Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - deel 5

30-11-2011 11:20 1922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.

Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.

Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!

Vorige delen:

Start 2 run deel 1

Start 2 run deel 2

Start 2 Run, deel 4

Download voor je mp3:

Gratis:

http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx

Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km

Schema's op papier:

schema's Evy

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Tabel: rennen met Evy

NaamSerieWeekLeslian5 km11

Tabel: rennen zonder Evy

NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari

Extra tabel voor de kilometermeisjes

NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km

Doelen 2015

Max: 2015: LDR 120 km (mei)

Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
@ baukje: kasterlee is al vol helaas. Leek een goed alternatief

@ dita: hahaha ja het is echt rotweer. Ik zag op buienradar dat het wel iets beter gaat worden dus ik ga eerst even werken en dan kijk ik vanmiddag even. Ik wilde op een deel van de route ook de hond meenemen, dus dan is het wel fijn als het ietsje droger is :-)

Loopze!
Ben weer terug.

Heerlijk gelopen in de regen, had er nog nooit in gelopen alleen een keer in wat miezer

Hoe doen jullie dat met natte doorweekte schoen aardig wat diepe plassen gehad.

Ze liggen nu op de verwarming.

Rondje van 8,9 km tijd 58.40

Owja ik wilde eigenlijk verder lopen maar kreeg weer eens een ahum kramp aanval (in de zin van poeperitis om het maar zo even te noemen whaha) dus moest helaas huiswaarts anders zaten er zeker nog wel 5 bij.

Iemand daar een tip voor?

Groetjes en een fijne loop-week
@dita: neeee, niet op de verwarming!! gewoon aan de lucht laten drogen, eventueel kranten erin.
@max: balen zeg. 2 loopmaatjes van me zouden ook, helaas pindakaas. Erg zonde van alle energie en de kosten.
Dita komt net terug gesprint uit de gang en heeft schoenen gered whahaha.

Bedankt sokkie
Haha goed zo!!! :-)
@ dita: binnenzooltjes eruit halen en apart drogen. Kranten erin en over een paar uur de proppen eruit halen en verder laten drogen.

@ sokkie: ja niks aan te doen, rot voor de organisatie ook

Net lekker 18 km gelopen met woeffie. Regen onderweg maar aan het einde van de run toch een zonnetje en droog. Prima te doen
@Max, ja, ik vind het ook heerlijk om in het bos te lopen.

Balen zeg al die inspanning voor niet nou ja niet helemaal toch?

Lekker zeg 18 km. lopen wat was je tijd?

@Dita, leuk dat je van je werkgever een HM mag uitzoeken. Ik ga maart 2014 ook via mijn werk meedoen aan de CPC/ HM.

Ja stop kranten in mijn schoenen en de zool haal ik eruit.

Goed bezig.

Druk weekend gehad: zaterdag jl. Bruiloft + , zoon jarig, nichtje logeren, dochter zwemles, zoon korfbalwedstrijd, niet kunnen hardlopen, maar vanmiddag MOET ik hardlopen.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Zo, dát was lekker 11.2 km. gelopen in de regen en door het bos in 1 uur 11 min. Ik blijf lopen in het bos toch heerlijk vinden.

Nov: 11.2 km. Totaal: 638,7 km
@ mother: bos is ook heerlijk. Veel leuker dan een wegrondje. Maar ja.. dat kan soms ook even niet anders natuurlijk :-) Tijd? Ik liep met RWR op 6.29 min/km gemiddeld. Was eigenlijk niet de bedoeling, volgende keer beter op letten maar het liep lekker zo. Waarom vraag je dat?

Morgen weer lekker lopen. Volgende week kan ik ook twee trainingen door het bos doen. Routes staan al klaar :-)
@Max, ik ben gewoon nieuwsgierig naar jou tijd van 18 km.
quote:Mother2009 schreef op 05 november 2013 @ 16:37:

@Max, ik ben gewoon nieuwsgierig naar jou tijd van 18 km.

Zoals ik schreef liep ik op 6.29 min/km en met RWR precies even snel als continu. Maar zoals je het schrijft, is het net alsof je een wedstrijd loopt tijdens een training. Probeer te variëren met tijden tijdens een training. Ik liep nu eigenlijk te snel (hoe raar dat ook klinkt) en zal dus de volgende keer écht langzamer lopen. Neem een 10 km wedstrijd tijd (waar je wel 'echt' liep) en werk vanaf daar (terug) naar trainingstijden.

Trainen doet overigens iedereen anders. Ik heb dus nu een jaar met RWR getraind. De komende periode zal ik ook weer wat meer op HF (moeten) letten en komt die factor er dus weer bij. Dat zou zomaar eens kunnen betekenen dat ik de hele lange duurlopen op weg naar de ultra heel langzaam RWR ga doen. Trainingstijden van anderen zeggen dus in die zin geen bal, en al helemaal niet op de lange termijn :-)
@Max, ok, ja mijn tempo is denk ik ook te hoog, maar ik train niet op basis van RWR techniek. Ik probeer idd. ook te variëren tijdens een training.
@ mother: Maakt niet uit, tempo is tempo hoe je ook het indeelt. Dan krijg je dus een duurloop tempo, een draaf tempo, een tempo training en de intervallen. Dat zijn best veel verschillende tempo's. En je traint echt met ieder tempo weer iets anders. Loop je nu met een schema?
@Max, ja dat is ook waar. Nee ik loop niet met een schema.
Ha meiden. Regenachtig weekje. Lopen jullie nog?

@ lian: hoe gaat het met de lessen?

@dita: ging jij nou de bruggenloop doen?

Ik heb gisteren een rondje gedraafd. Het was vrij nat maar dat mag de pret niet drukken. De hond moet toch lekker uit en in renkleding is dat eigenlijk fijner dan met gewone kleding :-) Koud was het niet, ik was veel te warm gekleed.

Fijne dag meiden!
Zo deze week niet meer gelopen, ik heb pijn in mijn enkel, ik denk dat ik dit heb overgehouden van die val tijdens mijn wedstrijd op dd. 14 september, even rustig aan doen dan maar.

Rustig weekend niet veel plannen, ja natuurlijk heeft mijn zoon morgen een korfbalwedstrijd, en mijn dochter moet naar zwemles want volgende week dd. 16 november mag ze afzwemmen voor haar A diploma. Vanaf 1 december is ze niet meer lid van de zwemvereniging ze gaat haar B en C diploma via schoolzwemmen halen, hoop ik.

Fijn weekend.
Jaaaa Max ik doe inderdaad mee met de bruggenloop :-)

Het gaat opschieten :-)

Mother , mijn dochtertje heeft vanmiddag haar B diploma gehaald.

Zijn we daar van af zeg pfff 2,5 jaar lang elke maandag weg.

naar hetzwembad.

Geniet van jullie weekend
Ha meiden. Leuk al die zwemmers :-)

@ dita: goed van jouw dochter! Leuk dat je de Bruggenloop gaat doen. Ben je een beetje op schema? Loop je met een schema nu? Al een idee over eindtijd?

@ mother: balen hoe is het nu met jouw enkel?

Vandaag weer lekker gelopen. Eergisteren een temporondje, gisteren rustdag. Eigenlijk stonden er 4 dagen achter elkaar maar ik heb nu het schema gewijzigd. Dat ziet er een stuk beter uit. Herstel lijkt me erg belangrijk Morgen weer lopen en woensdag dan lange duurloop. Die ga ik in Garderen lopen als het goed is, dus dat is wel weer leuk, lekker met woef.
Ben weer terug van mijn rondje :-)

Ik ben ook super trots op mijn dochter,

Max mijn eind tijd is vooral uitlopen hahaha.

Echt een schema heb ik niet meestal loop ik 3 keer in de week.

1x een snelle 5

1x een rustige +- 7,5

1x een snellere van rond de 9 en 1x per maand tussen de 11-13

snap je hem nog. lol

ik schat rond de 1.45 te lopen maar ik ga vooral genieten

vandaag gelopen 11.2 in 1.16.
@Dita, hey wat leuk van harte gefeliciteerd. Mijn dochter heeft bijna 3 jaar overgedaan haar A diploma gedaan. Ja, wat ben ik het zat om daar elke zaterdagmiddag in die snikhete zwembad te zitten.

Goed bezig!

@Max, ja mijn enkel gaat redelijk, soms heb ik er last van en soms niet. Gek he?

Ik vind het zo knap van jou dat je met je hond gaat hardlopen ik moet er niet aan denken.

Gisteren was ik lekker vrij. Druk gehad, eerst mijn moeder opgehaald uit het ziekenhuis, ze is geopereerd aan staar. Daarna boodschappen gedaan, schoongemaakt en eten gekookt en daarna lekker gelopen: 13 km. in 1 uur en 26 min.

Voor mijn HM ga ik op zoek naar een goed schema.

Nov: 24.2 km. Totaal: 651,7 km
Ik ben ook van plan om een schema te zoeken voor de HM

Wat ik wel lastiger vind is dat de duurlopen toch meer tijd gaan kosten ( logisch ivm de langere afstanden)

Ik vind dat je dat niet even gaat lopen.

Mag ik vragen hoe oud jullie zijn? Zelf ben ik 34 en heb 2 kinderen

Ik loop vooral onder schooltijd.
@mother hoe is het vandaag met de enkel na de lange run? Wat bedoel je met de hond? Dat je er niet aan moet denken? Woef loopt prima mee, totaal niet lastig en heel gezellig. Moet er niet aan denken dat ik apart nog ver moet wandelen

@dita wat ben je jong :-) ik ben een oude taart van 46.

Gisteren 9,5 km gelopen, vandaag 24 km. Vandaag behoorlijk zwaar door het zand. Wel mooie route. Zal morgen de fotos op de site zetten.
Whahaa Max valt toch wel mee een oude taart.

een fris taartje dan

Ik denk ook als de kinderen groter zijn het wat makkelijker wordt.

De jongste hangt erg aan me en ik merk dat ze het soms 'vervelend vind als ik in het weekend ga hardlopen.

Ze ligt nu in bed en en ga zo lopen als mijn zoontje terug is van karate.

As maandag op controle in het ziekenhuis en dan woensdag een gesprek op school over dochtertje.

Hebben een iq test laten doen en daar kwam ze niet al te best uit.

Nu eens kijken hoe het op school gaat ( met juf en intern begeleider)

Mother staar operaties goed gegaan?

Pfff wat kan het heet zijn he in het zwembad , heerlijk er vanaf nu.

Groetjes

dita
Terug van een 6,5 km rondje.

zit gedoucht en al op de bank, toch wel lekker lopen in het donker was de eerste keer weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven