Onrustig en zenuwachtig.

06-11-2013 12:55 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag.

Ik wil graag mijn verhaal delen en ik hoop dat er mensen zijn die mij advies kunnen geven. Het is eigenlijk nogal onsamenhangend, maar zo voelt het voor mij ook. Ik heb besloten te stoppen met mijn HBO studie. Ik heb twee interesses en deze studie komt het dichtst bij deze interesse, maar het voelt als "net niet". Ik mis de creatieve kant van deze studie. Ik voelde al een tijdje de motivatie wegzakken en zag mijzelf dit beroep echt niet meer doen. Maar ik wilde niet stoppen voordat ik een back-up plan had. Binnen een maand had ik veel research gedaan en daardoor twee nieuwe studies op het oog, maar een studie bood alleen de creatieve kant (je zou zeggen dat die perfect was) maar uiteindelijk kan je er niets mee worden, alleen je talenten aanscherpen. Maar dat kan het uitoefenen van een hobby of een cursus ook. Dus die viel af. De andere studie die ik op het oog had is er alleen op MBO niveau. En misschien was dat wel beter, aangezien er exacte vakken worden aangeboden waar ik niet zo sterk mee ben. Ik heb besloten voor de MBO studie te kiezen, aangezien dit ook mijn droombaan kan opleveren. Ik heb er nu al ontzettend veel zin in, maar ik kom uit een nogal prestatiegerichte familie. Ik was dus bang voor reacties. Ik zou willen dat ik kon zeggen dat meningen van anderen mij niet boeien. Mijn vader zei dat hij alleen maar wil dat ik gelukkig ben, al word ik vuilnisvrouw. Het maakt hem niets uit. Daar werd ik zo blij van, ik zat mezelf namelijk zo gek te maken. De vrienden en familieleden die het al weten gaven gemengde reacties. Sommigen vonden het zonde, MBO doen als je HBO kan, anderen vonden het een goed plan omdat de MBO studie ook bij me past. Ik ga nu eerst mijn propedeuse halen van de studie waar ik mee ga stoppen, zodat ik toch het gevoel heb niet ruim een jaar verspild te hebben. Een propedeuse kan altijd nog van pas komen. Dan overbrug ik die paar maanden tussen januari en september door te werken en vrijwilligerswerk te doen.

Maar goed, nieuwe studie op het oog en ik en mijn vriend zijn ook verhuisd. Ik merk dat al die veranderingen mij nogal onrustig maken. Ik slaap slecht, voel me heel vaak zenuwachtig en ik zoek naar dingen om te doen naast het behalen van mijn propedeuse. Ik maak veel schoon, doe klusjes, haal vaak kleine boodschappen, lees, brei, bak etc. Ik heb en gun mezelf geen rust, ook al ben ik overdag heel moe van het slechte slapen. Ik heb ook vaak honger, maar als ik eenmaal eet dan smaakt het me niet. Ik weet ook niet of het door die onrust komt, maar ik voel vaak steken in mijn linkerzij, ongeveer bij mijn eierstok en het straalt door naar mijn lies en mijn onderrug doet pijn. Ik steek wierook aan en probeer een boek te lezen om mij meer te ontspannen, maar het helpt gewoon niet. Ik ga vanmiddag weer wat opruimen en een wandeling maken, het is heerlijk fris buiten en ik voel de behoefte om een beetje uit te waaien.

Ik merk dat het topic nogal alle kanten uitgaat en excuses voor de onsamenhangendheid. Zo voelt het voor mij namelijk ook: verwarrend. Ik weet niet wat ik aan deze onrust moet doen. Het put me uit en tegelijkertijd wil ik geen rust. Heeft iemand advies? Of een schop, mocht dat nodig zijn?

Alvast bedankt!
Some flies are too awesome for the wall
Sporten. Lichamelijk moe worden.

En gooi er een zwangerschapstest tegenaan voor die eierstok en dat hongergevoel.
Sporten vind ik een goeie. Zwangerschap lijkt me heel onwaarschijnlijk.
Niets is zo vruchtbaar als het viva-forum.
Probeer iedere dag 20 minuten te mediteren.

Denk bewust aan 'niets' dan aan je ademhaling door je neus. Meer stelt het niet voor, al is het in het begin even wennen. Herhaal in je hoofd 'denk niets' of tel je ademhalingen. Speciale zithoudingen zijn niet nodig. Probeer geen antwoorden te vinden ; ze komen vanzelf. Heb geduld. Beweeg jezelf tot positieve gedachten met positieve bevestigingen. Op tijd naar de HA als je pijn blijft voelen.
quote:Kapitein_Onderdeurtje schreef op 06 november 2013 @ 14:32:

Probeer iedere dag 20 minuten te mediteren.

Denk bewust aan 'niets' dan aan je ademhaling door je neus. Meer stelt het niet voor, al is het in het begin even wennen. Herhaal in je hoofd 'denk niets' of tel je ademhalingen. Speciale zithoudingen zijn niet nodig. Probeer geen antwoorden te vinden ; ze komen vanzelf. Heb geduld. Beweeg jezelf tot positieve gedachten met positieve bevestigingen. Op tijd naar de HA als je pijn blijft voelen.Dankjewel voor je tip! Ik ga het zeker proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven