Winterparadijs Amsterdam, alternatieven?
woensdag 24 december 2025 om 10:49
woensdag 24 december 2025 om 11:08
woensdag 24 december 2025 om 11:53
Ga naar een echte kerstmarkt in Duitsland. Al het andere valt daarbij in het niets. Het winterparadijs is enorm druk en commercieel maar heeft vrij weinig met kerst te maken. Ik zou liever wat verder rijden dan in zo'n spektakel te belanden. Of gewoon lekker een leuke stad bezoeken of een wandeling maken.
woensdag 24 december 2025 om 14:58
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar een update in je topic van een paar weken geleden.
woensdag 24 december 2025 om 15:01
Zo’n kerstmarkt is toch helemaal niet leuk voor kinderen van 6 en 10. Die kijken alleen maar tegen benen in de mensenmassa.evelien2010 schreef: ↑24-12-2025 11:53Ga naar een echte kerstmarkt in Duitsland. Al het andere valt daarbij in het niets. Het winterparadijs is enorm druk en commercieel maar heeft vrij weinig met kerst te maken. Ik zou liever wat verder rijden dan in zo'n spektakel te belanden. Of gewoon lekker een leuke stad bezoeken of een wandeling maken.
woensdag 24 december 2025 om 15:05
Wel even goed kijken of ze open zijn. Niet alle kerstmarkten blijven open na kerst.evelien2010 schreef: ↑24-12-2025 11:53Ga naar een echte kerstmarkt in Duitsland. Al het andere valt daarbij in het niets. Het winterparadijs is enorm druk en commercieel maar heeft vrij weinig met kerst te maken. Ik zou liever wat verder rijden dan in zo'n spektakel te belanden. Of gewoon lekker een leuke stad bezoeken of een wandeling maken.
woensdag 24 december 2025 om 15:45
Juist wel. Voor kinderen genoeg te doen. Met lampjes overal, lekker eten en warme chocolademelk en een schaatsbaan. Ook zijn er soms kleine activiteiten voor kinderen of kan je wat winkels of de levende kerststal bezoeken tussendoor. Niet alle dagen of tijdstippen is het enorm druk. Ik geef ze een vast bedrag en dan mogen ze zelf op de kerstmarkt wat uitzoeken.
De bekendere kerstmarkten hebben markten op verschillende plekken door de stad. Dan maak je een wandeling en is er genoeg te zien tussendoor.
woensdag 24 december 2025 om 17:35
Afhankelijk van de interesses zijn er veel opties.
- Schaatsbanen
- Pantropica in Flevoland: lichtjes, dieren, bloemen
- Kerstkastelen, zowel kleine als grote. De Haar is het grootst maar ook het duurst.
- Sommige binnensteden hebben veel lichtjes, sommige kleine schaatsbanen (herinner ik me van Laren).
- Dierentuin met lichtjestocht 's avonds zoals Rhenen
- Schaatsbanen
- Pantropica in Flevoland: lichtjes, dieren, bloemen
- Kerstkastelen, zowel kleine als grote. De Haar is het grootst maar ook het duurst.
- Sommige binnensteden hebben veel lichtjes, sommige kleine schaatsbanen (herinner ik me van Laren).
- Dierentuin met lichtjestocht 's avonds zoals Rhenen
woensdag 24 december 2025 om 18:43
Jahoor: zeg ‘dankjewel’ en/of reageer op de tips die al zijn gegeven.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 24 december 2025 om 18:56
Ik zou de kinderen die ik ken er echt geen plezier mee doen hoor, een stadswandeling en Duitse markt. Ook niet als ik hen chocolademelk toestopevelien2010 schreef: ↑24-12-2025 15:45Juist wel. Voor kinderen genoeg te doen. Met lampjes overal, lekker eten en warme chocolademelk en een schaatsbaan. Ook zijn er soms kleine activiteiten voor kinderen of kan je wat winkels of de levende kerststal bezoeken tussendoor. Niet alle dagen of tijdstippen is het enorm druk. Ik geef ze een vast bedrag en dan mogen ze zelf op de kerstmarkt wat uitzoeken.
De bekendere kerstmarkten hebben markten op verschillende plekken door de stad. Dan maak je een wandeling en is er genoeg te zien tussendoor.
apppie wijzigde dit bericht op 24-12-2025 21:21
0.83% gewijzigd
donderdag 25 december 2025 om 17:31
De mijne ook niet hoor. Lampjes zijn leuk, maar is niet echt iets ‘te doen’. Chocolademelk is 1 beker en dan klaar. En ‘overal lekker eten’, mwah. Vooral veel wordt etc. Ergens een keer een koek of zo, maar dan ben je er ook wel. Activiteiten voor kinderen heb ik er nog nooit gezien, en er was wel een ijsbaantje, maar daar waren de hele dag ijshockey-trainingen. Ik vind zelf langs kraampjes slenteren best leuk, maar voor kinderen 6-10 is dat nou niet enorm inspirerend meestal.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in