Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
.
Super Cattura die 30 day squat challenge, heb meteen even gekeken wat het is en ik doe mee!!

Ben nog even aan het denken of ik liever 's avonds of 's ochtends doe, maar ik begin gewoon morgenochtend.

Heb net al een uurtje bootcamp gedaan, dus voor vandaag al genoeg squats gehad

Ben heel benieuwd hoe het gaat..

En Jolanda succes met je programma morgen, laat even weten hoe het gegaan is!!
Life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain!!
Vandaag, tweede dag, is weer goed gegaan.

Wel af en toe een knorrende maag, maar doordat er op het werk veel afleiding was "vergeet" je af en toe ook je honger, dus heel herkenbaar Jolanda! Ik had zelfs aan het eind van de werkdag nog wat eten "over" (wat nu wel op is uiteraard..).

Sneeuwwitje, heb je nog hard gelopen gisteravond? Wat een weer was het, lijkt me geen pretje...wel knap!

Ladyes, jij bent echt goed bezig ! Meteen ook maar weer die squatchallenge erbij doen...

@ Cattura: ik ben ook wel benieuwd naar de squatchallenge, maar mijn computer wil de pagina niet openen. Morgen maar eens via een andere computer proberen want ik heb een kinderslot op mijn computer zitten en ik krijg de melding dat de pagina seksueel getinte informatie bevat? Dit zegt ie al gauw hoor, maar ik kan de code niet zo gauw vinden om het kinderslot eraf te halen

Succes allemaal weer!
Carpe Diem
.
@ Jolanda: hoe was de eerste dag van je programma? Bevalt het?

@ Cattura: fijn dat je een leuk weekend hebt gehad. En er nu goed tegenaan met het squat programma.

@ Ladyes: lekker hoor bootcamp. En ga je ook meedoen met het squatten van Cattura?

@ Relabella: haha, geblokkeerd op je computer Is het inmiddels al gelukt?

@ HVM en Melody: hoe gaat het met jullie?

Vanmiddag naar de sportschool geweest. Ik had helemaal geen zin. Maar ik moest, want hele dag die tas al mee gesjouwd en gisteren chocolade gehad... Toen ik eenmaal bezig was, was het heerlijk.

Vind het nu echt moeilijk worden om goed op te blijven letten. Alles is zo lekker en deze periode van het jaar is het veel moeilijker om dingen af te slaan dan in de zomer. Heb ook zo'n zin in pepernoten, maar nog niets gehad. Heb met vriend de afspraak dat we pas met de intocht wat gaan eten en dan alleen rond 5 december nog. Verder niet. Tot nu toe gaat dat gelukkig heel goed

Ik ben ook al zo veel afgevallen, dus mag nu ook wel weer wat lekkers. Maar moet echt oppassen dat ik niet te veel ga eten. En ben ook nog niet helemaal tevreden, dus moet echt vol houden. Het is ook de tijd van de maand dus heb extra veel baal-momentjes, haha.

Morgen ga ik weer hardlopen, lesje van Evy
.
Jaaaah ik ben vanmorgen ook begonnen met de squats.. Ben benieuwd de komende weken :-)

Voor de rest vandaag lekker een avondje rust, morgenavond weer even een uurtje zwemmen bij de duikvereniging..

Niet snoepen/ snacken is nog steeds goed vol te houden, hopelijk blijft dat nog even zo.. Pas 1,5 week onderweg
Life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain!!
Goed bezig met de squats dames, chapeau!

Sneeuwwitje, ik begrijp je gevoel, af en toe iets lekkers willen omdat je al zo veel afgevallen bent. En ik denk dat dat moet kunnen, met mate! Succes, want dat is wel weer wennen...

Gisteren idd begonnen met mijn programma. Eerst op de Weegschaal, waaaaah mijn vetpercentage!! Nieuwe motivatie.. Zucht!

Maar de slim Belly, het voelt in het begin echt heel raar. Je voelt het wel aan je buikspieren, dus laten we de goede moed erin houden dat het miss toch wel iets gaat werken...

Fijne dag vandaag!
.
Zo hier komt even een egopost. Ik was eigenlijk van plan om me niet meer te wegen. Heb ook de hele week de weegschaal gemeden. Ik ging me er zo rot door voelen. Terwijl ik toch al vreselijk moe en misselijk ben. Ik ben wel wezen sporten, maar man wat kost me dat een moeite op dit moment. Het liefst ga ik om half 7 naar bed om te slapen slapen slapen. Ik kan de hele dag door wel slapen. Helaas heb ik 2 peuters rondlopen die het daar niet helemaal mee eens zijn.

Heb van de week maatje 38 maar weer in de kast gelegd, want die ging toch echt te strak zitten. Oh wat was dat balen. Heb nu maatje 40 weer aan. Niet rampzalig hoor, maar ik had zo hard gewerkt om weer maat 38 aan te kunnen. Mijn darmen zijn nog steeds vreselijk. Ik eet nu een halve kilo gedroogd fruit per week en drink heel veel. En dan met veel moeite lukt het me om de boel aan de gang te houden. Maar intussen loop ik toch te gassen...nee echt niet leuk meer. Schaam me dood. Ik lijk wel een auto waar de verkeerde brandstof in gegooid is.

Nouja, ben vandaag toch op de weegschaal gaan staan. En die gaf 72 kilo aan. Ik neem het maar voor kennisgeving aan..Ik doe mijn best, en meer kan ik niet doen.

@melody; Hoe gaat het met jou?

@Iedereen; Heel veel succes!

Hvm
Hvm, wat balen dat je niet zo fit voelt en een beetje down...

En die Weegschaal, die moet je inderdaad maar gewoon mijden nu! Eerst aan jezelf en je kindje denken! Want daar doe je het allemaal voor hè, niet vergeten!!

Cattura, slim-Belly is vier weken en met die band om moet je gewoon sporten. Kracht gaat bijna niet, dus voornamelijk cardio. Je mag ook met groepsleden meedoen, maar denk dat dat ook al best lastig is... Dus ik ga gewoon fitnessen, loopband, wave, crosstrainer etc.

Hier gaat het god, gisteren middag kreeg ik honger en zin in lekkers, heb toen twee boterhammen gepakt en de honger/trek was weg! Was best trots op mezelf dat ik geen koekjes, snoep oid had gepakt!

Soms merk ik wel dat ik smiddags wat flauw wordt, heb dan behoefte aan suiker (denk ik), wat raden jullie me dan aan?

Fijne dag allemaal!

Oeh morgen ga ik een dagje shoppen met vriendinnen! Maar ga geen gebak pakken bij de koffie/thee en een gezonde lunch!

Maar nu eerst werken...
Vanmorgen op de weegschaal gestaan voor het weegmoment van de week.. 62,2 kg

Erg blij met het resultaat, in ieder geval na de paar biertjes en de ene bitterbal van gisteravond... (Had ook wel heeeel veel baantjes gezwommen, )

@hvm, zeker balen dat je zo naar voelt en moe bent. Wanneer ben je uitgerekend??

@Veel shopplezier Jolanda!!

De squats gaan tot nu toe erg goed. Iedere ochtend even een setje, nu de eerste drie dagen gehad, dus morgen rustdag van het squaten, maar wel even hardlopen natuurlijk .

Hoe gaat het bij jou Cattura?

Qua eten let ik momenteel wel erg op. Bij de nasi bijvoorbeeld momenteel wel seroendeng noootjes maar geen satesaus. Bij de salade even geen vettere kaas erin.

Maar af en toe toch wel even wat lekkers hoor, zoals gisteren de bitterbal. Dat probeer ik wel te beperken tot 1x per week..

Vanavond lekker uiteten bij de Italiaan (wordt denk lekkere salade) en daarna even paar drankjes drinken.

Bij lekkere trek helpt bij mij vaak wel een plak ontbijtkoek of een boterham pindakaas Mjammie..
.
Lief alle opbeurende berichtjes.

Ik weet dat straks de ergste vermoeidheid en misselijkheid weg gaat, en dat maakt het een stuk makkelijker. Maar die darmen. Die zijn zich aan het herschikken. Om steeds meer ruimte te maken voor de baarmoeder en baby. En het vervelende is, nu ze anders liggen, dat ik niet gewoon even naar de wc kan. Maw ik kan niet even kracht zetten om te poepen...jaja heel plastisch. Dus ben ik nu afhankelijk van veel vezels, veel drinken en de normale peristaltiek. Maar daar heb je dan weer even de tijd voor nodig...lastig.

Ik heb nu ook echt een buik van de darmen. Nouja, straks wordt het vervangen door baby.

Hvm
Ik zweer toch bij af en toe (zeker niet te vaak) een broodje pindakaas hoor , sinds ik onderstaand bericht heb gelezen..

Pindakaas bevat veel vet, en dat doet al snel alle alarmbellen rinkelen. Vet & afvallen klinkt immers niet als een logische combinatie.

Houd er echter rekening mee dat pindakaas doorgaans voor het overgrote deel (ongeveer 80%) uit onverzadigde vetzuren bestaat. Onverzadigde vetzuren zijn evengoed vet, maar deze vetzuren zijn (in beperkte hoeveelheden) juist heel gezond.

Door het eten van onverzadigde vetzuren stimuleer je je stofwisseling en stil je je honger voor lange tijd.

Dagelijks een portie onverzadigde vetzuren past dus prima binnen een gezond en uitgebalanceerd dieet.

Pindakaas is zelfs een aanrader als je wilt afvallen, omdat je veel minder honger zult hebben en dus minder snel gaat snacken
Even kort een berichtje van mij.

Het gaat hier niet echt goed... Wel met het baby'tje. Maar ik hou niks binnen... Ik ben zoooo misselijk en kots de hele dag door. Slaap van 19.00 tot 7.00 net zoals zoonlief en leeg heel dag voor Pampus op de bank. Ben deze week 4 kilo afgevallen weeg 79 maar ben zo slap als een vaatdoek. Medicijnen heb ik wel maar werken minimaal. Als het zo door blijf gaan wordt het een ziekenhuisopname.... Ik ben dolblij met het kindje, maar men....wat zit ik erdoor heen... Ik weet dat het doorzetten is, en hopelijk over een paar weken van die moeheid en misselijkheid af.
Goedemorgen allemaal!

Ik was even te druk om eerder te posten maar ik ben wel blij want... ik was gistermorgen 93.9 kilo, dus dat is 1,9 kilo eraf in 4 dagen. Heel fijn, nu wel een uitdaging met het weekend voor de deur. Twee verjaardagen te gaan, dus weinig tijd om aan schema te houden en veel gelegenheid om te snoepen...!

Maar ik ga me inhouden al vind ik het veel leuker en gezelliger om lekker mee te doen met alle hapjes...

Als ik het goed begrijp hebben we 2 zwangere dames op het forum, HVM en Melody87? Hoe ver zijn jullie?

Bij mij hielp tegen de misselijkheid en vóór de stoelgang 's morgens een bakje vanillevla... Je moet er maar net trek in hebben natuurlijk, maar bij mij hielp het goed tegen de ongemakken....

@Melody87: 4 kilo eraf in 1 week is wel heel veel...pas goed op jezelf en pak af en toe je baby-spulletjes erbij om bij weg te dromen en jezelf op te vrolijken... Het gaat binnenkort vast beter! (maar daar heb je nu niks aan... ).

@Ladyes: Nog lekker uit eten geweest gisteravond? Wat heb je gegeten?

@Sneeuwwitje: Ik begrijp jou zo goed. Als je al zoveel bent afgevallen heb je echt af en toe wat lekkers verdiend. Maar dan die balans vinden he. Dat is mij nog nooit lang gelukt. Het is bij mij òf lijnen òf helemaal niet... zo stom. Ik hoop dat jij daar nu een balans in vindt!

Iedereen weer heel veel succes de komende week!
Carpe Diem
He Melody wat naar! Pas je goed op dat je niet uitdroogt? En ik maar klagen over mijn klachtjes. Ook vervelend maar lang niet zo erg als jij hebt. Potdikkie. Heb je last van hyperemesis gravidarum?

Ik wens je veel sterkte meid!

@Rellabella, ik ben nu 2 maanden onderweg. Ben half juni uitgerekend. Moet dus nog even. Heb de vorige 2 keer flink last gehad van bekkeninstabiliteit en daar ben ik nu dus ook zeer beducht voor. Dat is ook een reden dat ik het aankomen nu best eng vind. Omdat gewicht ook deel is van het probleem.

Hvm
Zo, even tijd om te reageren. Druk weekend gehad en had even geen puf om tussendoor iets te schrijven. Moest ook ongesteld worden, dus zat niet helemaal top in mijn vel. Nu gaat het weer beter en ik heb weer goede voornemens voor deze week Afgelopen weekend naar de sauna geweest, was echt heerlijk en dan ben ik heel blij dat ik zoveel afgevallen ben. En ook weer gemotiveerd geraakt om weer goed mijn best te gaan doen.

Donderdag was laat thuis, dus geen tijd om een rondje te gaan hardlopen. Heb me ook voorgenomen om dit te verplaatsen naar vrijdag, omdat het er donderdag steeds niet van komt. Vrijdag is dan toch een betere dag. Ik ga er in ieder geval weer tegen aan deze week, wil er echt nog wat af hebben zodat ik in de feestmaand wat reserves heb

@ Relabella: wat een goed begin. Hoe is het weekend gegaan met de verjaardagen? Moest dit weekend nog aan jouw uitspraak denken, het is inderdaad vaak alles of niets. Maar dat wil ik eigenlijk niet, dus even goed nadenken hoe ik dit nou het beste kan gaan doen.

@ Melody: wat super vervelend dat je zo ziek bent en niets binnen kunt houden. Denk goed om jezelf en zorg dat je niet uitdroogt en op tijd aan de bel trekt. Ik hoop dat een ziekenhuisopname niet nodig is, succes meis!

@ HVM: jij voelt je dus ook niet fijn. Kun je misschien bij de huisarts medicatie krijgen voor het opgeblazen gevoel? Want het belemmert je wel bij je dagelijkse dingen. Lijkt me wel lastig hoor als je je zo naar voelt en je ook nog twee van die gezellige jongetjes rond hebt lopen.

@ Jolanda: hoe bevalt je nieuwe programma nu? Wat betreft je flauwe moment: misschien kun je dan een soepje eten?

@ Cattura: je staat dus even stil, maar je zult zien als je vol houdt dan gaat er echt weer wat af.

@ Ladyes: volgens mij zit jij er helemaal in, ga zo door!

Vanavond ga ik weer lopen bij de vereniging, lekker weer in bewegin
En weer een nieuwe week begonnen

Zit inderdaad lekker in de flow en ben ook nog super gemotiveerd, hoop dat het dit keer wat langer zo blijft..

Vrijdagavond lekker uit eten geweest, heerlijk risotto gegeten en geen toetje.. Daarna wel nog lekker een paar (of iets meer) drankjes gedaan dus zaterdag niet een hele actieve dag gehad.

Maar gisteren wel weer even hardgelopen. Kleine 6 kilometer door het bos, was echt heerlijk en vanavond natuurlijk weer verder met het paaldansen. Ben benieuwd:)

@ Sneeuwwitje, heerlijk he als je die motivatie weer terug hebt..

@ Melody, veel sterkte!
.
Cattura, hoe gaan de squats bij jou? Ik heb vanmorgen ook de 80 squats gedaan, dus morgen een rustdag. Vind het tot nu toe erg goed gaan, moet wel goed in de gaten houden dat ik goed blijf tellen

Paaldansen ging gisteren erg lekker, voor het eerst ondersteboven in de paal gehangen, wist niet dat ik het kon, hahaha.

Net in de zeikregen een uurtje bootcamp gedaan in t bos.

Pff was echt doorweekt tot op het bot en in t natte gras liggen is ook niet de lekkerste manier om de oefeningen te doen, maar ben wel superblij dat ik geweest ben..

Morgen weer lekker even een dagje niet sporten..
.
Jeetje, Ladyes wat een bikkel ben jij zeg. Trainen in de regen, echt goed van je!

@ Cattura: voel je al verbetering met het squatten?

Maandagavond heb ik heerlijk getraind. Ik krijg er zo'n lekker gevoel van, dan baal ik dat ik het de week daarvoor zo heb laten versloffen. Dus weer met goede moed begonnen. Vanavond ga ik samen met mijn vriend naar de sportschool. Morgen ben ik waarschijnlijk eerder vrij, dus dan ga ik lekker hardlopen. Op naar die laatste drie kilo er af
Vanmorgen weer op de weegschaal, het gaat iets minder snel maar toch weer een positief resultaat. Vandaag was het 61,9kg.

De squats gaan nog erg goed. Het gaat wel steeds makkelijker merk ik.

Gisteravond helaas niet kunnen sporten, maar morgen gaan we weer lekker hardlopen in het bos.

Hoe gaat het bij jullie??

Fijn weekend alvast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven