Uitgerekend half juni/begin juli 2014

26-10-2013 21:13 1613 berichten
Mama worden in juni en begin juli 2014

Ons nieuwe topic, nu met tabel.

Dat we met elkaar maar een hele fijne tijd tegemoet mogen gaan.

Met fijne 40 weken, droombevallingen en wolkjes van baby's.

Onze tabel is inmiddels erg vol, maar wil je meelezen en schrijven, je bent van harte welkom!!

De algemene inloggegeven zijn:

Gebruikersnaam: junijuli-mama-2014

wachtwoord: junijuli

Naam (leeftijd) BijzonderhBevallenUDKindjeHaarspeld (26)17 mei bevallen

van Koen 17 mei;een zoon! 26 mei2e South 17 juni bevallen van een dochter 17 juni ; een dochter!13 juni2e Slplc(31) 31 mei bevallen van Tyler 31 mei;een zoon!19 juni 4e Dreamglasses(38)1 juli bevallen van een zoon 1 juli; een zoon! 20 juni2e, 1e samen met man Siera (26) 15 mei bevallen van Mila 15 mei; een dochter! 20 juni1e Stampertje(34) 24 juni bevallen van een zoon Jongen21 juni 1e Amperbroekies(28)20 juni bevallen van Noud 20 juni;een zoon!22 juni2e Draagdoek(22) 23 juni2e JulieJetje(27) 17 juni bevallen 17 juni;een zoon! 27 juni1e Aukjen(43) 22 juni bevallen van Imke 22 juni; een dochter! 3 juli3 dochters, van wie 1 overleden, 1e kindje met nwe partner. Knappe-

Kloon (30)

Verrassing 3 juli 1ste
Alle reacties Link kopieren
Hallo Meiden,

Kan ik me nog aansluiten? Afgelopen week met zekerheid positieve test. Uitgerekend op zo'n app zou ik nu in de 6e week zitten,

Pffff ik kan het nog niet geloven.. Het was totaal nog niet gepland maar wel gewenst. Mijn vriend en ik zijn net een jaar samen. We gaan in januari samenwonen. Ik ben 35 dus wellicht dat ik me gelukkig mag prijzen dat het met 1 onzorgvuldigheidje meteen raak is en niet 1,5 jr duurt zoals ik in mijn omgeving zie.

Het lastigste vind ik het nog met niemand kunnen delen. Ik heb heel de maand nov feestjes en dingen waarbij ik allerlei smoezen moet verzinnen waarom ik niet drink. Terwijl mensen weten dat ik echt een wijnliefhebber ben... haha Hoe gaan jullie daar mee om?

Straks ga ik een afspraak maken bij de VK voor een intake. Wanneer hadden jullie eerste echo? Erg spannend allemaal...
Net een echo gehad met een perfect kloppend hartje! Zo blij!!
Wat heerlijk Amperbroekies!
Hoi Sterrenmunt, welkom bij de club! Jullie zijn inderdaad een erg vruchtbaar stel, leuk :-).

Ik ben 34 en was in februari gestopt met de pil en nu zeven weken zwanger dus ik vond het ook wel vlot. Zo fijn als het lukt!

Superfijn amperbroekies! (hoe verzin je zo'n naam haha)
Oh en ik drink geen wijn dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken :-). Wat wel grappig was, was dat ik twee weken geleden enthousiast tegen mijn moeder zei dat ik wel zin had in rauwe ham bij de meloen en dat vervolgens mijn man zonder iets te zeggen steeds wat ervan opat haha.

Wij gaan het de komende weken tegen iedereen zeggen dus dan kan ik er ook openlijk met iedereen over praten, lijkt me zo heerlijk.
Welkom Sterrenmunt, kan me voorstellen dat het wat onverwacht is, maar inderdaad fijn dat jullie een lange weg bespaard blijft.

Wat betreft de wijnsmoesjes.. Blaasontsteking en dus antbiotica? Kater van de avond ervoor en dus geen zin in drank? jij bent degene die rijdt? Bereikbare/oproepdienst op je werk (kan natuurlijk niet met iedere job, maar die gelooft iedereen!)?

Lastig is dat he.. Succes in ieder geval.

Ik ben blij dat inmiddels een aantal mensen het weten, dat scheelt een hoop gedraai haha.

Amperbroekies wat heerlijk!!

Haarspeld, wow 12 weken al. Hoe was de echo?

Pfff nog even door bijten tot de 18e (nog maar 14 nachtjes slapen)
Hallo meiden! Hier ben ik weer Sorry, er is te veel geschreven om op iedereen te kunnen reageren, vanaf dit moment ga ik het goed bijhouden

@Haarspeld: Tjee, alweer twaalf weken! Wat gaat het snel. Hoe was de echo?

@Amperbroekies: Super, gefeliciteerd!! Heerlijk om dat hartje te horen kloppen. Geniet er maar lekker van!

@Juliejetje: Ik heb vandaag contact gehad met de verloskundige en ik heb ook de 18e de echo, toevallig! Het kon zelfs al volgende week (dan ben ik zes weken zwanger) maar in die week was een afspraak maken lastig.

Vandaag teruggekomen van vakantie. Het was heerlijk! Lekker genoten met zijn drietjes Heb nog helemaal niet het gevoel dat ik zwanger ben. Alleen gevoelige borsten en vermoeidheid wijzen erop, verder geen klachten. Heb wel meteen een test gedaan toen we thuiskwamen en die gaf aan dat ik ruim vijf weken zwanger ben nu. Daarmee ben ik weer even gerustgesteld... Nu dus aftellen tot de 18e, ik ben heel benieuwd naar de echo!
quote:stampertje34 schreef op 04 november 2013 @ 14:23:

Oh en ik drink geen wijn dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken :-). Wat wel grappig was, was dat ik twee weken geleden enthousiast tegen mijn moeder zei dat ik wel zin had in rauwe ham bij de meloen en dat vervolgens mijn man zonder iets te zeggen steeds wat ervan opat haha.

Wij gaan het de komende weken tegen iedereen zeggen dus dan kan ik er ook openlijk met iedereen over praten, lijkt me zo heerlijk.meeste rauwe hammen mag je gewoon eten zijn namelijk gerookt coburger ardennerham wel moet je opletten met rosbief filet en dat soort dingen
ik ben al naar de verloskundige geweest heb alle formulieren voor de echo's bloedonderzoek mee gehad ik doe ook mee aan een extra bloedonderzoek op 20 november heb ik de termijn echo en meteen een afspraak met de vk en gynacoloog en kan ik meteen bloedlaten prikken als ik de termijn echo heb gehad kan ik meteen een afspraak maken voor de nekplooimeting. en kan ik de kraamhulp gaan regelen.

waarschijnlijk moet ik weer bij de gynacoloog lopen ivm met overgewicht en dat ik toch in het ziekenhuis moet bevallen. dus we zullen zien bloeddruk is ook weer opgemeten was heel goed 120 over 75 maar daar heb ik ook nooit problemen mee gelukkig.
Hee allemaal! Welkom aan de nieuwe meisjes.

Ben zo jaloers op iedereen die al een echo heeft gehad of bijna krijgt. Wat lekker voor jullie! En nu inderdaad aan iedereen vertellen die het wil horen.

Wel gek hè dat de een al een echo krijgt na 6 weken. Ik moet wachten tot 10 weken (21 nov) en dat was nog aan de vroege kant zei de echo-mevrouw. Ik heb het gevoel dat ik 7 jaar geleden de positieve test had ipv 7 weken. haha

Morgen intake bij de verloskundige.

Fijn weekje allemaal!
@Slpc: Oh, spannend, al bijna de termijnecho! Gaat snel zo. Ik ben benieuwd! Fijn dat je bloeddruk zo goed was, gelukkig maar dat je daar nooit problemen mee hebt. Goed dat je onder controle blijft bij de gynaecoloog, dat is toch een veiliger idee vind ik altijd.

@Pliener: Inderdaad heel gek dat dat overal verschillend is! Pff, kan me voorstellen dat je moe wordt van het wachten...ik ben er in elk geval blij mee dat ik al zo snel terecht kan voor een echo! Ik hoop voor je dat de tijd tot 21 november snel gaat. Leuk, morgen intake! Ik ben benieuwd.
Hee meiden,

Wat leuk al die aanstaande echo's!!

Ik mag volgende week dinsdag. Gaat gelukkig snel! Morgen is het alweer 6 weken..

Mijn echo is dus bij 7 wkn. Dat komt omdat ik bij de fertiliteitsverpleegkundige liep. Het wilde helaas niet allemaal vanzelf bij ons.

Bij 12 wkn word ik "overgedragen" aan een gewone verloskundige hier in het dorp. Ik vind die extra controles wel heel fijn.

Ben nog steeds erg onzeker. Al was ik dit weekend enorm beroerd.. Dit is vanmiddag gelukkig wat gezakt. Nog steeds geen trek in eten, maar wel weer hongergevoel

Herkennen jullie dat die klachten wisselend zijn?

Mijn borsten doen in ieder geval nog goed zeer haha!

Hoop dat ze niet zo groeien, want heb n paar jaar geleden borstverkleining gehad en moet er niet aan denken!!!
A negative mind will never give you a positive life
ik heb eerdere echo's gehad omdat ik niet wist hoe lang ik zwanger was met 5 weken was niet veel te zien daarom mocht ik 2 weken later terug komen
@Brabantswonder: Fijn dat je volgende week dinsdag al je eerste echo hebt! Als het allemaal niet vanzelf gegaan is, denk ik dat die extra controles geen overbodige luxe zijn. Het lijkt me dan allemaal nog spannender. Heftig hoor. Ik heb nog maar heel weinig klachten, alleen pijn aan mijn borsten inderdaad! Haha, bij mij mogen ze best wel wat groeien
Halloooo,

Jeetje, wat heeft iedereen weer veel gereageerd! Super voor de mensen die de echo al hebben gehad en alles goed is!!

En ook al een 12 weken echo, jeetje, dat gaat idd erg hard!

Van mij ook een welkom aan de nieuwe mama's/mama's in wording!!!

Brabantswonder: wij lopen gelijk ja! Ik ben morgen ook 6 weken!!! Dus jij bent ook op 1 juli uitgerekend?? Kom ook in het tabel!!

Ook voor de andere mensen die er nog niet in staan, kom erin! Ik wil jullie er ook wel inzetten, mocht het evt niet lukken?
@Zomerkindje: Spannend joh! Ja, wat gaat het hard eigenlijk he, ik ben vrijdag ook zes weken, ik zal blij zijn als die grens van twaalf weken gepasseerd is... Maar dan zullen we nog even geduld moeten hebben! Hoe voel jij je? Heb je last van kwaaltjes?

Ik heb even advies nodig hoor. Ik merk (vooral aan het einde van de dag) dat mijn buik nogal opgezet is. Ik draag veelal strakke kleding (vaak jurken/rokken). Nu vind ik het niet erg om met mijn buikje te pronken maar dan liever pas op het moment dat iedereen in mijn omgeving weet dat ik zwanger ben. Nu wil ik het graag nog een beetje verdoezelen. Hebben jullie hier ook last van? En hoe lossen jullie dit op? Ik ga morgen shoppen maar ik ben echt een kluns op dit gebied
Jaaa, voor iedereen is het spannend!

Ik heb gevoelige borsten, opgezette buik, vooral 's avonds, dus net als jij!! Soms chagrijnige/emotionele buien... (Afgelopen zaterdag de hele dag zo ongeveer) Soms een beetje misselijk, soms eetbuien (vooral hartig) en soms juist geen eetlust. Eerder moe... Dat was het wel zo ongeveer. En jij???

Ik zou dat toch wel lossere kleding aan doen/kopen Of een vestje over je jurkje en deze open laten.. Ik draag een beetje lossere kleding en heb daar weleens een heupriem bij om, vestje over heen.. Ik hoop dat het daardoor niet zo opvalt en anders zouden mensen kunnen denken dat ik gewoon wat dikker ben geworden. Ben ook niet superslank, altijd wel een beetje een buikje gehad... Hoop dat je er wat aan hebt
Goedenavond iedereen.

Kledingtips: ik draag altijd veel laagjes. Dus bloesje, vestje/colbert en daarover altijd een sjaal. Die draag ik dan over m'n buik. Dat bousje vervang ik nu door donkere shirtjes of iets wijdere shirtjes/hempjes. Ik krijg echt al een opgezwollen buikje, dus zit ook al aan de positiebroeken sinds dit weekend (schaamschaam).

Ben ook eigenlijk de hele dag door misselijk en beroerd en krijg warm eten eigenlijke niet echt binnen. Of met moeite. Erg vervelend. Ook continu een vieze smaak in m'n mond, waar ik ook zo lekker misselijk van word haha.

Amperbroekies, wat goed dat je een goede echo hebt gehad!!

Pliener, inderdaad heel veel verschil in de echo's. Ik moet ook wachten tot mijn 10e week totdat ik de eerste krijg. Hopelijk dan toch, want vrijdag weer afspraak met de huisarts en misschien zegt zij wel dat ik hem later moet zetten. Daar zou ik flink van balen.
http://www.tuniekuniek.nl ... ek_sea_bjorge_500x610.jpg

Een beetje zo'n idee.....
Wat die linker aanheeft en die middelste is wat ik ook altijd beetje draag, dus komt nu wel uit.

Van het weekend ook nog deze poncho aangehad, moet nog even zoeken naar de juiste maat want die hadden ze niet. Maar die vind ik ook wel ideaal. http://www.repeatcashmere ... poncho-with-fringe-1.html
.
.
Mijn buikje wordt zeker weten veroorzaakt door darmen en nog niet door baby. normaal kon ik m'n buik nog wel inhouden, maar nu lukt dat dus totaal niet meer. Ik ben eigenlijk alleen nog maar afgevallen, omdat ik bijna niks binnen krijg.

En veel misselijk maar niet overgeven. Af en toe wel een beetje frustrerend want dan blijft het ook echt de hele dag hangen.
Die is leuk vivarene!!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven