Uitgerekend half juni/begin juli 2014

26-10-2013 21:13 1613 berichten
Mama worden in juni en begin juli 2014

Ons nieuwe topic, nu met tabel.

Dat we met elkaar maar een hele fijne tijd tegemoet mogen gaan.

Met fijne 40 weken, droombevallingen en wolkjes van baby's.

Onze tabel is inmiddels erg vol, maar wil je meelezen en schrijven, je bent van harte welkom!!

De algemene inloggegeven zijn:

Gebruikersnaam: junijuli-mama-2014

wachtwoord: junijuli

Naam (leeftijd) BijzonderhBevallenUDKindjeHaarspeld (26)17 mei bevallen

van Koen 17 mei;een zoon! 26 mei2e South 17 juni bevallen van een dochter 17 juni ; een dochter!13 juni2e Slplc(31) 31 mei bevallen van Tyler 31 mei;een zoon!19 juni 4e Dreamglasses(38)1 juli bevallen van een zoon 1 juli; een zoon! 20 juni2e, 1e samen met man Siera (26) 15 mei bevallen van Mila 15 mei; een dochter! 20 juni1e Stampertje(34) 24 juni bevallen van een zoon Jongen21 juni 1e Amperbroekies(28)20 juni bevallen van Noud 20 juni;een zoon!22 juni2e Draagdoek(22) 23 juni2e JulieJetje(27) 17 juni bevallen 17 juni;een zoon! 27 juni1e Aukjen(43) 22 juni bevallen van Imke 22 juni; een dochter! 3 juli3 dochters, van wie 1 overleden, 1e kindje met nwe partner. Knappe-

Kloon (30)

Verrassing 3 juli 1ste
Alle reacties Link kopieren
@Zomerkindje: Ik heb dezelfde kwaaltjes! Het misselijk zijn en de eetbuien vallen gelukkig nog mee. Ik merk wel dat ik eerder moe ben. Weinig conditie. En ik zou nu al wel kunnen slapen (maar ik ben ook al wakker vanaf 2.45 uur, dus dat is niet zo gek... ). Bedankt voor de kledingtips! Daar kan ik wel wat mee!

@Leukstethuis: Jij ook bedankt voor de tips! Had inderdaad al aan laagjes gedacht, draag regelmatig een colbertje, dus het valt niet erg op als die nu meer ga dragen. Vervelend dat je zo misselijk bent en moeilijk kunt eten!! Ik hoop voor je dat dat snel verandert, lijkt me echt naar.

@Vivarene: Snap dat je er weer aan moet wennen wat voller te zijn! Is denk ik best weer even lastig nadat je er zoveel moeite in gestoken hebt om af te vallen. Heel leuk, dat jurkje en die poncho! Een poncho is wel een goed idee inderdaad, ik zal me morgen eens laten adviseren Mijn buikje komt vooral door mijn darmen denk ik, misschien een klein beetje door mijn baarmoeder.

Ik weet niet of ik aangekomen ben, het voelt wel zo! Ik weeg me niet, dat is nog een gevoelig puntje voor me. Ik heb een eetstoornis gehad, ben daar gelukkig al een aantal jaren van genezen maar dat getal op de weegschaal blijft lastig. We hebben hier dan ook geen weegschaal staan en dat vind ik nu nog wel even prettig...
.
*Ik breek even in, ken Liesje_28 nog van het trouwtopic*

Liesje, ontzettend gefeliciteerd met je zwangerschap!
Hee, Fiona!! Wat leuk, dank je wel!! Hoe gaat het met jou? Grappig hoe het kan lopen he! In het trouwtopic heb ik geschreven dat er bij ons waarschijnlijk geen kindjes zullen komen maar sindsdien is er toch best veel veranderd

@Vivarene: Dat is inderdaad het belangrijkst, goed voor jezelf zorgen en een balans vinden in eten en bewegen. Maar ik kan me voorstellen dat het voor jou extra wennen is dat je lichaam nu weer gaat veranderen. Was je net gewend aan je "nieuwe" ik, wordt het nu weer anders. Dat in combinatie met de hormonen lijkt me best moeilijk!
Zooo wat is er veel geschreven zeg! Ga het nu weer goed bijhouden. Wat fijn dat er weer goede echo's zijn. Heerlijk te zien zo'n kloppend hartje.

@ pleiner, hier mag je ook pas na 10 weken voor een echo dus ik moet ook nog wachten. Raar dat het zo verschillend is.

Sinds een paar dagen ben ik vreselijk misselijk. Iets erin houden is erg moeilijk en met nog een peuter die aandacht opeist vind ik het best pittig. Vorige zwangerschap helemaal nergens last. Jullie nog veel last van kwaaltjes ?
Hoi zomerkindje, wat lief, ja ik wil ook graag in de tabel! 34, 25 juni uitgerekend, eerste kindje
Ik ga zo alle leuke verhalen lezen die de afgelopen dag zijn geplaatst maar alvast een klein paniekvraagje: bij afvegen had ik een beetje bloed. Hebben jullie dat ook weleens gehad? Niet dat ik er een maandverband voor in moet doen ofzo, maar er is toch wel redelijke paniek. Ervaring mee??
Echo was heel leuk!alles goed, compleet en gezichtje al goed gezien. Neusje, kaken prachtig!

Liesje, wat grappig dat je eerst dacht dat er geen kindje zou komen

Dromen jullie ook zo raar? Ik heb hele wvage dromen, soms enge. Normaal nooit zoveel last van. Bizar wat een zwangere meemaakt haha
@Ninaatje: Bah, wat vervelend dat je zo misselijk bent! Klinkt inderdaad behoorlijk pittig! Ik hoop voor je dat je je snel wat beter voelt. Zo naar, die misselijkheid.

@Stampertje: He, wat schrikken zeg! Ik heb begrepen dat je baarmoedermond erg gevoelig wordt. Na het vrijen o.i.d. zou je dan weleens wat bloed kunnen verliezen. Het hoeft niets te betekenen maar ik kan me voorstellen dat je ervan schrikt! Als je het niet vertrouwt zou ik toch even contact opnemen met je verloskundige.

@Haarspeld: Wauw, super zeg! Geweldig om dat te zien lijkt me! Hoe voel je je? Ik droom ook erg veel maar dat heb ik eigenlijk altijd wel gedaan. Tot nu toe tijdens de zwangerschap gelukkig nog geen nare dromen. Ja, gek he, hoe dat kan veranderen! Man en ik kennen elkaar nu vier jaar. Allebei hadden we geen kinderwens maar we sloten het ook niet uit. Ik merkte gaandeweg aan mijn man dat hij toch wel graag een kindje zou willen. Hij vond het echter moeilijk dit tegen me te zeggen omdat hij dacht dat hij me daardoor kwijt zou raken. Begin dit jaar hebben we er een goed gesprek over gehad en hebben we besloten er toch voor te gaan. Vanaf dat moment voelde ik ook echt dat ik wel moeder wilde worden.
quote:stampertje34 schreef op 05 november 2013 @ 09:25:

Ik ga zo alle leuke verhalen lezen die de afgelopen dag zijn geplaatst maar alvast een klein paniekvraagje: bij afvegen had ik een beetje bloed. Hebben jullie dat ook weleens gehad? Niet dat ik er een maandverband voor in moet doen ofzo, maar er is toch wel redelijke paniek. Ervaring mee??heb ik bij mijn 2 de zwangerschap regelmatig gehad kan een klein adertje zijn wat gesprongen is kan om verschillende redenen gebeuren sex maar ook als je naar de wc moet en te veel druk zet als je echt twijfelt even de verloskundige bellen
Leuk Liesje, dat het gevoel dan toch omhoog borrelt

Ik voel mij heerlijk, nog wel moe, maar dat de misselijkheid weg is scheelt al een hoop

Nina,, bij mij hielp het om dan maar niks te eten. Vooral overdag. 's avonds ginv wel. Lastig om dat het even duurt voor je door hebt wat werkt. Ik nam vaak een kauwgom voor de frisse smaak. Na een tijdje liep ik langs hrt schap met fruitontbijt, geprobeerd en dat beviel. Paar glazen per dag. Sterkte ermee! Het is zo vervelend! Helemaal als je er al een hebt rondlopen. Ik was mrt de eerste de hele zwangerschap 's morgens misselijk. Bah
Meiden, het lukt me niet om me in de tabel te zetten.. Moet ik dan op bewerken klikken van het bericht? Krijg de tabel dan niet te zien, maar alles in codes..

Voordat ik iets fout doe haha!

@stampertje34, hoe is het nu? Van de fertiliteitsverpleegkundige heb ik begrepen dat een beetje bloedverlies geen kwaad kan zolang het geen hevig bloedverlies is met buikpijn..
A negative mind will never give you a positive life
Toch gelukt!!
A negative mind will never give you a positive life
hoi brabantswonder, wat goed, ik probeerde mezelf ook in de tabel te zetten (had jouw gegevens gekopieerd) maar toch ergens niet helemaal goed gegaan. lief dat je ernaar vraagt, ik denk dat het toch wel goed is nu en dat ik de oorzaak weet.

Bedankt voor jullie lieve reacties!
pliener, inderdaad gek dat het zo wisselt met wanneer je de eerste echo krijgt. ik hoorde ook al dat je heel snel kraamzorg moet regelen omdat je anders niet meer voldoende uren krijgt.

brabantswonder, klachten zijn bij mij ook wisselend, afgelopen week kreeg ik geen nutella weg in de ochtend terwijl ik dat altijd zo heerlijk vind en deze ochtend lukte het weer wel. ach ja, het zal er wel bij horen, dat wisselende.

liesje_28, ik heb nog geen last qua kleding dus even geen tips. er is wel 1 spijkerbroek die al redelijk strak zat en ook precies op mijn buik, daarvan deed ik een paar knoopjes los maar nu draag ik 'm gewoon niet meer. mijn andere broeken pas ik wel. grappig om te lezen dat je eerst geen kinderen wilde, ja dat kan veranderen he, dat was bij mijn man en mij ook zo. fijn dat je ervan kunt genieten en de weegschaal erbuiten laat.

fijne dag allemaal!
Lieve help, sinds vrijdag niet meegedaan en zoveel berichtjes! Wel leuk. Ik heb alles gelezen maar het zal niet meer lukken om overal op te reageren want moet zo weer weg,

@Amperbroekies: gefeliciteerd, wat fijn een kloppend hartje!

@De nieuwe dames: welkom en proficiat met jullie zwangerschap!

@Stampertje: gelukkig lijkt het beetje bloedverlies niets ernstigs te zijn. Je schrikt je rot als zoiets gebeurt.

Hier gaat het goed, denk ik. Ik ben morgen 6 weken. Donderdag 1e echo, ik te de uren af!!

Ik voel me itt tot veel van jullie nauwelijks zwanger. Alleen wat gespannen borsten, maar dat wisselt erg, en gewoon wat eerder moe en slaperig, da's alles.

Wat dat vertellen aan ouders enz betreft, daar benijd ik jullie om, om die lieve reacies. Hier zit dat helaas anders. Ik heb het al wel verteld tegen een paar goede vriendinnen/vrienden en die zijn heel begripvol en meelevend, maar tegen mijn familie, met name sommigen, zou ik het liefst helemaal niets vertellen. Om een lang verhaal kort te maken: mijn moeder en zus hadden waarschijnlijk het vermoeden dat mijn nieuwe partner en ik ''bezig'' waren en hebben een paar nare negatieve opmerkingen gemaakt. Ze vinden dat ik te oud ben (42) enzo. Nu afgelopen zondag hadden we familiedagje en er was een zwanger nichtje (van 38) bij, en daar reageerden ze zo lief op, Heel pijnlijk was dat. Maarja, niks aan te doen; maar hopen dat als het eenmaal zo ver is, ze het toch leuk gaan vinden...

Ik ben idd al ouder, bijna 43, maar wij willen dit zo ontzettend graag, en het was echt nu of nooit, en wij hebben, na heel goed nagedacht te hebben, besloten ervoor te gaan. Na 2 mislukte ivf-pogingen en een miskraam in aug, nu weer zwanger, en wij zijn daar zelf iig heel erg blij mee!

Fijne dag allemaal!

Liefs Aukjen
Wat verdrietig Aukjen zoiets moois wil je graag met heel veel blijdschap delen.

Haarspeld, ik denk dat dat ook het beste is om gewoon niets te eten. Zolang er maar vocht in blijft, dat is het belangrijkste. Morgen moet ik weer werken en ik kan ook niet telkens m'n klaslokaal uitlopen om over te geven.

Ik vind het zo leuk om jullie verhalen te lezen!
aukjen, ik leef met je mee, dat is inderdaad echt helemaal niet leuk. Ontzettend stom eigenlijk. Waarom maken zij zich er druk over hoe oud je bent! Soms lukt het niet eerder of heb je geen relatie, er kunnen verschillende redenen zijn. Ik zit me helemaal op te winden namens jou. Een knuffel voor jou.
Vervelend aukjen, ze hoeven natuurlijk niet door het dolle heen te zijn, het is jullie keuze, mar zo is het ook niet leuk. Gewoon een normale reactie was fijner geweest. En daarbij heb je al drie kids, dus helemaal niet gek dat je geen twintiger bent.

Ik vind het tof dat je het aan durft en er goed met je partner over hebt gehad. Voor hem ook super leuk natuurlijk, een kindje van jullie samen.

Nina, google eens op gember en zwanger, schijnt erg goed te werken als je zo misselijk bent. Bevalt fruit je? Anders kan je daar een tijdje op leven natuurlijk.
.
Hoi Vivarene, venkelthee wordt inderdaad niet geadviseerd, vreemd advies van je verloskundige. Zeker als het op het doosje staat. Ik verbaas me soms sowieso over kennis van personen die in het vakgebied werken. Mijn gynaecoloog wist niet of je mag duiken en zei 'ik zou het risico niet nemen bij zoiets moois in je buik'. Ja dat zal allemaal wel maar dan kan je net zo goed niets doen, ze baseert het dus nergens op. Duiken mag idd niet maar dat terzijde.
@Haarspeld: Fijn dat je je zo goed voelt!! Als die misselijkheid weg is kun je er ook veel meer van genieten denk ik. Goed om te horen! Die vermoeidheid is ook lastig natuurlijk, op tijd je rust pakken! Denk dat je het wel gaat voelen aan je buik als je dat niet gedaan hebt, of niet? Geniet ze nog maar even lekker verder, heerlijk als je zo’n mooie echo gezien hebt!

@Stampertje: Ik heb je in de tabel gezet! Is inderdaad nogal lastig. Kijk maar of het er goed staat, zo niet dan hoor ik het wel. Hoe voel je je nu? Als je je zorgen maakt zou ik toch maar even de verloskundige bellen. Wie weet krijg je dan eerder een echo. Zij kan je vast beter geruststellen dan wij hier Grappig dat het bij jullie ook veranderd is! Zo zie je maar: zeg nooit nooit! Wij hebben het ook nooit uitgesloten maar we waren er toch wel redelijk stellig in. Het zal voor de ouders dan ook een flinke verrassing worden als we zeggen dat ik zwanger ben. Hebben jullie het al verteld? Zo ja, hoe werd erop gereageerd?

@Aukjen: Ik snap dat je de uren aftelt naar donderdag, spannend hoor! Ik ga voor je duimen dat er een mooi hartje te horen is. Ik heb ook weinig klachten hoor, af en toe wat misselijk, maar verder gespannen/pijnlijke borsten en moe. Snap dat je je daarover zorgen maakt, ik hoop voor je dat die zorgen ongegrond zijn!! Bah, wat naar dat je familie er zo op reageert. Ik kan me voorstellen dat dat erg steekt. Het is jullie keuze en ik kan me heel goed voorstellen dat je graag met je nieuwe partner ook een kindje wilt! Ik hoop voor je dat ze toch bijdraaien nu het zover is! En zo niet: het is jullie keuze en het is het belangrijkst dat jullie daar achter staan.

@Vivarene: Ik weet niet hoe het zit met venkel, ik zou het sowieso niet nemen als erop staat dat je het niet mag gebruiken als je zwanger bent. Maar inderdaad: advies vragen aan de verloskundige kan natuurlijk geen kwaad! Spannend morgen!! Ik ga voor je duimen, ik ben heel benieuwd!! Wie weet zijn het er inderdaad wel twee!

Ik ben wezen shoppen! En hoe… Volgens mij is het niet goed de stad in te gaan als je zwanger bent Een rokje, een (oversized) trui, een vestje, een truitje en twee sjaaltjes. Mijn man zal wel even schrikken als hij thuiskomt
.
@liesje, ooow heerlijk dat shoppen. Komt mij ook bekend voor!!

@aukjen wat vervelend dat je familie zo reageert, hopelijk trekt t allemaal wat bij als je tgoede nieuws echt gaat delen. Dikke knuffel voor jou, ik leef met je mee! Wat de onzekerheid betret herken ik me wel jn je. Ik voel me ook helemaal niet super zwanger. Alleen last van mijn borsten en een steeds aanhankelijkere hond, dus daar houd ik me maar aan vast

@ninaaatje klinkt indd heftig die misselijkheid, zeker icm een gezellige peuter die de nodige aandacht zal vragen

@stampertje heb je nog last gehad van t bloeden? Of ben je

inmiddels al wat gerustgesteld? Anders altijd je vk bellen hoor.

Daar zijn ze tenslotte voor.

@haarspeld, vervelend van die dromen. Ik droom altijd vrij levendig, waarvan soms ok heel akelig. Het went , maar fijn is indd anders

@vivarene toevallig, ik had vorige week ook opeens heel sterk t gevoel dat t er wel eens 2 zouden kunnen zijn. Tot grote schrik van mijn vriend overigens. We zullen nog even moeten wachten tot we t weten. Ik vind de weken voorbij kruipen tot die erste echo haha

Sorry voor de spelfouten, zon lange lap tekst is niet ideaal via de tablet haha
Hoi Liesje, thanks voor de tabel! Wat leuk om te zien dat jij ook 34 bent, je nickname doet anders vermoeden :-). En ook heel grappig dat jouw familie net zo verrast zal reageren als de mijne! Mijn schoonmoeder hoorde het zondag als eerste en waarschijnlijk dacht ze dat het een ongelukje was ook haha maar ze reageerde al snel heel leuk hoor.

Wil je er nog inzetten dat ik 19 nov een echo heb? Is mijn tweede, door cyste aantal jaar geleden loop ik bij de gyn en ze heeft vorige week ook al gekeken.

Bellen hoeft niet hoor, ik heb wel wat gelezen over bruin bloedverlies (had niet bedacht dat er een onderscheid in zit) en volgens mij is het wel in orde.

Goed idee, shoppen, ik heb er ook zin in. Voor mezelf maar ik wil binnenkort ook wat schattige kleertjes scoren voor de baby.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven