Zonder internet en tv

04-11-2013 20:09 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Love it.
Ik woon alleen maar heb beiden nodig voor mijn werk
Omdat je niet op het viva forum kan
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
even een week op tijd naar bed (dus geen TV of internet) is leuk

daarna zou het mij gaan vervelen

ik kijk weinig TV (half uurtje per dag) maar ik wil wel kunnen internetten

daarbij heb ik prive mail die ik niet op mijn werk wil afhandelen (zou ook niet kunnen omdat het vaak uitgebreide mail is)

ook doe ik veel aankopen via internet, ik geloof niet dat mijn werkgever dat zou waarderen onder werktijd
quote:Nemesis. schreef op 04 november 2013 @ 20:12:

Ik woon alleen maar heb beiden nodig voor mijn werk

Ja, dat is weer een ander verhaal. Dat was in mijn vroegere baan ook, daar ging mijn baan thuis gewoon door en moest ik internet echt paraat hebben, ook op mijn telefoon toen.

Maar nu niet. Stel dat het niet nodig was voor je werk, wat dan.

vivaamber, hahahahah, dan kan je toch even snel wat leuke topics doorlezen in je kleine pauze. En dan weer verder met alles.
Zonder TV kan best, je kunt ook TV kijken op de computer. Die zou ik wel missen, ik ben nogal actief in de VvE en twee bewonersorganisaties, ik zie me geen bezwaarschriften schrijven met pen en papier of brieven aan de gemeente, laat staan dat ik notulen handmatig ga uitwerken. Ik ben al in paniek bij een half lege cartridge.
verba volant, scripta manent.
Weekje vakantie zonder internet, prima! Maar drie tieners met huiswerk, gaat echt niet meer lukken zonder internet.
MarianneDavids, brieven uit te typen, daar heb je geen internet voor nodig?

Zou je het los daarvan wel doen?

sandt, Zoals vanouds weer boeken lenen uit de bieb voor hun huiswerk?

Als je een Microsoft Office programma hebt, kunnen zij daar alles op samen stellen.

Zou je het dan wel doen?

itsme1973, nee, dan breng je inderdaad wel langere tijd door achter je computer, dus dan zou ik mijn internet abo idd niet opzeggen.
Ik woon nu voor stage een half jaartje in het buitenland, en heb je hier TV (gelukkig wel internet op ipad en iphone) maar moet eerlijk toe geven dat ik de TV misschien nog wel het meest mis van alles, ik schok hier best van maar mis de simpele programma's op TLC en History Channel... Maar ook het journaal, DWDD enz.

Nu zijn de avonden "thuis" vaak leeg voor mijn gevoel ondanks dat ik gewoon op internet kan en veel lees... Niets gaat boven t gezellige geluid van de tv als je wakker word of savonds met een bakje chips (wortels/komkommer voor de healthy people)

*telt af tot hij weer naar huis kan*
hier geen tv

meeste is onzin op tv

je zal er niet slimmer van worden

wel dvd en boeken en internet
ik heb dan weer geen internet op mijn telefoon

op het werk zit ik 99% achter de computer en internet. daar word ik voor betaald dus het is vast niet de bedoeling dat ik daar fora bezoek, internetbankier en mail

vaak werk ik thuis ook nog wel wat

reden dat ik geen internet op telefoon heb is dat ik op werk en thuis altijd op internet kan

de momenten dat ik niet thuis of op het werk ben wil ik niet op internet (op schoolplein, in de winkel, op bezoek)
Ik zou echt niet zonder mijn gedownloade series kunnen. Tv zou ik wel kunnen missen denk ik. Maar nee, als ik zonder wil dan zet ik mijn laptop en tv wel even een paar uurtjes uit.
Ik heb thuis internet nodig voor mijn werk. Zonder tv en internet vind ik op vakantie wel heerlijk, maar ik denk niet dat mijn dochters het me in dank af zouden nemen als de tv de deur uit ging. En zelf vind ik het ook wel erg lekker.
quote:hoemaaktuhet schreef op 04 november 2013 @ 20:27:

Als je een Microsoft Office programma hebt, kunnen zij daar alles op samen stellen.

Zou je het dan wel doen?

itsme1973, nee, dan breng je inderdaad wel langere tijd door achter je computer, dus dan zou ik mijn internet abo idd niet opzeggen.Boeken lenen in de bieb is het punt niet. Kinderen maken met klasgenoten een opdracht/werkstuk alles gaat over de mail. Vervolgens wordt het ook per mail ingeleverd, vrijdag avond voor 24.00 uur! Bijvoorbeeld! Hoe kun je dan als ouder zeggen, dat je geen internet wil? Ook de ouders krijgen alles over de mail, brieven, uitnodigingen etc dat kan en wil ik voor drie kinderen niet allemaal elders hoeven binnenhalen/beantwoorden.
Ligt aan het seizoen, s'zomers kijk ik geen tv, en gebruik ik internet eigenlijk alleen voor de bank.

Nu het weer kouder, donkerder en vooral natter wordt buiten, kan ik echt niet zonder! Boeken zijn leuk, maar tv hapt zo lekker weg :-)
Oke, ik begrijp het. Duidelijk, jullie kunnen gewoon blijven plaatsen hoor.

Ik ga vanaf volgende maand mijn internet opzeggen en even testen hoe die verandering bevalt.
quote:hoemaaktuhet schreef op 04 november 2013 @ 20:27:

Zou je het dan wel doen?

itsme1973, nee, dan breng je inderdaad wel langere tijd door achter je computer, dus dan zou ik mijn internet abo idd niet opzeggen.Om een brief te typen niet maar soms staat Wetboek online erbij aan of moet er weer een deel uit een andere brief worden bijgevoegd, vroeger knipte en plakte je letterlijk maar daar moet ik echt niet aan denken.
verba volant, scripta manent.
quote:hoemaaktuhet schreef op 04 november 2013 @ 20:59:

Oke, ik begrijp het. Duidelijk, jullie kunnen gewoon blijven plaatsen hoor.

Ik ga vanaf volgende maand mijn internet opzeggen en even testen hoe die verandering bevalt.

Hoe zijn de internetfaciliteiten op je werk en school? En heb je naast je mail checken geen andere min of meer praktische dingen op het internet die je 'moet' doen.

Ik neem aan dat je op je werk geen goedkope vliegtickets gaat zoeken, of internetbankieren. Ga je dat dan op school doen?

Geen internet thuis lijkt mij heel onhandig. Ik gebruik internet als ontspanning, maar ook om voordelig engelstalige boeken te kopen, te kijken of ik geschikte tweedehands meubels kan vinden op mp, om een vakantie te boeken/voorbereiden, mijn werk in te plannen/vrij te vragen in een roostertool, afspraken met vrienden te maken met datumprikker, de voorwaarden van mijn zorgverzekering te lezen, te onderzoeken welke wasmachine goede prijs kwaliteit verhouding heeft, aangifte te doen bij de belastingdienst etc etc.
Ik zou langere werkdagen maken ivm alle internetdingen die ik dan nog op mijn werk moet doen (wat borderwalk schrijft) en ik zou mezelf verplaatsen naar de tv.

Dan heb ik eindelijk tijd om al die gedownloade series/films te kijken
De tv staat er voor mijn man, die gebruik ik zelden. Internet is voor mij wel belangrijk, ik werk veel vanuit huis.
Ik heb uit nood een jaar lang beiden niet gehad (was daar domweg niet beschikbaar) en ik moet zeggen dat ik vele andere manieren heb ontdekt om mezelf te vermaken :-) Nu ik beiden wel heb kijk ik alsnog hooguit 2 a 3 uur per week tv en internet ik eigenlijk alleen op de ipad af en toe (viva en nieuws). Mijn laptop is inmiddels al een maand stuk, maar ik heb eerlijk gezegd nog niet eens de moeite genomen om hem te laten fixen...

Ik heb absoluut niets tegen internet of tv, maar ik moet zeggen dat nu ik het meer met mate gebruik dat ik me gewoon beter en actiever voel!
Helemaal zonder internet gaat denk niet helemaal lukken ben ik bang.. Internet bankieren.. Online winkelen (af en toe) ect ect, voor alle belangrijke zaken zeg maar.

Zonder sociaal media zou ik wel echt zonder kunnen! Heerlijk.

Wat jij zegt TO, geloof ik zeker dat je je tijd en energie weer in dingen gaat besteden, die je inderdaad vaker uitstelt.
Oh en trouwens, als ik destijds iets op internet moest doen (ontkom je nooit helemaal aan, of alleen met veel moeite) deed ik dat gewoon op mijn werk. Na werktijd welteverstaan :-)
Ik heb geen tv en die mis ik ook niet. Eigenlijk zou ik ook wel zonder internet willen, maar niet handig. Met name vanwege studie. En bankieren.
Waar zit de any-key?
oh, ik dacht een noodoproep.
it's a big club and you ain't in it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven