Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
Wat een leuk topic, Ik ben al een aantal maand bezig met afvallen, en ben ong 9 kilo kwijt nu,

Zou het leuk vinden om mee te kletsen als dat nog kan/mag
geen
.
Weekend alweer bijna achter de rug..

Heerlijk in t bos hardgelopen vandaag. Kan er echt van genieten met het zonnetje er bij..

Morgen voor mezelf maar even een fruitdagje inplannen.

Mijn squats heb ik ook even laten schieten. Heb de 180 afgelopen dinsdag gedaan dus pak m vanaf morgenochtend gewoon weer daar op :-)

Welkom dobbelientje, super goed dat je al zoveel kwijt bent..

Doen jullie eigenlijk iets speciaals met eten? Of juist niet eten?

Ik zag al havermout als ontbijt... Maar ben benieuwd waar jullie verder op letten met eten.
Life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain!!
@ Dobbelientje: welkom

@ Cattura: wat ben je goed bezig met sporten zeg! Ik vind het inderdaad ook lekker om nu iets warms te eten. Ik had de eerste keer alleen kaneel en een beetje suiker toegevoegd en de tweede keer appel. Dat vond ik erg lekker. Wil ook nog een beetje op internet gaan kijken om te zoeken naar andere recepten. Ik maak het overigens gewoon met melk. Heb eigenlijk nog nooit sojamelk gehad, ga daar binnenkort eens naar op zoek.

@ Ladyes: heerlijk hardlopen in het bos in de zon. Kan me voorstellen dat je daar van geniet. Wat betreft het eten: ik zorg dat ik drie hoofdmaaltijden eet en twee tussendoortjes (eentje met een liga en andere fruit). Ik let nu niet meer zo streng op mijn eten als de afgelopen periode, dus eet nu bijvoorbeeld ook een keer hagelslag op brood. Doe nu alles met mate en probeer te varieren met eten, dus een keer vis, vlees en vegetarisch bij de hoofdmaaltijd.

Ik heb afgelopen zaterdag gewinkeld. Heerlijk dat je iets aan trekt en het ook meteen goed en mooi zit. Dat gevoel is zo fijn. Had van vorig jaar twee hele leuke broeken, maar die waren te groot. Zag ze nu in een winkel weer liggen en heb ze allebei gekocht in twee maten kleiner
.
Maandagavond kon ik niet naar mijn hardloopclubje, dus ik heb gisteren gelopen. Had alles al klaargelegd voordat ik aan het werk ging en toen ik thuiskwam me direct omgekleed, want anders blijf ik op de bank zitten Heb een rondje van 5,5 kilometer gelopen.

Vanmiddag naar de sportschool geweest en even een uurtje getraind.

Qua eten gaat het best goed, kan me inhouden maar af en toe ook gewoon lekker genieten van het december-voedsel

@ Cattura:die kaneel proef je niet heel overheersend, maar is wel een kleine toevoeging. Wat doe jij allemaal in je havermout? Als ik een liga eet dan eet ik inderdaad maar eentje. De andere bewaar ik dan voor de volgende dag, anders is het teveel voor een tussendoortje.
Goedemorgen, de weegschaal liet hier eindelijk zien wat ik al merkte aan mijn kleding; er is weer wat af Woog vanochtend 66,5, dat betekent dat ik nu 18 kilo kwijt ben in totaal! Nieuwe streefgewicht is 65 kilo.

Wilde vanmiddag gaan hardlopen, maar de weersvoorspellingen zijn erg slecht. Dus denk dat ik maar naar de sportschool ga, daar is het lekker droog
.
Meiden, ik ben trots op jullie!

Hier 1 woord; ZIek. En ik denk dat ik zo mijn nest weer inkruip. Manlief heeft vrij genomen om voor de jongens te zorgen..

Tot volgende week!

Hvm
.
Vrijdag regende en waaide het heel erg, was op de fiets al helemaal natgeregend. Toen ik thuis kwam met een kopje thee op de bank gaan zitten en daar niet meer vanaf gekomen

Zaterdag dus gelopen, maar heb een klein rondje gedaan, omdat ik 's middags andere afspraken had. Ik wilde even een snelle 5 kilometer neerzetten, maar startte veeeels te snel Dus na 3 kilometer even een stukje gewandeld en toen ik mijn ademhaling weer onder controle had weer verder gegaan. Uiteindelijk netjes gelopen, maar dat moet ik de volgende keer niet weer doen. Had de rest van de dag last van mijn longen....oeps. Vanochtend naar de sportschool geweest en morgen ga ik weer naar mijn hardloopgroepje

Deze week sinterklaas, dus pepernoten. Heb 1x pepernoten gehad, dus deze week mag ik ook weer. Door het af en toe te nemen blijft het speciaal en verder kan ik me gelukkig goed inhouden. Hopelijk blijft dat zo met de kerstdagen die ook nog voor de deur staan.

@ Cattura: soms snap ik er ook niets van en verschilt het heel erg per dag. Bij mij hangt het wel heel erg van mijn cyclus af, die heeft behoorlijk wat invloed. Je weinige slapen zou zeker van invloed kunnen zijn op je gewicht.

@ HVM: wat super vervelend dat je zo ziek bent. Fijn dat je man vrij heeft genomen en jij je bed weer in kunt. Beterschap
Ha dames, goed bezig allemaal! Ik lees op de achtergrond nog wel mee, maar hou me nu niet erg bezig met afvallen, wel met ongeveer stabiel blijven, maar dat kost moeite. Ik wil me in ieder geval geen chocoladeletter ontzeggen

Na de feestdagen ga ik weer verder om er nog iets af te krijgen en ben ik hier weer vaker!

Groetjes, Felice
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
.
Cattura fijn dat meer slapen helpt, hopelijk vrijdag weer een mooi getal op de weegschaal!

Felice: dus jij blijdt stabiel, netjes hoor. En ik denk dat iedereen na de feestdagen wel weer beter op gaat letten :-)

Gisteravond super lekker getraind, was echt lekker om weer te lopen bij de hardloopvereniging.

Vandaag super drukke dag op het werk. Voelde me in de loop van de dag helemaal niet lekker, duizelig en hoofdpijn. Dus nu rustig op de bank, hoop dat het door de drukte komt en ik geen virusje heb opgelopen...
.
Ik heb me de afgelopen dagen niet goed gedragen Pepernoten zijn zo lekker en het mocht ook even van mezelf... Vanmiddag dus naar de sportschool en na het weekend maar weer flink balansen! Het viel op de weegschaal gelukkig nog mee (66,8) maar ik moet wel goed op blijven letten!

@ Cattura: hoe ging het lopen, was het wel droog bij jou?
..
Het is hier inderdaad erg rustig. December is natuurlijk een moeilijke maand qua afvallen, maar daarom is het juist fijn om te blijven schrijven. Dus dames, blijf meeschrijven!!

@ Cattura: ik vind het nu ook best frist aan de benen met hardlopen. Zit er over na te denken om een dikkere tight te gaan kopen. Boodschappen doen met trek is echt zo moeilijk, ik neem dan ook te veel en te slechte dingen mee...

Gisteren heb ik nog hardgelopen. Rondje van 8 kilometer, aardig constant 9 km/h. Ging lekker, had in het begin wel last van zij wind maar later liep ik gelukkig beschut. Nu wel wat spierpijn in mijn benen, vooral met traplopen
Hello dames,

Schaam schaam schaam heb al 2 weken niets laten horen en ben ook al twee weken minder goed bezig.. Ik zie enig verband tussen die twee

Eerste week schoot het opletten met eten er een beetje bij in en de tweede week het sporten ook nog eens. Ben deze week maar 1 keer geweest en echt veel te veel gesnoept.

M'n herkenbare terugval is weer eens bereikt..

MAAR.... Dit keer ga ik meteen iets mee doen en dus vanaf morgen weer fris aan de slag.

Het duurt nog twee weken voor kerst en alle uitgebreide etentjes maar voor die tijd kan er nog genoeg gebeuren.. dus de komende twee weken ga ik er zeker weer tegenaan!
Life is not about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain!!
.
@ Ladyes: het is inderdaad erg lastig om het nu vol te houden. Maar zolang je je maar bewust bent van je eetgedrag ben je al een heel eind. Hoe gaat het nu?

@ Cattura: ga binnenkort ook maar eens op zoek naar een dikkere broek!

Maandagavond had ik een heerlijke hardlooptraining. De komende dagen even geen tijd om te sporten (vanavond uit eten...). Qua eten heb ik het echt moeilijk nu. Heb veel lekkers in huis, maar vind ook wel een beetje dat het nu mag. Straks in januari dan is het gedaan met de chocola Maar merk wel meteen dat ik meer suiker eet, vooral bij mijn buik...
.
Hallo allemaal,

Daar was ik weer! Ben nog steeds niet helemaal beter. Had een zeer zware verkoudheid/bronchitis te pakken. En antibiotica is nu natuurlijk een zware no-no. En nu hoor ik de jongens ook de hele nacht door blaffen. Heb echt met ze te doen.

De reden dat ik er afgelopen week niet was, is dat we overgestapt zijn van provider. En dat staat natuurlijk standaard voor problemen. Ik begrijp werkelijk waar niet waarom we iedere keer weer een tijd zonder internet moeten zitten als je wisselt. Als je van energieleverancier wisselt, zit je toch ook niet dagenlang zonder electriciteit en gas?

Heb de afgelopen dagen een paar monteurs over de vloer gehad. Het probleem bleek dus niet hier in huis te zijn (Nee duh!). En nu hebben ze het opgelost, nouja, gedeeltelijk opgelost., We hebben verschillende apparaten die op internet kunnen. En het grappige/vervelende is, is dat de telefoon/tablet/windows xp er geen problemen mee hebben, maar windows7/windows 8 dus wel. Raar. Windows 7 doet het inmiddels, maar 8 nog niet

Nouja, we kunnen in ieder geval weer op internet, en dat is fijn!

Dames, ik vind jullie zo goed bezig met sporten! Vooral nu het kouder wordt! Klasse!

Daarnaast is het deze dagen ook moeilijk om alle lekkernijen te laten staan. Ik probeer zo veel mogelijk fruit te eten, maar heb de hele tijd zo'n trek in foute dingen!

Ennuh, als je te weinig geslapen hebt, heb je overdag idd meer honger! Dus als je gewicht kwijt wil, of op gewicht wil blijven, dan is genoeg slapen echt belangrijk!

Groetjes Hvm
Hello!!

Ik kom weer fulltime meeschrijven. Als jullie dat goed vinden natuurlijk.

Ik kan nog steeds niet sporten en nog steeds 24/7 pijn. Er is in de tussentijd weer van alles geprobeerd en niets helpt. Dat zit er dus voorlopig nog niet in. Dat is heel erg balen en dan kan ik heel veel chocola vreten, en wachten tot ik wel weer kan sporten maar daar ga ik me ook niet beter door voelen.

Vanaf woensdag ben ik echt weer mega gezond aan het eten. Het gaat me tot nu toe goed af, maar wil iets meer stimulans hebben vandaar dat ik mee wil schrijven.

Het zal me echt frustreren om te lezen hoe iedereen sport en ik het niet kan, maar dat heb ik ook als ik niet mee schrijf vind het wel lastig om eetlijstjes te posten omdat ik weinig kcal eet en weet dat daar commentaar op komt, maar dat heb ik nodig om af te kunnen vallen.

Heb me nog niet gewogen omdat ik bang ben dat ik best iets ben aangekomen. Misschien dat ik dat morgen ga doen, maar tegelijkertijd denk ik, afvallen zonder sporten is voor mij zo lastig dat ik bang ben dat me dat gaat demotiveren... Ik merk nu dat mn broeken te strak zitten en ik liever een wijde trui aan doe dan een strak shirtje, en daar wil ik vanaf!

Dus!! Als jullie het goed vinden kom ik weer meedoen!
December = moeilijk met lijnen.... Er is zoveel lekkers en op het werk is het druk, dus weinig tijd om te sporten. Ook thuis veel te doen en vriend is ziek en ik hoop dat hij mij niet aan steekt. Heb de afgelopen dagen ook niet hardgelopen, omdat ik het zo druk heb. Ik weet dat hardlopen ook ontspanning is, maar het lukt me even niet om me er toe te zetten. Afgelopen dagen wel veel gefietst, dus iig niet stil gezeten. Morgen buiten wandelen en maandag weer naar de hardloopvereniging.

Qua eten wil ik het nu even minder streng doen en genieten van de decembermaand, maar wel binnen een bepaald gewicht blijven (rond de 67) en dan in januari er weer vol voor gaan. Ik houd namelijk super van koken en kan nu echt even los gaan

Dus de moraal van het verhaal; ik probeer het binnen de perken te houden en te blijven bewegen en in januari wil ik echt weer gaan afvallen!

@ Runrunrun: wat super fijn om weer wat van je te horen! Als ik jouw verhaal lees, dan moet ik eigenlijk helemaal niet klagen en dan is mijn verhaal eigenlijk een dikke klaagzang voor niets... Wat zwaar meid, pijn en niet kunnen sporten. Heb respect voor je hoe je er mee om gaat. En je bent altijd van harte welkom!!!

@ HVM: jij bent ook al lang ziek zeg, wat super vervelend. Pfff, een week geen internet. Dat is de reden dat ik niet eens durf te denken aan een andere provider

@ Cattura: nog geen nieuwe broek gekocht, ga ik voor mijn verjaardag vragen denk ik. Het is inderdaad lastig om nu te lopen, helemaal nu het zo vroeg donker is 's avonds. En volgens mij is het dan beter om gewoon regelmatig te lopen dan om op je kilometers te letten. Heb je nog gelopen vandaag?

Jullie verhalen hebben me wel weer gemotiveerd meiden, ik moet niet zo zeuren en aan de bak

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven