Uitgerekend half juni/begin juli 2014

26-10-2013 21:13 1613 berichten
Mama worden in juni en begin juli 2014

Ons nieuwe topic, nu met tabel.

Dat we met elkaar maar een hele fijne tijd tegemoet mogen gaan.

Met fijne 40 weken, droombevallingen en wolkjes van baby's.

Onze tabel is inmiddels erg vol, maar wil je meelezen en schrijven, je bent van harte welkom!!

De algemene inloggegeven zijn:

Gebruikersnaam: junijuli-mama-2014

wachtwoord: junijuli

Naam (leeftijd) BijzonderhBevallenUDKindjeHaarspeld (26)17 mei bevallen

van Koen 17 mei;een zoon! 26 mei2e South 17 juni bevallen van een dochter 17 juni ; een dochter!13 juni2e Slplc(31) 31 mei bevallen van Tyler 31 mei;een zoon!19 juni 4e Dreamglasses(38)1 juli bevallen van een zoon 1 juli; een zoon! 20 juni2e, 1e samen met man Siera (26) 15 mei bevallen van Mila 15 mei; een dochter! 20 juni1e Stampertje(34) 24 juni bevallen van een zoon Jongen21 juni 1e Amperbroekies(28)20 juni bevallen van Noud 20 juni;een zoon!22 juni2e Draagdoek(22) 23 juni2e JulieJetje(27) 17 juni bevallen 17 juni;een zoon! 27 juni1e Aukjen(43) 22 juni bevallen van Imke 22 juni; een dochter! 3 juli3 dochters, van wie 1 overleden, 1e kindje met nwe partner. Knappe-

Kloon (30)

Verrassing 3 juli 1ste
Alle reacties Link kopieren
Wat gezellig nog meer nieuwe dames!! Leuk dat jullie meeschrijven.

Mijj broer vertrekt vandaag voor een grote reis. We hebben voor hem een klein pakje met een brief gemaakt om uit te paken als hij dedouane voorbij is. Opmdie manier kunnen we hem verrassen, zonder dat mijn ouders ook meteen op de hoogte zijn. Gisteravond zei hij al voor de grap, of t is een groot oak condooms, of ik wordt oom. Daarop heb ik maar heel nochalant gezegd dat ie maar van t eerste uit moet gaan, omdat t 2e niet zo nauwkeurig te plannen valt. Ik ben echt zoooooo benieuwd hoe hij straks reageert als hij wel weet dat hij oom wordt
Hee wat goed die tabel! Ik wil graag mijn leeftijd toevoegen (33) maar dat lukt me niet. Iemand enig idee?

Fijn dat het zo goed gaat bij iedereen. Hier ook alles helemaal goed. De afspraak met de verloskundige komt eindelijk dichterbij. Jammer genoeg krijg je geen zekerheid bij die eerste afspraak. Volgens mij alleen maar informatie. Nog 3,5 week tot de echo. Kan niet wachten!

Wat een superleuke manier om het aan je broer te vertellen Juliejetje! En? Al een berichtje ontvangen?
heb vandaag de echo gehad een mooi kloppende hartje ben nu tussen de 7 en 8 weken zwanger de termijn echo krijg ik rondt de 10 12 weken en dan ook de nekplooimeting
Wat fijn slplc!!! Heerljk om te weten dat t goed is.

Ik mag de 18e pas pfffff nog 3 weken wachten haha.

Mijn broer heeft me geappt hoor! Hij vond t super en is heeeeeel benieuwd.
Ohhh wat een leuke manier idd, Juliejetje! Hoe ver ben jij nu? Wanneer laat je het jullie ouders weten? Dames, kan/mag ik mijzelf ook in het tabel invullen? Of mag/kan dat niet vanwege het overzicht... Oh geweldig slplc, ik kan niet wachten totdat wij het hartje horen kloppen.... Wat is een nekplooimeting? Ik ben er nog niet echt in thuis, hihi
nekplooimeting zijn een echo die ze doen in combinatie met een bloedtest om je kansen te bepalen op bepaalde syndromen als je dan een verhoogde kans hebt kun je een vruchtwaterpunctie of vlokkentest laten doen
Wat fijn slpjc een kloppend hartje!!! Heerlijk voor jullie. Ik mag pas 25 november voor een echo dus moet nog even wachten. Welkom aan de nieuwe meiden. Fijn dat jullie meeschrijven en gefeliciteerd natuurlijk ;)
Oh zo, slplc. Krijgt iedere zwangere vrouw dit? Hee Ninaaatje, dankje Vind het ook fijn om ervaringen te delen en elkaar op de hoogte te houden! Hoever ben jij?
ja iedere zwangere mag het laten doen maar het ligt aan je verzekering en voorwaarden of het vergoed wordt anders zijn de kosten van 120 euro voor je eigen
.
Oja en ik heb echt heel erg zin in foute dingen de hele tijd. Lees: friet, pizza, chocola, kaas... Maar ik wil eigenlijk niet te veel aankomen tijdens mijn zwangerschap. Soms hoor je dat mensen juist geen trek hebben. Hoe is dat bij jullie?
Vandaag ben ik precies 6 weken Zomerkindje. Spannend voor jou zo'n eerste zwangerschap.

Ik loop heel fanatiek hard normaal gesproken. Ik heb het nu een beetje teruggeschroefd naar 2x in de week. Het gaat nog wel maar wel wat minder goed dan normaal.

Vandaag kwam 1 vriendin gezellig koffie drinken en zag direct het potje foliumzuur staan...oeps...direct geraden dus haha. Ook wel leuk om het te delen eigenlijk. Wat hebben jullie allemaal vroeg een echo of lijkt dat maar zo? Lijkt mij wel handig als dat gewoon in je eigen praktijk kan
Zomerkindje wat mij betreft prima om je aan.de tabel toe te voegen! Ik ben nu 5w +3, ik vind t allemaal maar langzaam gaan haha!

Wij willen t na de eerste echo (18nov) gaan vertellen. De week daarvoor is mijn vriend jarig en ik denk dat we t dan al wel aan de ouders vertellen. Ik vind t heel lastig om stil te houden en hoop stiekem telkens dat iemand t raadt,maar dat gebeurt maar niet haha.

Nekplooimeting en bloedonderzoek willen wij ook graag laten doen.

Hoe staan jullie hierin? Wel onderzoeken of juist niet?

Vivarene, Ooow herkenbaar dat dansen. Ik dans zelf ook en vorige week bleef er niets hangen, danspasjes wilde niet lekker. Kortom t zag er niet uit. Heb niet t idee dat iemand t doorhad maar voor jezelf voelt t heel onhandig allemaal.

Wat betreft t eten heb ik juist heel erg de behoefte om t heel goed en gezond te doen.

Alleen van onze droppot kan ik écht bijna niet afblijven.

Zijn er meer dames gestopt met roken nu ze zwanger zijn? Ik vind t echt verrassend hoe makkelijk me dat afgaat. Gelukkig!! :-)
Wij laten de nekplooi niet doen. Heb twee verhalen gehoord van bekende, die verhoogde kans hadden(weet de percentages niet meer) zijn gezonde kinderen geboren. Soms zien ze het dus niet duidelijk genoeg.

En wat als je het weet? Dan heb je een moeilijke keuze vind ik.

Dan kan je nog verder testen maar heb je weee kans op een miskraam. Nee, wij zien het wel, elk kindje is welkom bij ons.

Je kan ook te veel testen tegenwoordig. Tuurlijk mooi wat er allemaal tegenwoordig, maar tegen dit zeggen wij nee, bedankt. We zien hrt wel.

R

Wbt eten, hier ook 's avonds wat plakjes kaas, maar ook trek in chips!! Overdag niet zo, wel veel dorst en een rommelende maag als ik niks eet. Elke twee uur wel even wat, een sultana of fruit.

MAar 's avonds vind ik hartige zoute dingen heerlijk haha
Ohja, en ik neem wat zoute dropjes als ik duizelig ben
.
Heb al eventjes niets van me laten horen. Ik had m'n adem even ingehouden. Maar vandaag de eerste echo gehad met een kloppend hartje. Ruim 7 wkn. Heel onwerkelijk. Over twee weken, of eerder als ik dat niet trek, mag ik opnieuw een echo.

Ik zal blij zijn als we deze verschrikkelijke zenuwslopende weken achter de rug hebben.
Nekplooimeting: Ik ga zeker wel de nekplooimeting laten doen, als het zover komt.

Lekkere trek; ik heb steeds een verschrikkelijke trek in eier- of kipsalade. Heel bijzonder.

Andere kwaaltjes; ik word elke nacht misselijk wakker om een uur of half 5. Dan heb ik het ontzettend warm (ik slaap al zonder pyjamabroek, terwijl ik dat normaal nooit doe) en dan moet ik plassen. Vervolgens ben ik dan te misselijk om weer in slaap te komen. Superfrustrerend en vermoeiend. Maar ik klaag niet. Ik ben blij met elke kwaal die er op kan wijzen dat deze zwangerschap wel goed gaat verlopen.
veel zwangerschapsplezier!
Leuk om alvast te lezen welke klachten jullie al hebben en die ik nog kan verwachten.

Net gebeld met de verloskundige, ik heb de 19e eerst de echo en 10minuten later intake. Helaas doen ze geen echo's op vrije dag van man, dus hij kan niet mee

donderdagavond komt er een mevrouw van MvM dan is hij er gelukkig wel bij

Even een vraagje.

Is het een idee om de volgorde van de kolommen aan te passen? Ik kijk meestal op de vivaapp, maar dan mis ik de rechter helft van de tabel, terwijl daar juist de gegevens in staan die steeds zullen veranderen..

ik dacht aan:

Naam Bijzonderheden UD Kindje Geslacht Mamarjan (28)19/11 VK intake+echo ? 1e?

of zo iets ;)
@South & slplc: wat heerlijk, een kloppend hartje! Gefeliciteerd!

Jeetje zeg, heel eventjes niet mee geschreven en moet gelijk een hoop bijlezen

Welkom zomerkindje, gefeliciteerd met je 1e zwangershap.

Nekplooimeting: wij zullen daar wel voor kiezen, maar ik ben dan ook al 42..

@Vivarene: ik sport gewoon nog en dat gaat prima, maar ik ben pas morgen 5 weken. En proficiat met je 1e zwangerschap ook! Ik heb trouwens op dezelfde dag als jij de 1e echo. Groot gelijk dat je het gewoon verteld had hoor, tegen je schoonouders. Toen ik van mijn 1e kindje zwanger was, 13 jaar geleden, vertelden mijn nu ex-partner en ik het tegen mijn schoonmoeder toen ik iets van 7 weken was en zij vond dat toen ook vreemd. Ouderwets inderdaad..

Zeg dames ik lees allerlei klachten.. ik zelf heb helaas nergens last van. Ik was wat moe en ik had nogal gespannen borsten, en dat is sinds vandaag ineens een heel stuk minder, wat me nogal zorgen baart, zeker omdat het afgelopen aug. met de miskraam ook daarmee begon.. Ik maak me ernstig zorgen. Heeft iemand van jullie dat ook toevallig?

Liefs Aukjen (voor de nieuwen: ik ben 42, dit wordt 1e kindje met nwe partner maar heb al 3 meiden van wie er 2 in leven zijn, was in juli voor het eerst zwanger met nwe partner maar werd miskraam afgelopen aug.)

Leuk van je broer, JulieJetje!
Nee ik vergiste me, ik heb op 7 nov de 1e echo!

Aukjen
@ Liesje: fijne vakantie trouwens!
Slplc&South, sorry dat ik er overheen gelezen had.

Een kloppend hartje gezien! Wat fijn!
met een vlokkentest krijg je geen kansberekeningen meer dan is het ja of nee volgens mij nekplooimeting is echt een kans berekening maar vlokkentest of vruchtwater punctie niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven