijg... Ik hoor het morgen hopelijk.. Ja is al een hele poos, vanaf mijn 16e... Ik blijf er idd liever aan dan dat ik weer die klachten krijg... Dat is echt niet fijn!! Ik heb idd ook ongesteldheidskrampjes, vooral sinds afgelopen dagen. En een hele bolle, harde buik. Het hoort er wel bij denk ik, omdat je baarmoeder groeit, voel je die krampen. Maar kan me voorstellen dat je er gespannen onder bent. Maar het helpt je niets om je zorgen te maken, je komt er niet verder mee, want je hebt er geen grip op. Laten gaan en lekker genieten. Als je dat lukt! Sterkte!

Siera en Ninaaatje: vervelend die misselijkheid! Ik heb het soms een beetje. Maar wel licht gelukkig.

Brabantswonder: welkom en van harte!!!
Aukjen: goh in week 4 gestopt met groeien... Wat jammer en verdrietig ja. Hopelijk kun je het met de tijd verwerken en heb je nu een fijne, gezonde zwangerschap. Uitgaan van het positieve

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven