Gezondheid alle pijlers

kan een behandeling in een prive kliniek worden gestaakt ?

31-10-2013 15:51 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb een vraag en vroeg me af of er mensen advies kunnen geven. Ik kan helaas niet ingaan op het verhaal maar er wordt beweerd dat de behandeling van een comateuze patiente in een prive kliniek in Belgie zal worden gestaakt als er niet meteen geld wordt overgemaakt(een kleine 2000 euro). de patiente ligt daar omdat ze niet verzekerd zou zijn(is genationaliseerd tot Belgische). Weet iemand of dit zo is? Wij geloven niks van dit verhaal maar weten er eigenlijk niet veel van af. De doktoren zouden gezegd hebben dat ze er nog wel uit komt en ze zou vanaf december 2012 in coma liggen.
Het lijkt me dat de enige die het antwoord daarop weet de kliniek is. Dus ik zeg, bel op. Zoals ik het nu begrijp is dit horen zeggen van dokters. Vraag naar de directeur/directrice van de kliniek.
Waarom wil je dat weten als je er blijkbaar zo ver vanaf staat? Je weet bijna niets over de patiënt.
ik begrijp al niet waarom iemand in een prive kliniek ligt omdat ze niet verzekerd is, dat is toch juist voor de mensen die geld genoeg hebben?

In ieder geval ik weet het niet. Is je gevraagd om geld te lenen voor dit doel ofzo?
ik sta er niet ver vanaf, ons wordt gevraagd te betalen maar ons wordt geen info verstrekt. het gaat om de dochter van mijn man...met wie hij geen contact heeft.ex vrouw wil ook niet zeggen waar ze ligt, ik heb om het telefoonnummer gevraagd maar dat wil ze niet geven omdat de dochter dat niet zou willen...
maar idd, dat prive kliniek verhaal vinden wij ook erg vreemd.
Ik geloof er ook niets van, jullie worden afgezet. Niet aan toegeven. Niemand zet de knop om, omdat er geen geld is. In het ergste geval brengen ze je naar een ziekenhuis. Denk maar logisch na, dan weet je dat dit onmogelijk is.
Je weet dus niet eens de naam van de kliniek? Wat een bizar verhaal. Het lijkt me niet dat ex het recht heeft informatie achter te houden voor jouw man. Weten jullie zeker dat dochter ziek is? Sorry als dat een heel vervelende vraag is. Ik zou zeggen regel een advocaat en dwing informatie af. Als het om leven en dood gaat lijkt me niet dat ze deze info kunnen achterhouden.
Het kan zijn dat dit een behandelkliniek is. Wanneer iemand uitbehandeld is, met andere woorden en kan niet veel meer gedaan worden om de toestand te verbeteren. Dan hoor je niet in een behandelkliniek thuis maar moet je naar een verpleeghuis of naar huis met ondersteuning.

Wanneer je het zelf kan betalen of verzekerd ben kan je in een revalidatie kliniek misschien wel blijven. Maar meestal willen ze toch liever het bed vrij hebben voor iemand die nog wel te revalideren is. Prins Friso is uiteindelijk ook naar huis gestuurd.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
(En als het niet waar is, lijkt het me ook strafbaar om je man te chanteren met zo'n grove leugen)

Mag ik vragen waarom man geen contact meer heeft met zijn dochter?
Ze wil het telefoonnummer niet geven omdat de dochter dat niet wil. Die dochter ligt toch in coma? Of wilde ze helemaal nooit contact hebben met haar vader?

Na die 2.000 Euro komt de vraag om meer. Een dagje ziekenhuis kost heel wat meer dan een kamer in een 5 sterren hotel.
verba volant, scripta manent.
Ik vind dit ook dubieus klinken.
Het kan zijn dat er een speciale behandeling is die dan gestaakt wordt. Voor niet bewezen, experimentele of aanvullende zorg kan het dus wel gelden.

Basis zorg is verplicht, het is natuurlijk niet zo dat de stekker eruit getrokken wordt.

De ziekenkosten verzekeringspremie in Belgie is heel laag, ik denk dat (als het al waar is) het gaat om een aanvullende verzekering.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
mijn man heeft geen contact met zijn dochter omdat zij dat niet wilde, is ooit compleet ontspoord(denk justitie) en hij wilde haar hard aanpakken en de moeder niet. waarna hij geen contact meer mocht hebben. echt een lang verhaal. de dochter wil dus geen contact,ik zei al als ze in coma ligt heeft ze niets te willen. ik heb ook gezegd, we willen wel helpen maar dan moet er wel iets tegenover staan, dus openheid van zaken. ik ga echt niet zo maar 2000 euro overschrijven. plus lijkt mij dat iemand niet zomaar niet uit behandeld is als er dus kans is dat het goed komt(volgens de ex). het blijft wel zijn kind daarom is het een vervelende zaak.
Gewoon zeggen dat je best wilt betalen als je het adres en naam van de kliniek krijgt, kan je even bellen of nog beter er heen gaan en het bedrag betalen direct aan de privekliniek op moment dat verhaal waar blijkt te zijn zo niet geen geld.

Wedden dat je niks meer hoort over deze geld vraag?
Wat naar... Dit klinkt niet helemaal zuiver, maar dat had je zelf ook al wel in de gaten. Misschien is het echt zo erg dat ex jullie op deze manier op probeert te lichten. Misschien ligt het iets genuanceerder en is geld wel voor (behandeling van) dochter bedoeld, maar is ze niet eerlijk over de precieze situatie. Dat haar verhaal 100% klopt lijkt me sterk.

Als ik jou (of eigenlijk, je man) was zou ik weigeren het geld rechtstreeks naar moeder over te maken. Ik zou zeggen dat ik het zonder probleem zou betalen (als je het geld over hebt), maar dan wel rechtstreeks aan de kliniek. En dat je meer wilt weten over de toekomst en hoe de financiën hiervoor verder geregeld zijn.

Kortom: tegenover ex zou ik niet zeggen dat je het verhaal niet gelooft, maar wel eisen dat er meer overlegd wordt en meer info gegeven wordt voor je betaalt. En dan maar eens zien of er iets boven tafel komt en zo ja wat en dan de situatie opnieuw bekijken.
Wat heftig pluisje. Het klinkt mij als een afschuwelijke leugen in de oren. Maar je moet natuurlijk de onderste steen boven krijgen. Als ik jullie was zou ik een advocaat inschakelen en informatie afdwingen bij ex. Kijken wat er dan gebeurd.
Ik denk dat TO al gezegd heeft dat hij rechtstreeks contact wilt met de kliniek en zij wil die info niet geven. Ipv haar laten geloven dat je er niet intrapt zou ik een advocaat inschakelen. Op deze manier heb je bewijs dat jij wel om het leven van je dochter geeft en haar wel wilt helpen. En dan kan zij niet het verhaal omdraaien naar; zelfs als je op sterven ligt heb je niks te verwachten van je vader.
In België ben je net als hier, verplicht verzekerd. Als die dochter genaturaliseerd is, is ze een Belgisch onderdaan. Ik weet niet hoe oud ze is, tot een bepaalde leeftijd is een kind met de ouders/verzorgers mee-verzekerd, als het studeert is er weer een andere regeling. De eigen bijdragen zijn niet exorbitant, tenzij iemand een éénpersoonskamer vraagt, dan is die bijdrage hoger.
verba volant, scripta manent.
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 31 oktober 2013 @ 16:20:

ik begrijp al niet waarom iemand in een prive kliniek ligt omdat ze niet verzekerd is, dat is toch juist voor de mensen die geld genoeg hebben?

Dat is allang niet meer zo, maar uitleg daarover is offtopic

* rest was mosterd*
Je bent zelf een theepot
quote:annapalona schreef op 31 oktober 2013 @ 17:05:

Gewoon zeggen dat je best wilt betalen als je het adres en naam van de kliniek krijgt, kan je even bellen of nog beter er heen gaan en het bedrag betalen direct aan de privekliniek op moment dat verhaal waar blijkt te zijn zo niet geen geld.

Wedden dat je niks meer hoort over deze geld vraag?Goeie!
hij heeft inderdaad gezegd dat hij het nummer van de kliniek wil maar we kregen zo'n antwoord van, ik wist wel dat je niet zou helpen. waarna ze eigenlijk zoiets had van laat maar zitten. maar ik zei al dat we gewoon redelijk zijn.zeker aangezien ze al vanaf dec 2012 daar zogenaamd ligt en hij nog niet eerder wat heeft gehoord. dochter is 20...hebben gezegd dat ze maar terug moest bellen als ze het nummer van de kliniek wil geven. zal ze inderdaad wel niet doen. maar mijn man heeft het dan straks weer gedaan. bedankt voor jullie reacties, ik ga ook eens een advocaat raadplegen, die heb ik een in mijn vriendenkring..
Goed zo pluisje lijkt me verstandig. Als dit allemaal Eem leugen blijkt, wie weet wat ze dan allemaal aan haar dochter verteld en wil ze daarom haar vader niet zien. Ik zeg, gooi die beerput open. Wie weet kan het contact tussen vader en dochter met de tijd wel hersteld worden.
Als je het nummer van de kliniek niet krijgt zodat je man zelf kan kijken hoe zijn dochter erbij ligt en met 'n arts kan spreken, dan natuurlijk geen cent. En anders is het nog de vraag of er uberhaupt nog kans is dat ze geestelijk gezond uit die coma kan komen, want je wil natuurlijk zeker niet dat het 'n kasplantje blijft, dan kan idd beter de stekker er uit.
quote:pluisje74 schreef op 31 oktober 2013 @ 16:36:

ik sta er niet ver vanaf, ons wordt gevraagd te betalen maar ons wordt geen info verstrekt. het gaat om de dochter van mijn man...met wie hij geen contact heeft.ex vrouw wil ook niet zeggen waar ze ligt, ik heb om het telefoonnummer gevraagd maar dat wil ze niet geven omdat de dochter dat niet zou willen...En je denkt dat een arts gaat meewerken aan zoiets?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven