Uitgerekend half juni/begin juli 2014

26-10-2013 21:13 1613 berichten
Mama worden in juni en begin juli 2014

Ons nieuwe topic, nu met tabel.

Dat we met elkaar maar een hele fijne tijd tegemoet mogen gaan.

Met fijne 40 weken, droombevallingen en wolkjes van baby's.

Onze tabel is inmiddels erg vol, maar wil je meelezen en schrijven, je bent van harte welkom!!

De algemene inloggegeven zijn:

Gebruikersnaam: junijuli-mama-2014

wachtwoord: junijuli

Naam (leeftijd) BijzonderhBevallenUDKindjeHaarspeld (26)17 mei bevallen

van Koen 17 mei;een zoon! 26 mei2e South 17 juni bevallen van een dochter 17 juni ; een dochter!13 juni2e Slplc(31) 31 mei bevallen van Tyler 31 mei;een zoon!19 juni 4e Dreamglasses(38)1 juli bevallen van een zoon 1 juli; een zoon! 20 juni2e, 1e samen met man Siera (26) 15 mei bevallen van Mila 15 mei; een dochter! 20 juni1e Stampertje(34) 24 juni bevallen van een zoon Jongen21 juni 1e Amperbroekies(28)20 juni bevallen van Noud 20 juni;een zoon!22 juni2e Draagdoek(22) 23 juni2e JulieJetje(27) 17 juni bevallen 17 juni;een zoon! 27 juni1e Aukjen(43) 22 juni bevallen van Imke 22 juni; een dochter! 3 juli3 dochters, van wie 1 overleden, 1e kindje met nwe partner. Knappe-

Kloon (30)

Verrassing 3 juli 1ste
Alle reacties Link kopieren
@Vivarene, wat ontzettend spannend morgen!! Stel je voor, een 2-ling! Hoeveel 2-lingen zitten er in de familie? Ik las dat jij ook vlakbij Arnhem woont; dan wonen we waarschijnlijk bij elkaar in de buurt..

Met die thee heb ik geen ervaring.

Bedankt voor jullie begripvolle reacties allemaal, op mijn familie-gedoe. En idd Stampertje, soms loopt het gewoon zo. Ik ken mijn nwe partner nu 3 jaar, we zijn 2 jaar en 3 mnd samen, en al 2 jaar aan het proberen, dus veel eerder had niet gekund

@Juliejetje en liesje, blij dat ik niet de enige ben die zich niet op en top zwanger voelt. Vandaag was zelfs die vermoeidheid er niet..

@Haarspeld, ik herken wel dat levendige dromen. Het lijkt wel of ze wat hectischer zijn en dat ik dieper slaap.

@Liesje, haha hoe reageerde je man? Mag je voorlopig niet meer gaan shoppen?

Fijne avond iedereen!
Hallo allemaal!!

Vivarene, sorry voor de late reactie, maar wat een origineel idee dmv die fles wijn(?) met een "Speciaal momentje". Erg leuk!

Ik heb mijn ouders en schoonouders ook dus al met 5 weken en nog wat dagen al verteld, ze vonden het niet vreemd dat we het al vroeg vertelden. Ik dacht idd ook dat het normaal gesproken met 12 weken verteld dient te worden en dat dit vroeger vooral zo was. Maar dit kenden mijn ouders en schoonouders niet eens zo! Ze waren alleen maar erg blij!!

Aukjen: vind het zo sneu voor je... leef met je mee... het zou mij ook erg steken hoor!! Niet leuk en heel flauw om wel een andere zwangere zo enthousiast te feliciteren in jouw bijzijn... Kinderachtig vind ik het! Wees toch gewoon blij voor de ander, ook al zou het niet jouw eigen keuze zijn geweest. Daarom dus ook een dikke knuffel van mij!!!

Iets anders; ik voel me elke dag ook weer anders! Gisteren na het werken was ik erg moe, vandaag zo energiek als wat!

Wat wel blijft zijn de gespannen, gevoelige borsten.

Liesje: Ik heb zo'n zin om babykleertjes te kopen.... vooral als ik weet of het meisje of jongetje wordt!! Dan kun je gericht zoeken!!

Wie is trouwens al bezig met namen??? Wij hebben in ieder geval een meisjesnaam welke we beide erg leuk vinden!
Ah wat lekker dat we allemaal een beetje dezelfde dingen hebben. Mijn kwaaltjes vallen ook echt mee hoor! Mijn borsten zijn alleen heel gevoelig. Verder een beetje moe maar ja, wie niet met dat grijze grauwe stomme weer. En ik ben misschien (ligt sowiezo niet aan mij natuurlijk) een beetje snauwirig heb ik het idee. Reageer een tikkie overdreven op dingen als ik het er niet mee eens ben. Ga ook niet heel relaxed om met kritiek nu geloof ik.

Vanmorgen voor het eerst naar de verloskundige geweest. Leuk! Was een leuke vrouw en ontzettend veel info gekregen. Waar je allemaal al wel niet over na moet denken. Thuis of in het ziekenhuis, wat voor testen wil je laten doen....Mijn hoofd tolde. Maar wel echt leuk om het over al die dingen te hebben. Ik hou zo vast aan die echo. Vanaf dan is het pas zeker zeg maar. De verloskundige heeft het amper gehad over dat het nog mis kan gaan. FIJN! Gewoon uitgaan van het beste.

Ik weet dat er al veel gereageerd is Aukjen en misschien moeten we wel stilstaan bij de mensen die wél blij voor je zijn. Het blijft wel echt zonde. Maar jullie zijn zelf zo blij, denk daar maar lekker aan!

@iedereen namen, babykleertjes en zwangerschapskleding: Na 21 november ga ik helemaal los
@Zomerkindje, bedankt voor de knuffel; hij voelt erg goed :-)

Namen: wij durven nog niet ver vooruit te kijken, dus nog niet bezig met kleertjes/spulletjes e.d., maar we hebben wel al een jongensnaam en een meisjesnaam, al 2 jaar haha. Of eigenlijk hebben we er 2. de meisjesnaam kan nog veranderen; de jongensnaam denk ik niet.

Ben erg benieuwd naar je meisjesnaam maar die ga je vast niet vertellen

Echt leuk trouwens dat je ouders en schoonouders zo leuk reageerden. Het was vroeger idd gebruikelijker om het pas na 12 wkn te vertellen, maar tegenwoordig zie je tich vaker da het eerder wordt verteld; net als hier op de lijst :-)

@Pliener, wat leuk bij de vk. Fijn dat het een leuk mens is. N je het zegt, ik heb eigenlijk ook wel dat ik net wat emotioneler ben en minder goed tegen kleine dingetjes kan, zoals wanneer er iets vies of rommelig is. Vandaag stond ik ineens de halve keuken uit te soppen. Dat zou toch wel en teken kunnen zijn idd, naast die gevoelige borsten want dat is bij mij verder ook het enige duidelijke teken.

Pliener, op naar 21 nov! Ik hoop voor je dat het gauw zo ver is!
Hier nog opzoek naar namen. Hebben wel al een kort lijstje, maar nog niet het gevoel van die wordt het. Nog tijd zat om te zoeken.

Heb na de eerste echo een setje kleding gekocht. Zo schattig

Ik zat beetje naar positiekleding te zoeken, binnenkort maar eens bestellen. Mijn buikje is al erg aanwezig
Wat betreft spullen kopen wil ik echt wachten tot na de echo.. en misschien eigenlijk nog wel langer, maar denk dat ik dat niet vol houd

Wat jongens namen betreft zijn we t heel goed eens

Meisjesnamen hebben we nog geen.

Dat wordt ook nog wat, heb meteen zoveel associaties met andere, dat maakt t toch lastig haha

Oude onaardige klasgenoten, kindjes van een ex die zo al heette. Ik vind t lastig haha
Ik merk wel een groot verschil nu tussen jullie belevenis en die van mij: ik ben echt nog niet bezig met namen of kleertjes oid. Wel met het idee hoe mensen reageren als ik het vertel. De meesten in mijn omgeving weten van de miskramen en de lange tijd dat we wachten. Bovendien is mijn familie momenteel in jubelstemming (met wat behoudende ondertoon ivm onze situatie) omdat mijn broer van de week heeft verteld dat hij vader wordt. Kan dus niet wachten om ze dit goede nieuws ook te vertellen. Maar wel dus pas na de echo rond 12 wkn.

De onzekerheid blijft en de gevoeligheid van borsten, de misselijkheid en vermoeidheid wisselen en dat maakt het niet gemakkelijker. Het liefst zou ik gewoon dagelijks even boven de pot hangen als een soort van bewijs. Bij de eerste gezonde zwangerschap begon dat met 9 wkn dus dat zou dan van het weekend zijn. Zal mij benieuwen.

Ik heb 's avonds wel een opgezet buikje, maar dat hb ik eigenlijk altijd. 'S morgens is er echt niets te zien. Wel irriteren aan het eind van de dag mijn broeken me enorm en rijd ik dus vanaf m'n werk steeds met open broek naar huis toe. En af en toe vergeet ik dan dus mijn knoop dicht te doen, terwijl ik al bij mijn ouders of vriendin ben om dochter op te halen. Als ik niet oppas dan verraad ik mezelf nog. :-)
En Vivarene, hoe was het vandaag? Je had een echo toch?

Zomerkindje, wij hadden zes jaar geleden al een meisjesnaam bedacht (in de periode dat mijn vader is overleden, lang verhaal maar ik heb hem de naam zelfs nog verteld), we hebben nog geen jongensnaam.

Ik heb zo'n ontzettende zin om babykleertjes te shoppen! Misschien dit weekend naar Rotterdam.

South, wat naar dat je miskramen hebt gehad. wel heel bijzonder dat je nu tegelijkertijd zwanger bent met de vriendin/vrouw van je broer! (ookal weten zij het nog niet)

En ik heb zo'n zin in eten de hele tijd, ik wil juist niet zoveel aankomen want dat moet er ook weer allemaal af.... Maar ik heb net een hele zak chips leeggegeten. 550 calorieën. oeps. ik werk thuis dus dan gaat dat makkelijk... helaas...

Fijne dag allemaal!
haha, stampertje, nu al chips? Ook wel gewoon lunch gegeten?

Ik heb 's avonds zin in chips, toastjes en zulke zoute knapperige dingen, heerlijk.

Net brood met kaas en slasaus op. Ik heb zoveel trek! Normaal eet ik vier boterhammen, maar de laatste dagen zes en dan heb ik eigenlijk snel daarna weer trek. Dan halverwege de middag fruit

Met mijn eerste kan ik geen brood zie n of ik moest al spugen. Grappig dat elke zwangerschap bij dezelfde vrouw anders kan zijn. Ben benieuwd naar de bevalling
Haha stamper die chips, ik heb ook die behoefte en vooral als ontbijt! Heel gek want savonds totaal nergens zin in na het avondeten. Meestal begin ik de dag met crackers met sesam zonder iets in bed. Verder ben ik blij met luxe broodjes, yoghurt en fruit. Ik vind goed eten tijdens een zwangerschap van groot belang maar nu nog belangrijker door de borstvoeding.

Hier een heerlijke dag, kleine sliep net met 2 minuten, nu lekker tijd voor mezelf, lekker een kop thee met een tijdschrift.
Goedemiddag dames, ben ook zeer benieuwd hoe de echo van Vivarene was!

@South, ik snap heel goed wat je bedoelt. Ben zelf ook nog totaal niet bezig met spulletjes e.d., veel te bang dat het weer misgaat... Die namen die we hebben, daar zit ook een verhaal achter; we hebben ze iig al voordat we er echt voor gingen volgens mij..

Wat die lekkere trek betreft, haha dat heb ik nog niet zo, dat ik ineens een zak chips leeg wil eten of zo. Ik eet zo ongeveer wat ik altijd eet. Wel had ik gisteravond ineens enorme trek in een appel, wat voor mij vreemd is want ik ben geen fruiteter.

En hier idd ook nog steeds wisselende verschijnselen. De hele week best gespannen borsten gehad, en vanochtend ineens niet, net als vorige week. Toen was ik best in paniek, maar nu denk ik: het zal hopelijk wel weer terug komen. En zo blijven we bezig

Morgen de echo, om 10.50 in Duitsland.

Liefs Aukjen
Liesje, wat leuk te lezen dat je zwanger bent! Gefeliciteerd! Is iedereen uit het zwanger worden topic nu zwanger?

Overige dames ook gefeliciteerd!
Hallo Meiden,

Ik ben aangehaakt bij een ander nieuw forum voor de julibaby's. Deze is een beetje erg druk. Geniet van jullie zwangerschappen!!
Op een ander forum lees ik dat mensen die in juni zijn uitgereksn al een paar weken geleden een kloppend hartje hebben gezien. Iemand van jullie ook? Toen ik anderhalve week geleden een inwendige echo had was het embryootje 3 mm en had nog geen hartje. Ik ben vandaag mijn achtste week in gegaan.
Hier nog geen echo gehad dus ook nog geen kloppend hartje gezien.

Verder kopen wij ook nog niks, enige wat ik dan heb zijn die positiebroeken vanwege m'n uit de kluiten gewassen darmen... Een meisjesnaam hebben we ook uit puur toeval, vanwege dat we die naam ergens hadden gezien en die wel mooi leek. Maar daar is het inmiddels ook bij gebleven haha.

Lastig aukjen, dat je familie waarschijnlijk niet zo leuk zal reageren. Maar ik zou me daar vrij weinig van aantrekken hoor. Je gaat toch voor je eigen geluk? Welke leeftijd je dan ook mag hebben.

Ik heb net de mvm vrouw op bezoek gehad. Gelukkig ben ik nog steeds zwanger een volle overtuigende streep kwam er tevoorschijn. En nu dus lekker in een kannetje piesen tot begin 2014.

Verder erg vermoeid de laatste dagen. Als ik om half 10 in bed lig, is het laat, echt te erg. En vanavond moet ik tennissen tot 22.15, dus de rest van de week ben ik niks meer waard vrees ik.

Avondeten gaat ook echt super moeizaam, gister gewoon helemaal overgeslagen. Ik kreeg het echt niet binnen. Het is echt nog even uitzoeken wat ik nu wel binnen krijg.
@Vivarene: Hoe was het bij de verloskundige?? Ik ben heel benieuwd!

@Juliejetje: Haha, ik ben normaal helemaal niet zo van het shoppen en zeker niet als het regent. Gisteren ben ik dus voor mijn doen helemaal los gegaan Apart dat je ineens het gevoel had dat het weleens een tweeling zou kunnen zijn! Komt het bij jullie in de familie voor? Spannend hoor!!

@Stampertje: Graag gedaan! Ik heb het erbij gezet. Haha, mijn nickname gaat inderdaad alweer een aantal jaartjes mee. Ik laat het maar zo, altijd leuk om jonger te lijken Fijn dat je schoonmoeder zo leuk reageerde!! Ik denk dat er bij ons in eerste instantie ook gedacht wordt dat het een ongelukje is. Ruim een jaar geleden was ik ineens mijn nuvaring kwijt. Die zat dus niet meer in mijn lichaam, kwam er pas achter toen ik ‘m moest verwijderen voor mijn stopweek. Naar de huisarts gegaan, die heeft ook nog gevoeld maar niets aangetroffen. Ik vertelde het mijn moeder en die schrok wel een beetje. “Ja, ik heb een test gedaan en die was negatief. Over tien dagen moet ik weer een test doen.”. Gek he, toen hoopte ik nog op negatieve testen… Jaaa, leuk om ook vast voor de baby te shoppen! Daarmee wil ik echt nog wel even wachten hoor, ik ben bang dat ik anders niet meer kan stoppen met kopen Oooh, ik heb nu zo’n zin in chocola! Gelukkig hebben we niets in huis, want anders zou ik me ook echt niet kunnen beheersen. Ach joh, een keer een zak chips kan echt niet zoveel kwaad hoor.

@Aukjen: Inderdaad, jullie zijn elkaar gewoon niet eerder tegengekomen! Soms loopt dat gewoon zo, ik vind niet dat je je dan door je leeftijd tegen zou moeten laten houden. Van die vermoeidheid heb ik ook maar bij vlagen last. Dan is het wel ineens heel heftig, zit ik continu te gapen en zelfs te rillen van vermoeidheid. Vijf minuten later kan het weer helemaal over zijn. Ik hoop voor je dat je morgen flink gerustgesteld wordt!! Ik duim voor je! Haha, mijn man vond het allemaal prima, gelukkig. Ik mag dus nog vaker op pad

@Zomerkindje: Wat leuk dat jullie het al aan de ouders verteld hebben!! Wij willen dat ook snel gaan doen, wil het gewoon graag met ze delen. Ik wil het dan wel vertellen als iedereen erbij is, dus ook (schoon)zussen en (schoon)broers. Fijn dat er zo enthousiast op gereageerd werd! Is voor hen toch ook leuk om al te weten? Toevallig! Wij hebben ook al een meisjesnaam die we allebei leuk vinden. Die kwamen we een tijdje geleden tegen en die is blijven hangen. Ik weet niet of dat die naam het definitief wordt mocht het een meisje zijn. We hebben gelukkig nog even de tijd

@Pliener: Wat fijn dat de verloskundige zo’n leuke vrouw is!! Is ook wel belangrijk dat dat een beetje klikt. De komende tijd zul je haar nog vaak gaan zien. Pff, snap dat je hoofd ervan tolde, is inderdaad veel om over na te denken ineens. Heel fijn dat de verloskundige er weinig over gezegd heeft dat het mis kan gaan!! Het is inderdaad beter om van het beste uit te gaan. Nog een paar weken wachten en dan eindelijk je echo! Ik houd daar ook erg aan vast hoor. Vanaf dat moment wordt het toch wat meer werkelijkheid.

@South: Ik kan me voorstellen dat je door de miskramen terughoudender bent geworden Dat is vreselijk. Ik herken het wel: ik zou liever ook af en toe zo misselijk zijn dat ik moet spugen (terwijl ik er aan de andere kant heel blij mee ben dat dat niet zo is). Toch een soort van bevestiging dat het echt zo is. De ene zwangerschap is de andere niet he. Als je dit weekend niet ziek wordt, dan hoeft dat helemaal niets te zeggen. Haha, herkenbaar! Ik loop aan het einde van de dag ook met open knopen. Dat is toch een stuk prettiger!

@Draagdoek: Klinkt inderdaad als een lekkere dag! Fijn, zo’n momentje voor jezelf! Lekker van genieten!

@Leukstethuis: Vervelend dat je zo misselijk bent zeg!! Is inderdaad nog even uitvinden wat je wel verdraagt. Gaat brood eten je wel makkelijker af? Of moet je daar ’s avonds ook niet aan denken? Succes met tennissen vanavond!! Dat is wel laat, tot 22.15 uur…kun je daarna wel goed slapen? Als ik zo laat nog gesport heb lig ik nog uren wakker… Ik hoop voor je dat jij daar geen last van hebt!

@Theeleut: Wat leuk weer van je te horen!! Dank je wel! Nee, helaas is Chevrolet nog niet zwanger. Hoe gaat het met je? Heb je inmiddels al een passende baan gevonden? Je bent nog steeds van harte welkom he!
.
@Vivarene: Wat goed zeg, gefeliciteerd!! Lijkt me inderdaad ontzettend spannend, logisch dat je moe bent nu! Die spanning komt er ook uit. Maar al die informatie in je opnemen is ook erg vermoeiend. Fijn dat de verloskundige een aardige vrouw is! Dat maakt het toch makkelijker haar te bellen als je vragen hebt tussendoor... Geniet maar lekker na van dit geweldige nieuws!!
Wat een heerlijk nieuws Vivarene! Nu wordt het allemaal meer werkelijkheid he. Kan me voorstellen dat je moe was daarna. En het was maar 1 vruchtje dus.. of was jij niet degene die het gevoel had dat het er 2 waren? Ik weet niet meer zeker.

@Leukstethuis, vervelend dat het eten zo moeizaam gaat. En tennissen nog zo laat, brr ik zou er niet aan moeten denken nu, hoewel ik tennissen heerlijk vind. Ik heb ook van die rillingen idd, net als jij @ Liesje, en vandaag weer een super vermoeide dag itt gisteren. Gisteren liep ik nog de keuken te soppen en vandaag lag ik weer 2 uur voor pampus 's middags. Gelukkig kon dat ook.

Dank je wel voor het duimen. Ik vind het super spannend morgen! het is 1,5 uur rijden naar Dusseldorf, dus dat wordt een lange spannende rit. Ik hoop morgen net als Vivarene mooi nieuws te kunnen brengen.

@Stampertje, slplc had iig ook al een kloppend hartje, en nog iemand, ik geloof Haarspeld, toch? O o sorry ik kan het niet allemaal onthouden. Misschien een idee om in de tabel een rood hartje op te nemen bij degenen die al een kloppend hartje hadden? Dat hebben ze ook bij de april-uitgerekenden waar ik eerst mee schreef. Dan zie je in 1 oogopslag hoe het zit.. Ik weet alleen zelf niet hoe het moet, haha..

Fijne avond allemaal!
Oja en Amperbroekies, jij was ook een van de gelukkigen he? Het worden er toch stiekem steeds meer; heerlijke berichten zijn dat!
@Aukjen: Wat een goed idee! Ik heb het aangepast, ik hoop dat ik niemand vergeten ben... Anders roept u maar! Ik hoop dat er morgen achter jouw naam ook zo'n mooi hartje komt te staan! Pff, dan heb je nog een hele rit voor de boeg morgen... Is je partner erbij? Toevallig dat jij ook van die rillingen hebt! Gek is dat he, hoe het de ene dag goed gaat en je de andere dag niet vooruit te branden bent. Ik merk dat mijn conditie echt flink verminderd is. Ik fiets elke dag naar het werk, in totaal is dat zo'n 25 kilometer per dag. Het was vandaag toch best zwaar! Ik heb mijn tempo er maar op aangepast Het was wel weer lekker om te fietsen, heb al ruim een week niet gesport met die vakantie tussendoor dus het was wel fijn om weer te bewegen.
Haha wat leuk die hartjes!

Ik kan de tabel niet aanpassen, dus de eerste volgende die dat doet, wil je het bij mijn naam bijzetten?

26 jaar, ud 26 mei, geslacht blijft deze ronde hopelijk een keer geheim, 2e kindje, vk 2 dec. Controle
Vivarene wat fijn dat alles goed was!

Aukjen succes met jullie ritje en de echo. Ik duim voor jullie.

Gewoon uitgaan van t beste. Komt helemaal goed!

Goed idee van die hartjes.

Ik word er alleen wel ongeduldig van.

Hoe dichter we bij de 18e komen, hoe langzamer de tijd gaat lijkt t wel.
.
@Liesje, wat leuk dat je dat gelijk hebt gedaan, die hartjes! Hopelijk hebben we over een paar weken een hele reeks hartjes!

Wat sportief zeg, 25 km per dag fietsen! Mijn conditie is idd ook flink achteruit gegaan. Ik wandelde altijd veel en regelmatig hardlopen, maar ik moet nu niet aan hardlopen denken. Ik voel me echt log zeg; ben ook een paar kg zwaarder geworden door dat gebrek aan beweging. Zit nu op de grens van overgewicht dus wil nu toch wel weer proberen meer te bewegen.

Ja, mijn partner gaat mee naar Dusseldorf..

@Vivarene, lastig is dat he wb die testen. En je moet het er ook nog samen over eens worden. Wat het extra lastig maakt, vind ik, is dat sommige tests nog geen zekerheid geven. We hadden het hier een tijdje terug over die nekplooimeting; dat lijkt me eng want er zijn gevallen dat die nekplooi heel dik was en dat het kindje tocg gezond was. Je kan dan natuurlijk een vlokkentest of punctie doen, maar dat is dan weer invasief en dus zit er een risico aan. Nu heb ik gelezen dat er tegenwoordig een bloedtest bestaat waarmee zo'n invasieve test niet meer nodig is. Die wordt alleen in NL nog niet toegepast. Er was een ziekenhuis dat bloed van een zwangere naar Amerika had opgestuurd voor die test, en dat zkh was teruggefloten. En dat terwijl zo'n bloedtest zo'n risicovolle test overbodig maakt! Het is weer puur bureaucratie! NL loopt erg achter sowieso op fertiliteitsgebied, ben ik sinds kort achter. Wij zijn ook niet voor niks naar Duitsland uitgeweken voor onze ivf. De technieken die daar alweer verleden tijd zijn, moeten in NL nog worden ingevoerd!

Bedankt voor jullie succes-wensen; ik laat het zsm weten. Het kan best zijn dat we straks nog geen duidelijkheid hebben; met 6 weken (plus 1 dag) is er nog niet altijd een kloppend hartje te zien he.. Maar als er maar IETS te zien is iig! Vorige keer, in aug., was er niets te zien (toen ging ik toevallig ook met 6 weken plus 1 dag) en dat was dus ook niet goed..hoewel de arts toen zei dat het nog steeds niet per se mis hoeft te zijn.

Het embryo kan immers ook later zijn ingenesteld waardoor het in groei tijdelijk achterloopt..

Liefs Aukjen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven