Etentje 7 man

31-10-2013 09:30 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week komen alle hoge piefen van het bedrijf van mijn man eten.

De één is een Italiaan, dus ik durf geen Italiaans te koken.

Allen zijn wel vaker bij ons komen eten en heb ik mijn eeuwige succesnummers al eens voorgeschoteld (Indisch, pasta met salie boter, Thai, lasagne).

Ik zoek dus inspiratie!

7 mannen, zijn culinair gezien wel echt wat gewend (veel zakenreisjes en etentjes), ik wil heel graag alvast een deel de dag ervoor maken. Maar wat ga ik maken???!! Wie heeft een lekker, makkelijk maar wel bijzonder recept?

En, wat zouden jullie maken?

Alvast bedankt!
quote:suiker_spinnetje schreef op 31 oktober 2013 @ 10:07:

Of een lekkere stamppot?

Daar dacht ik zelf ook aan, lekker andijviestamppot en zuurkool uit de oven of zo, met veel worst, spekjes etc.

Mijn partner eet ook vaak in restaurants, maar thuis vind hij gewoon stevig eten het lekkerst. Wel met goede wijn erbij.

Heb je het eigenlijk al met je man besproken, had hij geen inspiratie?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Het grote probleem is, is dat het eten nooit op een vast tijdstip gegeten wordt. Je kunt dus beter iets hebben wat je in de oven warm kan houden (mits over groot genoeg of in 2 porties in de oven/magnetron kan doen) of wat je op het fornuis zelf laag kan laten sudderen.

Denk aan een goulash/stoofschotel (op het fornuis) en aardappel puree uit de oven (niet te luchtig maken, want dan eten ze te veel, maar lekker met kaas en room) of rijst en een grote salade.

Je kan ook kiezen voor een rollade van de slager. Maar wanneer je normaal voor 2 personen groenten en aardappelen kookt is 7 misschien last. Geen grote pannen en zo.

Hou je van koken? Jamie Oliver heeft een aantal heerlijke Indiaanse stoofpotten. Wel wat werk, maar oh zo lekker. Met naanbrood, rijst en groene salade.

Of wanneer het koud wordt, een goede maaltijdsoep (erwtensoep, Harira, minestrone etc)

Of hartige taarten met salade. Bak de taarten al van te voren, maar niet helemaal gaar. Dan kan je ze na elkaar voor het eten in de oven zetten. Wel kleine punten snijden, zodat de eerste taart na 2 personen op is, en iedereen moet wachten tot dat de volgende taart warm is.

En anders, wat is er mis met een goede brood maaltijden?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:Mevrouwdekees schreef op 31 oktober 2013 @ 09:44:

Als ik naar mijn partner kijk, die is na een periode van veel uiteten daar heel erg zat van en kan geen friet meer zien. Hij verlangt dan juist naar heel gewoon eten, met lekkere groentes en gekookte aardappels of rijst.

Misschien stoofvlees, met geroosterde groente, salade en aardappelpuree? Past goed in het seizoen.

Dat was ook mijn idee. Lekker een pan suddervlees, een pan gehaktballen of een rollade. (ik zou twee soorten nemen) en 2 soorten groentes en een salade.

Als je wel wat anders wilt zou je lamsrack (oven) kunnen doen en asperges. Garnalen coctail vooraf of een licht soepje.
Nee geen risotto bij goulash, laat dat mijn schoonmoeder maar niet lezen! Gekookte aardappels. of spätzle kan ook.
Idd vind ik dat ook geen combi, maar ik bedoel dat ik wel lekkere risotto kan maken, maar doe ik dus niet ivm de Italiaan die aanschuift.

Ik ga voor een stoofpot met puree en gecarameliseede uien gegrilde groenten.

Stamppot hoef ik niet mee aan te komen bij man,
Voor de puree is een puree van aardappel/knolselderij heel erg lekker. En soep van pastinaak vooraf? Dat is heerlijk romig, zonder dat je room toe hoeft te voegen, waardoor het evengoed licht is.
Gewoon stamppot. Leuk voor die Italiaan en je kunt het best fancy maken met goed stoofvlees enzo.
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
Oh ja, pompoenstamp...of puree...heerlijk.
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
Kip á la Normande met een puree van pastinaak en aardappel. Die kip is een AH-recept dat ik al heel vaak heb gemaakt en het valt erg in de smaak. Echt een fijn herfstgerecht, er zitten ook appeltjes in, leuk om dan daarna bijvoorbeeld een tarte tatin te maken.

Veel succes!
Hmmmm, lekker die puree!
Het enige wat ik hier nog aan toe te voegen heb is dat pompoen-aardappelstamp met feta en kaneel en ui erdoor echt iets fantastisch is. Dan wel zorgen dat je stoofpot niet te zoet wordt. Ik zou er dan alleen geen geroosterde knolgroenten bij doen, is ook weer zoetig. Dan eerder iets als sperzieboontjes ofzo.
Bedankt voor alle tips!

Ik heb besloten het super lekkere gehaktbrood van Jamie Oliver te maken, met saus van kikkererwten, tomaat en pancetta en rozemarijn.

Daarnaast een schaal geroosterde groenten, salade en voor de liefhebbers een puree.
Klinkt goed allemaal. Uit welk boek komt dat gehaktbrood?

Veel succes, krijgen we nog een recensie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven